Sabine: Och meid toch, het zit je ook allemaal echt niet mee. Echt op je strepen gaan staan, je hebt inderdaad het huis zo gehuurd dat de wasmachine in de badkamer zou gaan staan. Wat vervelend dat je moeder zo doet, kan je niet iemand anders inschakelen die even op kunt passen. Van zo'n negatief persoon om je heen, word je ook niet vrolijker van. Jammer dat je broertje niet gewoon wilt verven met de verf die jullie gekocht hebben. ik weet wel dat alle schilders graag hun eigen merk gebruiken, omdat ze weten dat dat het mooiste eruit ziet. Maar kom op het is je zus! Ahh wat lief van Z! Heeeeel veel succes vandaag Sabine! ZaZaM: Hihi nacht ging weer wat moeizaam, Al was dit beter dan de nacht hiervoor. Madam is van 2:30 t/m 4:00 wakker geweest Hele tijd kletsen en keten. Draaide ze weer op dr buik, kon ze niet terug weer huilen etc. Toen werd ze om 7:00 weer wakker flesje water gegeven en heeft toen geslapen tot 8:30 Morgen nacht als ze wakker word, krijgt ze gelijk water, wie weet slaapt ze dan weer verder. Ook lijkt ze elke keer weer last te hebben van die tandjes. maar ze willen maar niet doorkomen. Zitten veel bobbeltjes + witte puntjes op het tandvlees, als ik eroverheen ga, voel ik ze heel duidelijk zitten. Ahh okee. ik had die trailer gezien, maar twijfelde heel erg. was nog niet helemaal verkocht. Wie weet ga ik nog wel. Ja bios is toch anders dan thuis heh Och arme meid, lange dag voor jou! Misschien heel rot wakker geworden? Of zichzelf pijn gedaan aan iets? Ohh heerlijk weekend, Echt weer even aan toe. Vanavond een BBQ. Maar twijfel heel erg of ik wel ga. Wil gewoon lekker op tijd naar bed. Ook zou het betekenen dat E daar haar nachtfles krijgt. en haar nachtslaap daar gaat doen, weer wakker maken in de auto. Thuis wellicht ook weer wakker maken als ze overgelegd word naar het ledikant. (die word helaas wakker met overleggen) En zie het echt niet zitten om weer zo'n nacht te hebben als gisternacht Vanmiddag even naar de kinderrommelmarkt hier in de stad. Hopelijk scoor ik daar allemaal goedkoop duplo. Rondje wasmachine en het is weer nieuw.
Thanks meiden!! Komt ook wel goed allemaal, maar alles wat tegen kan zitten lijkt ook tegen te zitten. Gelukkig zijn er ook nog wel wat meevallers. Maar zo nu en dan zie ik door de bomen het bos niet meer. En van me af schrijven helpt dan gelukkig wel. Ik heb vanmorgen contact gehad met de woningbouw en ze weigeren de aansluiting in de douche terug te zetten. De opzichter beweerd dat het niet standaard bij het huis hoort en dat het een gevaarlijke situatie zou zijn. Maar goed hij beweerd ook dat de ruimte tussen onze keukenkastjes en de muur meer is dan 120cm terwijl die ruimte maar 107cm is en daar dus nooit een wasmachine en gasfornuis naar elkaar kunnen staan. "Ja dan zijn ze er vanuit gegaan dat je een kookplaat wilt", dus ik zeg: ja dat is allemaal wel leuk en aardig maar wij hebben een gasfornuis en geen kookplaat. De we mochten kiezen, of ze slopen er een keukenkastje uit of de aansluiting komt aan de muur aan de overkant van de keuken. Nou dan maar aan de overkant want de keukenkastjes hebben we echt wel nodig om alles in op te bergen. Wil dan ooit een mooie kast eromheen bouwen zodat we weer extra werkruimte hebben en de wasmachine niet meer in het zicht staat. Baal wel, maar het