Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    #941 Sabine1305, 7 jul 2016
    Laatst bewerkt: 7 jul 2016
    Mijn haar wordt trouwens ook snel vet, was het om de dag en dan gaat het goed. Schijnt ook dat hoe vaker je het wast hoe vetter het wordt, maarja niet wassen is ook geen optie :p
    Knippen heeft inderdaad geen haast, ga ergens in oktober maar even een afpsraak maken :)

Ja is heerlijk dat alles op loopafstand is :)

M was de vorige keer 60cm dus qua lengte gaat het heel goed. Misschien krijgt ze de bouw van haar vader wel, lang en slank.
    Ze was net even wakker maar is toch weer in slaap gevallen. Ze slaapt wel erg licht. Hoop ook niet dat ze er last van gaat krijgen. Ze zeggen inderdaad dat het bij borstvoeding hoort dat dipje, maar ik vind het wel een heel groot dipje. Nu pas weer controle met 6 maanden. Ze is verder tevreden en vrolijk dus ik moet het maar van me af zetten, vind dat alleen wel lastig.

Z heeft weer een drama dag, pfff, gelukkig ligt ze nu lekker op bed en hopelijk gaat het vanmiddag beter als ze even geslapen heeft.

Werkse meisje, oh ja dat zijn inderdaad van die vervelend tijden! Heb je inderdaad niks meer aan je dag.
    Ze groeien inderdaad het hardst als ze slapen ;)
    Oh lekker zeg!! Hebben jullie al wat geboekt?

ZaZam, was alweer de derde keer voor de enting, dus deze keer kreeg ze er weer twee. Ze was ook zo moe :( Ze was al vanaf half 7 wakker, misschien wel vroeger en we hadden de afspraak om 10 voor half 9, dus was ze al ruim 2 uur wakker. Ze was de hele tijd rustig en hing lekker op mijn schouder. Maar zodra ze die prikjes kreeg was het hek van de dam, ze heeft nu ook langer gehuild dan de vorige keer. Maar goed toen was het er natuurlijk ook maar 1 ipv 2. Nu gelukkig pas weer met 11 maanden entingen.

Gisteravond trouwens ook weer even luiers ingeslagen bij de kruidvat, 2 megapakken voor 35 euro. En kleertjes besteld bij C&A voor Z. die moet heel nodig wat nieuwe lange broeken hebben.

2. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    OH! HIER zitten jullie :D :D !!

Ik ga maar eens een beetje proberen bijlezen!

3. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Haha welkom (terug) Fien :D

4. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    ZaZam! CSI! Sabine! Meisje93! Punky! Linnaea!

Ik heb even schuin gelezen maar wat fijn om jullie terug te kunnen volgen! Ik was in maart op zoek, vroeg me af of er nu een nieuw clubje ergens was. En nu pas vind ik jullie! :) Ik heb me dikwijls afgevraagd hoe het met jullie zou zijn.

Valt blijkbaar nog erg mee met aantal meepraatmama's? Als je bedenkt wat voor een reuze-aftelgroep we hadden :D

Voor wie lezen wil, zal ik even zo kort mogelijk een samenvatting geven hoe het hier vergaan is.

De eerste dagen na de bevalling waren heel erg zwaar. Te veel bloed verloren, pas na 3dagen mijn bed uit. Gedurende die 3 dagen continu baxters met weeënopwekkers en een blaassonde. Toen ik naar huis mocht en thuis in de zetel zat ben ik in tranen uitgebarsten. Wat moet ik daar nu doen? Hoe? Met die baby? Achteraf gezien snap ik dat het nog helemaal niet doorgedrongen was. Ik sprak haar naam pas na enkele weken uit.

