Leuk Sabine! Verkoop je ook veel via je salon of zijn het vooral behandelingen? Kolven ben ik nog niet gestopt... Is toch een soort van drempel.. Suf hè ik zou gewoon graag willen weten hoeveel die twee voedingen die ik haar nog kan geven nou écht toevoegen.... Juist wel fijn toch, die vaste slaaptijden Meisje? Ik vind het wel makkelijk eigenlijk.. Wijken we er een keer vanaf is dat ook niet zo erg. Misschien heeft ze over drie weken wel weer een ander ritme kan me haast niet voorstellen dat ze over drie weken nog steeds 4 uur achter elkaar slaapt 's middags, das echt veel haha
Ja dat was inderdaad best wel heftig dat ik haar maar zo kort heb gekend. Zijn vader heb ik nooit gekend en dat vind ik wel jammer. Mijn eigen ouders zijn gescheiden en mijn vader is hertrouwd dus de meiden hebben toch nog 1 opa en 2 oma's. Het zou zomaar kunnen dat ze over drie weken in een heel ander schema zit, raakt ze nog steeds zo van slag als je haar ritme iets aanpast? Het zijn hier echt voornamelijk behandelingen. Ik ben niet zo heel erg duur dus komen er voornamelijk klanten op af die het wel leuk vinden maar niet zo idioot veel willen betalen. Nadeel is alleen wel dat zij dan vaak de portemonnee niet open trekken om producten te kopen, die zijn natuurlijk wel wat duurder dan de huismerk producten van de kruidvat. Ik heb nu alleen een nagellak toegevoegd aan het assortiment die overal prijzen wint en in veel bladen vermeld staat, de Caption! lakken. Dus wie weet dat dit nog wel aan gaat slaan. Zo niet dan is het jammer. Ach ik weet precies wat je bedoeld!! Ik vond het toen ook zo moeilijk om de knoop door te hakken of ik wel of niet door zou gaan. Maar ik voelde me op een gegeven moment ook diep ongelukkig, was alleen maar bezig met kolven of door het huis rondlopen met een huilende baby dus toen heb ik uiteindelijk na 5 maanden de knoop doorgehakt en ben gestopt. Ze zeggen dat iedere druppel bv telt en goed is voor je kindje. Ze krijgt toch je antistoffen mee dus kwaad kan het zeker niet. Waarom geef je anders niet 1 fles bv? Dan kan je de rest opsparen om nog even door te geven wanneer je niet meer kolft. Dat gaf mij ook wel wat geruststelling, dat toen ik stopte met kolven ze nog wel wat bv binnen kreeg. Hoe krom dat misschien ook klinkt En die ene fles krijg je dan ook nog wel goed bij elkaar waardoor je misschien ook minder frustratie voelt bij het kolven.
ZaZaM: begrijpelijk. Het is dan ook echt definitief heh. Ja zeker fijn die vaste slaaptijden, alleen kan je niet zoveel op 'n dag. We komen rond 8:30/9:00 uit bed. En ze slaapt vanaf 10:00 weer t/m 11:00/11:30 soms uitschieter naar 12:00 En dan weer vanaf 13:00 t/m 17:00 Dusja ga dan maar weg. Hihi zaterdag sliep ze zelfs 5u achter elkaar. Was in de bonen met de fles geven. dacht dat het 12:45 was. Maar het was 11:45. Toen heeft ze het zelf even glad getrokken met haar middagslaap. Sabine: Oh dat is wel leuk voor je kinderen. Geen idee, heb het ook niet meer geprobeerd. Blijf nu gewoon thuis met haar slaapjes of zorg ervoor dat ze kan slapen als we weg zijn. vorige week met die bbq ging het helaas mis. (ivm. drukte niet kunnen slapen) toen ben ik naar huis gegaan. En was het weer goed. Gaat je bv beter bij M dan bij Z? Zojuist de wieg naar haar eigen kamertje verplaatst. Moet haar morgenochtend toch weer vroeg uit haar bedje halen. En ze ligt er nog maar net in. (uur te laat haar fles gehad oeps...) Dus die zal nu wel de gehele nacht doorslapen. hoop ik.
