Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Gtst kijk ik inderdaad ook niet.
    Suits heb ik allemaal opgenomen van tv. We hebben geen netflix.

Och ja dat kan ik me heel goed voorstellen. 5-6keer kolven zou je toch denken dat je wel wat meer bij elkaar krijgt dan nog geen 200. Ik voed M. Nu iedere 3 uur overdag en heb het idee dat dat ook helpt om in de avond iets meer te kolven dan de krappe 70cc voor het slapen gaan. Daarmee bouw ik mijn voorraadje op voor als we meer flessen willen geven. Heeft het nog een speciale reden dat je het nog twee dagen aankijkt? Ik weet nog dat ik toen stuwing had in de borst die het minst produceerde echt onverwachts dus, dus wie weet krijg je wel nog last van stuwing maar het kan ook zo ineens over zijn.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ZaZaM: ja teveel op elkaars lip is ook niet goed.
    lang leve mijn onregelmatige diensten. :)
    Wij hebben vrijwel nooit ruzie. Zo blij mee.
    Nee m'n schoonmoeder had m'n man ge-appt. Of ze langs mochten komen. Ach ze gaan vrijdag op vakantie voor 4 weken. Dus snapte het wel. ;)

En hoe is je nacht verlopen?
    Wel lekker hoor dat je nu op 5 voedingen zit. Wel balen van je lage productie. Zou je het erg vinden? Als je er mee stopt?
    Of inmiddels wel vrede mee.

Sabine: Ja wij boeken een last minute. Gaan denk ik vandaag eens even rond kijken. Zitten ook natuurlijk mee dat E. Maar 2u in de maxi cosi mag. Hoe doen jullie dat?

3. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik moest M. vanmorgen gewoon wakker maken :O ze lag om kwart voor 7 nog heerlijk te slapen. Als dit zo aanhoud ga ik denk ik kijken of ze vanaf 4maanden op 4 voedingen kan. De nachten ervoor was het een stuk warmer in de slaapkamer, had zelf ook een hele droge mond dus denk dat ze daardoor zo vroeg kwam.
    Wij gaan naar het noorden van het land, nog geen 2 uur rijden hier vandaan dus dat komt precies uit :p Wij houden sowieso altijd wel even pauze tussendoor omdat Z. het autorijden niet zo leuk vind. Even de beentjes strekken en dan kan M. ook wel even uit de maxi cosi. Maar zo erg is het niet hoor als ze een keer wat langer in de maxi cosi zitten. Het is niet zo dat ze iedere dag de hele dag in dat ding zitten ;) Met de oudste zijn we toen naar duitsland op vakantie geweest en hebben toen tussendoor wel pauze gehouden maar haar niet echt uit de maxicosi gehaald omdat ze ook nog niet zelfstandig kon zitten.
    Oh gelukkig dat ze wel eerste even hebben laten weten dat ze kwamen, ja dat is wel begrijpelijk dat ze dan nog even langs wilden komen ;)

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wauw wat heerlijk zeg. Wanneer krijgt M. Trouwens de laatste voeding?
    Oh ja, dat kan het natuurlijk ook zijn.
    Hier werd ze om half 6 voor het eerst. 9u achter elkaar geslapen.
    Zou wel lekker zijn 4 voedingen. Ik vind het heerlijk :)
    Wij gaan vaak naar zuid duitsland. Maar dat is vaak 4u rijden.
    Nee dat is waar.

Hier weer n heerlijk slaapkopje :)

5. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ze krijgt tussen half 7 en kwart voor 7 de laatste voeding en gaat om 19.00uur naar bed. Gisteren was het iets later, tegen 7uur dus klopt wel dat ze vanmorgen nog lag te slapen dan :p
    Haha ik heb haar net klaar om naar bed te gaan, maakt ze haar derde volle poepluier van vandaag. Als ze eindelijk klaar is maar even verschonen en dan lekker op bed leggen.
    Z. Zat met 4 maanden ook op 4 voedingen. M.groeit over het algemeen beter dan z dus dan kunnen we het wel proberen. Ga van de week gewoon eens kijken hoe laat ze zelf komt overdag met een max van 4uur. En dan tussen half 7 en 7 sowieso een voeding ongeacht hoe laat ze ervoor is geweest.
    Oh dat is goed te doen toch 4uurtjes rijden.

6. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Het is gewoon heel frustrerend dat ik de hele dag door aan het kolven ben (voor mijn gevoel) om nét aan (laatste twee dagen dus niet eens) 2 voedingen bij elkaar te sprokkelen.. Ik weet nu in ieder geval dat ik er écht alles aan gedaan heb om alles eruit te trekken (letterijk:p) dus ik heb er wel vrede mee. Wel jammer. Soms gaat na twee dagen mijn productie weer omhoog, dus vandaar dat ik het nu even twee dagen aan wil kijken. Vandaag was het ook niet veel dus ik denk dat ik de komende week nog 2 keer kolf en dan stop.

