Ja ze kunnen er pijn van hebben hè. De voorbije week was W ook vaak gewoon on-troostbaar, met niks of niemand. En nu zien we het, sinds gisteren staat haar eerste tandje erdoorheen. Nu nog alle andere Heb je zo niets van bijtring voor in de koelkast? Dat helpt hier wel, een gewone bijtring vindt ze enkel fijn als het geen pijn doet. Nog een namiddagje werken en wij hebben vakantie! Oefffff.
Jeej!!! ook last van gehad dus. Ja zo'n bijtring heb ik al.gehaald. maar ze vind het niet alles. Ook deed ze zichzelf gisteren er pijn mee. Werkse nog heel eventjes. Gaan jullie nog op vakantie?
Het is heel erg kalm op het werk nu, dus ik tel af! Wij gaan niet specifiek ergens heen. We waren aan het afwachten voor een last-minute naar zo'n vakantiehuisjespark, maar uiteraard die voor 2 personen allemaal overal volzet hier in de buurt. Dus dat worden klusjesdagen (nog veel te doen in huis) afgewisseld met daguitstapjes. Ja sneu hè, die tandjes toch. Maar kijk, sommige baby's wachten tot hun 12 maanden voor hun eerste tandjes, en dan is het tandvlees véél stugger. Bedenk dat als E even ontroostbaar is
Ah okee Hier ook een lastminute. Zitten daardoor in een 6persoons huisje. Hihi das een goeie. Ik kreeg mijn 1e tandje toen ik 8 maanden was. Vrij laat dus.
Het schijnt dat hoe later ze de tandjes krijgen hoe beter het gebit later is. Z kreeg pas met 9 maanden haar eerste tandje. Het ging daarna wel snel. Hoop dat M ook pas rond de 9 maanden haar eerste tandje gaat krijgen. Fijne vakantie fien! geniet er van!
Ohh balen dat ze zo een last heeft van haar tandjes Meisje! Ik kreeg van iemand als tip 'Chamodent tandgel'. Schijnt de pijn goed te verlichten, gewoon te koop bij de Etos bijv. Hier dacht ik ook wel wat bij dr te voelen onder, maar weet niet zeker.. Ze is super vrolijk en slaapt klokje rond dus denk het niet eigenlijk. Gisteren trouwens courgetteprutje gemaakt, vond ze niks. Net weer gegeven en ze heeft voor het eerst echt zitten smullen! Ook drinkt ze haar laatste fles opeens super veel (210ml). Goede keus geweest om die avondvoeding te stoppen. Ze dronk toch haast niks en daardoor 's ochtends ook weinig.. Was jij al met bijvoeding begonnen Fien? Hoe gaat het nu met je eigenlijk? Moet je nog veel regelen voor het huis Sabine, of valt het mee?
Kan best kloppen. heb tot mijn 18e nauwelijks gaatjes gehad. Daarna mijn gebit wat verwaarloosd. Jeej vakantie! hoelang heb je valantie fien? Succes met klussen. Wat gaan jullie in het huis doen? Wij willen binnenkort met de badkamer beginnen. Willen graag een bad.
En nog bedankt voor het artikel Fien! Ik heb wel meer gelezen dat opvolgmelk eigenlijk helemaal niet nodig is. Heb nu toch maar weer 1 gekocht. Ga ik sowieso gebruiken tot 7 maanden en daarna kan je geleidelijk overstappen op andere zuivelproducten. Juist die vetzuren en pre en probiotica zijn belangrijk en deze zitten in grotere mate in de 1 voeding ipv opvolgmelk. Jammer van de pot die ik dinsdag gekocht heb
Ahh okee. Misschien is een gel ook wel wat makkelijker te smeren. Heb nu oxident. Maar dat moet je via een wattenstaafje op het tandvlees smeren. Mrja heel veel gaat natuurlijk in het wattenstaafje zitten. Ik voelde al heel lang een bobbeltje op haar tandvlees. Maar nu is ie toch wat hoger. Is roodachtig. Ze zit ook hele tijd over haar oortje te wrijven. Hopelijk zet het gauw door. Wat fijn dat alles weer zo goed gaat.