Ja bv gaat nu veeeel beter dan bij Z. toen hadden ze gezegd dat ik te vlakke tepels had en moest voeden met tepelhoesjes. Dat is dus echt compleet waardeloos. Het liep allemaal helemaal niet lekker dus ben ik met 3 maanden helemaal gestopt met live voeden en ben toen fulltime gaan kolven. Dat was ook pittig want had niet genoeg productie en heb toen van alles geprobeerd om dat omhoog te krijgen. M. is nu bijna 4 maanden en drinkt nog steeds live aan de borst en ik ben voorlopig ook nog niet van plan te stoppen. Tepelhoedjes nooit meer gebruikt daar heb ik in de kraamweek wel heel intensief voor moeten poqerkolven etc om dit resultaat te behalen dus wil er alles uithalen Ik ga voor je duimen dat ze doorslaapt zo dan blijft er inderdaad weinig tijd over om weg te gaan als ze iedere keer maar 1uurtje wakker is. Hier een hele wakkere dame vergeleken met jou dochter haha. Vanmorgen is ze ook 2,5 uur wakker geweest.
Fijn hoor dat het nu beter gaat. Kan je er ook extra van genieten. Logisch dat je dan nog niet wilt stoppen. Ja klopt. Vaak is het dan echt zo. Oh ze is wakker gauw de deur uit. morgen hoef ik maar van 7 t/m 13 te werken. Maar dan doet ze net haar slaapje bij mn moeder. dus ga lekker de stad in. even lekker winkelen. M'n man vind me een vrek m'n spaargeld is heilig nl. Laat ik morgen dan maar wat uit gaan geven..
Haha hij niet blij zijn dat je goed kan sparen! Lekker hoor even alleen shoppen, veel plezier! M houd me al van voor half 1 wakker dus heb haar nu uit frustratie maar aangelegd. Hopelijk gaat ze zo wel slapen anders word het een hele lange nacht+dag.
Hihi zei ook al. Wees blij dat ik geen gat in m'n hand had. Wil sparen voor nieuwe badkamer. (Inmiddels kunnen we er al 3 nieuwe badkamers inzetten) maar wil ook n reserve potje houden. Och nee heh. Hoe is je nacht verder verlopen? Hier heeft ze goed op haar kamertje geslapen. Al ligt ze er nu nog maar 8,5u in. Haar kamertje is veel donkerder en hoor je geen vogeltjes fluiten. Misschien kan dat ook verschil maken.
Heel verstandig dat je ook nog reserves wilt hebben! Wij moeten nu ook flink gaan sparen. Je moet een nu een verplichte eigen inleg hebben van geloof 10% van de aankoopwaarde maar daarnaast moet je ook nog geld hebben om te klussen dus ben heel benieuwd of het er ooit van gaat komen om te kunnen kopen. En dan wil je natuurlijk wel nog wat achter de hand hebben voor onvoorziene uitgaven. M. heeft me uiteindelijk 2,5 a 3 uur wakker gehouden vannacht a.s. donderdag is ze 17 weken, de week waarbij het bliksmschichtje staat. Maar we hebben haar gisteren ook 2 keer al na 2,5 uur gevoed omdat dat beter uit kwam dus ik ben bang dat het gewoon onze eigen schuld is geweest. Het gaat nu nog goed met mijn energie maar we zijn de dag natuurlijk pas 2,5 uur geleden begonnen dus ik ben benieuwd hoe het vanmiddag met mijn energie gaat.Ik ga vandaag in ieder geval wel proberen haar iedere 4 uur te voeden. Wat fijn dat E. wel goed heeft geslapen! Hopelijk houd ze dat vol
Oh jeej Sabine, balen van je nacht! Je zal wel kapot zijn nu.. Lukt het verder om iedere maand wat apart te zetten? Haha veel plezier in de stad morgen Meisje. Je mag best eens even gek doen en wat geld uitgeven tis niet dat je wekelijks nieuwe kleding koopt toch? Zo lang je inderdaad wat achter de hand hebt is het goed.. Ik heb het ook wel een beetje hoor, dan wil ik meer meer meer haha! Ik ga doen wat jij zei Sabine. 1 voeding minderen en dan eventueel wat opsparen raar eigenlijk maar dan bouw ik het gewoon eerst nog een beetje af voordat ik echt definitief stop. Ik geef haar alleen de ochtendvoeding borstvoeding en uiteindelijk stop ik daar ook mee. Vandaag dagje meegekeken met een eventueel nieuwe baan.. Beviel eigenlijk best wel! Poeh, sta ik nu toch voor een lastige keuze.. Ga ik een vast contract opzeggen, een baan die ik ken, vertrouwde omgeving waar ik al 7 jaar werk, goed salaris.... Dat allemaal om het iets meer naar mijn zin te hebben (en dichterbij!).... Hmmmm....
