Wauw!! wat is er veel gekletst. ZaZaM: hihi zeker niet erg om met dit weer te werken. Wat 'n regen vanochtend moest haar in de stromende regen verplaatsen. Wat vervelend dat ze nog zo verkouden is. Hoeveel doe je in het neusje dan met spoelen? Met die kant en klare zout oplossing. Mocht ik maar 2 druppeltjes uit het pipetjei n haar neusje doen. Hoe heeft ze vandaag overdag geslapen? Lexi: wow dat was zeker een flinkerd. Hier mag ik donderdag naar het cb. Ben zo benieuwd! Het is zoiezo een lange meid. Met 3 maanden was ze 64cm. Sabine: wat jammer dat je nog steeds pijn hebt, Vanavond lekker je man aan het werk zetten in huis. Hopelijk gaat het je wel lukken vanavond met die ene klant. Fien: fijn hoor dat je uit je sprongetje bent. Leuk heh die ontwikkelingen. Het gaat allemaal zo hard! Hopelijk heb ik op iedereen gereageerd. Zojuist belt een tante van m'n man, of ze vanavond op KRAAMVISITE konden komen! :O Had gezegd dat ik eerst wel even zou overleggen met m'n man als ie thuis is. Zit er heel niet op te wachten.. Ben harstikke moe.
Oh ja Lexi ik zou nu ook wel meer angst hebben voor de bevalling dan de eerste keer.. Ik dacht 'ohh doe ik wel even, ik kan wel wat hebben' haha nou dat is dus flink tegengevallen. Aan de andere kant, mijn verwachtingen klopten nu bij de eerste gewoon voor geen meter, daar ben ik ook wel van geschrokken denk ik. Nu zal ik beter 'voorbereid' zijn, al kan je je natuurlijk nooit echt voorbereiden.. Hier ook niet echt hongersignalen.. Ze wordt dan wat jammerig en jengelig maar dat doet ze ook als ze bijv moe is.. Ik geef nu gewoon op vaste tijden en dat werkt erg goed. En, Meisje, de kraamvisite nog ontvangen? Hopelijk heb je gewoon 'nee' gezegd als je er echt geen zin in had Zo, wij zitten lekker twee nachtjes in een B&B. I. heeft vanmiddag haar eerste dutje gedaan in het campingbedje en nu ligt ze al lekker te pitten vanaf 18u30. Ben benieuwd hoe vannacht gaat! Ze lijkt gelukkig al iets minder vol te zitten! Toch wel gek met een baby op pad/vakantie. Je bent best wel beperkt. Aan de ene kant wil je wel weg, maar aan de andere kant wil je dan júist niet haar ritme verstoren. Ben benieuwd hoe dat zo gaat als we 2 weken op vakantie gaan..
Geniet ervan ZaZam! Ja dat dilemma ken ik. Wij moesten bij z echt haar ritme aanhouden anders hadden we drama. Dus op vakantie gaan krijgt dan ineens een hele andere invulling. Afspraak vanavond is goed gegaan. Bijna geen last meer van mijn pols gelukkig. Zo die is wel een beetje laat zeg om op kraamvisite te komen!
Nee heb gezegd dat kraamvisite niet uitkwam. Nu zou ze na de vakantie bellen voor nieuwe afspraak. Hopelijk vergeet ze het! Je snapt zelf toch ook wel dat je na 4 maanden niet meer hoeft te komen. en dan om half 5 bellen met de melding dat je diezelfde avond nog langs wilt komen... Geniet er lekker van ZaZaM. Ja is toch heel anders valantie houden heh. Ik heb dat ook. Hoe gaan we dat straks doen. We denken er nu aan. Om vooral s ochtends op stap te gaan. Zodat ze smiddags haar lange slaap kan doen. Fijn zeg dat het goed gegaan is Sabine #hongersignalen. Ook niet echt. Krijgt hier ook vaste tijden en gaat goed. #angst bevalling. Totaal niet hier. Bevalling 100% meegevallen In mijn ogen was het een appeltje eitje. Waar ik wel weer tegenop zou zien is het herstel bij een 2e. Heb je toch wat minder rust dan bij een 1e.
