Vaak hebben ze voor de speciale papflessen ook een speciale papspeen, die hebben wij altijd gebruikt. Heeft een grotere opening zodat hij niet verstopt kan raken. Maar wij maakte toen ook meteen een volwaardige papfles en deden niet eerst een klein beetje. Ze zat toen nog op wisselend 5-6 flessen Dus die twee zijn toen komen te vervallen en naar 4 flessen terug gegaan.
Lekker onduidelijk bericht (lang leve de mobiel) Bedoel dat ik straks weer 2 daagjes vrij ben, kan ik weer even bijtanken.
Ja de papfles staat hier al in de kast, en die is vanaf 6 maanden. Maar dat is een XL speen, dus die zal wel te hard gaan. Heb net even van 'n S speentje het gaatje iets groter geprikt met een saté prikker, en toen had ze haar flesje zo leeg. (wilde het toch proberen ) Morgen met boodschappen doen, haal ik een L speen denk ik maar. M zal wel te klein zijn, vind het nog steeds raar dat die 123 speen het niet doet. Terwijl je overal leest, dat dat een papspeen is. Of het ligt aan de manier hoe E. aan een speen zuigt.
En nu zet het een keer op heeft misschien even proberen om die andere speen nog eens te proberen? Wij gebruikte die speen gewoon al vanaf 4 maanden. Ik las laatst in een artikel dat pap voor de darmpjes wordt geadviseerd om pas vanaf 6 maanden te geven, omdat de darmen de pap niet goed kunnen verwerken en rijstebloem geen toegevoegde geeft aan de melk (weinig extra calorieën) Dus denk dat er daarom op staat vanaf 6+ maanden. Hihi lekker toch, twee dagen vrij, even bijtanken
Ja zou ik wellicht kunnen proberen. Ja dat zou ook nog kunnen. dat het daarom op staat. Ben benieuwd hoe ze er op gaat reageren. Tot nu toe nog nooit last gehad van darmkrampjes. Dus als ze nu krampjes gaat krijgen, stop ik direct. Zeker lekker! ga me gauw klaar maken, moet alweer bijna weg. Moet ik de kleine meid weer wakker maken. Had op tijd de fles gegeven (12:30) maarja, moet ik haar toch nog 'n uur eerder wakker maken. Hihi vanochtend had ze maar n uurtje geslapen. Veel te weinig voor haar doen. Even op het speelkleed, maar ging al gauw jengelen. Hup weer in bed gelegd. en mw. sliep vervolgens weer 'n uurtje zoals ze gewend is Ben benieuwd wanneer het vele slapen voorbij is. Al vind ik dit wel heerlijk qua huishouden en vrije tijd.
Wij geven nu om 6u30 - 10u30 - 14u30 - 18u30 - 22u de fles. Ze drinkt dan 150-170cc. Merk dat ze beter drinkt als we het in 2 á 3 keer geven. Werkse Meisje! Hier net weer beetje gepureerde wortel geprobeerd. Ze trekt er nog steeds een heel vies gezicht bij maar sabbelt het vervolgens wel op haha.
Dat zijn dezelfde tijden als hier, alleen geef ik de late avond voeding niet meer. Wat leuk zeg die hapjes Wij gaan zondag ook beginnen met een beetje groente. Ben zo benieuwd wat ze ervan gaat vinden. Ze is nu ook altijd wakker tijdens het eten dus ze kan gelijk met ons "mee eten" hihi. Geniet er nog maar even van Meisje, voor je het weet slaapt ze een stuk minder. Kan me goed voorstellen dat je het wel lekker vind
ZaZaM: mooie tijden. Slaapt ze na half 7 weer? Of niet meer. Oh heerlijk haha. Wel.n lekkere zoete smaak. Sabine: wat leuk. Met welke groente ga je beginnen? Ik weet nog niet wanneer ik ga beginnen. Gisteravond weer rijstebloem gehad om 21u. man heeft haar op eigen kamertje gelegd. Om 3u en 5u werd ze wakker. Toen wieg naar mijn kamer gereden en toen heeft ze tot 9:10 geslapen. nu zit ze haar flesje lekker te drinken. Heb de neiging om de papfles weer te laten vervallen. Of moet ik nog even doorzetten? Ze vind m wel erg lekker. Pff, gisteren stuurt mn man n berichtje dat t internet het niet doet. Is de modem kapot... Kan ik straks ook weer achteraan. Heel irritant geen internet te hebben.
Ik heb nog geen idee waar we mee gaan beginnen. Ligt eraan wat we zelf eten de aankomende week. Zal waarschijnlijk iets van bloemkool worden ofzo. Waarom wil je de papfles weer laten vallen? Ze wordt sowieso niet wakker van de honger anders zou ze niet met een speentje weer gaan slapen Als ze het zo lekker vind zou ik hem gewoon geven, het kan in ieder geval geen kwaad. Wel jammer dat ze nog niet doorslaapt! Hier was de kleine meid vannacht ook weer even wakker en vanmorgen al vroeg wakker. Maar gelukkig geen uren lang zoals de vorige keer Oh balen zeg! Altijd irritant als dat soort dingen kapot gaan!
Okeey. Ben benieuwd wat ze ervan vind. Nou ik merk dat ze er wat onrustiger van gaat slapen. Meestal was het van 9 - 5/6u en nu word ze vaak al rond 3u al wakker. Nee klopt. Honger heeft ze nooit snachts. S ochtends ook niet echt snel. Of het ligt nog aan het sprongetje. Kan ook nog. Verder merk ik nl. Niks aan het sprongetje. Gaat het slapen wel beter nu Sabine? Wel jammer dat ze nu niet helemaal meer doorslaapt. Of ook weer het sprongetje. Heel irritant!! Krijg nu een nieuw modem. Mrja gaan bijna het weekend in. Dus dat zal wel evntjes duren ben ik bang.