Ja best wel, mijn oogleden zijn behoorlijk zwaar. Ik denk dat ik lekker zal slapen straks. Hopelijk was het wel eenmalig ze was vandaag overdag ook niet echt helemaal in haar hum. Veel gejammer en gehuild. Ja er gaat straks minimaal 250,- p.m. naar de spaar maarja voor je 10-20.000 euro gespaard heb Hoe was het in de stad meisje? Groot gelijk hoor ZaZam dat je rustig aan gaat afbouwen. Wat leuk dat de baan wel bevalt, snap dat het een lastige keuze is.
Sabine: Ahh nee heh, wat balen zeg van je nacht. Oh maar deze nachten doet ze altijd. ze slaapt 8-9u aan 1 stuk door en word dan elk uur eventjes wakker voor n speentje, ZaZaM: bij wat voor werk heb je nu gekeken? Wanneer moet je het laten weten? #stad. Hihi nouu.... Ik kwam op mijn werk en moest tot 16:00 werken Dus stad is niet door gegaan. Planning is nu om vrijdag avond eventjes met z'n allen naar de stad te gaan.
Oh oeps, verkeerd op het rooster gekeken? Dat is dan wel even balen. Slaapt ze vannacht ook weer op haar eigen kamertje? Wij gaan denk ik vanaf a.s. weekend proberen of ze bij elkaar kunnen slapen. Hopelijk was het eenmalig anders ben ik straks wel echt gesloopt Zo lekker naar bedje toe.
Eigen schuld. Had mijn dienst veranderd naar n hele dienst. Maar helemaal vergeten in mijn agenda te zetten. Ja ze ligt nu weer op eigen kamertje ben benieuwd. . Succes! Hoop het ook voor je. Ga ook gauw slapen. Ben gesloopt! Vanavond ook nog even gewerkt. Ben blij dat ik lig.
En hoe is je nacht gegaan meisje? Het was hier gelukkig eenmalig. Heb de hele nacht geslapen, wordt net wakker van mijn wekker. Zou eigenlijk nog wel even kunnen slapen Hoe gaan de nachten bij jou ZaZsm?