Kleine meid heeft klokkie rond geslapen. Ze lijkt ook geen pijn meer te hebben. Maar nog geen tandje in zicht. We gaan het zien. Zojuist bij het ontbijt zat ze het eten uit mn mond te kijken. Helaas was haar rijstebloem al ingepakt. Maar had toevallig een potje fruit staan voor ooit bij nood. 1e keer dat ze fruit proefde. Halve potje leeg gegeten. Ben zelf maar gestopt. Bang dat het anders spugen zou worden.
Fijne vakantie Fien, geniet ervan! Wat leuk ZaZam dat ze zo heeft zitten smullen. We moeten nog best veel regelen. We krijgen de ene tegenslag na de andere te verwerken dus ik heb het momenteel echt super druk. Ben ook al druk bezig om spullen in te pakken en probeer zo optimistisch mogelijk naar alle problemen te kijken en er meteen een oplossing voor te vinden. Daardoor duurt alles wel langer om te regelen, maar we hebben nog even. Volgende week maandag komt mijn moeder dus dan hoop ik even de tijd te vinden om gas/licht en water even te bellen en te regelen. Tv/internet zijn als geregeld, gemeente + daarmee ook de zorgverz zijn ook geregeld. Maar heb nog een hele hoop te doen. Hoe gaan jou nachten nu? Meisje, ik ken oxident niet maar kun je dat ook niet met je vingertop smeren? Ik weet nog wel dat wij toen begonnen zijn met een soort druppels (misschien van dan wel oxident) en die masseerde ik druppel voor druppel op haar tandvlees in. Wat fijn dat ze klokje rond heeft geslapen. Haha het is ook wel een lekkerbekkie hè leuk hoor! Wij gaan dit weekend maar weer eens hapjes proberen.
Succes met alles regelen Sabine! Gas, licht en water kan evt. Online. Scheelt weer in de wacht staan. Ahh zou ik dat evt. Nog kunnen proberen. Tot nu toe heeft ze geen pijn gehad. Dus ook niet gesmeerd. ja echt heel lekker. Maar werd om 5:30 wakker en kreeg toch wel n rot gevoel. Stiekem om het hoekje gekeken. En ze sliep lekker. 8:30 werd ze wakker. En had om 20:00 laatste fles gegeven. Zeker een leklerbekkie. Alles gaat in dat mondje. Vanavond weer snijbone uit de vriezer. Morgen bloemkool kopen denk ik maar. Wel fijn dat het tot nu toe goed gaat. Af en toe krijgt ze een stukje banaan. Zooo schattig als ze erop zit te kauwen.
Nog geen tandje in zicht Meisje? Hier vannacht weer een moeilijk nachtje (nou ja, vanaf 5u). Opeens werd ze hysterisch huilend wakker en was niet te troosten. Neusje,keel en mond vol slijm... Zo zielig! Terwijl ze de afgelopen nachten zo goed sliep. Begin me nou wel een beetje zorgen te maken, duurt nu al 4 weken ofzo deze verkoudheid...... Jij weer hersteld Fien? Enne, Sabine, hou je het vol met de stress?
Nope nog steeds niet. Maar... gelukkig heeft ze geen pijn meer in haar mondje. Dus dan vind ik het niet zo erg. Eten gaat ook weer als n tierelier. Ahh arm ding. Hopelijk blijft het bij 1 nachtje. Ik weet niet hoelang ze normaal gesproken verkouden zijn? E is in het begin ook heel erg snotterig geweest. Duurde ook ontzettend lang. Maar ze zat toen niet helemaal vol zoals I
Ach arme meid, als je het niet vertrouwd gewoon weer even de huisarts bellen. Maar er zijn natuurlijk zoveel verschillende virusjes, daar kan je niets tegen doen, alleen maar uitzieken. Als ze natuurlijk al wat verkouden is zal haar weerstand lager zijn en zal ze gemakkelijker weer een ander virusje oppakken in het kdv. Drinkt ze verder wel goed en is ze verder wel tevreden? Hier gaat het wel goed, heb echt al super veel ingepakt staan en de muren zijn bijna leeg (planken, foto's etc verwijderd) kasten ook vrijwel alles ingepakt wat we niet gebruiken. Veel dingen ga ik na het uitpakken op de foto zetten en op marktplaats zetten, alles wat dan niet opgehaald wordt gaat naar grofvuil. Moeten nog een aantal adreswijzigingen doorgeven, maar dat schiet ook al aardig op. De meiden waren gister avond lekker aan het spoken en wilde beide echt niet gaan slapen. Uiteindelijk lagen ze beide rond een uur of 10 echt te slapen, pff daar ging ons vrije avondje. Toch even wat op tv gekeken en toen werd mijn man opgeroepen, was pas om half 1 weer thuis. Dus vanavond hopen we wel lekker om 8 uur ofzo op de bank neer te kunnen ploffen
Lekker hoor dat het allemaal opschiet. Gelijk grote opruiming doen. Heerlijk! Hmm. Niet het ideale zaterdagavondje. Dan is het straks nog prettiger dat ze hun eigen kamer hebben. Hoeven ze elkaar niet wakker te maken/houden. Heeft je man vandaag ook oproepdienst?
