Hihi hier ook 1 die niet kan wachten tot ze wat zelfstandiger zijn. Vind ik veel leuker. maar dit hoort er ook bij. Gelukkig hoef ik haar niet superveel te vermaken. Scheelt weer. Och ja schoonfamilie af en toe Wel vervelend dat ze haar niet met rust laten. Pas naar schoonouders geweest. Schoonmoeder is best druk. Maar had speelmat meegenomen. En op gegeven moment van de schoot van mn schoonmoeder geplukt en op speelmat gelegd. Zodat ze even lekker kon spelen. En dat vond ze ook leuk om te zien. Is dat misschien een idee? Oh dat scheelt zeker n hoop geld. Wel goede referenties? Niet dat je straks n hoop geld kwijt bent. En de trap past niet goed. Oei die is lang wakker! Hoe is het vanavond gegaan? Alweer met de hapjes gestart? Hier leek E vanavond weer last van haar mondje te hebben. Zat weer erg te kwijlen, en af en toe heel erg te huilen (echt zo'n pijn huiltje) ook regelmatig over haar oortjes wrijven.
Mijn broertje is schilder dus hij kent heel veel mensen in de bouwwereld waardoor hij wel wat kan regelen met prijsjes Maar daar moeten we dan natuurlijk nog even naar informeren. Dit hoort er inderdaad zeker bij, die kleintjes moeten ook alles nog leren wat voor ons al zo vanzelfsprekend is. Daar hebben ze onze steun bij nodig, maar dat is niet altijd even makkelijk. Ze is uiteindelijk op ons bed in slaap gevallen, heb haar rond 9 uur terug in haar eigen bed gelegd. Wij gingen rond half 11 naar bed en toen was mevrouw weer wakker. Ben weer tot half 2 met haar bezig geweest omdat ze niet wilde gaan slapen en iedere keer begon te kletsen wat overging in huilen als ik er niet op reageerde. Normaal gesproken zou ik het gewoon even laten gaan maar omdat ik niet wil dat Z er ook wakker van wordt ga ik er toch iedere keer heen wat dit gedrag volgens mij alleen maar langer in stand gaat houden omdat ze succes boekt. Heb haar toen uiteindelijk vannacht maar weer aangelegd in de hoop dat ze weer lekker in slaap zou vallen als ze weer een gevuld buikje had. Dat heeft wel geholpen want heb haar daarna niet meer gehoord. Of ik ben zelf gewoon zo vast in slaap gevallen dat ik er doorheen heb geslapen Ja we zijn weer met de hapjes gestart en vanmorgen heb ik haar een bordje pap van 40ml gegeven met daarna een fles van 130ml. Dat wil ik voortaan zo in de ochtend gaan doen. Daarna gekolfd maar dat wil ik voortaan doen voor ik het bed uit ga.
Dat is ideaal. mijn zwager zet ook allemaal trappen. Pitige avond/nacht heb je gehad. Kan je haar niet tijdelijk in de salon leggen? Of is daar geen ruimte? Of te veel chemische luchtjes. Goed gegaan met de hapjes? Hier wil ik elke dag het papje verhogen. Zodat ze straks alleen pap eet. En geen flesje meer drinkt. Ben benieuwd
In de salon is geen optie. Ik werk de aankomende periode weer iedere avond en kan haar dan niet op bed leggen. En om iedere keer het ledikant te verplaatsen is ook erg onhandig. Was inderdaad best pittig, probeer me er maar aan vast te houden dat het allemaal een fase is Ja gaat redelijk, maar ze vind het nog niet echt lekker. Ze krijgt vandaag en morgen nog een keer aardappel en dan wil ik wortel gaan maken. Heb ook broccoli liggen dus dat krijgt ze na de wortel. Ik wil inderdaad ook de portie pap steeds iets groter gaan maken.
Nee dat is ook niet echt ideaal. Oke. Nog even wennen dus. is dit nog de zoete aardappel? Of gewone? Hier vanavond laatste keer snijbonen. En dan ga ik broccoli klaarmaken. Vanochtend heeft ze peer op. Heel potje leeg. Moet nog fruit kopen. heb alleen banaan in huis. Groeien jullie kleine meisjes ook al overal uit? Hier nu meeste dingen 68. Gisteren had ze zelfs een setje aan in maat 74. Nu ook rompers 74/80 verzuipt ze in. Maar 62,68 is weer te kort in de lengte. Hier ben ik heel marktplaats aan het volgooien met kleding.
