Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Oh ja wat een haren dan he!

Hier speelt ze ook steeds vaker in bed, dan ligt ze wel lekker rustig. Vannacht om 2u had ze het ff moeilijk, maar verder goed geslapen. Om 6u45 keek ik op de camera, lag ze al lekker stilletjes te spelen :)

Hier zit ze al een tijdje in een Ingenuity baby base 2-1, super handig ding en ondersteunt heel goed.

2. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    :$ Ik mag blij zijn als Milou 3,5 a 4 uur per dag slaapt :p 's ochtends 1 uurtje, middag dut ongeveer 2-2,5uur en eind van de middag heeeeel misschien een heeeeel klein half uurtje als ik heeeel veel geluk heb... :(

Wat fijn dat het goed is gegaan bij het cb ZaZam!

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hihi tja als ze nou stilletjes speelt. Maar ze klets aan 1 stuk door. :( en dan kan ik niet slapen.

Even googlen wat dat is hoor.

Hihi dan slaapt E nog best veel.

Straks 1e keer broccoli proberen. Ben benieuwd. :)
    Zo leuk net! Kwam thuis. E lag in box te spelen. Had haar gedag gezegd. Toen naar man gegaan. Kijk ik paar tellen later achter me. Ligt ze met haar neus tegen de box tussen de spijlen door te spieken. Lekker ding.
    Vergeten foto van te maken. :( zo lief. Houd alles in de gaten.

4. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ah wat lief!

M heeft vanavond voor het eerst 2 ijsklontjes worteltjes op gegeten. En daarna nog een paar kleine hapjes magere yoghurt. Lekker dat ze dat vind! Hihi kleine meisjes worden groot.

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier sperzieboontjes geprobeerd maar dat was geen succes hahaha wat een vies gezicht kan ze trekken..

3,5 á 4 uur slapen overdag is toch gemiddeld? Hier ook zo iets.. Ochtend 1,5 uur middag 1,5 uur en namiddag uurtje ongeveer..

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Super goed zeg van M. Ja wat worden ze dan alweer groot heh.

Haha. Misschien snijbonen volgende leer proberen? Zijn iets zoeter.

Hier is broccoli niets geworden. Ze had vanavond opeens weer veel geslapen. Wel fruit gehad vandaag. Had mn man wat later gegeven. Ze had vandaag weer n slaapdag. Zal morgen wel n actieve dag worden.

Doen jullie elke maand een foto maken?
    Ik bedenk me nu net dat ik de 5 maanden foto nog moet maken. ;)

7. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja ik maak iedere maand op de 3de een nieuwe maandfoto. Bij de oudste ook altijd heel trouw gedaan. Is zo leuk om die aan het van het jaar allemaal naar elkaar te leggen :)

M krijgt maandag voor het eerst broccoli. Ben heel benieuwd wat ze daar van vind.

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja dat lijkt me ook super leuk!
    Tot nu toe ging het me aardig af. Maar deze compleet vergeten.. vakantie natuurlijk.

Nacht is gelukkig beter verlopen. :)
    Ben weer wat bijgetankt. Fijne dag vandaag

9. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Wat fijn dat je weer een beetje bent bijgetankt.
    Ik kan steeds de slaap niet vatten als we eenmaal in bed liggen. Vannacht ook weer tot ruim na middernacht wakker gelegen. Er spoken zoveel gedachten door mijn hoofd. Ben zo bang dat we een fout maken door te gaan verhuizen. Het is niet dat we het huis niet kunnen betalen maar er blijft ook niet veel geld over om te kunnen sparen. En eigenlijk was onze droom om te kunnen kopen. Nu hebben we heel overhaast ja gezegd op dit huis. Ach we kunnen ook niet meer terug. De huur van ons huidige huis is ook al opgezegd, verf en de vloer al gekocht. Hihi de oude piekerende ik is weer terug, maar ben daar eigenlijk niet zo blij mee.

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Snijboontjes zal ik eens proberen. Wij eten dat alleen nooit, dus ze zal het vervolgens niet vaak eten :p

Wij maken elke maand een fotootje. Ach, een weekje of twee later is niet zo erg toch;)

Pff balen zeg Sabine. Snap dat je aan het twijfelen bent. Dat is volkomen normaal bij zo een grote beslissing! Kopen is nu voorlopig geen optie, dus dan is het toch heel fijn dat je een groter huis gaat huren. Ik geloof niet dat je een verkeerde/overhaaste beslissing hebt genomen :)

I heeft weer wat meer moeite met de ontlasting.. Denk toch door de bijvoeding. Ontlasting is ook wat harder en het zijn steeds kleine beetjes wat in dr luier zit. Zou dat gewoon wennen zijn denken jullie?

11. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Dat is absoluut waar ZaZam! Het helpt ook niet mee dat de stofzuiger en wasmachine precies nu dienst gaan weigeren en de koelkast wordt ook slecht :( qua ruimte en tuin gaan we er gelukkig erg op vooruit. Tis nu alleen extra vervelend dat we 1,5 maand huur vooraf moeten betalen aangezien de wasmachine nu echt snel vervangen moet worden. Pff lijkt alles zo goed te gaan, zul je altijd zien dat je daarna de ene tegenslag na de andere te verduren krijgt. Alleen zo jammer dat het allemaal financiële tegenslagen zijn. Alhoewel ik liever een financiële tegenslag heb dan een gezondheids tegenslag.

Dat zou heel goed kunnen dat de darmen gewoon nog even moeten wennen. M heeft er nu ook steeds vaker dagen tussen zitten dat ze geen poepluier heeft. Zolang ze er geen last van hebben zal het wel goed zijn.

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: wat vervelend dat je zo slecht slaapt! Ik geloof ook niet dat jullie een te overhaaste beslissing hebben genomen.
    Straks als jullie helemaal gesetteld zijn. Zal je er dubbel en dwars van gaan genieten. Weet ik zeker. :)

Ai, ja daar word niemand vrolijk van. Van zulke tegenslagen.
    Hier auto APK gehad. 1500,- lichter. :'(
    Koelkast zit toch wel in je nieuwe huis? Of heb je dat niet bij huurhuizen? Anders bij n bedrijf kijken die failliet gegaan is. Scheelt hoop centen.

#ontlasting: denk inderdaad ook dat het wennen is. Heeft ze er ook last van?
    E heeft sinds de bijvoeding ook af en toe harde ontlasting. Lijkt net klei. :p en is het elke keer een grote keutel.
    Even geen ritme erin. Maar ze heeft er geen last van.

#maandfoto: hihi nee. Zo snel zal ze ook wel niet veranderen. Dinsdag maar doen. Dan heb ik vrij. :)

#ontwikkeling: E heeft het ook al uitgevonden dat ze met haar slaapzak onder het laken en deken vandaan kan. En vervolgens op de buik beland.
    Vanochtend werd mn man om half 10 :$ wakker van dr. Lag ze helemaal tegen het hoofdeind aan met dr beren te spelen. (Die liggen allemaal bovenin) toch wel blij met de aerosleep nu.

13. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    De drukte van alles regelen helpt inderdaad ook niet mee. Ben blij als we verhuist zijn. Zullen voorlopig nog genoeg te doen hebben maar als we er eenmaal wonen kunnen we daar alle tijd voor nemen.

:O wow dat is een flinke rekening! Ben blij dat mijn man de auto altijd zelf kan doen. Dat scheelt enorm veel in die kosten.

Nee zit geen koelkast in.

Ze slaapt nu dus wel goed op de aerosleep? dat is wel fijn!

14. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ohh no ja dat zal je altijd zien Sabine... Murphy.........
    Scheelt zeker een hoop centen dat je man jullie auto doet! Mijn vader is gelukkig ook handig..

Mwa ze heeft er wel een beetje last van. Ze wordt wat jammerig, drinkt slechter en is haast de hele dag door aan persen :( echt stevige klei inderdaad!

Maare, stop je E strak in? (Zoals ik zei met de opgerolde hydrofiel luiers aan de zijkanten) hiero ligt ze dan echt strak en kan haast geen kant op haha.

15. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Enne heeft de bergzalf nog geholpen Meisje ;)? Hier echt ideaal! Maar ze heeft dan ook niet echt veel haar... Haar hoofdhuid is nu echt super zacht!

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    #auto: zeker flinke rekening. Was veel kapot of verwaarloosd. Paar jaar bij pruts garage gelopen. Blijkt achteraf. Nu uit nood naar een ander. En kwam helaas niet door de keuring. :(
    Nu voorlopig wel weer van de grootste kosten af. Maar het is toch bijna n maandsalaris.

#slapen. Ja ze slaapt weer op de aerosleep. :)
    Hoofdje kan nu natuurlijk meer hebben.
    Ja ik stop haar strak in. Maar nu ligt ze ook onder n deken. Met alleen een laken heeft ze zich zo los getrapt.
    Maar nu is ze gewoon omhoog geschoven. En omgedraaid.
    Lijkt ook wel dat ze liever op dr buik ligt nu. Leg haar neer en draait gelijk om.