Wel goed om op die manier een voorraadje op te bouwen Sabine. Al heb ik gemerkt dat dat érg snel op kan gaan haha.
    Wat fijn dat je nachten nu beter gaan Sabine! Je geeft dus geen late voeding meer?

Fijn dat jij ook weer je slaapkoppie terug hebt Meisje!
    Leuk, zuid-Duitsland.
    Wij gaan dus naar Oostenrijk en willen dat in 2 dagen gaan doen. Het plan is om om de twee uur te stoppen en haar even op het speelkleed te leggen oid. Een keertje drie uurtjes ofzo is denk ik ook niet erg in de maxi cosi. Denk dat het dan wel belangrijk is dat je haar er rustig uit haalt en voorzichtig laat strekken, niet in één keer plat.

Hier poept ze nog steeds goed trouwens! Echt fijn. Deze flesvoeding lijkt ze echt veel beter te kunnen hebben, of het komt door de orthiflor start..
    Vandaag ging het weer goed met 5 voedingen. Even kijken hoe ik dat de komende week overdraag aan de opvang.

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: lekker hoor zo vroeg de nacht in. :)
    Wow 3e poepluier op 1 dag. :p dat heb ik nog nooit meegemaakt.
    Ja 4 uurtjes is zeker goed te doen..

ZaZaM: Lastig zeg, dat je productie zo wisselend is.
    Begrijpelijk dat je er dan vrede mee hebt. ;)
    Hihi ja op de dag is ze altijd wel een lekker slaapkopje geweest. Nu de nachten nog. :)

Dat is een goed idee van dat speelkleed. Zouden wij hier evt. Ook nog kunnen doen.

Fijn hoor dat het poepen zo goed gaat. Hopelijk is het blijvend!
    Hoe gaat het trouwens op de opvang?

8. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Meisje: Met de oudste ook altijd gedaan, om 19.00uur de nacht in. Die gaat inmiddels wel tussen half 8 en 8 uur naar bed. Maar toen de tijd ook altijd om 19.00uur. Haha ja 3 poepbroeken zijn wel wat veel maar geen uitzondering :p Soms slaap ze ook nog wel eens een dagje over.

M. ligt nu heerlijk te duimen, haha hopelijk einde speen!! :D

ZaZam, begrijpelijk dat je het dan nog even 2 dagen aankijkt en ook begrijpelijk dat je er klaar mee bent. Je hebt er inderdaad echt alles aan gedaan! Wat fijn dat het poepen zoveel beter gaat met de andere flesvoeding!
    Tsja voorraadje heb ik niet echt nodig aangezien ik natuurlijk live kan voeden, maar het is wel handig voor onvoorziene uitstapjes ofzo. En voor als we eventueel een papfles willen geven straks. Maar als ik dan nog 2 keer kolf krijg ik die ene fles nog wel bij elkaar. Ik kolf nu namelijk iedere avond voor we naar bed gaan, maar ze krijgt alleen in het weekend een fles. Straks ook op de avonden als ik geen klanten heb zodat mijn man wat meer met haar kan bonden. Dan kolf ik dus 2 keer op een avond.
    Ze krijgt al vanaf 8 juni geen late voeding meer ;) Ze was 's nachts zo onrustig dat ik het eens wilde proberen hoe ze zou slapen zonder late voeding en toen sliep ze veel beter. Ik haalde haar schijnbaar net uit haar eerste vaste slaap waardoor ze de nachten hetzelfde ging slapen als overdag dus iedere 4-5uur wakker. De nachtvoeding is toen vanzelf verschoven naar de ochtend.

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ene kant wel lekker. Maar heb nog niet veel zin om de dag om 7:00 te starten :p
    Hihi ook al zo wisselend. Hier poept ze ook heel wisselend.
    Zou wel lekker zijn geen speen.
    Heeft M. Vaak de speen?

Morgen nog een heerlijk dagje vrij en dan weer aan het werk. :)
    Hopelijk lekker wandelweer.

10. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ze heeft de speen altijd om in slaap te vallen en soms ook tussendoor als ze wat jengelig word. Ze ligt nu nog lekker te slapen, ga haar zo maar even wakker maken anders komen we met de voedingen om de 4 uur ook niet uit. Ze begint al wat te smakken dus dat is een goed teken :p
    Lekker hoor geniet van je dag! Mijn man is ook nog een dagje extra vrij :)

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Lekker zeg! Weer n goeie nacht dus
    Hier mag ik ook niet klagen. Rond 2u werd ze en keer wakker. Stonk ook in slaapkamer naar brand. (Grote brand geweest bij ons)
    Gauw het raam dicht gedaan. ;) en haar de speen gegeven. En werd zojuist wakker van de buren.. :(
    Kleine meid begint nu ook beetje wakker te worden. Ligt gezellig te kletsen.