Nee gewone aardappel, die zoete aardappel moet ik nog even weg gooien Ja ze vind het nog niet echt geweldig, maar ach de pap vind ze heerlijk en ze drinkt verder ook goed. Fruit ga ik pas geven als het avond hapje goed gaat of vanaf 6 maanden. Hier passen alle kleertjes nog goed, ze draagt 62 en 68 door elkaar heen. Rompers moeten nu wel een maatje groter want de huidige worden wat kort. Maatje 68 gaat ze nu in dan. 5 september hoeven we pas weer naar het consultatie bureau, ben benieuwd of ze dan wel weer wat beter is gegroeid dan de afgelopen 2 keer. Heb je die wortel vlekken er trouwens nog uit gekregen?
Okeey. ach dat ia het belangrijkste toch. groot gelijk dat je nog even ermee wacht. Hier gaat het zo goed. Gelijk maar fruit erbij. Van welk merk heb jij de rompers sabine? Hier hema. Maar die hebben alleen gekoppelde maten volgens mij. Of ik kijk niet goed
Wij hebben toen de tijd allemaal rompers gekocht bij de primark. 10,- euro voor 7 rompertjes. Kwaliteit is niet super en de pasvorm is ook niet echt mooi. Heb een paar rompers van andere merken en dan merk je het verschil echt wel goed. Maar het zit toch onder haar kleding dus maakt me dat niet zoveel uit. Ja groot gelijk hoor, als ze het zo lekker vind en al zo goed eet! Dat doet ze natuurlijk al vanaf het begin (zo goed eten) dus dan zal ze het duidelijk nodig hebben!
Oh dat is geen geld! Maar dan kan je dat verwachten ja. Wil deze week nog gaan shoppen. Nu mijn man nog thuis is Alleen auto moet eerst gekeurd worden. Ook maar eens kijkje nemen bij primark. Wie weet hangt er nog wat leuks. Ja denk het ook. Ik moet trouwens in okt. Pas weer. Maar ga binnenkort naar het weeguurtje. Wil dat toch wel van iedere maand weten.
Zeeman vind ik inderdaad ook vaak klein vallen. Soms zit er nog wel eens wat tussen wat wel goed valt, maar koop voor de zekerheid altijd een maatje groter. Tot wanneer heeft je man nog vakantie meisje? Hoe gaat het verder bij jullie? M was de laatste twee dagen flink van slag met het slapen overdag, maar ligt nu heerlijk op 1 oor samen met haar zus. Heerlijk even een minuutje voor mezelf. Hier in huis schiet het al aardig op met alles inpakken. Plintjes voor een groot gedeelte ook al los kunnen halen. Van het weekend naar grof vuil om het een en ander weg te brengen vanuit de schuur. Hier in huis ook al het een en ander uitgezocht en weg gegooid. Strak weer even wat gaan uitzoeken. Zojuist laminaat besteld voor de woonkamer in het nieuwe huis Kunnen we volgende week op gaan halen. Hebben we eindelijk een mooie donkere vloer met dubbele v-groef voor in de woonkamer, wat we al zo lang willen Heb er ook een stolp bij besteld als verrassing voor mijn man. We hebben een "bloemenmeisje" beeldje staan wat zijn moeder ooit heeft gemaakt van fimoklei, die wil ik in de stolp zetten in ons nieuwe huis, zodat hij eindelijk een mooi plekje krijgt er dan niet kapot kan gaan. Ben moe en mijn lijf doet pijn maar we houden vol en denken maar "het is voor een goed doel "
Druk bezig dus Sabine! Leuk, laminaat met v-groef. Hebben wij ook, echt blij mee. Volgende week de sleutel toch? Al beetje bekend hoe de badkamer gaat worden? Nog wat kunnen regelen met het toilet? Hier gaat het beter. Ze zit nog steeds vol slijm maar het lijkt de betere kant op te gaan. Ze wordt alleen nu vaak 's avonds wakker, jammerend. Ik hoef dan alleen een aai over haar bol te geven en het is weer goed..... Gek he? Gisteren voor het eerst avocado gegeven, heeeeerlijk vond ze het (of had ik dat al gezegd?). Verder ook met fruit begonnen 's ochtends. Vandaag banaan, vond ze heerlijk. Ze wordt helemaal wild als ze eten ziet haha! Probeer nu om 10u fruit te geven en om 18u groenten. Vraag me alleen af hoe ik dat straks moet doen met het afbouwen van de flesvoeding... Zo lang ze flessen leegdrinkt, gewoon blijven geven toch? Of moet ik dat meer beïnvloeden op den duur? Morgen naar cb voor de 6 maanden controle alweer
