Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Kruipen heeft Z ook nooit gedaan, is inderdaad meteen gaan lopen. Nu kruipt ze af en toe wel maar meer voor de lol en niet omdat het moet.

Succes met de zoektocht naar een leuke vakantie woning.

Wat fijn dat het weer iets beter met haar gaat ZaZam. Ach arme meid, toch nog niet helemaal in haar hum, ik had het met M net na de prikjes. Ze was stil als ik haar vast hield maar krijste weer als ik haar neerlegde om aan te kleden. Zij doet dat voornamelijk als ze moe is.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ZaZaM: Hihi hier is de telefoon ook enorm interessant :)

Ah okee, kwam er al achter dat die van kruidvat geen matras erbij heeft, dus ga denk ik maar voor prenatal
    Hoef ook geen luxe. Ga hem ws. sporadisch gebruiken.

Ja zit te twijfel tussen wat parken.
    Centerparcs heb je alles in het huisje qua kinderspul en een leuk zwembad enzo.
    Tja en dan heb je nog landal en roompot.

Fijn dat het al iets beter gaat met dr. Ahh moppie toch. Hopelijk is ze snel weer de oude!
    Wel fijn dat ze goed slaapt.

Pff wat 'n saaie zaterdag avond zeg.
    Man is al vanaf half 3 de deur uit.. Ga maar weer eens vroeg naar bed denk ik. :p

3. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Als je voor centerparcs kiest neem dan wel een matrasje mee voor E. Die matrassen in de bedjes van centerparcs zijn kei en kei hard.
    Je kan er bijvoorbeeld een campingbed matrasje boven op leggen.
    Vroeg naar bed gaan nog gelukt?

Het slapen bij elkaar is heel erg goed gegaan. Hopelijk blijft dat goed gaan :)
    Vanmorgen ging het papje er ook goed in, had hem nu iets dikker gemaakt en ze zat er echt heerlijk van te smullen.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dat zei jij ja. ;) daarom moet ik gewoon n campingbedje aanachaffen. :p
    Mwa. Ging half 11 erin.

Fijn zeg dat bet goed gegaan is. Hebben jullie weer de kamer voor jullie zelf. :)

Hihi leuk zeg dat ze er nu wel meer van genoot. :)

5. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Campingbedje is altijd handig. Gebruik je hem niet dan kun je hem altijd nog doorverkopen ;)

Oude polsblessure speelt weer op, ze weten niet precies wat het is of waar het vandaan komt. Hij doet continu pijn in stilstand en als ik hem beweeg of alleen maar mijn arm optil zak ik door de grond van de pijn :( Hopelijk is dat morgen weer minder anders gaat het nog wat worden morgen met de zorg voor de meiden :( heb ook gewoon geen kracht mee in mijn hand, niet handig met kolven.

6. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Oh jeej wat vervelend zeg Sabine. Maar hoe is die blessure ontstaan dan? Deed het gewoon opeens zeer?
    Fijn dat ze zo aan het smullen was van het papje! Hier vond ze het niet zo van het lepeltje. Liever de fles ;)

Vandaag was ze gelukkig weer vrolijk als vanouds. Lekker veel buiten op het speelkleed gespeeld.
    Ze kan trouwens echt steeds beter rechtop zitten. Ik hoef haar maar een klein beetje te ondersteunen en dan gaat het goed, koppie blijft mooi rechtop.

Ze heeft haar middagslaapje trouwens wel echt een stuk ingekort de laatste dagen... Normaal sliep ze 2,5 uur ongeveer maar nu nog maar max 1,5 uur.. Beetje irritant want dan is het zo een lange zit tot haar laatste slaapje van 15u30. Ben benieuwd of dit een fase is of blijvend... Hoop niet blijvend want dat middagslaapje is juist het belangrijkste van allemaal zelfs tot kindjes 2 á 3 zijn.. Zou niet weten hoe ik haar weer langer kan laten slapen (met speentje sussen helpt niet..)

7. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik ben toen ik 12 jaar was door een raampje heen gevallen, daarbij 4 pezen en een zenuw doorgeseneden. Sindsdien pijn in mijn pols, toen nog heel vaak, nu gelukkig niet zo vaak meer. Het begint licht en wordt dan steeds erger naarmate ik mijn pa blijf gebruiken. Zo erg als het nu is is het volgens mij nog niet eerder geweest. Bij dat botje / knobbeltje aan de buitenkant is het nu ook helemaal dik. Ze hebben wel eens foto's gemaakt maar komen daar niks op vinden, zo'n vermoeden had ik toen ook wel omdat de pijn ten tijde van de foto weg was. Ik had me in de auto een stukje opgetrokken aan dat 'handvat' aan het plafond bij de deur en voelde toen een knak en toen was de pijn weg, dat was toen voor de foto werkt gemaakt.

Oh wat fijn dat ze weer vrolijk is! Midden op de dag gaat straks even vervallen ;) dat wordt dan een dutje in de ochtend en middag en wordt later 1 slaapje midden op de dag.

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: ai dat klinkt behoorlijk pijnlijk!
    Heb je al goede pijnstillers gekregen? Kan je dat niet weer proberen je ergens aan optrekken? Zodat het weer knakt?
    Klinkt raar. Maar wie weet..

ZaZaM: hoeveel geef jij trouwens inmiddels in de papfles?
    Wat fijn dat ze weer lekker vrolijk is. :)
    Wat goed van dr zeg. Zo rechtop zitten. Hier kan E niet echt normaal doen als ze rechtop zit. :p.
    Hoofd gaat alleen maar van links naar rechts. Waardoor ze snel moe wordt.

Heh wat vervelend dat ze haar slaapje zo ingekort heeft.
    Hier heeft E vandaag ook niet veel geslapen.
    Zou ze dan nu echt minder gaan slapen???
    Vanochtend een uurtje. Vanmiddag 3u en vanavond 3 kwartier.
    Gisteren wel heel veel geslapen. Wat ik ook gewend ben van haar. We gaan het wel zien. Vind het niet erg als ze meer wakker is. Als ze zichzelf maar goed kan vermaken.

Deze week 5 dagen werken.. :( zie er best wel tegenop.
    Ma,di en do. Gaat ze naar mn moeder. Za en zo is mijn man gelukkig thuis. :)

9. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Zou best kunnen zijn dat de peesschede (waarin de pees loopt) wat te nauw is en je pezen daar gaan irriteren. Dat zie je niet op foto's maar kan een goede oorzaak zijn. Enige wat dan helpt is de peesschede operatief wat te verruimen. Of dit de oorzaak is weet je alleen na een operatie, dat is wel weer nadeel...

Ja die middagslaap wordt op een gegeven moment verschoven ja (omdat ze gaan lunchen tussen de middag) maar dat gebeurd pas als ze langer dan een uur,anderhalf wakker kan zijn denk ik.. Dat is nu nog laaaang niet aan de hand volgens mij.

Balen meisje, zo veel werken. Hoeveel uur heb je op contract eigenlijk?

Pff nou het gíng beter met I, maar ze is nu écht verkouden. Elke keer dat ik dacht dat ze verkouden was, bleek dat niet zo te zijn. Nu is ze het zeker. Hele neus zit verstopt, ze kan nauwelijks door haar neus ademen. Vannacht toen ze dus wakker werd om 5u kon ik geen speentje geven, want dan kan ze haast niet ademen.. Was dus ff lastig om haar in slaap te krijgen.
    Nu net weer voor haar slaapje weggelegd, maar ze blijft huilen... Ellendig. Weet ff niet wat ik nu moet. Arm meisje. Moe en verdrietig:(

10. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Het is inderdaad echt behoorlijk pijnlijk. Als ik mijn arm helemaal stil hou gaat het redelijk maar met twee kids is dat natuurlijk geen doen. Heb er nog nooit pijnstilling voor gekregen. Heb wel paracetemol ingenomen, meer mag ik niet ivm borstvoeding, maar dat helpt niet.
    Hmm dat klinkt als een operatie waar je dan ook wel weer even van moet herstellen, dat is met mijn werk nu echt even niet handig. Net natuurlijk al langer verlof gehad wegens die bekkenklachten. Mijn man en ik grappen wel eens dat ik 28 ben maar het lijf heb van iemand van 88, eigenlijk helemaal niet grappig, maar je kan maar beter positief blijven :p
    Vaak trekt het na een paar dagen rustiger aan doen wel weer weg. Het is nu nog steeds erg dik en pijnlijk, twijfel of ik een afspraak bij de huisarts zal maken, die kunnen er ook niets mee.