Wat lekker dat je man dagje thuis is. Gaan jullie nog wat leuks doen?

12. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Oh dat is denk ik wel even schrikken!
    Net even inkopen gedaan voor de salon en nu weer onderweg naar huis. Oma past op de meiden. Vanmiddag willen we nog even langs de winkels.
    Wel jammer van het slechte weer :(

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Gelukkig hebben wij er niet veel last van gehad, wind stond andere kant op, maar schijnbaar is de wind 's nachts gedraaid.
    Waardoor we wel de rooklucht over ons huis kregen. ;)

Lekker zeg! Ga je vanmiddag winkelen zonder kids? Of neem je ze mee.
    Merk aan mezelf dat ik E. nog maar moeilijk achter kan laten bijn anderen.
    Bij m'n moeder en man gaat het super. maar anderen.... is nog een grote drempel voor mij helaas. :(
    Ja zeker jammer van het weer.

14. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    We nemen de meiden lekker mee. Oma heeft vanochtend opgepast en is net weer naar huis gegaan. Ik laat ze met een gerust hart achter bij mijn moeder en vader. Verder heeft nog nooit iemand anders opgepast. Z. is 1 keer bij haar oom geweest voor een middagje maar toen was ze al een stuk ouder. Hij heeft nu zelf ook aangegeven wel op Z. te willen passen maar nog niet op M. omdat die nog zo klein is ;) Ben blij dat hij het gewoon eerlijk aangeeft.
    Dus dat is normaal hoor dat dat nog een drempel is ;)

15. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Waar woon je dan Meisje? Bedoel je die brand in de Meern?
    Ik kreeg zo een NLalert noodbericht dat we ramen en deuren moesten sluiten, dat was schrikken haha maakt echt een herrie!

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: Gezellig hoor! Wou dat ik allemaal nog kon. Lekker op stap gaan. :p
    Toen ze nog zo klein was, ging ik overal naartoe. Nu laat ik haar met rust met haar slaapjes.
    Dat is inderdaad wel prettig dat je oom dat aangaf. Tja eigen ouders is toch anders heh. ;)

ZaZaM: ik woon in Montfoort. kreeg ook een NL-alert. Wind stond eerst naar Utrecht. dus hadden wij er geen last van. Maar toen ik vannacht wakker werd, rook ik het goed. ;)
    Wij wonen erg dichtbij de brandweer kazerne. Was toen E. in bad aan het doen. Gelukkig lag ze nog niet te slapen :p
    Een vriend zagen we alweer langs rennen.. (werkt bij brandweer)
    Echt sneu voor die eigenaren, hebben ze net hun bedrijfje weer een beetje opgestart..

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik heb helaas geen schoonouders, maar bij mijn schoonmoeder had ik ze ook met een gerust hart achter gelaten hoor. Ondanks dat ik haar maar 3 maanden gekend heb.
    Oh ja hoor, dat hebben we vanaf het begin al gedaan dus blijven dat voorlopig ook nog wel doen. Zo blijft ze er ook aan gewend. Straks veranderd dat misschien nog wel, als ze twee vaste slaapjes op de dag doet. Maar dan zitten we helemaal aan huis gekluisterd :( Hopelijk hoeft de oudste dan niet meer te slapen overdag zodat we dan tussen de slaapjes van M door wat kunnen ondernemen.

18. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja echt sneu, heeft echt alles verwoest die brand :(

Begrijpelijk dat het zo een drempel is! Heb ik ook hoor. Zie je het wel zitten bij die bruiloft?

Goed inkopen kunnen doen Sabine?

19. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja heb weer wat mooie aanwinsten erbij. Eens kijken of het nieuwe product aanslaat in de salon en dan kunnen we weer wat meer gaan investeren.
    Ben jij er al over uit of je nog door gaat met kolven?

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: hier helaas al de vaste slaapjes.
    Ach, komt allemaal wel goed. ;)
    Als ik weg wil moet ik het voornamelijk 's ochtends doen.
    wat jammer dat je geen schoonouders meer hebt. Heftig was dat zeker dat je je schoonmoeder maar 3 maanden hebt gekend.
    Hier echt 'n schat van n schoonmoeder. Alleen ze is zo druk. :p

ZaZaM: ja hoor bruiloft zie ik wel zitten.nichtje is gelukkig heel rustig. En als het niet gaat. Ben in dezelfde plaats dus ben met 5min thuis.
    Alleen hoop ik wel dat ze met et fotomoment wakker is, wil wel n leuke gezinsfoto hebben. :)
    Ach nog 3 weken. Laatste fles ga ik zoiezo zelf geven.
    Moet alleen nog even kijken op welk ritme ik dan moet komen. Om haar op bepaalde momenten bij te hebben.
    Ze slaapt nog zoveel. Erg lekker natuurlijk maar met zoiets weer lastig.

Het is ook nooit goed hihi

Deel Deze Pagina