Fien: Gaat zeker had! Ze is nu 65cm. cm gegroeid dus Wij hebben een beagle. Hebben jullie ook een hond? ZaZaM: hihi ja, m'n baas wilde het. Naja dan doen we het maar. Het is allemaal gelukt. 9:15 vertrokken en 10:45 was ik weer terug. Doe dit geen 2e keer. Pff ben kapot. even in 1,5u 6 bewoners wassen en aankleden + medicijnen + ontbijt. Vervelend dat ze wat moeizamer in slaap kwam. Ik ben daar ook o zo bang voor. Wij gaan ws. een weekje op vakantie. Vind ik lang zat met haar denk ik. En dan in oktober ook weer 'n weekje. hihi heb je niet toevallig last van je hormonen? Hier irriteer ik me af en toe ook heel snel aan dingen. ben snel saggo. Ben nu ook weer ongesteld, misschien heeft dat er ook wel mee te maken. Sabine: Heh wat vervelend dat je pols weer op ging spelen. Rustig aangedaan verder vandaag? Werkse vanavond. Och och, hoelang krijst ze dan? Wauw wat goed zeg van Z! Toppertje. Helemaal trots zeker. E. is ruim 500gr. gegroeid. En 1 cm Niet echt veel vergeleken de vorige keren. Plekje op ellebogen/knieën was niet erg. Goed vethouden. Wel moet ik haar ontlasting goed in de gaten houden. Als het geel en erg zuur is. En kapotte billen. kan het ook zijn dat die plekjes komen door teveel lactose. Maar al aangegeven dat ik tevreden ben met deze voeding en niet zomaar over ga stappen. Verder was het echt een baby volgens het boekje. Pff ben blij als deze dag voorbij is. Zojuist thuis gekomen. E fles gegeven en naar bed gebracht, nu eten koken gauw eten. Hopelijk word E wakker als wij klaar zijn met eten en dan snel naar een house warming party.
Zazam: ik herken dat wel hoor, heb hier ook regelmatig irritaties. Soms twijfel ik ook wel eens, maar kan me niet voorstellen om bij hem weg te gaan, irritaties heb je denk ik altijd en bij iedereen wel eens. Heb het ook absoluut niet slecht, maar soms haalt hij gewoon het bloed onder mijn nagels vandaan Ja er stonden zeker wel nuttige dingen in, veel dingen deden we al maar net even op een andere manier. Ben heel benieuwd of we morgen een plasje extra op het potje hebben. Zoë vanavond nog een keer geplast op het potje voor ze naar bed toe ging Dat was de derde keer vandaag Meisje ja heb het rustig aan gedaan verder vandaag, dus mijn pols is gelukkig niet erger geworden. De afspraak ging ook weer goed. Sterkte vanavond!! Kan me voorstellen dat je blij bent als de dag er weer lekker op. Wat is ze al lang zeg! M was met 4 maanden 62,5cm Wisselt een beetje hoe lang ze dan gilt, de ene keer wat langer dan de andere keer. ZaZam heb dat ooit eens gelezen in een artikel over het herkennen van verschillende huiltjes bij babies. Schijnt bij iedere baby wel zo te zijn maar bij Z twijfelde ik daar erg aan. M zit me dan ook gewoon op een bepaalde manier aan te kijken dat ik gewoon zeker weet dat ze boos is en geen pijn heeft, hihi echt zo'n boze/beledigde baby look
Wauw wat goed van dr zeg! Ook nog plasluiers gehad? Of dat niet? Fijn dat het goed gegaan is. Feestje zit er weer op. Nu even lekker bank hangen en dan naar bed. morgen dagje vrij en dan het weekend weer. Met 3 maanden was ze 64cm. Maar misschien was dat wel verkeerd gemeten. Of ze is echt maar 1cm gegroeid nu.