#rechtop zitten: vind M ook heel erg leuk, begint dat echt te schaterlachen alleen is ze inderdaad ook nog niet echt stabiel waardoor ze de hele tijd ja knikt van links naar rechts, haha. Ach komt vanzelf. I is natuurlijk ook 2 weekjes ouder dan M en E.

Drukke week meisje, succes en hopelijk gaat de week lekker snel voorbij. Hier nu juist een rustig weekje, na 6 dagen werken van vorige week deze week maar 2 afspraken staan. Met die pols nu wel even fijn.

M is al 2 uur wakker, als ik haar eerder op bed leg heb ik echt oorlog! Haha ach Z was ook niet zo'n slaapkop dus ik ben het wel gewend. Z sliep met 6 maanden nog maar 2x op de dag. Denk dat M dat ook ongeveer gaat aanhouden, dat ritme. Zij slaapt nu ongeveer 2uurtje in de ochtend, 2uurtjes in de middag en 30-60 minuten in de middag. Als ik geluk heb tenminste, anders is het korter/minder.

Ach arme meid!! Heb je zoutoplossing in huis? Las ook nog op een ander forum dat een druppeltje moedermelk in de neus ook zou kunnen helpen? Geen idee of het werkt hoor, maar baad het niet schaad het niet denk ik dan maar ;) Je hebt overigens ook een soort van fix voor babytjes dat hielp hier ook goed om de luchtwegen te openen. Volgens mij heet dat Luuf, oranje label.

11. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb toevallig vorig jaar zo een operatie gehad aan mijn pols en ik had na de OK paar dagen pijn. Na twee weken kon ik al redelijk wat, echt tillen moest ik 6 weken vermijden maar kon ik in principe wel...
    Wel heel vervelend hoor! Zeker met twee kids ja en een baan waarbij je echt je handen moet gebruiken :(

Zo dan is M lang wakker, dat houdt I eigenlijk nooit vol. Ben benieuwd hoe dat straks over een maandje gaat..
    Ideaal zou twee uur 's ochtends zijn, dan twee uur wakker, lunchen en dan nog uurtje of 2 slapen. Wie weet komt dat straks van zelf wel een beetje..

Bedankt voor de tips! Heb geen zoutoplossing in huis, niks van dat alles. Ik zal zo eens naar de winkel gaan.
    Ik baal nu dan zo ontzettend dat ik geen borstvoeding meer heb. Ben er toch wel beetje verdrietig van nu ik zie dat ze ziek is. Je weet natuurlijk nooit of ze sterker was geweest met borstvoeding, maar tot deze tijd had ze nooit ergens last van. Nu ik het geminderd heb en eigenlijk sinds vandaag echt gestopt gaat ze opeens kwakkelen :( ik kolf dan straks toch nog een keertje om wat melk te hebben voor het neusje en wat extra's voor tussendoor. Ze was behoorlijk aan het zweten net..

12. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    #992 ZaZaM, 11 jul 2016
    Laatst bewerkt: 11 jul 2016
    Luuf is vanaf 6 maanden lees ik nu :(

Ik ga even zelf een zoutoplossing maken en met een spuitje in de neus doen.

13. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Zolang ik er maar af en toe last van heb ga ik een operatie nog maar niet aanvragen. Mocht de pijn echt gaan overheersen of langer aanhouden dan word het een ander verhaal. Het lijkt nu al wel iets beter te gaan nu ik bewust wat rust probeer te houden met die pols. Ik hou de vingers van de klant vast met die hand dus moet wel iets kracht hebben anders kan ik niet werken, het echte werk doe ik met links.

Oké, Z ligt net op bed dus ik kan helaas niet voor je kijken nu.

Als ik M op haar speelkleed leg met een speen in haar mond dan ligt ze lekker te spelen en valt ze haast in slaap. Dan heb je echt geen kind aan haar dus zodoende houd ze het dan twee uurtjes vol.

Oh echt! Dat snap ik dat je er nu extra van baalt dat je net gestopt bent. Maar die verkoudheid had ze waarschijnlijk toch al wel gekregen, incubatietijd is geloof ik 1 week.