Ja dat is van dinsdag tot dinsdag. Grote opruiming doen we pas in het nieuwe huis. Nu is het belangrijker om als zsm ingepakt en verhuist te hebben. Als we over zijn gaan we alles sorteren. Voorlopig zullen ze nog bij elkaar slapen. Tot er een vaste trap naar de zolder in zit dan kunnen ze allebei een eigen kamer krijgen.
Goed bezig Sabine! Je zal het wel druk hebben! Zou echt wel schelen denk ik als ze straks allebei een eigen kamertje hebben, mooi vooruitzicht toch I doet het verder heel goed hoor, overdag slaapt ze goed, drinkt ze goed en is ze vrolijk. Alleen al dat slijm he... Toch ben ik wel blij als het eerste jaar gauw om is. Valt me toch wel tegen hoeveel je met zo een kleintje bezig bent. Kan echt niet wachten tot ze meer begrijpt, gaat lopen en zichzelf nog makkelijker kan entertainen. Zou wel echt tegen een tweede op zitten omdat je weer die eerste maanden door moet.. Dan ook nog die verrekte schoonfamilie... Gisteren waren we er weer. Pffff wat deden ze spastisch. Ze werpen zich allemaal op haar (opa oma overgrootoma oom) en laten haar niet met rust. Overgrootoma vind het op een of andere manier super belangrijk dat I haar aankijkt en naar dr lacht dus die zit een beetje aan dat hoofd van haar te trekken, zooooo irritant! Vind het zo obsessief en overdreven allemaal zeg! Ookkeeeeee haha zat blijkbaar wat frustratie dwars
Hihi, snap het wel hoor ZaZam, zo irritant als ze zo met een kleintje om gaan! Wel fijn dat ze verder wel tevreden is en ook wel vrolijk ondanks al dat slijm. Ik ben ook blij als dit eerste jaar weer voorbij is hoor. Na dat eerste jaar wordt het gelukkig wel makkelijker. Tuurlijk blijven er altijd wel dingen bij zitten die lastig zijn/blijven maar als ze wat ouder worden kan je inderdaad steeds meer met ze communiceren. Het is zeker druk, moet mezelf eigenlijk wel een beetje terug gaan roepen ivm die bekken klachten maar zolang dat uit te houden is is het even niet anders. Het moet toch allemaal gedaan worden en gelukkig vind Z het niet erg als mama tussendoor eens wat dozen staat in te pakken Ja dat is zeker een mooi vooruitzicht, mijn broertje kent iemand die er een trap in kan zetten voor waarschijnlijk 600-700 euro. Is een hoop geld maar veel minder dan de gemiddelde 2000 die je tegen komt als je ernaar gaat zoeken. Nou hier maakt M weer een potje van het slapen. Ze heeft vanaf vanmiddag 3 uur niet meer geslapen en is nu over de zeik. Pfff kan me nog zo goed alle drama herinneren die we hebben gehad met Z. Weet gelukkig ook dat het een fase is en het weer voorbij gaat, maar helaas lijkt het altijd zo lang te duren voor je die fase eindelijk voorbij bent. Heb zo'n vermoeden dat ze zeer binnen kort naar 2 slaapjes op de dag gaat. Dan zal de drama waarschijnlijk snel afgelopen zijn, dat was bij Z ook het geval.