is beter dan dat er niets gedaan wordt. Vanmorgen bijna ruzie met mijn moeder probeer maar zoveel mogelijk ene oor in andere oor uit. Nog even op mijn tanden bijten en dan zit het erop. De vrouw van mijn vader is ook wel hele dagen vrij maar heeft zelf geen kinderen en geeft ook eerlijk aan dat ze eventjes oppassen wel leuk vind maar niet een hele dag. Ben wel blij dat ze dat gewoon eerlijk aan geeft. We gaan nu met het product van mijn broertje voorstrijken, behangen en dan met onze verf gewoon sauzen. We zijn er gelukkig eindelijk over uit. Hij heeft een eigen zaak dus excl btw kost het ons ongeveer 100 euro om 50m2 te behangen zodat de muren er weer redelijk uit zien. Dat komt redelijk overeen met het goedkoopste glasweefsel behang van de karwei etc. Dus heb weer goede hoop dat het allemaal wel goed gaat komen. De vloer in de badkamer ligt erin, moet alleen nog gevoegd worden. Maandag komt er iemand langs om alles te kitten, dan moet de nieuwe deur er nog in geplaatst worden. Wordt ook vandaag nog gebeld voor een afspraak met een stuckadoor. Dat zal alleen pas volgende week worden, als dat echt te lang gaat duren gaan we de scheuren zelf maar dichtsmeren en hoeft hij alleen het grote gat nog maar te doen. Zei ook tegen die vrouw dat het wel haast heeft, want nu kunnen we niet verder en volgend weekend moeten we over. Wat balen van je nacht meisje! Hier ook 2 keer in de avond eruit geweest, eerst voor Z daarna voor M en vannacht nog 2 keer voor M eruit geweest. Speentje en dan ging ze wel weer slapen maar ben gesloopt. Ben nu toch wel heeeeel blij dat we die vakantie nog te goed hebben in oktober. Kan me goed voorstellen dat je twijfelt meisje. Wij doen ook veel dingen niet meer om precies die reden. Ach als die kleintjes weer wat ouder worden, word dat als het goed is ook allemaal weer een stuk makkelijker. Ik zal die film onthouden ZaZam, misschien eens huren zodra dat kan of als hij op tv komt Ach arm meisje, misschien een enge droom of ergens van wakker geschrokken? Blijft gissen, maar sneu hè voor die kleintjes... Heeft onze oudste ook een hele poos gehad en ze heeft het nu ook nog wel eens hoor. Heb altijd het vermoeden gehad dat ze dan misschien gewoon enge droom heeft gehad. Meestal doet ze het ook half slapend.
Wat balen dat het niet meer in je badkamer kon.! Wel fijn dat ze nu de aansluiting aan de overkant willen make voor je. Fijn dat je eruit bent met je broer. gaat hij wel helpen met sauzen? Wat n stress allemaal als je zo snel over moet verhuizen. . Heerlijk toch. Kan je straks even lekker gaan genieten! .hopelijk gaat het aankomende nacht beter. Als ze na 1x speentje niet gaat slapen. Krijgt ze wat water van me. . Besloten om niet te gaan. Mn man gaat wel. Ik ben momenteel helemaal aan het inkakken. Vanochtend de bak veranderd naar het zitgedeelte. Ze paste nog wel in de ligbak en lag daar ook wel rustig in. Maar gingen even over de markt heen. En als ze moest gaan liggen zou ze het snel zat worden. (Bedtijd) en als ze wat meer kon zien. Zou het beter gaan. En ja hoor. Het ging super. Niet eens gejammert! Van 11:15 t/m 14:00 wakker geweest. Ze zat er zo goed in. Dat ik hem er maar op laat. Het is geen klein meisje. Scheelt. Donderdag wil ik even naar het weeguurtje gaan. Anders 13 okt pas. Vind ik veels te lang duren.
