Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Dankje meisje, we hebben nu expres voor rustigere kleuren gekozen. Ons huidige huisje heeft echt nog harde en fellere kleuren. We willen het straks wat rustiger houden.

Hihi dat probleem heb ik met m nog niet maar wel met z :p m draait gelukkig nog niet zoveel.

Zo te lezen hebben jullie een heerlijke vakantie! Geniet er van! Voor je het weet moet je weer naar huis :( ;)

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Groot gelijk. Word je zelf ook rustiger van. :)
    En vind vaak dat je huis dan ruimer lijkt.

Ja het is echt heerlijk hier. Nu nog wat meer zon deze week. Dat zou echt top zijn.
    Yup. Dan nog n weelje thuis en weer aan het werk. Nog even niet aan denken. :p

3. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ohh Fien.. Wat ben je aan het kwakkelen, balen zeg :( borstontsteking lijkt me zo naar... Wel weer van de antibiotica af of moet je weer?
    Ik zeg mezelf ook maar bij de moeilijke momenten "het is maar een fase". Dat helpt wel soms :)

Is het nog gelukt om iets te ondernemen tijdens haar slaapje Meisje?

Wat een mooie kleuren Sabine! Heel rustig en toch fris.
    Fijn dat die drama nacht éénmalig was! Dat zou wat zijn als het langer dan een nacht had geduurd..
    Heeft Z nog steeds kletsnatte luiers?

Her ging het vannacht ook weer redelijk. Rond 4u45 meldde ze zich, hele neus weer vol snot en moeilijk ademhalen.. Pas na 1,5 uur kregen we haar in slaap en een kwartier later ging onze wekker haha. Maar ach, beter zo vroeg wakker dan elk uur wakker! Slaaptraining is gelukkig niet nodig geweest!

De homeopaat heeft morgen telefonisch spreekuur, dat ga ik eerst even proberen. Als dat niet voldoende is maak ik een afspraak. Ben benieuwd!

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wij hopen morgen ochtend een stadje op te zoeken.
    Vanochtend zaten alle winkels dicht. Wel om haar slaapje heen boodschappen gedaan.

Fijn dat de nacht wat beter ging. Wel heel vervelend dat ze elke keer zo vol zit. :(
    Hopelijk kan de homeopaat wat voor dr betekenen.

5. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Dankje ZaZam! Vanmorgen was Z toevallig weer doorgelekt maar was wel te verwachten want ze had gisteren erg veel gedronken. De nachten ervoor was het goed gegaan.
    Wat fijn dat de nachten bij jou ook weer wat beter gaan!

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier iemand DE ultieme tip tegen haaruitval?
    Word er helemaal grazy van. :'(

7. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Nee geen antibiotica. Vanavond nog maar eens naar de dokter voor die oorpijn. :)

Oh sneu hè als ze vol snot zitten!
    W is nog steeds fel aan het hoesten sinds ze die handvoetmond gehad heeft. En natuurlijk enkel snachts ;)

Nee, I'm going baldy :D
    Nee echt, geen idee. Hier eigenlijk tot 2 weken geleden, mocht ik mijn haar nog maar net aanraken of ik had alweer een heleboel haren vast. Ineens is het iets minder. Douchen blijft wel een haarhel.

8. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ohh ja die haaruitval..... Ik moet zeggen, het wordt volgens mij wel een stuk minder! Volgens mij bestaat daar gene ultieme tip voor :(

Och ja dat gehoest is echt sneu hè Fien.. Alleen 's nachts ja.. Vannacht werd ze ook weer rond 4:45 wakker flink hoestend...

Iemand enig idee of ik ook eerder dan 6 maanden met opvolgmelk mag starten? Blik 1 is bijna op en wil eigenlijk geen nieuwe kopen als dat niet hoeft.. Misschien al rustig een schepje 1 vervangen door 2?
    Vind het toch wel lastig allemaal hoe ik met vaste voeding ga beginnen.. Wij zijn namelijk niet van het groenten vlees aardappelen dus vind het lastig om haar uiteindelijk met de pot mee te laten eten. Ik maak wel altijd alles zelf maar nooit echt een standaard Hollandse maaltijd. Meer curry's, pasta's, ovenschotels, vegetarische prutjes etc..

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Kwestie van accepteren dus. :(
    Hier lijkt het erger te worden.
    Later begonnen ws.

Oei geen idee. Wat ik wel weet is dat het niet perse nodig is om over te stappen op nr.
    Maar die ene week lijkt mij prima toch?
    Ja dat lijkt me dan ook wel lastig te combineren.