Oh oeps dan is het inderdaad altijd een beetje zoeken! Wat zijn het deugnietjes. Goed trouwens van je pols! Ohmygod nu nog ... Wij hebben een babyborrel gedaan doen ze 19dagen oud was. Heel de namiddag lekker in de draagdoek geslapen en zo waren we van al het bezoek vanaf. Er zijn nog een paar nichten en neven van Jeroen die niet geweest zijn en die al maanden terloops zeggen "dat ze zeker nog eens langskomen". Nou hoeft voor mij niet hoor, straks stapt ze al (bij wijze van spreken). Zie ze wel met kerst :/ Je hebt groot gelijk dat je gezegd hebt dat het niet uitkwam! Ik zou het nu ook niet kunnen, bah helemaal geen zin in. Nu ik ga werken ben ik zéker continu moe, en ik wil mijn avonden bij mijn dochter spenderen en niet lopen hapjes opdienen voor iemand die nu pas de tijd vindt om eens binnen te springen Oh toch heel veel plezier gewenst! Ik snap wel wat je bedoelt. Mijn vriend wil in augustus ook graag zo eens Landal ofzo doen met haar, maar ze zit nu juist in zo'n goed ritme en wil dat niet door elkaar schudden... Maar aan de andere kant, toch zonde om heel te tijd thuis te zitten. Wanneer gaan jullie 2 weken op vakantie? Angst bevalling: mijn bevalling zelf was ook goed. Het deed pijn, uiteraard, maar ik kijk er goed op terug. De medische nasleep was minder. Ik zou denk ik meer schrik hebben omdat ik denk dat ik geen 2x een bevalling kan hebben zoals toen . Tenzij zonder wat achteraf kwam, dan is 't perfect zo. Weten jullie al of er nog eentje komt? Of is het bij sommigen bewust de laatste keer? Excuus als het al ergens eerder besproken werd, ik heb schuin gelezen
Fien: tja mijn schoonzus had ook een babyborrel gedaan, maar kwamen er alsnog mensen later alsnog even op kraamvisite... Precies, als je weer werkt is je leventje toch ietsje drukker dan anders. Merk het vooral aan mijn was.. 2e was zit er alweer in. en er liggen nog 4 te wachten. #vakantie. Gewoon doen! Wij gaan ws. 1 weekje in Juli (twijfelen tussen 1 of 2 weken) En we gaan 1 week in Oktober. Ach ja, ik ben ook bang dat haar ritme ontspoort, maar zelf even lekker ontspannen is ook lekker toch? #Kids. Wij hopen er zeker nog 1/2 kindjes erbij te mogen krijgen. Ikzelf heb de wens om 2 of 3 kinderen te krijgen. Mijn man maakt het niet zoveel uit. Al komt er een heel elftal Wij komen beide uit een groot gezin, dus zijn wel het een en ander gewend. Hihi, had ik weer! Normaal kijk ik ALTIJD op buienradar voordat ik de hond uit ga laten. Precies... vanochtend was ik het een keertje vergeten. En ja hoor, liep ik daar lekker in de stromende regen :'( Bij thuiskomst maar gauw de kinderwagen afgedroogd, zo bang dat het weer ofzo erin gaat zitten.
Hier komt er geen kleintje meer bij Wij wilden beide heel graag twee kindjes en die hebben we nu. Ik denk ook niet dat mijn lichaam het erg leuk gaat vinden als ik nog een keer zwanger zou worden, met al die klachten, o.a. bekken. En zo kan ik de aandacht tenminste ook nog goed verdelen. #angst bevalling: heb twee keer een goede snelle bevalling gehad, na de tweede ook sneller hersteld dan van de eerste dus daar voor heb ik geen angst. Vond het wel spannend met de tweede wat te doen met de oudste, maar dat is uiteindelijk ook allemaal goed gekomen. Oh jeej, nouja buienradar klopt ook niet altijd. Soms kijk je op buienradar om te zien wanneer de bui voorbij is en zegt hij dat het op dat moment droog zou zijn. Of hij zegt dat het regent terwijl het eigenlijk droog is, vind het maar een waardeloos ding
Had je bij Z ook veel last van je bekken Sabine? hihi nee dat is ook weer zo. Maar dan weet je in ieder geval wel dat er een bui aan zit te komen.
Bij Z had ik er niet zo veel last van maar bij die zwangerschap speelde het zo nu en dan wel op. Omdat ik na 7maanden alweer zwanger was heeft mijn lichaam niet genoeg tijd gehad om te herstellen waardoor het waarschijnlijk bij deze zwangerschap veel erger is geworden.
Ah okee. Nee dan ben je natuurlijk nog niet helemaal hersteld. Voel nu ook nog af en toe mijn bekken. Zeker na een werkdag. Maar ach.. komt goed. Morgen naar het cb. Ben zo benieuwd of ze veel gegroeid is. Zal wel even haasten worden.. Moet nl. Onder werktijd heen en weer sjezen. Eerst E ophalen dan gauw naar het cb. Daar heeeeel relax overkomen natuurlijk. E weer terug brengen en gauw weer aan het werk. Ben benieuwd. Nu gaan ze uitgerekend aan de weg werken waar Ik overheen moet. En een andere weg lag gisteren ook nog open. Anders heb ik echt n probleem. Dan ben ik n half uur aan het rijden eer ik bij het cb ben. Denk dat mijn baas daar niet echt gelukkig van word.