Pff gedoe he Sabine... Zoals ik al zei: Murphy's law......... Gedoe zeg met die aansluiting.. Ik zou er inderdaad ook geen keukenkastje voor opgeven. Zat nog te denken Sabine, jij was nu, zo oud als I nu is, al bijna weer zwanger.. Poeh! Kan me niet voorstellen Haha leuk he meisje, het zitgedeelte ipv de bak! I vindt het echt heerlijk. Die kijkt echt genietend om zich heen als we aan het wandelen zijn, helemaal in haar nopjes. Goed dat ze zo lang wakker was! Misschien heeft ze toch wel wat minder slaap nodig overdag en slaapt ze daarom s nachts wat minder? Heb je wel weer een ritme terug? Nog naar de bbq geweest? I is al een paar dagen thuis niet zo gezellig.. Zit veel te jammeren. Niet te huilen maar wel steeds uhhh heeee mmmm hhh, beetje irritant eigenlijk... Ik besteed er maar niet al te veel aandacht aan haha maar ik had dr liever wat vrolijker gehad... Vanmiddag trouwens een stuk broccoli gegeven, zat ze lekker op te peuzelen. Ze snapt alleen nog steeds niet dat ze het eten naar haar mond moet brengen dus ze stort zich echt als een tijger op zijn prooi op de broccoli en schud alle kanten op met haar hoofd over het blad heen. Hilarisch gezicht maar wel een beetje dom ghehe
We spraken vanavond nog de buurman en die zei dus dat hij de wasmachine ook in de badkamer heeft staan. Vind het echt belachelijk dat het dan bij ons niet meer mag. Maar mijn vader zei dat het kan zijn dat het bouwbesluit is veranderd waardoor het bij een renovering niet terug geplaatst mag worden. Weet niet of dat het geval is maar we laten het er maar bij. Ben er moe van om continu overal een strijd van te moeten maken. Wat leuk dat E al lekker op het zitgedeelte zit in de kinderwagen. Hihi M is regelmatig 3-4 uur voor ze weer eens een keer gaat slapen... Dat red ze eigenlijk niet maar ze wilt gewoon echt geen 3 slaapjes per dag meer doen. Wat jammer dat I niet zo in haar hum is, hopelijk gaat dat snel weer beter. Ik was na 7 maanden weer zwanger, hihi dat is voor jou over iets minder dan een maand Haha mooi is dat hè! Dat heeft M met yoghurt, die komt de lepel echt aanvallen, hihi echt een grappig gezicht.
Oei, daar moet ik ook echt niet aan denken. Om nu weer zwanger te zijn. Ja echt superleuk. Wou het zitgedeelte eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen. Mrja nu hij verbouwd is. Laat ik hem maar zo. Voor E is het eigenlijk ook veel leuker. En ze zat er ook supee goed in. Niet hangen ofzo. . Ja wie weet. Haha nee geen ritme. tijden van fles staat vast. Maar slaapjes erg wisselend. Vanmiddag had ze van 14:00 t/m 17:00 geslapen. Toen fles gehad. Uur later haar groente. En om 19:15/19:30 sliep ze weer. Eigenlijk iets te laat voor haar doen. 18:30 was beter geweest. Eigenlijk moest ze om 21:00 haar laatste fles krijgen. Maar ze slaapt nog steeds. 2x geprobeerd wakker te maken. 1x werd ze klein beetje wakker, maar viel al snel weer in slaap. nu maar besloten om te kijken hoelaat ze zich gaat melden voor een volgende fles. tijdens het typen bedenk ik me nu. Dat ze gisteren erg weinig geslapen had. En alsnog slecht slapen. Nee niet meer naar de BBQ geweest. Lig nu al lekker op bed. Lekker op tijd slapen. Last van tandjes misschien? Doet E ook als ze last heeft. Doe ik even masseren op tandvlees en is het weer goed. Hahaha geweldig! Eet ze er wel wat van? Of is het toch meer spelen? Hier vanavond courgette geprobeerd. Ging zoals gewoonlijk er ook zo in
Sabine: ja qua regels zijn er wel het een en ander veranderd. Hoorde ik van mijn collega pas ook al. Begrijpelijk. Op gegeven moment is je energie ook wel op. Kan ik me echt niet voorstellen. Zolang wakker. Kan ze zichzelf dan nog wel goed vermaken?