Sabine: mijn man moet maandag weer beginnen. Dan zit zijn bouwvak er weer op. Ik moet zaterdag weer werken. Morgen gezellig met mn man winkelen. Vandaag zelf geweest. Helft vergeten... Vandaag beter gegaan met het slapen? Beter overdag spoken dan snachts. Lekker zeg dat het al zo op schiet. Wat leuk! Tja je gaat niet meer zo snel je vloer veranderen als je er al in woont. Hier 2x het huis leeg moeten halen. Ivm nieuwe vloer. Word je niet echt vrolijk van Wat leuk zeg zo'n stolp. Gelijk een soort ere plaatsje. ZaZaM: fijn dat het al wat beter gaat. Mooi heh dat je zo je kind kan gerust stellen. Kan je zo van genieten heh als ze het zo lekker vinden. Oei volgens mij regelen ze dat zelf toch? Anders gelijk vragen bij cb morgen. Leuk! Altijd weer leuk om te weten hoeveel ze gegroeid zijn. Hier wil ik volgende week eigenlijk naar het weeguurtje. Hier is E heel haar ritme aan het omgooien. Het slaapkopje heeft besloten om wat minder te gaan slapen. Nu even totaal geen ritme. Ook erg onrustig snachts. Wilt dan speentje en een aai en slaapt weer verder.. Ook is ze enorm veranderd in haar doen en laten. Denk dat dat even verwerkt moet worden snachts. Zoooo schattig. Ze heeft het hoesten soort van ontdekt. Gaat ze elke keer van die kleine kuchjes doen. En daarna schaterlachen. Ook erg druk in de box etc. Met verschonen ook. Continu op de buik draaien. Hapjes gaan super goed. Fruit krijgt ze alleen s ochtends als ze een kort slaapje doet. Groente krijgt ze wel elke dag. Tijd is nog erg wisselend. Ook weer afhankelijk qua slaapje. Groente krijgt ze nu 75ml. Gaat met gemak op. Morgen maar 100ml geven. Pas al gedaan. Was het ook zo op. Vanochtend heeft ze ook 100ml pap op met de lepel. Wat worden ze ineens groot heh.
Hoe zien haar slaapjes er nu uit dan? Of geen pijl meer op te trekken? Wel balen dat ze 's nachts onrustig is.. Leuk he al die ontwikkelingen? Al heb ik het idee dat I een beetje stil staat.. Rollen doet ze nog steeds niet en echt nieuwe dingen heb ik nog niet kunnen ontdekken de laatste dagen/weken.. Ach.. Ze vindt alles interessant en wil alles beetpakken en in haar mond stoppen. We gaan het zien wat de volgende stap wordt
Geen pijl op te trekken. Vandaag uitgeslapen tot 10u. Om 11u alweer moe. Naar bed gegaan en geslapen tot 14u :O Toen van 16u t/m 17u Avond wat raar verlopen. Zijn op kraamvisite geweest. Dus wat hazenslaapjes in auto op heen/terug weg. 22u de nacht in gegaan. Over het algemeen is haar avondslaapje erg kort geworden. Soms maar 3 kwartier. Ochtend en middagslaapje wisselt nog erg. Ene keer nog lang. Andere keer is ze met n uurtje wel weer klaar. Ja echt superleuk die ontwikkelingen. kan je zo van genieten. Ze kan nu alles ook heel goed vastpakken. Soms heeft ze wat zwaars/hard vast en houd dat boven haar hoofd. Ben dan zooo bang dat ze het op haar gezicht laat vallen. Maar als ze het zat is legt ze het aan de kant en pakt weer wat nieuws. Of ze gooit het uit de box. Net als haar speen gooit ze ook zo nu en dan uit haar bed. Gelukkig doet ze af en toe ook zelf haar speen in dr mond. Als ze wakker word. Ieder kindje ontwikkelt op zn eigen tempo. Straks staat E misschien wel een poosje stil qua ontwikkelen. Ahh vanavond op kraamvisite geweest. Meisje van 2 weken oud. Wat is dat weer klein zeg. Al ben ik wel soort van blij dat we uit die periode zijn. Nu ken je je kind veeel beter dan toen.