Oké, ja lastig dan hè. Weet niet of je na 2x proberen al zeker kan weten dat het daardoor komt. Het valt natuurlijk wel zwaarder op de maag dus misschien vind ze dat niet prettig. Ach ze heeft me geen uren wakker gehouden dus dat scheelt wel. De nacht ervoor heeft ze doorgeslapen dus mag niet klagen ben alleen wel benieuwd hoe het morgenavond en nacht zal gaan. Dat zal wel ergens volgende week zijn voor je die hebt denk ik. Ik zit ook al een tijdje te wachten op een pakketje die eigenlijk al bezorgd had moeten zijn zal me niks verbazen dat alles morgen binnen komt met 3 verschillende bezorgdiensten.
Hihi, merk al aan mezelf dat ik veel te ongeduldig ben. Heb zojuist besloten dat ik het een week uit probeer. Als de nachten nog steeds zo moeizaam stop ik. En dan kijken hoe ze dan de nacht doorbrengt. Nee inderdaad. Scheelt n hoop! Hier is het ook niet heel erg dat Emma snachts wakker word. Met n paar sec. Slaapt ze weer. Maar toch is het lekker als je een aantal uren achter elkaar kunt slapen. Ja daar ben ik ook bang voor. Het is niet anders. Oh das ook vervelend! Hihi ja grote kans.. of zaterdag.
Haha ik herken het wel hoor, ik twijfel ook altijd heel erg of ik iets nieuws dan moet doorzetten of moet laten vervallen. Dat is zeker waar, gewoon de hele nacht doorslapen is nog het allerlekkerste. Maar zodra je kinderen hebt wordt dat een zeldzaamheid Tsja als alles zaterdag wordt bezorgd mogen ze het allemaal nog eens proberen Zaterdag bijna de hele dag van huis af.
Ja lastig heh. Je weet niet of je er goed aan doet. hihi dat is zo. Ben allang blij dat we nog uit kunnen slapen. Hihi oh druk dagje dus. Zaterdag moet ik weer werken. Man zou dus thuis blijven. Heeft ie alweer bijna geregeld dat mijn moeder op gaat passen. Zodat hij kan gaan klussen. Word nog wat straks met de vakantie. Als ie thuis komt te zitten.
Nee en je kan het ze ook niet vragen, ach je kan niet echt iets fout doen. Je doet wat jij denk dat het beste is voor je kind en als iets echt niet werkt probeer je weer wat anders, maar soms is het best wel even zoeken. Wat doet je man voor werk? Zit hij in de bouw? Ja op zaterdag altijd wel druk, tussen de eerste voedingen door boodschappen doen. En daarna nog een cadeautje zoeken voor een kereltje die 4 jaar wordt en naar de verjaardag toe gaan.
Ja dat is ook zo. Laat ik het nog maar even uitproberen. Wie weet gaat het na 4 nachten wel weer goed. Nee hij werkt als kraanmachinist. Is ook wel eens op de bouw bezig. Ene keer moet ie op zaterdag bij zn baas werken. Maar hij word regelmatig gevraagd of ie bij iemand aan de slag wilt. Maandag avond was ie ook al aan het bijklussen. Binnenkort heeft ie ook weer n grote extra klus erbij. Zal die wel weer heel wat avondjes weg zijn. Och ja dat boodschappen doen. neem je je kids mee of laat je die thuis bij je man? Leuk kinderverjaardag! Lastig heh die cadeau's uitzoeken.
Oké op die manier bijklussen, soort van zzp-er dus Nee we gaan altijd met z'n allen de boodschapjes doen. En anders doet mijn man ze alleen tijdens het slaapje van de oudste Ja en vooral als de ouders zelf ook niks weten. Ik weet toch wel wat te verzinnen hoor voor de meiden, maar goed. Heb maar gevraagd wat hij op dit moment echt leuk vind. Klei en lego, nou haha dat is in ieder geval iets, nu maar eens kijken wat we halen.
Of de rijstebloem eens 's ochtends proberen? Kijken hoe dat gaat? Ze wordt meestal tussen 6u30-7u wakker meisje en dan halen we haar uit bed. De dag begint hier om uiterlijk 7u. Dan is ze uurtje tot anderhalf wakker en gaat ze weer slapen Morgen ga ik denk ik een puree maken van doperwtjes, ben benieuwd wat ze daar van vindt haha. Had je Milou en Zoë nou samen op een kamer laten slapen vannacht Sabine?
Sabine: hihi ja zoiets in de weekenden en avonden is ie zzp-er. Gezellig met z'n allen boodschappen doen. Lego altijd goed. Echt gaat vrijwel nooit kapot. ZaZaM: ja dat zou ik ook nog kunnen doen. Aha oke, vind je jet vervelend? 7u starten? Of wel lekker? Ben benieuwd. Daar zit natuurlijk niet echt superveel smaak aan.
Nee nog niet ZaZam, wilde het vandaag vanavond gaan doen maar de kleine meid was gisteravond en vannacht weer onrustig. Dat zal natuurlijk heus wel vaker gebeuren maar zie het nu echt nog niet zitten dat ik tig keer heen en weer kan lopen en dat Z. Er dan ook wakker van wordt. Dus ik twijfel of ik het vanaf vanavond ga doen. Leuk hoor! Ben benieuwd ook of je dat goed glad krijgt zomer te zeven of koop je een potje? Doperwtjes is het enige wat ik nog niet zelf heb geprobeerd te maken vanwege die vliesjes.