Poeh 3-4 uur wakker is lang zeg! 2 uurtjes is ze hier meestal wakker. Ben ook wel benieuwd of ze zich dan wel goed kan vermaken? Vanmorgen een draagzak gekocht! Direct op mijn rug gedragen onderweg naar huis, vond ze heel erg leuk! Ik hoop op vakantie ook lange wandelingen met haar te kunnen maken, dat ze ook in de draagzak gaat slapen. Ben benieuwd! Tandjes zou misschien kunnen. Voel wel wat hards onderaan maar zie nog niks.. Vandaag is ze alweer een stuk vrolijker gelukkig, maar met vlagen nog wel jammeren. Gelukkig niet de hele dag Straks weer stuk broccoli geven, ze lijkt het wel lekker te vinden. Ik wissel het gewoon af met prakjes, dan gaat het wel beter. Krijgt ze in ieder geval wat binnen..
Wat leuk zeg. Liep het prettig? Zou wel lekker zijn als ze dan lekker gaat slapen. Heb je best veel vrijheid. Fijn dat ze al wat gezelliger is. Nou inderdaad. Ze proeft de smaak in ieder geval. hier echt n lekkerbekkie. Kijkt alles uit mn mond. Met eten maar ook met drinken. Vanmiddag wou ze mn glas afpakken. E is vandaag haar ritme helemaal kwijt. Vanochtend 2,5u geslapen vanmiddag 2x 3kwartier nu ligt ze al 3kwartier te slapen. Ben benieuwd hoelang ze nu gaat slapen. ook had ze net zure poep. Billetjes erg rood. Maar heb nu niet het idee dat ze pijn heeft in haar mond
Het is hier natuurlijk een beetje een rommeltje maar normaal gesproken ligt ze lekker op het speelkleed of op een boxkleed op de grond en dan vermaakt ze zich prima. Soms wil ze dan wel een speen en sabbelt daar dan lekker op. Gaat meestal gewoon goed. Maar meestal is het wel brullen aan het eind van de dag. Ook wegens te weinig slaap. Kan haar helaas niet uitleggen dat ze het best ook gewoon kan gaan slapen. Vanmorgen lag ze voor de verandering eens om half 9 op bed, ze was denk ik al lang wakker toen ik haar eruit haalde. Tot 10 geslapen. Daarna van 12.15uur ongeveer tot 13.15uur. En later op de middag misschien in totaal nog een half uurtje. Ze slaapt gewoon echt niet meer dan die 3 uur op een dag. De drie ijsklontjes bloemkool waren zo op dus heb haar nog een beetje appelmoes gegeven, lekker dat ze het vond! Haha en dat voor een eerste keer fruit. Als we verhuist zijn ga ik ook maar beginnen met fruit hapjes maken. Misschien tot die tijd even potjes halen. Wij hebben ook een draagzak, heb hem alleen nog niet geprobeerd voor op de rug. Ze gaat gelukkig wel in de kinderwagen slapen als ze echt moe is, denk niet dat ik het zou redden om haar erg lang te moeten dragen. Fijn dat ze weer wat gezelliger is ZaZam.
Ja loopt heel fijn! Ze is nog niet zo zwaar dus merk er niet te veel van. Hier kijkt ze ook al mijn eten en drinken uit mijn mond, maar als puntje bij paaltje komt eet ze niet wat ik haar geef haha. Ze wil alles hebben wat wij ook hebben. Zodra ze een lepel ziet grijpt ze er naar toe en begint te happen haha gek kind. Toch maar bloemkool gegeven vandaag, nou dat vond ze volgens mij echt lekker! Rode billetjes kunnen ook bij doorkomende tandjes horen.. Hopelijk heeft ze er niet al te veel last van! Poeh 3 uurtjes.. Das weinig, maar volgens mij komt dat wel vaker voor. Hier 5 uurtjes ongeveer. Volgens mij is gemiddeld 3-5 uur, toch? Vind je man het niet leuk om haar te dragen Sabine? Of wandelen jullie eigenlijk nooit samen?