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ZaZaM: mijn contract is gemiddeld 24u in de week. Hebben ze tegenwoordig veranderd :(

Ach wat vervelend zeg, hier veel baat gehad bij zoutoplossing inderdaad.
    Ook hielp het om lekker te stomen met dr. Ging met dr in de badkamer zitten terwijl man aan het douchen was. (raam en deur dicht) En daarna ging ik gelijk douchen, zodat het een goed stoomhok was.
    En misschien een ui naast haar leggen s nachts. Niet echt fris mrja.

Sabine: Lekker genieten van je rustige week.
    Hopelijk word de pijn snel minder! Operatie zit je inderdaad ook niet op te wachten.

#wakker blijven. Hier kan E soms ook wel 2u wakker blijven. Is wel de max. volgens mij. Ze is nu al 2 dagen aan het rommelen met haar slaapjes.
    Ochtendslaap van 3u gedaan en een middagslaapje van 1,5u. :p

15. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Ik lees soms een beetje mee omdat mijn dochtertje ook van februari is en moest even zeggen meisje, ben jaloers op zo'n slaapkopje haha. Die van mij is veel te wakker:p

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hihi. Het heeft zijn voor en nadelen hoor.

Doordat ze zoveel slaapt kan ik maar weinig weg.
    Maar als ik thuis ben. Kan ik wel onweis veel aan het huishouden doen. En zelf nog lekker relaxen.
    Ach het zal wel niet lang meer duren voordat ze minder gaat slapen hoor.
    Nu tikt ze ook alweer de 2u aan.
    Als ze om 19u nog niet wakker is moet ik dr wakker maken.
    Ze gaat nu al om 20u de nacht in.
    Was zo sneu vanochtend. Ze lag nog in zo'n diepe slaap.
    Vandaag was het de 1ste keer dat ik het heel erg vond dat ik dr wakker moest maken.
    Morgen weer om 6:15 wakker maken. Vandaag dat ze 20u de nacht in gaat. :)
    Hoelaat moet jij haar s ochtends uit bed halen ZaZaM? Of is dat bij jou verschillend?

Je mag trouwens wel mee komen kletsen als je dat leuk vind. ;)

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    De pijn is gelukkig al een stuk minder, het doet nu in ieder geval niet continu meer pijn. Alleen als ik hem draai etc. Of wanneer ik toch onverwachts een beweging maak en denk "oeps". Maar hopelijk is het dus morgen weer over en was het gewoon weer 1 dagje erg. Mijn moeder was er vandaag en heeft me de hele dag geholpen, de meiden verzorgd, gekookt etc. Dus dat heeft wel heel erg geholpen :D
    Ga zeker genieten van de rustige week, je weet ook maar nooit of er toch ineens nog afspraken bij komen ;)

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat fijn dat de pijn minder is geworden.
    Super zeg dat je moeder geholpen heeft! Moet je het morgen alleen doen? Of bel je dr als je weer meer pijn hebt.
    Nee dat is ook weer zo. Mrja je moet wel kunnen werken.

Nou madam moest ik om 7u wakker maken. Lag in n diepe slaap.

Ga binnekort een harde schijf halen. Veels te bang dat ik fotos van E kwijtraak. Ben al andere fotos kwijtgeraakt. :(
    En dan maar eens beginnen met het fotoalbum van haar 1e jaar.

19. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Haha ja dat vind ik zeker leuk, merk alleen altijd dat ik slecht ben in het bijhouden en reageren enzo:)

Je kan idd weinig de deur uit, maar zo'n heerlijke slaper lijkt me super. Ons huis is een zooitje bijvoorbeeld:p Kom nergens aan toe!

20. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ze belt me morgen even of het nodig is om nog even te komen. Iemand kwam even een nieuwe computer bij haar brengen en ze wist nog niet hoe laat dat was. Ervaring leert wel dat dit vaak 1 dag is. Dus we gaan het merken morgen. Die afspraak van morgen kan ik ook echt niet afzeggen, klantje gaat trouwen en heeft de afspraak al lang geleden vast gezet.
    Hihi klein slaapkopje! M is vandaag juist heel veel wakker geweest en heeft alleen maar kleine hazenslaapjes gedaan.

Hoe oud is jou kleintje nu lexi? Zoon of dochter?

Deel Deze Pagina