Ik wilde eigenlijk nooit laminaat met v-groef omdat al die kattenbak korrels er tussen gaan zitten, maar goed ik moet nog toch veel vaker stofzuigen aangezien we kids hebben die op de grond spelen dus dan maakt dat ook niet zoveel meer uit. Volgende week dinsdag krijgen we inderdaad de sleutel. Badkamer: witte tegels op de muur en een lichtgrijze vloer, geen idee wat ik me bij die grijze vloer moet voorstellen. Toilet gaan ze niets aan doen, de tegels moet los zitten voor ze daar wat aan gaan doen. Als we daar nog 30jaar willen wonen doen we dat zelf nog wel een keer. Misschien tegeltjes schilderen, schijnt tegenwoordig ook speciale verf voor te zijn. Wat fijn dat het weer beter gaat met jullie kleine meisje, hopelijk voelt ze zich snel weer helemaal beter. Oh dat herken ik wel van onze oudste. Is denk ik echt het verwerken van de dag. Wat leuk dat het met de hapjes zo goed gaat! Ik heb gisteren voor het eerst worteltjes gegeven, had het idee dat ze dat wel lekker vond. Ze is trouwens ook verzot op yoghurt Geef haar een heel kleine sipje als ik zelf mijn yoghurt zit te eten, helemaal wild wordt ze dan, net zoals bij het papje. Alsof ze in geen jaren meer eten heeft gekregen Hoe ging het bij het cb? Aantal flessen nog besproken? Voorlopig blijven ze nog op 4 flessen. Pas als de maaltijden groter worden ga je terug naar 3 flessen en die houden ze eigenlijk tot ze 1 jaar zijn. Tussendoor mag je wel wat anders te drinken aanbieden, slappe thee of verdunde vruchtensap of gewoon water. Oké dus de vakantie zit er alweer bijna op, dat gaat altijd veel te snel hè! Veel plezier met het winkelen vandaag! Ja het slapen overdag ging gisteren gelukkig wel weer beter. Dat wel alhoewel dat spoken overdag op een gegeven moment ook wel opbreekt, zeker omdat ik het nu zo druk heb. Maar goed het was gelukkig maar voor een paar dagen. Vandaag lijkt het tot nu toe ook goed te gaan. Wauw al twee keer, wonen jullie daar al zolang? De rest van het huis doen we gewoon kamertje voor kamertje, dan hoeven we niet alles leeg te halen. En de meidenkamer doen we dan gewoon pas als zij een keer uit logeren gaan, dan ligt de vloer erin voor ze weer thuis zijn Ja we hadden het er al een poosje geleden over, maar nu dus maar meteen mee besteld. Ze hadden een mooie staan en anders weet ik het wel weer. Dan staat dat beeldje over 10 jaar nog ergens verstopt in een kast. Wat jammer dat ze 's nachts zo onrustig is, maar ze zal veel te verwerken hebben als ik zo lees hoe druk ze is Jeetje zeg, die eet goed!! Nou je slaapkopje slaapt nog steeds veel Haha die van ons zijn al ruim voor 7 uur wakker hoor :O Haha schattig hè dat kuchen, dat heeft Milou nu ook door. ZaZam, Milou rolt ook nog niet hoor. Ze heeft zich nu geloof ik 2-3 keer van buik naar rug "gerold" maar daar is het wel bij gebleven. Ze is nog steeds heel erg met haar handjes bezig en heeft daarbij haar voetjes ontdekt. Ze begint af en toe wel hele gekke geluiden te maken maar verder ook nog niet veel nieuws. Zitten vind ze wel leuk, voor zover je het zitten kan noemen Echt zitten kan en mag ze natuurlijk nog niet.
