Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Haha goed idee fien, als ze dan moe wordt kan ze overal gaan zitten :p

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: oh ja. Das ook nog n goeie. Hier was 60cc weer net teveel. Zeker na zo'n grote fles. ;)

Haha okee niet zo'n succes dus. Tja als zij een ander soort ritme heeft met plassen. Dan werkt het niet. ;)
    Wel goeie om vaste tijden te doen. Went ze er misschien vanzelf wel aan.
    Doet ze ook nog steeds na elk plasje haar luier af?

Fien: och okee. Is dat besmettelijk?
    Fijn dat ze wel goed geslapen heeft. Anders zit je er dan ook nog eens mee. :(

3. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Nee hihi gelukkig niet meer, soms doet ze haar luier nog wel eens af en ze geeft het nu ook aan als ze gepoept heeft. Maar gelukkig niet meer na ieder plasje want dat wordt dan een hele dure hobby.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Haha gelukkig maar! :) inderdaad een erg dure hobby.
    Das wel handig dat ze het aangeeft als ze gepoept heeft.

vanochtend met m'n man heel de woonkamer op z'n kop gezet :)
    elke hoekje is gesopt en geboend. Gelijk de indeling weer eens veranderd.
    Hou ik zo van. :) veranderen..
    Veel meer licht weer in huis.

Ook maar begonnen met een vakantielijstje. Zo bang dat ik wat vergeet nu ik zo vergeetachtig ben.
    Scheelt dat we in NL blijven. Hoef ik in ieder geval geen boodschappen mee te nemen.

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ohhhh Fien dat is balen zo een avond :( je zou verwachten dat die huilperiode wel een beetje voorbij is hè. Had ze niet gewoon honger misschien? Oeh handvoetmond ziekte, heerst het in het kdv? Dat is wel een nadeel van het kdv hè.. Ze krijgen alles mee!

Nou nou Meisje jullie houden wel van boenen hè haha. Zo vaak als ik je hoor zeggen dat je gaat boenen 😳 Ik probeer het wel netjes te houden maar echt boenen gebeurd niet zo vaak oopsieeee..

Kan je niet eens in de ochtend hapje proberen dan Sabine?

Hier eet ze nog steeds niet goed van het lepeltje. Dus twee dagen geleden heb ik haar gewoon een stuk abrikoos gegeven en daar heeft ze heeeerlijk op zitten sabbelen, helemaal op. Daarna wilde ze meer meer meer haha. Zojuist ook met een stuk mango gedaan nou nou nou niet te stoppen dat kind haha!
    Volgende keer maar gewoon een stuk groenten in haar vuistje geven, kijken of ze dat ook zo opsmikkelt.
    Zij krijgt nog steeds 's avonds 2 theelepels pap door dr melk.

Gisteren trouwens de 22u fles niet gegeven. Ze werd wakker om 4u30 en kwam daarna wat moeilijk in slaap. Echt honger had ze niet. Ik weet dus niet of het toeval is, maar voor de zekerheid maak ik haar zo maar wel wakker. Ze heeft vandaag ook niet echt goed gedronken op de opvang en bij mijn schoonmoeder, dus ik vind 4 flessen dan wel wat te weinig. Liefst ga ik pas over op 4 flessen als ze minstens 4x 180ml drinkt.. Is het niet gek dat ze 's ochtends nooit wil drinken? Gaat er met moeite 90cc in....

6. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Heerlijk he om alles af en toe eens om te gooien, vind altijd dat je dan net in een ander huis woont. Vind het ook leuk om te doen.
    Hihi ik maakte al lijstjes voor ik zwanger/moeder was :p

Ze krijgt 's ochtends al pap, en de voeding heeft ze nu nog niet nodig, dus als ze het een weekje niet krijgt is dat echt geen ramp. Vanavond ging ze weer heerlijk slapen, zonder te gillen en te krijsen. Vrijdag avond ben ik nog vrij dus dan ga ik denk ik weer eens een hapje proberen.

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ZaZaM: hihi ja hoor, ik vind boenen niet zo erg. ;)
    man helpt ook nog wel eens mee. Is niet z'n hobby. Maar doet het wel als ik het vraag.
    Morgen gaat ie de schuur lekker opruimen. Ik ga boven weer aan de gang.
    Op 't werk ben ik ook veel aan het poetsen, maar moet wel opletten dat ik daar niet teveel poets. Anders heb ik thuis geen zin meer. ;)

Hihi geweldig, ze denkt ook die gepureerde rotzooi hoef ik niet :p
    Dat is dan de rapley ?? methode toch?

En een droomvoeding proberen? Lees ik ook wel eens ergens.
    Je zou zeggen dat ze de ochtendfles juist goed zou drinken. :p Anders een beetje pap doorheen? Even wat lekkerder maken.