Ja dat wel, 7 momenten op het potje geweest waarvan dus 3 keer geplast. De rest een natte luier, maar als je bedenkt dat ik haar al weken lang iedere keer op het potje zette zonder enig resultaat dan is van 0 naar 3 keer op een eerste dag met een kleine aanpassing een heel goed resultaat Ben benieuwd naar morgen nu lekker het bedje in. Geniet van je vrije dag! Als het goed is redelijk goed weer toch?
Echt super knap hoor! Hoe vind ze het zelf? Thnx komt vast goed. Als staat de was al op me te wachten. En koelkast moet ook hoognodig schoongemaakt worden. Oei geen idee. Nog niet naar het weerbericht gekeken. Nog 4x werken en dan vakantie.
Als ze aan het plassen is reageer ik er niet op, zodra ze klaar is laat ik haar merken dat ik het knap vind dat ze op het potje heeft geplast, dan staat ze zelf ook helemaal blij te trappelen, dus volgens mij vind ze het zelf ook wel een succes pff dat stomme huishouden houd ook niet op hè ik wil vandaag ook wat meer gedaan krijgen zodat ik niet weer op de zondag vanaf opstaan tot half 12 bezig ben met het huishouden. Lekker hoor bijna vakantie! Mijn man draait straks 2 keer een zaterdagdienstje zodat hij tussen kerst en oud en nieuw lekker vrij is. Dan heeft hij eind dit jaar nog een weekje vakantie
Hihi leuk. Ja ze moet het zelf ook wel leuk vinden. Hihi nou heh. Poetsen vind ik niet heel erg. Maar van de week heel veel gepoetst op het werk. Nu wel beetje klaar mee. En door het vele werken deze week. Loopt de was heel erg achter Nee dat zou niet echt leuk zijn nee. Oh dat is wel erg lekker ja! Daar zou ik mijn zaterdagjes ook wel voor over hebben. Madam slaapt nog steeds erg veel. Had gehoopt dat ze meer bij de bruiloft kon zijn. S avonds lijkt ze nu wel wat minder te slapen. Dat is nu een uurtje ong.
Ja dat kan ik me voorstellen dat je het dan beu bent. Niet normaal hè hoe snel die was zich opstapelt, soms vraag je je af wat het allemaal vandaan komt. Hij draait ze wanneer hij ook oproepdienst heeft dus die zaterdagen kunnen we toch al niets doen. Win-win situatie 23ste was de bruiloft toch of niet? Ze zal er sowieso niet veel van mee krijgen
Nou zeg dat wel! Echt enorm veel was, vergeleken toen we met zijn 2en waren. Vooral die witte was :O En dan hebben wij nog maar 1 kindje. Oh dan is het zeker een win-win situatie. Wanneer heeft jouw man vakantie? Donderdag de 21e. Over 6 dagen al Dus er zal wel niet veel in haar slaap patroon veranderen. Nu ligt ze ook al ruim 2,5u te slapen. Net veel herrie gemaakt met vaatwasser uitruimen. Maar madam blijft gewoon lekker door pitten. Zal vanmiddag wel niet veel gaan slapen denk ik. Ach als ze er 's ochtends maar eventjes bij is met het foto's maken & 's avonds er eventjes bij is, vind ik het prima hoor. Nichtje moet haar maar brengen als we foto's gaan maken. Is maar 5 minuutjes lopen. 's avonds breng ik haar wel zelf naar bed. Vind ik toch wel fijner dan dat een "vreemde" haar naar bed brengt voor de nacht. Gaat het nog steeds goed trouwens? Beide meiden op 1 kamer?