Hihi moeizaam! Gisteravond klein beetje rijstebloem in haar fles gedaan Was 'n heel getob. En ze heeft erg slecht geslapen. Zij zal wel bij de groep behoren die er slechter van gaat slapen. Fijn zeg dat je weer heel de nacht hebt kunnen slapen. Heerlijk. Verlang er ook weer naar haha
Fijn dat het eenmalig was Sabine! Ben benieuwd als ze samen gaan slapen ! Oohh oopsie meisje, dat soort dingen ook direct in je agenda zetten als je zo vergeetachtig bent haha Hier gaan nachten heel goed. Ze slaapt door tot ongeveer 6 uur, dan doe ik speentje erin en dan slaapt ze nog door tot 7u ongeveer. Ik heb haar er ook bewust niet aan laten wennen om te slapen met een speentje, want dan blijf je in de weer. Nu gebruik ik het alleen als 'rekmiddel' als ze te vroeg wakker wordt. Hoeveel rijstebloem had je gedaan dan meisje? Ik ben begonnen met 1 theelepeltje. Nu doen we 2 theelepels en de fase 3 speen, anders komt er niks uit
Och jee, balen zeg meisje!! Onze oudste kwam na de eerste papfles ook ineens weer in de nacht. Maar dit was toen eenmalig. We kwamen er toen achter dat ze geen nachtvoeding meer nodig had maar zuigbehoefte en viel met een speen weer in slaap. Resultaat: in een paar dagen tijd 2 voedingen weg gevallen, de nacht en de late avond fles. (daar werd ze echt pissig van als je haar wakker maakte ) Dus misschien toch nog een keer proberen zodat je zeker weet of het van de rijstebloem af kwam of ergens anders door. ZaZam, Dat is inderdaad wel netjes! Heb je toch het grootste gedeelte van de nacht door kunnen slapen. Hier begint ze langzaamaan haar duim te ontdekken dus ik hoop ook dat ze de speen dan niet meer nodig heeft om in slaap te kunnen vallen. Ja ik ben ook heel erg benieuwd. Zal wel heel raar zijn om de slaapkamer in te gaan als we gaan slapen en dan een lege plek te zien in plaats van mijn lieve kleine slapende meisje. Ik zie er wel een beetje tegenop, zeker als ze gaat lopen spoken, dan moet ik er echt uit. Anders kon ik nog andersom op bed gaan liggen om zo iedere keer de speen weer te kunnen geven
ZaZaM: hihi ja voortaan alles maar opschrijven. Kwam er ook al achter dat ik moet werken als ik naar het cb moet. Gelukkig gaf mijn leidinggevende aan, dat ik eventjes onder werktijd weg mocht. Lekker hoor, wanneer geef jij de laatste fles? Ik heb 4gr gegeven (klein maatschepje vol) En er kwam nauwelijks wat uit de speen Had een 123 speen van difrax. Op alle standen geprobeerd, zelfs extra gaatjes geprikt. Maar na 45min drinken, had ze nog maar 50cc op ofzo. Heb toen maar een gewone fles gemaakt, die had ze zo leeg en naar bed gegaan. Maarja die is natuurlijk helemaal van de leg geraakt hiervan Morgen maar eens een speen maat M halen, hopelijk werkt die en anders maat L. Sabine: Hihi flessen vervallen gaat bij mij niet gebeuren. ja ga het overmorgen proberen met een grotere speen. vanavond moet ik werken, en ga mijn man niet laten tobben. Al met al heeft ze wel tot 9:00 in bed gelegen Hihi hier heb ik vannacht gewoon de wieg weer naar onze slaapkamer rijden. Had gisteren een drukke dag, en dan slaap ik meestal slecht. (veel te druk in mijn hoofd) eer dat ik zelf sliep was het half 1. En om 3u kwam E. voor het eerst, toen om 4:30 weer. En had haar gelijk maar verplaatst (geen zin om heen en weer te lopen )
Ja ik vond het ook heel raar om haar in haar eigen kamertje te laten slapen! Echt een leegte naast je eigen bed. Kon echt genieten van dat slapende lieve koppie. Ik geef de laatste fles om 22u. Volgens mij zijn wij wel met minder dan 4 gram begonnen. Nu ik meer doe gaat het maar net door de fase 3 speen. Heb ook al een fase 4/papspeen liggen, maar zolang het met 3 gaat doe ik dat. Ahh waarschijnlijk kreeg Emma er niets uit, snap dat dat frustrerend is haha. Tussendoor altijd even controleren of er geen vlokje voor het drinkgat zit Anders pak je even het middagslaapje mee Meisje?
Okee. dan slaapt emma net zolang als de jouwe. Snachts. Welke tijden geef jij dan nu? Ah okee, zal overmorgen beginnen met n half schepje. Wie weet. Hihi. Ik zoog er zelf elke keer aan, en kreeg er wel wat uit. Heel raar. Moet vanavond werken. Niet echt n optie om middagslaapje mee te pakken. Moet ong. 3u deur uit. En moet nog n stapel was wegwerken. Ach straks weer 2 dagen werken. Vamavond krijgt ze n gewone fles. En dan slaapt ze altijd van 9 - 5/6