Wel fijn dat ze zich normaal gesproken wel kan vermaken. Echt weinig 3 uur. begrijpelijk dat het dan brullen word uiteindelijk. Super zeg dat het zo goed ging! Mogen ze dat appelmoes uit pot? Of heb je speciale? Hier van de week zelf appelmoes gemaakt. Erg geslaagd. Van de week pruimen met banaan op. Viel helaas te zwaar ws. Na de fles moest ze spugen melk bleef erin. Maar fruithap kwam er weer uit. Nu perziken en nectarines gehaald. haha E is zo geen drukte gewend. Zojuist naar een verjaardag gegaan. Maar er waren daar een paar kinderen aan het gillen,rennen,schreeuwen etc. Ook stortte ze zich allemaal op E. Arme kind wist niet wat ze meemaakte. Dat werd dus huilen non stop. Ik gauw mn koffie en taart naar binnenwerken. Gaat mn schoonmoeder haar opeens van mn schoot afplukken... ik zei nog tegen dr. Dat ze zo overstuur is, dus laat haar maar bij mij. Maar ze trok haar zo van mn schoot af. Grr... ik gauw koffie naar binnen gewerkt en weer afgepakt om haar in de wagen te doen. was E weer net stil. Gaat zij weer boven die wagen hamgen. E gelijk weer huilen. Was blij toen ik weer buiten stond. Tijdens het wandelen naar huis kon E gelukkig weer kletsen en lachen.
Haha. Geweldig heh! Bloemkool ook in stukjes gegeven? Ga je nu alles rapley geven? Of zo nu en dan wel oefenen met de lepel? Ja dat wel heh. Zou dan wel de reden kunnen zijn van het slechte slapen vandaag. Heb haar niet over haar oren zien wrijven vandaag. Heb er ook niet heel veel op gelet. Bij haar 2e snijtand of hoektand zit een flinke bobbel. En komt er bijna doorheen. Maar het wil maar niet doorzetten merk wel dat ik hem beter voel dan vorige week. Dat getob met die tandjes.
AARGGGHHHH wat irritant van je schoonmoeder! Asociaal gewoon.. Kan daar zo boos om worden....... Kan je man daar dan niks van zeggen? I vindt het juist geweldig rennende kinderen om haar heen en al die aandacht. Is ze gewend geraakt van de opvang.. Mijn moeder heeft ook twee drukke hondjes, dus ze went gelukkig wel aan herrie en plotselinge geluiden. Ik geef zowel stukken als gepureerd met het lepeltje. Ik begin met een grote roos bloemkool, daar speelt ze dan mee en probeert ze in haar mond te stoppen. Soms lukt dit en soms gaat het alle kanten op behalve naar haar mond. Wel een goede training denk ik. Op een gegeven moment raakt ze beetje gefrustreerd en dan ga ik verder met het prutje van het lepeltje. Op die manier leert ze van alles. 's Middags geef ik haar gewoon een stuk brood zo in haar vuistje. Pff ja die tandjes dat wordt wat... Dat duurt en duurt maar en blijft zo vervelend voor die kindjes he..