Hij heeft vanaf donderdag 6 oktober t/m maandag 17 oktober vrij en daarna dan nog die dagen tussen kerst en oud en nieuw in. Oh iets eerder dus Nee denk inderdaad niet dat er dan veel in het slaap patroon gaat veranderen. Ja zo kan je dat inderdaad ook mooi oplossen. Hopelijk is dat wel een beetje op de tijden dat ze normaal gesproken ook wakker is. Het gaat goed, samen op de kamer. Nu net Z weg gelegd en M was nog wakker. Die is nu ook al vanaf half 11 wakker dus hoop wel dat ze zo nog even gaat slapen. Gisteravond was ze ook nog wat aan het rommelen maar gelukkig sliep Z daar doorheen. Op het potje met Z gaat vandaag ineens weer niet, nog geen 1 keer op het potje geplast. Moet natuurlijk geen wonderen verwachten maar had toch wel gehoopt dat ze in ieder geval 1 plasje op het potje zou doen Ze is ook al de hele ochtend chagrijnig aan het doen dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Ach we blijven proberen, dan komt het vanzelf wel goed.
Oh dan heeft hij ook laat zomervakantie! Of heeft hij die al gehad? Ja die foto's maken moet wel lukken. Meestal gaat ze rond 10:00 haar ochtendslaapje doen. Om 10:45 trouwen ze en daarna foto's maken. Dus hoogstwaarschijnlijk zal foto's maken rond 11:30 zijn. Ach dan heeft ze in iedergeval 1,5u geslapen. Dan is het niet heel erg om haar wakker te maken Fijn dat het nog steeds goed gaat! Hebben jullie weer lekker de slaapkamer voor jullie zelf! Hmmm. de nieuwigheid is er eventjes vanaf. De dag is nog niet voorbij.. Wie weet straks na haar middagslaapje. Ik weet nog wel toen mijn moeder met het potje ging oefenen dat als we uit bed kwamen dat ze ons gelijk op het potje zette op 'n koude ondergrond. Nou dan kwam de plas wel
Nee wij nemen bewust geen vrij in de "zomervakantie", zo lang de meiden nog niet naar school gaan ga ik niet in de drukste en duurste periode van het jaar op vakantie Oh kijk dat zou dan mooi uitkomen Hopelijk gaat het allemaal lukken en hebben jullie straks een paar hele mooie foto's. Ja en wat een ruime slaapkamer hebben we ineens weer zonder ledikantje/campingbedje :O dan is ons huis toch ineens weer een stuk ruimer En de kat vind het ook wel fijn Ja dat doe ik inderdaad ook, maar ik ben vandaag iedere keer net te laat lijkt het wel. En straks wordt ook weer lastig omdat M om half 3 weer een voeding moet en Z dan vaak wakker wordt als ik M wil halen, dus dan kan ik niet uitgebreid de tijd nemen om Z op het potje te zetten. Pff heel gedoe zeg. Ach wie weet slaapt Z toch nog even door of slaapt M nog zodat ik eerst Z op het potje zet, gister ook gedaan. Maar dan houd ze het dus gewoon op, na een kwartier geef ik het op en vlak na de voeding van M had ze in haar luier geplast.
Groot gelijk! Scheelt een hoop geld. Hier helaas bouwvak afhankelijk. Anders had ik het ook zeker gedaan! Ik hoop het ook. Lijkt me erg leuk een gezinsfoto. Bedenk me nu net dat ik nog wel kleertjes voor haar moet kopen. Misschien na haar slaapje straks de stad in. Man heeft weer eens een BBQ. Laat thuis dus. Ja dat is weer het lastige ervan. En hoe is het zojuist gegaan? Hihi hier is E flink aan het bijkomen van gisteren. Tot nu toe is ze nog maar max. 2 uurtjes wakker geweest.