Op 13 dagen bleef ze afvallen, bv bleek niet genoeg. Achteraf gezien door slechte begeleiding in het zkh, hadden mij wijsgemaakt dat ze pas na 3 uur weer mocht eten. En dat kind maar huilen :(. Ik heb van week 2 tot week 9 bv gegeven met een "kunstvoedingdessert". Al die weken deed ik bijna niets anders dan voeden: eerst live geven, dan kolven, dan het gekolfde beetje (30ml?) geven van de vorige kolfbeurt, dan nog fles kunstvoeding (30-60ml). Maar ik was het zo beu die kunstvoeding, dat het me met extra veel aanleggen gelukt is om die weg te laten. Intussen al 4,5 maand en nog steeds borstvoeding, exclusief! En intussen werkt het zo verslavend.

Ik ben sinds 20 juni alweer aan het werk. Ik maak gebruik van kolfpauzes en gaat allemaal goed. 4 dagen per week, maar ik ga waarschijnlijk halftijds werken vanaf september. Deels om meer bij haar te zijn, deels omdat ik werk ga maken van mijn zelfstandigheidsplannetjes. Maar daarover later misschien meer :). Willow doet het verder uitstekend in de crèche.

Verder verloopt alles goed. Als ze 5,5 maand is beginnen we met groentepap, hebben we drie weken vakantie. Ze wordt volgende maand gedoopt. Het is een superblije, sociale, stevige baby en ze verbaast ons elke dag.

Zo. Klaar om terug mee te praten :D

5. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Wat leuk om je verhaal te lezen fien! Wel heftig zeg, die eerste periode na je bevalling maar wat fijn dat het nu allemaal goed gaat. En wow wat knap dat je hebt doorgezet met de borstvoeding en je dat nu ook nog steeds geeft. Hier ook nog steeds exclusief borstvoeding! Ben benieuwd hoe lang nog want het werkt inderdaad wel verslavend, zal me niets verbazen als ze het tot 1 jaar krijgt en dan langzaam aan overstappen op koemelk.

6. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Idd Sabine!
    Vroeger zei ik altijd "ohh tot ik ga werken en dan enkel 's ochtends en 's avonds nog bv". Toen zei ik "na-ah, tot 6 maanden!" ... Maar ik denk dat ik een poedertrauma heb opgelopen ofzo want nu wil ik bv geven totdat ze echt een andere echte melk mag :D !
    Trouwens ook goed van je, al zo lang borstvoeding! Ik vind het echt genieten.

7. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Hihi dat poedertrauma heb ik bij de oudste opgelopen :p het is soms wel makkelijker, vooral als je even alleen weg wilt. Maar ik geniet inderdaad ook nog steeds van de voedingsmomentjes. Ik werk aan huis in de avonduren als zij al op bed ligt dus het is perfect te combineren. Hoef daardoor alleen maar even te kolven voor het slapen gaan.
    Omdat de bv bij de eerste totaal niet lekker liep had ik nu gezegd dat ik in ieder geval de eerste 3 maanden vol wilde houden, ondertussen zitten we al op 4 maanden en is de einddatum daarmee verlengd naar onbepaalde tijd :p

8. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Haha hoi Fien! Welkommm! Leuk om je verhaal te lezen. Heftig zo een nasleep van de bevalling he? Ik had het een beetje vergelijkbaar. Uiteindelijk wel een bloedtransfusie gehad. Live bv is helaas niet meer gelukt dus alles zitten kolven. Sinds maandje is mijn productie echter niet meer genoeg dus ze krijgt nu bijna helemaal flesvoeding. Erg jammer!!! Vind ze ook veel minder lekker haha. Super knap dat je door hebt gezet en je nu nog bv kan geven, fijn zeg. Ik vond het ook verslavend, steeds andere doelen stellen haha. Erg jammer dus dat het bijna op is.
    Krijg je in Belgie standaard kolfpauzes?
    Maar sinds 20 juni pas weer aan het werk? Heb je zolang vrijgenomen of krijg je meer in belgie?

Vandaag wilde I niet echt slapen bij mijn vriend en op de opvang. Net is ze bij mij als een blók in slaap gevallen haha.
    Nu lekker een weekje vrij!
    Volgende week paar nachtjes weg met zn drietjes, leuk hoor!

9. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ach arme meid, wat zal die moe zijn geweest!! Die zal nu wel lekker slapen zeg! Ohh heerlijk hoor, lekker van genieten volgende week :D

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: irritant heh dat vette haar, ziet er zo onverzorgd uit.
    Oh kijk dat is wel fijn dat ze in de lengte gegroeid is.
    Oh is dat normaal dat je dan pas na 2 maanden hoeft te komen?
    Wegen en meten kan je altijd daar nog doen. ;)

Hihi nee nog steeds geen vakantie geboekt. Ben nu wel overal aan het kijken.

kijk dat is nog eens een leuk koopje. Hier een jaarabonnement op Pampers. Ben benieuwd.

Fien: wat leuk!! welkom terug!
    Van CSI en Punky ook al lang niets meer gehoord.
    Jeetje wat een heftige periode heb jij achter de rug zeg!
    Wat goed van de borstvoeding! Knap dat je doorgezet hebt.

ZaZaM: Och wat vervelend zeg. Gelukkig viel ze bij jou wel lekker in slaap.
    Heerlijk zeg, lekker van gaan genieten :)

Zo weer klaar met werken, Helaas heeft E nauwelijks geslapen bij m'n moeder :( geen idee waarom.
    was gelukkig niet huilerig ofzo.
    Nu ligt ze heerlijk in haar bedje te slapen.
    Hopelijk weer zo'n goeie nacht als afgelopen nacht.

11. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    ZaZam oh jee dat is idd vervelend als je graag bv wou geven. Maar je hebt het gecombineerd tot nu toe dan? Vind ik heel wat! Het is niet makkelijk he.

In BE 15w zwangerschapsverlof maar 13 erna want 2 ervoor was ik thuis. En later bevallen. We hebben ook recht op 4 maand fulltime (of langer als je het parttime opneemt) ouderschapsverlof en daar heb ik er eentje van tegenaan geplakt. Zo was 20 juni d-date. Tot ze 9 maanden is heb ik recht op 2x 30min kolfpauze. Ik gebruik meestal maar de helft. Geen geduld voor om een halfuur mee bezig te zijn :D

Ik lees ook over je bloedtransfusie. Was hier ook bijna van dattem, maar gelukkig niet. Jij hebt ook een heftige tijd gehad zeg!

Oh Meisje93 hehe.. ja soms hebben ze nu eenmaal geen tijd om te slapen :p

Morgen naar Kind en Gezin. Daar krijgen ze in BE hun spuitjes en groeiopvolging. Morgen 3de spuit en dan pas op een jaar, oef!

12. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja is een gewone controle van de ontwikkelingen met 6 maanden en daarna geloof ik pas weer met 11 maanden voor de enting.
    Tussendoor wegen en meten wordt hier lastig dat kan namelijk alleen op dinsdag precies midden in het slaapje van Z.

Hopelijk slaapt E de rest van de nacht wel lekker, ze zal wel genoeg te zien hebben gehad :p hè waar ben ik nu weer ;)

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Fien: lekker hoor dat je al n maand ouderschapsverlof op hebt genomen. Ik neem elke week 8u op. En dan 2jaar lang.
    Succes met de spuitjes vandaag!

Sabine: aha oke. Weet ik dat ook weer. :p oei dat ia wel jammer dat dat niet gaat lukken.
    Hier is het volgens mij ook alleen smiddags.

Hihi ja die word bij mn moeder wel bezig gehouden.
    Zusje rende al naar de box. En haalde de wipper eruit. Zo van die moet in de wipper op de grond.
    Hup E erin. Zij maakte m wel even vast. :)
    Trotse tante. En dan te bedenken dat ze de 1e week n hekel aan haar had. Jaloers dat ze was. :)

E heeft weer n beat goede nacht achter de rug.
    Rond 21u naar bed gegaan. Om 4u werd ze even wakker voor n speentje. En nu ligt ze vanaf 8u lekler te brabbelen in baar wieg. :) 11u geslapen. Ik ben tevreden.
    Hopelijk slaapt ze vandaag ook goed overdag.
    Wou eerst gaan winkelen. Maar hou even n daagje rust. Vanavond ook n verjaardag.

14. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ah wat leuk dat je zusje zo enthoudiast is! Zeker als ze eerst zo jaloers was, fijn dat dat maar een week heeft geduurd.
    Kijk het slaapkopje gaat dus toch wat minder slapen ;) moest er een keer van komen. Wij gaan vanavond of morgenavond maar eens proberen de meiden bij elkaar te leggen. Ik denk morgen avond want dan hoef ik niet te werken, alhoewel dat niet echt uit maakt, vanavond een korte afspraak. Haha ik zie wel.
    Vanmorgen 30ml afgekolfde melk met een klein beetje bambix erdoorheen geprobeerd te geven van de lepel. Haha ze vind het maar niks hoor, eten van een lepel. Ze heeft ook eerst gewoon beide borsten gedronken dus ze had ook geen honger meer. Ideale moment om te oefenen, dan zit er tenminste geen druk achter dat het moet. Als dat goed gaat ga ik het papje steeds wat groter maken, uiteindelijk 1 borst en papje en daarna groot papje en de ochtend kolven ipv live voeden.

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja echt heel leuk! Ja ze zag m'n moeder elke keer met E zitten. en tja toen kwam de jaloezie om de hoek kijken.
    Hihi ja gistermiddag heeft ze maar 1,5u geslapen en 's avonds ook maar 1,5u.
    Dus ben benieuwd wat ze vandaag gaat doen.

Spannend hoor! Slaapt M. weer helemaal goed 's nachts?
    hihi ja dat is toch wel even wennen heh zo'n lepel.
    Leuk hoor, ik wil er ook binnenkort mee gaan beginnen. Nu krijgt ze het nog in de fles.
    maar wil het in de toekomst met de lepel gaan geven.
    Hoe gaan de groente hapjes bij dr trouwens?

16. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja de nachten gaan weer goed en zolang we haar in de avond eerder op bed leggen dan Z moet dat ook wel goed komen.
    Ze heeft gisteren voor het eerst ook echt wat binnen gekregen maar echt leuk of lekker vind ze het nog niet. Ze krijgt nog steeds bloemkool, net zolang tot dat goed gaat of tot de voorraad op is :p
    L

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Super zeg! Ben je niet bang dat M wakker word als je Z naar bed brengt?

Oh okee. ;) hihi, die kan nog eventjes vooruit met de bloemkool.

Ik ga binnenkort beginnen met een papje 's ochtends met de lepel ipv. in de fles.
    En met 5mnd ong. beginnen met groentehapje. of ze moet binnenkort heel weinig gaan slapen. :p

Vanochtend heeft ze op 'n kwartier na 2u geslapen. Ben benieuwd naar de middagslaap. :)
    Zo maar weer lekker poetsen hoef ik morgen met het lekkere weer niet meer zoveel te doen. :)

18. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Fijn dat jullie allebei zo een goede nacht hebben gehad! Hier blijft dat gelukkig goed gaan ook.
    Zojuist teruggekomen van het cb. Ze is van 5000 gram naar 5730 gram gegaan, dus goed gegroeid.
    De prikjes vond ze natuurlijk niet leuk, maar was gelukkig direct te troosten in mijn armen.
    Nu ligt ze wel een beetje jammerig in bed, waarschijnlijk voelt ze zich niet helemaal gemakkelijk. Hopelijk slaapt ze zo.... Arme meid.

Hoe ging het bij jou Fien? Heeft België beetje zelfde vaccinatie programma? DTP, men C, Pneu enzo?

Gisteren was ze trouwens echt wel aan het smullen van de wortelprutje hihi. Super brede lach en mondje wijd open als het lepeltje eraan kwam, zo schattig.
    Verder doet ze sinds twee dagen de hele tijd crunches als ze op haar rug ligt. Die vrouw van het cb moest ook echt lachen toen ze dat bleef doen :)

Oh ja zo een papje van de lepel ga ik ook proberen binnenkort!
    Wat die vrouw trouwens van het cb zei, is dat de nieuwste richtlijnen weer zeggen dat het goed is om met 4 maanden met groenten en fruit te beginnen juíst om eczeem enz te voorkomen. Ze zei er wel bij dat dat inderdaad steeds veranderd, deze richtlijnen..

