Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hihi jouw man is dus echt vakantie aan het houden. ;)
    Hopelijk ga je het allemaal alleen redden! Wel jammer dat het naar buiten gaan alleen nog niet gaat lukken.

Och wat vervelend dat ze niet wilde gaan slapen. :(
    Ja echt doen hoor die middagdutjes! Je hebt er niets aan als je gesloopt het huis doorloopt. Zeker niet met een peuter erbij.

Hier is het CB zojuist geweest.
    Gewicht is nu 4430gram. Groeit goed dus! :)
    Vanochtend lekker naar de stad en de markt geweest.
    Wilde nieuwe kleren kopen, pas nl. bijna niets meer.
    Heb flinke heupen er aan over gehouden. ;) Maar helaas niet kunnen slagen in de stad.
    Dan maar internet shoppen :(

2. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Zo! Ze is inderdaad goed gegroeid zeg!
    Ik ben ook zo benieuwd hoe ons kleine meisje gegroeid is, over 2 weken controle bij het cb :)
    Ik draag mijn zwangerschapskleding nog, het kan wel even duren voor je weer in je oude kleding past. Ik zou in ieder geval nu niet teveel kopen hoor, anders is het zo zonde als je straks alles weg kan doen omdat je toch weer terug bent op je oude gewicht/figuur. Ik paste denk ik ook pas na een maand of 7 weer eens in mijn oude broeken, bij de een gaat dat sneller dan bij de ander.

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    hihi.. ja zeg dat wel! ze word veel te snel groot. ;)
    ik ben een fan van jurkjes. voelt lekker losjes etc.
    alleen om mijn zwangerschapsjurkjes aan te trekke, ziet er echt niet uit. :)
    nee veel ga ik niet aanschaffen. de zomer staat voor de deur.

pff kraambezoek begint nu pas op gang te komen..
    heel geen zin meer in. ik wil rust & regelmaat!
    hoe is het bij jullie met kraambezoek?

4. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Oh nee, ik heb alleen zwangerschapsbroeken en een paar shirts die ook dienen als voedingsshirts. Verder droeg ik gewoon mijn normale shirts en die kan ik nu nog steeds aan. Kan me voorstellen dat die jurkjes nu niet mooi meer staan.

Wij hebben het meeste kraambezoek al gehad en verder nog geen "aanmeldingen" voor nieuwe bezoekjes dus voorlopig is het hier lekker rustig.

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Fijn dat ze zo goed groeit Meisje!
    Ik heb nog niet eens geprobeerd of ik in mijn oude broeken pas. Ik draag voor de zekerheid nog mijn zwangerschapsbroeken om teleurstelling te voorkomen :p
    Gewone jurkjes draag ik ook maar dan wel met mijn zwangerschapslegging/panty, heerlijk!

Spannend morgen Sabine! Gaat wel goedkomen toch? Ook wel lekker om je eigen ritme te vinden als je alles alleen moet doen.

Wbt kraamvisite, dat gaat hier ook nog vrolijk door. Erg vermoeiend en ik zit er eigenlijk niet op te wachten, maar ja.. Wij hadden in de eerste week al veel visite, achteraf veel te vroeg en te veel.
    Voor nu hebben we de komende twee weken nog 4 á 5x per week afspraken staan 😔

6. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Wij hebben veel kraamvisite in een keer gehad omdat mijn man 19 maart jarig was. Ideaal om te combineren. Sowieso is onze familie/vrienden kring erg klein dus hebben we het al snel gehad. En in de eerste week bewust zo min mogelijk bezoek gehad.