Sabine: Ja klopt, heel anders beneden komen is dat. :) Al kunnen wij niet heel veel veranderen helaas.
    Grote buffetkast in huis. Eerst ook een grote hoekbank. Nu staat er al 'n gedeelte op zolder. :p Anders konden we niets veranderen. En 'n grote fauteuil staat er nu in de kamer. (sinds febr.) 2e x al van dit jaar dat we aan het veranderen zijn.

#pap. Hier 's ochtends 30cc pap en 's avonds 1,5 schep in de nachtfles.

#groentehapje. Ging weer goed. :) Had zo alles op.
    Op de vakantie weer een andere groente proberen.

8. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Inderdaad de Rapley. Die methode wilde ik sowieso al toe gaan passen, maar dat wordt aanbevolen vanaf 6 maanden als je kindje wat beter rechtop kan zitten. Daarom was ik er nog niet echt mee begonnen, maar het ging nu zo goed dat ik maar gewoon ga starten op die manier. Net ook weer pap van een lepeltje geprobeerd, gaat gewoon echt niet. Ze doet heel enthousiast dr mondje open, maar ze doet óf haar mond te snel weer dicht waardoor de lepel niet in dr mond komt óf ze gaat ppwwrrrrtttt doen waardoor alles onder zit. Vervolgens doet ze dan dr mond weer heel blij open..... Tsja :)

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Haha, tja dan is die methode wat beter voor dr.
    Hoe gaan de vitamine druppeltjes dan? Krijg je die er wel goed naar binnen?

Vanavond naar m'n ouders. Ziet E ze ook nog eventjes voordat we vertrekken.
    M'n moeder is al helemaal bang dat ze eenkennig gaat worden :p
    Al heeft ze oma nu ook al precies 'n week niet gezien door m'n vakantie. ;)

Zo leuk, ze kletst en lacht tegen iedereen. :)
    Echt n lachebekkie.

Kletsen jullie kleintjes ook de hele dag door? Hier al 'n enorme kletskous in huis.

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Vitamine gaat redelijk, maar ook niet zoals het hoort haha.

Oh ja I kletst er ook lekker op los. Ze houdt ook erg van zingen. Trekt ze opeens een heel serieus hoofd en vervolgens komt er een heel mooi hoog lang geluidje uit, heel schattig.

Poeh wat me net is gebeurd... Ben zo geschrokken! Ik had I in de draagdoek gedaan om een stuk te gaan wandelen. I werd eigenlijk direct heel ontspannen (dacht ik). Na tien minuutjes lopen merkte ik dat ze wel erg 'slap' werd en naar links ging hangen. Haar ogen waren wel open. Ik was bijna thuis en begon het toch wel eng te vinden, ze was namelijk helemaal afwezig (of ultiem ontspannen......?) en reageerde nergens op. Nog steeds haar ogen open. Thuis heb ik haar direct uit de doek gehaald en ze leek wel een beetje stoned... Ze reageerde nog steeds niet echt. Lachte afwezig toen ik haar omhoog hield.. Op harde geluiden reageerde ze ook niet echt.
    Was zo heftig! Wat zou dit geweest kunnen zijn? Gewoon ultiem ontspannen, kan dat???
    Ik dacht echt dat ze dood ging.... :(
    Daarna was ze wel heel rustig enz... Nu, uur later, is ze weer de oude en heb ik haar op bed gelegd. Ligt lekker te slapen..

11. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Daardoor ben ik me wel gaan realiseren dat ik geen flauw idee heb wat ik moet doen als je baby niet meer zou ademen oid....

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hihi Okee.

Ah, heel schattig! :)

Jeetje wat heftig zeg!
    Kan het zijn dat je dochter met haar ogen open slaapt?
    Hier slaapt E. ook wel eens met haar ogen open, ziet er heel erg raar uit. Maar ben het inmiddels gewend van dr.

Tja eigenlijk is zo'n EHBO cursus voor kinderen wel aan te raden voor iedereen. Zelf heb ik hem ook niet hoor.
    Wel weet ik dat als ze niet meer ademen je ze over je knie moet leggen hoofd naar beneden en over hun rug moet wrijven.

13. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Oh handig om te weten mocht het nog een keer gebeuren...
    Pfffff wat heeft ze vannacht lopen spoken!! Heeft ze nog nooit gedaan.
    Letterlijk élk uur wakker en soms nog meer.... 21.45, 22.15, 23.15, 0.15, 1.15, 1.45, 2.45. 3.45, 4.30 en vanaf 5.15 elk kwartier.... Zou ze dan toch ergens last van hebben? Dit is niks voor haar...
    Ik ben in ieder geval hélemaal gesloopt en nu een lange dag werken.. Dit weekend is mijn vriend ook het hele wekend weg dus dat wordt wat :(

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ohh bij jou ook al!
    Hier heeft er ook 1 behoorlijk liggen spoken tussen 1:00 - 4:00

Wat is dat vermoeiend heh. Sterkte met werken. Zal niet meevallen.
    Vanavond op tijd naar bed. :)

Wat saai zeg. Weekend alleen.

15. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Jeetje ZaZam, dat zal wel schrikken geweest zijn! Ik zou het even in de gaten houden en als je het niet vetrouwd gewoon aan de bel trekken. Je kan de huisarts ook bellen voor overleg, de assistente geeft dan wel aan of het verstandig is om even langs te komen. En wat meisje zegt zou ook nog heel goed kunnen, dat ze met haar ogen open slaapt. Die kleintjes slapen vaak door van alles heen, verklaard wel haar afwezigheid. Sterkte vandaag!! Hopelijk kom je de dag een beetje door!!

Het spoken 's nachts is hier gelukkig weer een stuk minder. Gisterenavond was echter weer drama. Z wordt al drie dagen achter elkaar zeiknat wakker, dus ben al drie dagen aan het verschonen, wassen etc. En dan snapt mijn man niet dat ik ff saggo ben omdat mijn dag weer op die manier start. Hij is de deur nog niet uit en ik heb er alweer een was inzitten. Ook nog steeds niets gehoord over het huis. Mijn man had gisteren gebeld en hij zou diezelfde dag nog terug gebeld worden. Maar omdat ze onderbemand waren is dat niet gebeurd. Nu hopen ze ons vandaag wat te laten weten. Ben benieuwd.

40ml pap gaat er hier ook goed in, maar merk wel dat het toch wat veel word na een volledige voeding. Van het weekend maar weer eens 1 borst proberen en dan een wat grotere portie pap.

Morgen avond wil ik weer een hapje gaan geven. Het gillen komt echt van oververmoeid zijn.

Oh dat is wel jammer meisje dat je niet zoveel kan wisselen maar soms is het al voldoende om maar een paar dingen om te gooien. Kan ook niet wachten om straks alles in te gaan richten :)

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Fijn dat het spoken wat minder word bij je sabine. Ahh wat balen zeg, van die natte bedden :(
    Daar zit je net niet op te wachten zo'n man ;)
    Begrijpt hij het nu wel wat meer?

En? al wat gehoord van het huis? Wachten duurt dan zoooo lang!

Super zeg, hier geef ik nu ook ietsje meer pap. En gaat er ook goed in. Echt 'n vreetzakje. Die groente is ook zo op.
    Ga je dan die andere borst afkolven? Als je 1 borst gaat geven. (ben daar een leek in)

Ga je nu groentehapje op een ander tijdstip geven? Ivm. die overmoeidheid.

Hihi ja daarom. Het is nu al een ander huis. Tafel hebben we ook wel eens veranderd. Maar die wilt mijn man niet elke keer veranderen. Moet dan elke keer lamp verhangen :p En daar word m'n man en het plafond niet echt vrolijk van.

Vanmiddag maar eens alle koffers inpakken. Hoef ik morgenochtend niet superveel meer te doen. Vanavond en morgenochtend vroeg nog even gauw een wasje doen. Moet allemaal lukken qua drogen etc. Rond 13:00 willen we vertrekken. E mooi even de fles voor we weggaan. Kan ze zoiezo 2u in de auto slapen. Daarna zal ze wel niet meer slapen ben ik bang. Maar dat is niet anders.

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    We hebben het er niet meer over gehad :p Hij zei gisteravond wel weer dat hij echt respect heeft voor hoe ik het allemaal doe. Z wilde gisteravond niet gaan slapen en maakte daardoor M iedere keer wakker waardoor die op een gegeven moment ook niet meer kon slapen, te moe werd en weer begon te krijsen. Die heb ik na mijn klant nog een keer borstvoeding gegegeven en daarna weer op haar eigen bed gelegd. Hij had zijn handen dus vol en dan weet hij weer even wat ik de hele dag moet doen.

Nee nog steeds niets gehoord :( je zou haast denken dat als we het niet worden we dit toch allang hadden moeten weten aangezien ik aanneem dat ze het huis ook zsm weer willen verhuren, anders kost het ze alleen maar geld. Ik ga er nu gewoon vanuit dat het niet doorgaat, dan kan het alleen maar mee vallen.

Ja dan wil ik de andere borst inderdaad gaan afkolven. Maar moet nog even kijken hoe ik dat ga doen, want 40ml pap is dan wel wat weinig. Ik denk eerst pap geven en daarna nog een borst, mocht ze boos worden omdat ze teveel honger heeft kan ik haar tussendoor een borst geven en dan weer verder met de pap.