Oh ja en met nectarine kan je beter wachten tot ze 9 maanden is.. Dat lees ik in ieder geval bij verschillende voedingsschema's https://www.borstvoeding.com/files/kleintjes-voedselintroductieschema.pdf
Ik durf het niet te zeggen wat gemiddeld is. Z sliep ook altijd heel weinig overdag dus ik ben niet anders gewend. Alleen gelukkig kan m zich beter zelf vermaken dan z toen de tijd. Appelmoes: gaf het bij de oudste ook. Zal vast wel niet mogen ivm suikers en toegevoegde rommel, maar dat vind ik allemaal onzin. Tuurlijk moet je er mee opletten maar af en toe een beetje kan echt geen kwaad. Wij zijn er zelf ook groot mee geworden. Ga straks zelf fruit hapjes maken maar nu soms het op tafel dus dacht probeer het eens. Lekker asociaal! Zo irritant dat je zegt dat ze het niet moet doen en ze het toch gewoon doet! Pfff kan me heel goed voorstellen dat je blij was dat je weer weg kon. Moet zeggen dat m echt niet snel scheelt van geluiden etc terwijl z dat wel heel erg had. Voordeel denk ik ook wel omdat ze de tweede is. Wandelen, als we gaan wandelen nemen we de kinderwagen
#schoonmoeder: heel irritant. Ik had mn koffie vast. Dus had haar met 1 hand vast. Kon haar dus niet meer goed vasthouden. En ze hebt me duidelijk gehoord. Echt ikke, ikke. #geluiden. Als E bij mijn moeder is, zijn mn zusjes er ook die om haar heen rennen etc. En dat vind ze ook helemaal leuk maar nu was het even teveel prikkels. Ikzelf werd ook helemaal simpel van de herrie. Kan er af en toe zelf ook slecht tegen. Ze was ook moe, hielp ook een beetje mee Goeie manier heb je gevonden ZaZam. Qua leren eten. Hoe vind ze brood? Vandaag een koekje gegeven. Oh wat vond ze dat lekker. Was zo op. #tandjes: nou inderdaad. Zo sneu voor die kleintjes. En straks hebben ze ze allemaal en dan moeten ze weer gaan wisselen... #appelmoes: ahh okee. Tja er mag zoveel niet hihi. Ach in normaal fruit zit ook suiker. #nectarine: pff word helemaal simpel van al die verschillende schema's. Hier een ander schema en daar mogen ze het al vanaf 4 maanden. Snap niet dat er overal zoveel verschil in zit.. Overal heb je weer andere adviezen in. Om gek van te worden.
Van al die verschillende adviezen word je inderdaad gek. Maar goed je kan het altijd een beetje proberen en dan merk je het snel genoeg. Vraag me af waarom het niet zou mogen. Wij hebben alles gewoon gegeven, zelfs aardbeien, kwam er pas kort geleden achter dat je dat ook niet zouden mogen voor ze 1 jaar oud zijn 🙈 gelukkig is het nooit fout gegaan. Ik vind perziken en nectarine ook wel aardig hetzelfde. Ja haha ach regeltjes regeltjes, kijk snoep en dat doet dingen geef ik niet. Zelfs geen baby chips, vind het niet nodig. Onze oudste knabbelt net zo lief op een stuk komkommer of wortel, veel gezonder dan snoepgoed Dat helpt inderdaad niet mee als ze ook al moe is. En vriend van ons heeft 2 zoons en die jongste is zo enorm druk, dat is echt niet normaal. Ik ben altijd blij als we weer met huis gaan. Het is altijd supergezellig maar ook zoooo verschrikkelijk druk.
Ze kunnen beter 1 landelijk schema maken dan dit. In dat receptenboek staat ook dat ze vanaf 6 maanden yoghurt mogen. En op heg schema van ZaZaM staat weer vanaf 7-9 maanden. Tja denk dat als allergieën bekend zijn in de familie dat je wel wat voorzichtiger moet zijn Ga vandaag even onderzoeken of nectarine echt nog niet mag. Nou.. dat kwam ik van de week tegen ja. Baby chips! Hoe verzinnen ze het zeg. Straks komt er baby snoep op de markt. Of is dat er al? Ja en als je die drukte al niet gewend bent. Schoonzus en zwager zijn zelf ontzettend druk. En zijn helemaal dol op kinderen. Inmiddels 5 kids. 4 daarvan stuiteren door het huis. Zelfs om 20:00 nog! Ik kan daar echt niet tegen. Heb het thuis soms zelfs met de radio. Word ik daar gewoon al tureluurs van. Nacht ging weer moeizaam.. Ik hoop dat het een reden heeft. En dat het snel over is. Hoer word ik nl. Niet echt blij van.
Je moet gewoon voor jezelf bepalen welk schema je aan wilt houden, toch? Ik heb bij deze (van borstvoeding.com) wel een goed gevoel. Wat betreft suikers ga ik het ook zoveel mogelijk proberen te vermijden. Iedereen moet dat voor zich zelf weten natuurlijk.. Ja ik vind de tussenweg Rapley - prakjes ook wel fijn! Die nachten heb ik in die periode ook gehad meisje.. Duurde ongeveer 1,5 week en toen was het weer normaal.