Ja ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen als ik alleen ben. Helaas denkt mijn moeder geloof ik dat ik invalide ben ofzo want die dringt erop aan om zo vaak mogelijk te komen en dus ook morgen al. Ben blij als dat over is, ze bedoeld het goed met ze eist zoveel energie op dat ik 's avonds waarschijnlijk na het avond eten het liefst meteen naar bed ga :p

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: wat lekker dat het bij jullie al rustig is qua bezoek!
    Tja wij hebben helaas een grote familie/vriendenkring :(

En hoe gaat het om alleen te zijn?
    Ik vind het toch wel lekker om alleen te zijn. Lekker mijn eigen ding doen. :)

ZaZaM: hihi ja ik doe nog geen gewone leggings aan. Die zwangerschapsleggings kunnen het buikje nog een beetje strak houden. hihi. ;)

Pff jij dus ook nog volop in de bezoekjes!
    Voor volgende week nog maar 1 afspraak staan. Maar ik verwacht nog heel veel mensen. :(
    Heel veel mensen wachten nog even omdat we allebei een grote familie hebben. Mrja als iedereen dat denkt...

Vannacht weer een heerlijke nacht gehad! :)
    Ze had haar laatste fles om 21:30 gehad.
    Toen kwam ze om 02:30. en toen om 06:30.

8. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    De paar uurtjes die ik alleen had waren heerlijk :D morgen als het goed is een paar uurtjes meer alleen en dan komt mijn moeder weer :( daarna vind ik het wel welletjes en hoeft ze voorlopig niet meer te komen. Kan op deze manier niet rusten tussen de middag want ze komt dan gewoon naast me liggen op bed en klept de oren van je hoofd. Ik ben dan ook echt helemaal gesloopt nu want de kleine was weer erg onrustig afgelopen nacht.
    Lekker hoor dat je zo'n heerlijke nacht hebt gehad.

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nou dat geloof ik! Lijkt me heel vermoeiend zo'n moeder.
    Al zal ze vast heel lief bedoelen. Mijn moeder had dit echt niet hoeven doen. ;)
    Hoop dat je aankomende nacht een betere nacht zult hebben.
    Hoe gaat het trouwens met je bekken?

10. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja ze zal het allemaal vast goed bedoelen maar als ik me morgen nog zo voel doe ik gewoon mijn ogen dicht tussen de middag. Als ze het dan nog niet snapt... terwijl zij het hardst roept dat ik wel voldoende moet rusten en moet slapen :s
    Heb maandag contact gehad met de fysio en moest het echt rustig aan gaan doen, dat ben ik gaan doen en het gaat redelijk. Heb nog wel last van een pijnlijk bekken maar dat zal ook niet 1 2 3 over zijn.

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hihi. Hoop dat je morgen meer toe komt aan je rust!
    En anders je moeder erop uit sturen als jij je middagdutje gaat doen. Boodschappen bijv. ;)
    Lijkt me wel lastig om rustig aan te doen. Hopelijk ben je snel hersteld!

Hoe is het met de andere moeders/baby's?
    Het is hier zo rustig. ;)

12. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik ben gisteren gewoon in slaap gevallen op de bank, en dan moet het wel heel erg gesteld zijn met mijn energielevel. Ik val namelijk nooit in slaap op de bank behalve wanneer ik echt slaap tekort kom. Gelukkig heeft onze kleine meid ook een goede nacht gemaakt. 22.15 voeding, 02.00 voeding en om 06.30 een voeding. Dus heb even een beetje bij kunnen tanken :) Ga mijn moeder vandaag denk ik maar even lekker aan het werk zetten :p
    Heb gisteren nog wel het een en ander gedaan, want alles stond ergens anders en daar irriteerde ik me mateloos aan :p
    Maar daarna wel braaf 10 minuten gaan liggen. Mag 2x per dag een kwartiertje lopen buiten, maar ga liever niet 2x per dag al die trappen op en af dus ga nu 1x per dag voor een klein boodschapje naar buiten als er iemand is die me kan helpen. Lopen voelt ook niet lekker door die verzakking dus in dat opzicht loop ik liever niet te veel, helpt weer bij het rust houden :)
    Jij ook weer een goede nacht gehad?

13. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Oohhhh wat vervelend dat je moeder daar niet echt de juiste voelsprieten voor heeft Sabine. Kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Mijn moeder is in het begin ook een paar keer geweest, maar dat vond ik boven verwachting heel erg fijn. Ze liet me met rust, maar was wek aanwezig als ik wat nodig had.

Wat ik nu een beetje moeilijk begin te vinden is dat de kleine steeds vaker wakker is (logisch). Eerst was het duidelijk: slapen, voeden, slapen etc. Nu is het slapen, voeden, wakker zijn: en dan? Soms is ze rustig aanwezig soms is ze onrustig en ligt ze vooral te huilen. Ik weet dan niet zo goed wat ik moet doen. Vastpakken, in de box leggen? Ze is dan namelijk niet altijd rustig te krijgen (alleen in de draagzak), maar het valt me eigenlijk zwaar om haar op die momenten altijd maar vast te houden. Ook wordt dit voorlopig alleen maar meer ga ik vanuit. Gaat zo een kind zich op een gegeven moment wat meer zelf vermaken op de wakkere momenten? Ik vind zelf structuur echt belangrijk (voor mezelf) en nu zit ik dus steeds tegen die "wakkere momenten" op.. Hoe zit dat er bij jullie uit? (Nu zullen ze bij jullie nog wat vaker slapen na het voeden denk ik?)

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: Fijn dat je een goede nacht achter de rug hebt! Bijtanken is inderdaad ook wel eens nodig.
    Nee dat snap ik dat dat niet echt lekker loopt!
    vandaag is het ook geen lekker weer om buiten te wandelen. ;)
    Had me vandaag erop verheugd om lekker in het park te gaan wandelen met Emma en de hond. Maar helaas, het weer werkt niet mee.
    En lukt het om je moeder aan het werk te zetten?
    Ja ik heb ook weer 'n heerlijke nacht achter de rug! Nu liet ze er 2x 4uur tussen. Ze had gisterenavond na haar laatste voeding aardig wat gespuugd. Logisch dat ze nu wat eerder kwam. ;)

ZaZaM: Hihi de mijne is een stuk jonger dan die van jou.
    Al is ze 's ochtends en 's avonds regelmatig een paar uur wakker.
    Wat ze erg leuk vind is in de kinderstoel zitten. (triptrap met newborn zitje) Dan zit ze heel erg naar buiten te kijken. (licht)
    Verder ligt ze veel in de box als ze wakker is.
    Op de dag knuffel ik niet echt superveel met haar! (om te laten wennen dat ik niet altijd bij haar kan zijn)
    's avonds knuffel ik wel met haar.
    snap dat je het zwaar vind, om haar iedere keer in de draagzak te hebben. Slaapt ze wel lang 's middags?
    Houdt ze van rust of van drukte? In mijn zwangerschap luisterde ik heel veel muziek. Emma word rustig als ik muziek aan heb staan. ;)

15. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Mijn moeder is uiteindelijk niet gekomen vandaag dus heb een dagje met de meiden alleen. Helaas heeft de oudste besloten om er een drama dag van te maken :p Die vind het volgens mij toch maar moeilijk dat ze mama moet delen met haar zusje en begint echt heel erg opstandig te worden. Ben benieuwd hoe lang deze fase nu weer gaat duren :(
    Dat is wel fijn Zazam dat ze verder wel lekker met rust houd. Mijn moeder zeurt en klaagt over alles wat er in de wereld gebeurd, loopt vaak te vloeken en schelden op van alles en nog wat, verteld duizend keer dezelfde verhalen en weet alles beter als het gaat om het huishouden en opvoeden etc. Om een voorbeeld te noemen: onze oudste liep zich een keer aan te stellen en te jammeren om aandacht te krijgen, ik negeer dat en dan is het zo voorbij, had dit ook tegen mijn moeder gezegd en wat doet ze... ze pakt haar op en knuffelt haar terwijl ze zegt dat ze een drama queen is en toneel loopt te spelen... Als of die kleine dat snapt :O :( Of een ander voorbeeld, ze wilt wat doen in het huishouden en terwijl ze dat staat te doen loopt ze de hele tijd te mopperen omdat iets dan niet handig staat volgens haar of dat iets vies is :S ergste is nog dat het bij haar thuis echt niet schoon is omdat ze nooit zin heeft om schoon te maken.
    Als zij komt zorg ik er dus ook voor dat het huis zo netjes en schoon mogelijk is.