M was wel wakker maar toch Z eerst even op het potje gezet, ze had haar beker drinken meteen leeg gedronken en twee terug gezet. Toe gezegd dat ze even moest blijven zitten, dat ik M even ging halen, die had een poepbroek gemaakt dus moest echt even verschoond worden. Toen ik terug kwam stond Z op en had ze geplast Veel plezier met shoppen! Altijd leuk om voor dat soort gelegenheden wat te kopen. Gezinsfoto's zijn inderdaad erg leuk Jeetje hé slaapkopje hier is dat eerder andersom
Super zeg! Toch nog op het potje geplast Krijgt ze ook een beloning (sticker bijv) als ze op het potje geplast heeft. Of staat dat niet in het boek? Thnx! Komt vast goed. Voor kinderen slaag je toch altijd wel. Sinds vorige week is er een nieuwe winkel open gegaan. En verkoopt ook kinderkleding! Hopelijk ook al uitverkoop artikelen.. Zoiezo wel op z8 50% korting op de laatste maatjes Nou heh echt niet normaal. Moet echt bijkomen van gisteren. Was ook een erg bewogen dag. Hopelijk gaat ze op de vakantie wel wat minder slapen, anders kunnen we maar weinig weg.
Tsja in de zomervakantie zelf weg is altijd zo duur hè.. Wij gaan meestal in juni of september, dan vallen de prijzen wel mee.. Meisje, zou Emma niet in een draagzak willen? Dan kan je 's middags gewoon weg en pit ze lekker door in de draagzak? Wij gaan dat nu even oefenen met I, in de draagdoek. Lang wandelen en dan even kijken of ze goed gaat slapen. Dat zou wel ideaal zijn namelijk! Jeej leuk dat Z uiteindelijk toch nog op het potje geplast heeft!! Hier zijn vanmiddag rolluiken geplaatst bij de slaapkamer van I. Pikkedonker nu haha, ben benieuwd of ze nu nóg beter gaat slapen. Het houdt ook fijn de warmte tegen, dat is wel mooi. Nu ligt ze voor het eerst met de rolluiken te slapen, meestal is ze om half vijf wel wakker maar ze slaapt nog dus ik ben benieuwd !
Nee staat niet in het boek, maar het boek is ook voor kindjes tussen de 1 en 1,5 jaar dus ik denk niet dat die een sticker plakken ook al echt snappen als beloning. Mocht het helpen kan ik dat later altijd nog erbij gaan doen. Ze doet nu wel iedere keer als ze een plas in der luier heeft gedaan haar luier af... dit kost een vermogen aan luiers zo maar goed als het goed is bespaard het straks een hele hoop aan luiers Lekker hoor ZaZam, hopelijk slaapt ze nog even lekker door. M slaapt meestal maar een klein uurtje in de na middag, zou wel lekker zijn als ze van 4 tot half 6 slaapt of het red om tot half 5 wakker te blijven en dan tot half 6 slaapt. Zou net even wat beter uitkomen, nu red ze het eigenlijk net niet van 5 tot 7.
ZaZaM: vaak is het in september ook nog mooi weer. Oei geen idee. Al zie ik het ook niet zitten om haar 3,5u mee te moeten sjouwen. Denk ook sat ze vertikt om te slapen. Omdat ze dan om haar heen wilt kijken. In wandelwagen en met auto rijden slaapt ze ook niet. Succes met oefenen jij! Ohh wat heerlijk zeg. Hier ook al aan het twijfelen. E haar kamertje is goed donker. Alleen die can ons niet. Sabine: weer net te jong. Oei dat geloof ik. Hoeveel luiers zijn er al door heen gegaan? Hihi hoop het voor je. Dat ze er gauw vanaf is.
Ik denk nu over de dag bijna 10 luiers en normaal gesproken waren dat er maar 4... maarja als je de luier af doet en er zit al een plasje in dan vind ik het ook weer zowat om die dan weer om te doen Voorlopig vandaag maar 1x op het potje geplast dus ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
Wow! Dat is al aardig wat. 4 is netjes ja. E verbruikt ook 4 luiers op n dag. Soms 5. Dat is dan n poepluier Zolang de luier dicht blijft terwijl ie nat is. Is het geen probleem. Maar als ie open geweest is gaat het heel erg broeien. Ach rustig aan. Komt vanzelf goed.