Dat klinkt inderdaad erg druk, had je je dienst of de afspraak niet kunnen verzetten? Was denk ik wel rustiger geweest succes morgen, ben benieuwd hoe ze is gegroeid!
Hihi nou het erge was. Had eigenlijk avond dienst. Maar heb n feestje morgenavond. Dus dienst met moeite kunnen ruilen naar de dag. Kom ik er achter dat ik een afspraak had bij het cb. Geprobeerd een vakantiedag op te nemen. Maar ze had liever dat ik onder werktijd weg zou gaan. Wel gezegd dat het kan gebeuren dat ik 2u lang weg ben. Als het bij het cb weer eens uitloopt. En dat was prima. Heb al eens een afspraak bij het cb verzet. Om nou weer een afspraak te gaan verzetten. En met de vakantie tijd zal het wel niet echt gemakkelijk gaan. Moest trouwens nu al een week later komen. moest eigenlijk vorige week. Maar die zat al.helemaal vol. Vorige keer was ze megaveel gegroeid in lengte. Zal nu wel niet meer zoveel zijn denk ik. Met 3mnd was ze al 64cm. Alle jurkjes van mt62 zijn tuniekjes
Meisje93 oh valt wat tegen voor je schoonzus dan. Hier eigenlijk nog niet echt bezoek gehad na de babyborrel. Oké ja, één iemand omdat die van de andere kant van het land moest komen. Maar die waren in de buurt en zijn maar een uurtje gebleven. Oef! Haha typisch! Hier ook al enkele keren mispakt aan de buienradar. Wat voor hondje hebben jullie? Jij ook zo'n lange meid ongelofelijk hè. Op 3 maand was Willow ook 64cm. Gaat hard zo! Kids - wij zijn er niet echt uit. Mijn vriend zei vroeger steeds dat ie er twee wou (is thuis ook met twee), ik ben enigkind en wou er maar 1. Nu is het precies andersom. Alhoewel het nu voor mij ook niet meteen hoeft. Hoe gaat het vandaag met iedereen? Man ik heb me nou toch een kop vol snot! Ik troost me dan maar met 't feit dat zij er antistoffen mee krijgt. Het zit volgens mij intussen tot in mijn oren
Ohh dat wordt een gestress Meisje! Ach, je baas wou liever dat je onder werktijd ging, prima dan toch hihi. Hoe ging het? I. is nu 61cm, maar we zijn beide niet zo groot dus zij wordt ook geen reus Ik denk dat ik nog wel een tweede kindje wil, maar zeker niet op korte termijn. Zou het makkelijk vinden als I eerst gewoon eens redelijk zelfstandig is voordat er een tweede komt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel veel irritaties heb naar mijn vriend toe, hoe hij met dr om gaat. Kan niet precies uitleggen wat ik irritant vind, maar hij gaat gewoon zo uhm 'overdreven' koetsiekoetsiekoetsie met dr om. Voor haar is dat niet zo erg hoor, liever dat dan dat hij een boze/agressieve vader is maar toch vind ik het soms irritant. Ik irriteer me sowieso wel snel hoor, dus het is vooral een probleem van mij, maar toch zal ik daardoor wel twijfels hebben voor een tweede.. Hadden jullie bewust zo snel voor een tweede gekozen Sabine? (Poeh dan zou ik over 2 maanden alweer zwanger zijn) Zo net terug van 2 daagjes weggeweest. Op zich ging het prima en ze heeft redelijk geslapen. Kwam alleen wat moeilijk ín slaap. Maak me toch wel een kléin beetje zorgen voor de echte lange vakantie (in september gaan we). Voel me toch behoorlijk beperkt, je bent continu bezig met haar slaapjes en het plannen.. Niet helemaal relaxt... Oohh Fien, ben jij nu aan de beurt met het gesnot hihi. Hier is ze nog steeds beetje verkouden maar gaat zeker de goede kant op. Ik doe trouwens 0,2 per neusgat van die zoutoplossing Meisje (stond 0,3 op internet). Hopelijk heb jij er niet al te veel last van Fien!