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Kijk die is goed gegroeid :)
    ben zo benieuwd hoeveel E nu weegt. laatste keer ruim 6kg.
    Fijn dat ze gelijk te troosten was.. Hopelijk gaat ze er niet al te veel last van krijgen.

Ahh wat leuk zeg. Wortels zijn lekker zoet van zichzelf.
    Haha geweldig, nu al aan het trainen.

Oh dan is het misschien verstandig om nu al te beginnen. Vermoed nl. dat E eczeem heeft.
    Met 3 maanden had ik die plekjes al gezien. Maar weer eens vergeten te zeggen bij het cb.
    Ze heeft op haar bovenarmpjes, ellebogen en op haar knietjes. Aparte plekjes zitten. Glanst, is droog/ruw en een beetje gekleurd.
    Doe het nu al elke dag insmeren met vaseline. Al een maand lang maar het word nog niet echt minder. Ze heeft er geen last van :)
    Donderdag echt niet vergeten...

Wanneer geven jullie de groente hapjes? En hoeveel tijd voor/na de fles?

20. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Nee M slaapt over het algemeen best wel vast. Soms is Z aan het gillen en dan slaapt M er gewoon doorheen, die is natuurlijk ook wel wat gewend vanaf geboorte af aan. Z slaapt juist veel lichter en wordt sneller wakker van (onbekende) geluiden. En omdat M vaak begint te huilen/jammeren met haar duim in haar mond terwijl ze in slaap valt wil ik echt dat zij al slaapt voor we Z naar bed brengen.
    Ze liggen nu weer samen op de kamer, maar M was al wakker dus ik laat haar liggen zolang ik haar niet hoor. Misschien slaapt ze nog even verder en anders haal ik haar eruit.

Hihi ja, heb nogal wat voorraad in de vriezer liggen. Kon echt veel ijsblokjes maken. Ik ontdooi er 1 per keer en zie dan wel wat erin gaat :p
    Voorlopig zal het toch nog oefenen zijn om van een lepel te leren eten. Dat zal wel even duren maar het is wel beter voor de ontwikkeling. Z gaven we altijd een papfles en veel later pas met een lepeltje, maar die kreeg ook al gemengd bv en kv. M krijgt vollgedig bv dus die voed ik eerst en maak daarna een klein beetje pap.

Groot gelijk, meisje! Wordt het morgen zulk mooi weer dan?

ZaZam, die is goed gegroeid zeg!
    Haha oh wat schattig nu al aan de fitness :p Heeft ze dat van jou? :p
    Hihi wie weet smult M er ook wel van over een week of 2, we zijn natuurlijk pas net begonnen.

Wordt E niet nagekeken dan tijdens het bezoek aan het cb? Hier word M in ieder geval door de arts altijd nagekeken. Normaal gesproken ook even door de verpleegkundige, alleen gisteren dan toevallig niet. Wat ik deed als ik iets niet moest vergeten te vragen/overleggen was even een briefje maken met alle vragen.

M krijgt nu haar groente hapje vlak na haar laatste dutje. Meestal gaat ze rond half 5 nog even naar bed en als ze dan weer wakker wordt krijgt ze haar hapje. Meestal tussen half 6 en 6 uur dat ze dat krijgt. Rond half 7/kwart voor 7 voed ik haar voor we de nacht in gaan. Belangrijkste is dat je geeft wanneer ze uitgerust is en geen honger heeft. Leren eten van een lepel is al lastig, als ze dan ook nog eens moe en hongerig zijn wordt dat één grote frustratie. Het gaat er nu nog niet om hoeveel ze eten, het is puur oefenen en smaken ontdekken. Pas vanaf 8 maanden gaan ze echte maaltijden eten die de fles langzaamaan gaan vervangen.

Deel Deze Pagina