#ontlasting: had wel.eens gelezen dat een beetje olijfolie door de fv ook wel wilt helpen.
    Hier is ze ook soms best hard aan het persen. En komt er bijna niets. Maar ze huilt/jammert niet.

#berg: ja dat heb goed zn werk gedaan. Heb nog niet goed gekeken of alles eruit is. Maar met kammen kwam er heel wat vanaf :) incl. Haar.

#verhuizen. Wanneer ben je van plan om over te verhuizen?

#nacht: verliep weer wat beter gelukkig. Zo sneu... moet dr straks weer wakker maken. Dat vind ik het moeilijkste van het werken.
    Zeker omdat ze anders nog 2u zou slapen.

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Volgend weekend gaan we verhuizen. Afhankelijk van hoe ver we zijn met het klussen kunnen we vanaf donderdag middag beginnen. Mijn man heeft die middag en vrijdag extra vrij genomen.

Vandaag maar vast een klein beetje kleding van de meiden met de hand gewassen. Kan het maar beter een beetje bij houden, want hele wassen te gelijk met de hand doen gaat natuurlijk niet werken. En aangezien M nog al veel terug kan geven op sommige dagen ben ik zo door alle schone shirts heen.

Hier weer een rot nacht achter de rug. Lagen net in bed, begon M te spoken, kon er weer ieder uur uit en tussendoor kon ik de slaap niet vatten. Uiteindelijk om 01.00uur vannacht maar weer aangelegd en daarna is ze eindelijk weer gaan slapen. Voor mij duurde het nog even voor ik in slaap was en om half 7 ging de wekker weer :(

18. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Vervelend om E wakker te moeten maken meisje.. Vindt ze het zelf ook vervelend;)?

Balen van je nacht Sabine!! Echt zooo vermoeid.. Naast alle stress van de verhuizing zou je echt even wat uren slaap willen pakken he :(
    Hier wordt ze nu ook standaard opeens om 3 á 4 uur wakker. Soms slaapt ze binnen een minuut, soms duurt het wat langer. Met speentje gaat ze meestal wel meteen slapen, maar liever wil ik het speentje niet hoeven te gebruiken.

Vanmiddag heeft ze twee keer bij mijn moeder omgerold :)! Van buik naar ruglig. Jeej.

19. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja en vandaag heeft ze ook amper geslapen, misschien in totaal max 1,5-2uur. Verder alleen maar liggen huilen, gillen en krijsen. Nu weer hetzelfde liedje, maar dat is natuurlijk niet zo gek, kind is zwaar oververmoeid.
    Ze is nu eindelijk stil dus ik hoop maar dat ze vannacht niet weer gaat lopen spoken :( zometeen alleen wel nog even overgooien naar haar eigen bedje, want ze ligt nu weer op ons bed.

Wat vervelend dat ze nog steeds 's nachts wakker wordt ZaZam, dat breekt je op een gegeven moment ook echt wel op.
    Wat leuk dat ze zich heeft omgerold!! Hihi zie je, ieder kindje heeft zijn/haar eigen tempo. M heeft zich misschien in totaal 3 keer van buik naar rug gedraaid maar meer ook niet :p Zit er nog steeds op te wachten dat ze weer eens gaat rollen.

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: wauw de nachtjes kan je gaan aftellen. ;)

Och wat n werk zeg. Met de hand wassen. Kan je niet even een wasje draaien bij iemand?

Och wat vervelend van je nacht. :(
    Hopelijk gaat deze nacht beter!

Ze gaat gelukkig niet huilen als ik haar wakker maak. Maar mijn hart breekt wel. Als ik haar zo lief zie liggen en dan wakker moet maken. :(

Hier ook elke nacht wakker voor n speentje. Ze gebruikt hem gelukkig alleen met inslapen. Vind dat niet zo erg.

Jeej wat goed!! :) hier doet ze dat niet meer.
    Alleen van rug naar buik. Terug draaien heeft ze opeens weer hulp bij nodig. Op de rug ligt ze eigenlijk amper meer. Draait gelijk om.

Zo mn 1e 3 werkdagen zitten er weer op. Morgen mijn wasmanden leeg wassen. Moet echt weer in het ritme komen.
    Woensdag komen mijn zusjes logeren. Dus die kamer moet ik ook nog even in orde maken.
    Morgenavond bruiloft. :)

Deel Deze Pagina