Het is hier wel droog, maar het ziet er inderdaad niet erg lekker uit.
    Lekker hoor twee keer 4uur :)

Mijn dochtertje is natuurlijk ook nog een stuk jonger, maar zij is ook al lange gedeeltes van de dag wakker. Soms is ze van voeding tot voeding wakker, de ene keer is ze rustig de andere keer vrij onrustig. Maar ik red het tot nu toe wel om een speentje te geven of om haar soms even bij me te nemen. Onze oudste was inderdaad ook heel veel wakker en huilde dan ook heel veel. Ik kreeg haar dan alleen stil als ik met haar in mijn armen door het huis wandelde en wat voor haar zong, maar niet gaan stilstaan of zitten want dan ging ze weer. Ik had wel een activitymat waar ik haar op legde en een schommelstoeltje waar ze even in mocht dus ik deed voeding - knuffelen - activity mat (zolang ze het leuk vond) - schommelstoeltje (zolang ze het leuk vond) en daarna kon haar vaak wel weg leggen. Ik heb heel lang getobt om te herkennen wanneer ze moe was, het slapen overdag ging geloof ik pas met 6 maanden echt goed. Vanaf toen ben ik vaste tijden gaan aanhouden. Ik vond het ook heel moeilijk om de hele tijd met haar te moeten lopen, het spookte dan voornamelijk door mijn hoofd dat ik nog van alles (moest) doen maar daar weer niet aan toe kwam. Rond 6 weken is het huilen als het goed is op zijn piek en neemt daarna af, maar dat geld niet altijd.

16. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Jeej ik ook 5 maart bevallen terwijl ik in feb uitgerekend was maar dat mag toch? :)

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Babbelboxje: Gezellig! Ja klopt dat mag.Ik ben 6 maart bevallen :)

Sabine: wat lekker dat je moeder uit eindelijk niet gekomen is.
    Wel vervelend dat je dochter net opstandig was die dag.
    Had je alsnog niet echt rust. ;)

18. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Welkom Babbelboxje :D Ik ben 3 maart bevallen dus dat mag gewoon hoor ;)

Meisje: gelukkig wist ze zich vandaag beter te gedragen, was weer een halve dag alleen met de meiden. Ging allemaal goed. Kleine meid heeft ook echt een goede nacht gemaakt dus heb ook weer een beetje extra kunnen slapen. Vind haar vandaag alleen wel erg onrustig en kort drinken dus ik hoop dat ze vannacht niet gaat lopen spoken omdat ze overdag te weinig heeft genomen.

19. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Ik hoop dat Owen vannacht ook lief slaapt. Vriendlief heeft nachtdienst

20. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Welkom babbelboxje! Hoe gaat het met jullie Owen?
    Nou hier heeft ze echt top geslapen! Ze meldde zich om 6u voor het eerst en nu net om 8u30 weer:)!! Beetje jammer dat ik alsnog moest kolven om 3u en om 7u:( mijn boobies staan anders echt op knappen. Het is zo lastig afbouwen 's nachts als je kolft..
    Wat betreft een 'dagritme' overdag slaapt ze opeens niet zo goed meer in haar bedje. Dat is wat minder. De meeste slaapjes pakt ze nu dus als we gaan wandelen en we doen haar nu overdag minstens een keertje in de draagzak. Dan slaapt ze als een roosje!
    Hebben jullie vaste slaaptijden die jullie aanhouden?

Deel Deze Pagina