Nee hoor gewoon zelfde tijdstip, meteen na het middagslaapje, dan is ze namelijk nog niet moe. Het laatste slaapje is gewoon net even te kort waardoor ze heel lang moet doorhalen tot 19.00uur. Vaak ligt ze ook wel iets eerder op bed maar wil haar echt pas om half 7 de laatste voeding geven, anders kunnen we de dagen straks om 6 uur al gaan beginnen en dat vind ik wel echt te vroeg :p

Hihi nee dat snap ik, dat is ook wel een heel gedoe :p

Oh lekker hoor!! bijna weg :D heb je je lijstje al af wat je mee wilt/moet nemen?

18. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb de HA voor de zekerheid gebeld en ze wil toch dat we langskomen. Morgenochtend 8u een afspraak.. Mijn broertje heeft namelijk ook epilepsie (sinds hij 6 maanden oud is) dus wie weet...
    Ze wordt nu ook sinds we haar in bed hebben gelegd om 18u30 om de haverklap wakker. Ze heeft sowieso last van krampjes, hele harde buik ook en ik heb het vermoeden dat ze ook last heeft van haar linker oortje. Dat wordt dus weer feest vannacht....
    Morgen heb ik gevraagd of ik bij mijn moeder kan zijn overdag. Dan kan ik bijslapen en mijn moeder kan dan oppassen...

Hè wat irritant die natte luiers! Snap dat je daar ontzettend chagie van wordt! Had je man daar maar wat meer begrip voor :(

Wat fijn dat E zo goed groenten en pap eet! Lekker smullen. Fruit zal er dan helemaal wel goed in gaan ;) gelijk heb je dat je al de koffers in gaat pakken. Lekker rustig aan. Vergeet je ook minder.

Balen dat je nog niks van het huis hebt gehoord Sabine! Vreemd indd.. Je zou denken dat ze het huis zo snel moeilijk willen verhuren..

19. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    ZaZam, goed dat je toch even langs gaat! Succes morgen en hopelijk valt het allemaal mee, beter een keer te veel naar de huisarts dan een keer te weinig!! Succes voor de nacht, hopelijk slaapt ze straks toch nog even lekker door!!
    Wel lekker dat je morgen even kan bijslapen en je moeder kan oppassen.

We snappen er ook niks van waarom ze nu ineens weer 3 nachten achter elkaar is doorgelekt, het ging de laatste tijd juist zo goed, meestal was haar luier nog droog als we haar 's ochtends uit bed haalden en nu ineens weer drie nachten doorgelekt.
    Ik was wat stil en sjaggo en toen vroeg hij: wat is er? Geen antwoord op gegeven want ik dacht alleen maar: moet je dat nou serieus nog vragen :p hahaha ach zo zullen we dat nog wel vaker hebben.

Ja baal er echt van dat we nog steeds niets gehoord hebben, morgen is het alweer een week geleden dat we de papieren hebben ingeleverd.

Ik ga morgen ook maar eens een pyjama dag houden, gewoon lekker spelen met de meiden en geen verplichtingen. Ben echt even energieloos, die natte bedden zijn niet alleen sneu voor de kleine meid maar ook een aanslag op je wasjes en klusjes.

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: pff wat balen zeg. Hopelijk bellen ze morgen. En anders zelf weer bellen. Anders zit je heel het weekend te wachten. :(

Succes met het papje ben benieuwd hoe je het gaat doen. ;)

Hihi mannen.... irritatie's wel uitspreken hoor. Anders wors het alleen maar erger.
    Wat apart zeg. Heeft ze ergens spanningen van? Kan het soor het potje komen? Hopelijk is het gauw afgelopen.
    Hihi veel plezier morgen :)

ZaZaM: fijn dat je even langs de HA kan. Wat vroeg zeg....
    Tja het zekere voor het onzekere dan maar. Maar epilepsie moet je toch schokken enzo?
    Ziet er altijd zo eng uit. Zo'n insult. :(

Wat fijn zeg dat je morgen even bij kan slapen. Sterkte vannacht. Hopelijk ga je toch nog n goeie nacht maken.

Hihi ja. Fruit zal er ook wel zo in gaan. Gisteren klein stukje banaan op. Daar zat ze lekker op te smikkelen.
    Mn man stopt elke keer weer wat in dr mond. :p

#inpakken. Meeste is ingepakt. :)
    Moet morgen nog 2 wasjes draaien. Dan maar de droger aan. Net nig een was opgehangen. Dat moet dan nog mee. En dan heb ik zo goed als alles. Wat n zooi moet je meenemen met zo'n kleine.
    Huis is vandaag helemaal gesopt en gedweild. Dus morgen alleen nog even stofzuigen en is dat ook lekker klaar. :)

Deel Deze Pagina