Pff hier n drama nacht achter de rug. :(
    E werd erg vaak wakker. Lag ook veel te klieren. Op gegeven moment lag ze te huilen met speen in. Toen maar fles gemaakt. Gelukkig heeft ze daarna nog n paar uur geslapen.

Hoe is het bij jou gegaan ZaZaM?

10. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    #haaruitval, geen tip voor helaas.

#voeding, Afhankelijk van hoe gevoelig ze is op haar darmen kan het geen kwaad om iets langer 1 te geven of iets eerder te starten met 2. Het hangt heus niet op 1 dag. Mengen hebben wij nooit gedaan.
    Weet ook niet of dat kan.
    Combineren met de voeding wordt steeds makkelijker. Ze mag straks alles eten, alleen moet je er rekening mee houden dat je een kleine portie voor haar apart hou voor je heel veel (pittige) kruiden toe gaat voegen.

meisje, wat balen van je nacht zeg! vandaag even lekker rustig aan doen.

Wij gaan 16 augustus de sleutel krijgen en moeten de sleutel van ons huidige huis op 2 september inleveren. We hebben dus inderdaad geen inspraak op de badkamer omdat het zogenaamd al snel snel moest. Nou zo snel waren ze anders ook niet met het controleren van de papieren. Aan de toilet gaan ze niets doen dus baal echt wel een beetje. Het huis waar we nu in wonen is helemaal naar onze zin, qua badkamer en keuken. Straks zitten we met een badkamer waar we maar van moeten afwachten hoe het eruit komt te zien en een aftandse toilet van 50 jaar oud :( Begin zo langzaam aan wat ik straks achter moet gaan laten. Het huis waar we vanuit zijn getrouwd, waar onze beide dochter in zijn geboren... vind het nu toch wel moeilijk. Zeker omdat we nu nog méér moeten doen om dat andere huis naar onze zin te maken, daarbij in gedachten houdend dat we bijna niets kunnen sparen gaat het allemaal erg lang duren voor we dat allemaal kunnen realiseren. Dan nog eens de opmerkingen van sommige, zoals: nou voor die huurprijs kun je beter kopen (alsof wij dat niet weten, was dat niet onmogelijk gemaakt met die nieuwe regels hadden we dat allang gedaan, maar wrijf het er nog maar even in) of: je gaat toch geen huismerk verf kopen, dat werkt voor geen meter? (ga jij dan die dure verf betalen die een schilder gebruikt)
    Het is momenteel allemaal zo dubbel... aan de ene kant wel blij dat we straks een "huis met tuin" hebben, want meer is het op dit moment nog niet. En aan de andere kant laten we een "thuis met mooie herinneringen" achter. Wat zal ik blij zijn als het allemaal achter de rug is.

11. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ohh meisje balen!! Misschien begint ze ook wel wat ziekjes te worden.. Zo begon het bij ons ook terwijl ze niet ziek leek... Hopelijk gaat het meevallen..
    Hier gaat het gelukkig helemaal goed. Klokje rond geslapen vandaag! Om 6u moest ik even speentje geven maar toen sliep ze door tot 6u45. Nu ligt ze ook alweer een uur te slapen.

Niks van die opmerkingen aantrekken Sabine! Wij kopen ook altijd huismerk en dat werkt prima. De dure verf moet ik ook altijd twee lagen van doen, dus dat is echt niet altijd beter.....
    Wbt de badkamer, hopelijk wordt deze een beetje naar jullie zin... Wel balen van het toilet. Zijn daar niet bepaalde regels voor dat je mag 'eisen' dat ze die ook moderniseren? Als huurder sta je best sterk..
    Ook in dit huis ga je allemaal mooie herinneringen krijgen. Het is niet zo dat die herinneringen van je oude huis opeens verdwijnen, je woont er alleen niet meer in maar dat maakt de herinneringen niet minder mooi. Toch?

12. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Ja heel sneu dat hoesten. Vannacht ook weer vaak wakker. Maar ze slaapt altijd terug daarna, anders wou ik haar nog even aanleggen maar helaas. Geen smeren van de keel dan :D

ZaZam hier een interessant artikel over opvolgmelk.

Oh bah wat vervelend Meisje!

Oh Sabine trek het je niet aan hoor. Jullie keuze!
    Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om die herinneringen achter te laten. Maar dat is het fijne aan herinneringen, die neem je overal mee! Neem veel foto's :) en eens je d'r woont en je hebt het fijn ingericht, gaat het vast beter!

13. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik heb het wel aangegeven en ze ging er nog eens naar kijken, snap niet dat ze dat nog niet gedaan heeft want mijn man had het ook al aangegeven dus ze had er al naar moeten kijken. Ze had ook tegen mijn man gezegd dat ze dat zou doen. Maar goed, ik ga het wel even uitzoeken. We hebben nog rechtsbijstand dus in het allerslechtste geval kunnen we die nog inschakelen :p
    Absoluut waar dat de herinneringen blijven, maar blijft wel een emotioneel punt om straks de sleutel in te leveren en het huis nooit meer te zien. Nieuw hoofdstuk, nieuw huis, nieuwe herinneringen.
    Ben blij als ik de optimistische ik weer helemaal terug heb :p moet weer meer in het goede gaan denken en niet te lang stil blijven staan bij teleurstellingen.

14. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Dankje Fien, ik heb inderdaad al heel veel foto's gemaakt van hoe het huis nu is :D Ben ook al begonnen met inpakken. Stomme is dat we hier pas echt een thuis van hebben gemaakt sinds dat Zoë is geboren. Maar als alles straks in het nieuwe huis staat en hangt zal dat inderdaad ook weer anders zijn en zal dat langzaamaan ons nieuwe thuis worden.

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: lekker laten kletsen.
    Net wat ZaZaM zegt in het nieuwe huis komen ook hele mooie herinneringen. M haar 1e stapjes. Z haar 1e schooldag etc. ;)

Balen van het toilet
    Is het niet een regel dat het toilet na zoveel jaar vervangen moey worden?

ZaZaM: ik hoop het niet. :) we gaan het wel zien hoe de nacht hierna gaat verlopen.
    Wat fijn van je nacht. Heerlijk. Hopelijk blijft dit ook zo. Is ze ook niet meer zo snotterig?

Straks even rondje markt en stad. Zo E uit haar bedje plukken. Hebben we 2u de tijd. :)

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    De tandjes zijn de oorzaak :(
    Gisteren overdag was ze erg huilerig. Papje wou ze niet eten. Op een gegeven moment werd het gillen.
    In slaap vallen ging ook erg moeizaam.
    Alleen als ze op onze vingers mocht bijten was het goed.

Toch maar even gekeken en het lijkt erop dat haar beide hoektanden door gaan komen.
    Tandje zie je aan de buitenkant zitten. Bovenop het tandvlees zit een puntje op beide plekken. En het is geïrriteerd.
    ook zit ze veel over haar oor te wrijven.

Gisteren nog even gauw spul gehaald. (Pijnstilling)
    Dit lijkt wel te werken.

Eten met lepeltje gaat helaas niet
    Ze gaat heel raar met dr tong doen. Bang dat de lepel tegen dr tandvlees aan komt. ;)
    Ook gauw bijtring gekocht. Ook geen succes. 1x ging ze te hard ermee in dr mond. Weer gillen/krijsen van de pijn.
    Hopelijk zijn ze er gauw doorheen. Zooo zielig dit.
    Vannacht vanaf 4u weer spoken. Net viel ze gelukkig wel in 1x in slaap.

Zo even mn hart gelucht. :)

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    :O de hoektanden, jeetje die komen normaal gesproken bijna als laatste pas door. Succes en sterkte voor jullie kleine meid.

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja het is of de 2e snijtand of de hoektand. :(
    Jij misschien nog tips? Of had Z niet veel last van de tandjes

19. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Zij had er gelukkig nooit zoveel last van. Bijtring legde ze altijd al snel weer weg. Eerste periode met een gel het tandvlees ingemasseerd maar toen ze ons ging bijten overgestapt op de chamodent druppels. Verder kun je het alleen maar afwachten tot het over is.

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oh gelukkig maar. ;)
    Ja ik heb nu oxident druppels gehaald.
    Nu slaapt ze al vanaf half 10. Schade van vannacht inhalen. ;)
    Als het aankomende nacht weer bonje is. Ga ik denk maar pcm halen. Zo sneu als ze zoveel pijn heeft.
    Speen heeft ze ook niet graag meer.

Tandvlees doe ik nu af en toe masseren. Bijten op onze vingers doet ze nu heel subtiel. Heel zacht bijten even loslaten en weer eventjes bijten. :p

Laatste dag van vakantie alweer. Vandaag alvast inpakken. Hoeven we morgen niet zoveel te doen.

Deel Deze Pagina