Oh wat balen Fien dat je zo verkouden bent, hopelijk voel je je snel weer beter. Dat is inderdaad wel een voordeel dat je kleintje meteen de antistoffen binnen krijgt. Hier gaat het wel goed, vanmorgen M in bad gedaan en de bedden verschoond + wasje gedraait en toen speelde mijn pols weer op. Dus de rest van de dag even geen huishouden meer want vanavond weer een klant. Alleen de was nog even afhalen aan het eind van de dag natuurlijk. M heeft sinds gisteravond wat nieuws, ze wordt ineens super boos en gaat dan krijsen (met haar oogjes open, dus het is geen pijn) geen idee waar ze boos van is op dat moment maar dan is echt niks goed :s laat haar maar even uitrazen en dan gaat het wel weer. Ja ik wilde sowieso binnen twee jaar een tweede kindje erbij. Zo hebben ze ook echt nog wat aan elkaar qua leeftijd. En nu zit je toch nog in de luiers, slaapjes etc fase dus als we die eenmaal uitgaan zijn we er ook echt uit, niet dat je er dan weer opnieuw in moet komen omdat de oudste er net uit was. Zo heb je ook eerder weer wat vrijheid terug. We gebruikte bewust geen bescherming en hadden zoiets van we zien het wel. Pas na 5 maanden weer een keer intiem geweest, na 7 maanden voor het eerst ongesteld en toen was het ook meteen raak. Ik had toen al wel een vermoeden dat het raak was en toen mijn periode uitbleef ben ik maar eens een zwangerschapstest gaan kopen. Vakantie: dat is ook wel de reder waarom wij niet zo ver weg gaan op vakantie en ook niet zo lang. Je kan niet heel veel. Je bent ontzettend gebonden vanwege de slaapjes etcetera. En dan hoop je maar dat ze goed slapen op de vakantiebestemming. Maar er even tussenuit zijn is ook lekker. Dat wordt gelukkig ook allemaal steeds makkelijker
ZaZam oh als ik dat zo lees lijken mij dat nog wat hormonen! Ik denk dat dat wel betert hoor meid. Het is idd veel beter dan een papa die niet veel interesse toont, probeer het van de positieve kant te bekijken! Wat niet wegneemt dat het vast soms je haren doet omhoog komen zeg je het 'm wel es niet? Desnoods met een lach, "praat eens normaal tegen dr" Wat je zegt van het weggaan met een baby snap ik wel. Is ook zo ongeveer wat mij tegenhoudt. 't Is heel anders leven hè. Als ze wat ouder zijn scheelt dat ook weer wat. Jaa het snot zit er hier weer goed in. Was er net een week vanaf, maar het blijft in huis zitten. Achja! Sabine Oh Milou eigenwijze meid! Laat haar inderdaad maar effe doen. Het blijft een dame . Lijkt me wel heel erg druk zo anderhalf jaar tussen! Veel respect hoor voor jou.
Fien hahaha ja een dame is het zeker en zo heb ik er twee rondlopen hoewel Zoë, de oudste, wel erger is dan Milou hoor, haha ik denk dat ik later nog wel een flink met haar in de clinch ga liggen. Ach het zijn twee prachtige meiden, het ene moment kan ik zo van ze genieten en het volgende moment halen ze het bloed onder me nagels vandaan het hoort er allemaal bij. Dankje Vandaag overigens gestart met de zindelijkheidstraining van Z en ze heeft al twee plasjes op het potje gedaan. Ben zo trots op haar Gisteravond geen afspraken dus heb even dat boek gelezen, was er echt zo doorheen
Haha Fien, ik weet niet of het de hormonen zijn.. Ik erger me sowieso gauw aan hem (ook met een hoop andere dingen). Twijfel eerlijk gezegd ook wel regelmatig over mijn gevoelens voor hem..... Maar ik zou denk ik nooit de stap durven te zetten om weg te gaan. Verder moet ik niet zeuren hoor, ik bof ontzettend dat ik zo een vriend heb die veel met I doet! Ohh ja veel nuttige tips in het boek Sabine? Hopelijk is ze gauw zindelijk, scheelt weer Maar met ogen open krijsen is geen pijn? Geldt dat voor alle baby's ? Dat wist ik niet.. Ik heb ook wel het idee dat I. een huiltje aan het ontwikkelen is die ze gebruikt als ze gewoon lekker wil zeuren en aandacht wil haha beetje aanstellerig.
Sabine jaa ik denk inderdaad dat het wel eens pittig kan zijn zo en wat flink van Zoë! ZaZam Ja ik vermoedde al dat er ook wel wat achtergrondverhaal aan vastzat. Ik snap je wel, ik ben van nature een twijfelaar en heb een 3-tal maanden voor de zwangerschap ook nog zwaar getwijfeld. Maar intussen besef ik dat het twijfelen vanuit mezelf komt en niet aan de relatie ligt. 't Is niet eenvoudig hé soms..