Och ja dat stofzuigen. Ik heb nu een hele fijn swiffer aan geschaft. Ideaal pak je toch wat sneller dan een stofzuiger. 1x per dag stofzuigen, rest swifferen. Oeh dinsdag! Nog maar paar nachtjes slapen Zal vast mooi geworden zijn je badkamer Ja je hebt tegelverf, kan inderdaad ook nog een uitkomst zijn. Oh dat is wel fijn dat ze dat lekker leek te vinden Lekker zoet van zichzelf. hihi zou je niet echt verwachten. best wel zuur die yoghurt. Pff. nou vakantie vliegt echt voorbij ene kant wel weer lekker om weer aan de gang te gaan. Maar thuis bevalt me eigenlijk ook wel goed. Ja dat is wel weer zo, dan is het weer lekker om overdag je handen een beetje vrij te hebben. Toen we het huis kochten hadden ze er een plavuizenvloer ingelegd in 2007. (2012 huis gekocht) Vonden het eigenlijk zonde om die eruit te halen. Ook zit er vloerverwarming onder. Dus grote kans dat je die zou beschadigen. Maar in 2013 al, waren we de vloer erg zat. Was erg ruw, en niet echt onze smaak. Toen hoorde we over de pvc vloer. dat die op vloerverwarming kon. Dus die gelijk aangeschaft Alleen er bleek een productiefout in te zitten. Dus vloer moest er na een jaar er alweer uit. Dus het huis moest toen weer leeg.. Eigenlijk hebben we de pvc veel te vroeg aangeschaft. tegenwoordig hebben ze zulke mooie vloeren van pvc. lijkt net hout Hier ook wel blij mee hoor, alleen glanst erg veel. En wij hebben een heel licht huis, waardoor je elk vlekje op de vloer ziet. Ja denk echt dat het verwerken is. Hihi ja dr zit niet echt een pauzeknop op dr volgens mij. Muziekmobiel heeft ze ook al ontdekt. Gaat dan op haar zij liggen en probeert zich er dan aan op te trekken... Gek kind. (liggend kan ze er niet bij, dus dan maar op haar zij) Vanochtend heeft ze ong. 130cc pap op. Groente 75ml. Was de laatste bloemkool. Morgen broccoli proberen. Ging vanmiddag andijvie voor haar maken. Geen succes, krijg het niet fijn gepureerd. ohh echt niets voor mij, voor 7u er al uit. Nooit een ochtendmens geweest. Vanochtend kwam ze er om half 9 uit. Ja echt superschattig En hoe was het bij het cb ZaZaM? Goed gegroeid?
Ja die kattenharen en kattenbak korrels komen toch al overal dus dan maakt die v-groef ook niet meer uit haha. Wij stofzuigen ook elke dag. Maar jullie dan ook nog de swiffer er langs Meisje ? Spoken overdag breekt ook zeker wel op Sabine.. Je bent er dan natuurlijk ook continu mee bezig, tussen al het inpakken en opruimen door.. Fijn dat het nu weer beter gaat! Hopelijk heeft E ook gauw weer een lekker ritme te pakken Meisje.. Andijvie lijkt me inderdaad ook niet het makkelijkste om te pureren gaan jullie ook nog hele stukken aanbieden? Hier vanmiddag een stuk brood gegeven, vond ze ook echt lekker en leuk om zelf te pakken. Ging goed bij het cb. Ze is niet super hard gegroeid, maar in ieder geval gegroeid.. Ze was 5750 ofzo en nu 6100 ongeveer. De curve is ietsje minder hard gestegen dan de vorige keer, maar nog altijd tussen de juiste lijntjes haha. Ach ik maak me daar echt niet zo druk om. Qua ontwikkeling vond de arts het ook helemaal goed. Wat betreft de verkoudheid die al vier weken duurt... Tsja... Waarschijnlijk pakt ze steeds opnieuw een virusje mee..
Jup, maar ik heb een hond in de rui vreselijk. Al lijkt het nu eindelijk wat minder te worden gelukkig. ja hoop het ook. Over het algemeen is de dag starten om 9u. ochtend slaapje is meestal wel 2u, middag slaapje is nu ong 2 a 2,5u avondslaapje is meestal maar uurtje. nee echt geen doen, dat pureren. Zonde van mijn tijd! Ja als ze wat groter is en rechtop kan zitten in de kinderstoel wel. Nu ligt ze nog lekker in dat kuipje. Wat leuk zeg, zo'n broodkorst. lekker sabbelen. nou toch bijna een halve kilo! Hopelijk is ze snel virusvrij en kan ze een goede weerstand opbouwen. Hier word je ook niet vrolijk van. Fijn dat ze met de goede lijntjes meegroeit. Hier had E vannacht het idee dat ze maar moest gaan spelen in bed. schik dat ze had. Na een uurtje is ze vanzelf weer in slaap gevallen. Uitgerekend een nacht dat ik er vroeg uit moet