Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Volgens mij mag je met 6 maanden gewoon met brood beginnen. Dus korstjes maar ook stukjes. Eerst lichtbruin brood en dat opbouwen. Kan je vaak op internet wel terug vinden, geloof vanaf 8 maanden iets donkerder en vanaf 1 jaar mogen ze alles. Maar je kan ook ander brood proberen als het goed gaat.

Ach arme meid! Hopelijk komt dat tandje snel door!

2. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ha Sabine, het einde is in zicht :) wat goed dat de meiden zich zo goed houden. Hopelijk gauw een thermostaatkraan, is wel zo makkelijk ja..

Brood zelf ga ik vanaf 7 maanden geven, dat staat ook weer in "mijn" schema maar ik denk dat het best vanaf 6 maanden al kan hoor.

I slaapt 's nachts heel goed, wordt niet meer wakker maar om 5u45/6u is ze wakker en vindt dan echt dat de dag is begonnen, ze is dan al helemaal uitgeslapen.... Enige tips? Laten huilen tot 6u30 (dan 'mag' de dag beginnen), muziekje opzetten, drinken geven, luier doen, troosten in bed leggen, niks werkt... Laten huilen vind ik ook zo stom, omdat ik haar er vervolgens om 6u30 wel uithaal dus dan denkt ze alsnog dat huilen effect heeft... Speentje werkt ook niet, zeker niet omdat ze verkouden is.... Hier heb ik echt geen zin in, elke dag om 6u beginnen.... En mijn vriend slaapt heerlijk door, hoe hij dat doet..........?

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    #brood: ga me vandaag eens inlezen. Met 6 maanden gaat er zoveel veranderen! En met 7maanden hoef ik pas naar het cb.

Ai ZaZaM. Helaas geen tips voor je. Wel heel vervelend om elke keer zo de vroeg de dag te starten.
    Hoelaat krijgt ze de laatste fles?

4. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Bedankt voor alle reacties! We zijn een beetje over de schok heen, blijven het hondje missen natuurlijk maar dat zal nog wel een lange tijd blijven.

Zijn hier overigens verhuisd dus dat is gedaan. Nog wel veel uit te pakken maar het spul staat weer in elkaar in ons nieuwe huis en daar ben ik blij mee.

Zaza, hier begint ze de dag ook altijd om 05:30/06:00. Neem haar altijd nog een uurtje tussen ons in, soms speelt ze of slaat ze ons lekker in het gezicht, soms valt ze nog even in slaap, zoals nu;)

Met haar tong klakken is A's nieuwste spelletje en wij moeten meedoen natuurlijk:D

5. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Onze slaapkamer moet nog gedeelte vloer woeden gelegd en worden geschilderd. Breed moet nog in elkaar en daarna moet het trappengat/gang/overloop en de keuken nog gedaan worden. Zowel vloer leggen als schilderen. Trap moet ook nog gerenoveerd worden.
    Verder veel aan het uitzoeken wat weg kan voor ik alles weer ga indelen.

Geen tips voor helaas ZaZam, onze dochter begon de dag ook altijd zo vroeg maar dat werd vanzelf 7uur. We lieten haar dan wel altijd liggen en gaven speen. Als ze dan toch huilde lieten we dat gewoon even gaan.

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Lexi: beestje zal je altijd blijven missen..
    Fijn dat jullie over verhuisd zijn! Succes met alles uitpakken.
    Hoe vond A de verhuizing?
    haha leuk zeg, met tong klakken. zal er wel super schattig uit zien.

Sabine: Gaan jullie nu ook gelijk naar zolder? Of voorlopig nog niet.
    Heerlijk, om alles uit te zoeken en weg te gooien. :) Met verhuizen kan je pas echt ruimen. hihi.

Hier is E volgens mij haar slaapgebrek van 2 dagen aan het inhalen.
    09:30 gaan slapen, en slaapt nu nog steeds..
    afgelopen nacht heeft ze gelukkig ook goed geslapen.
    Ben benieuwd hoe haar middagslaap zal vergaan.

7. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja dat is inderdaad echt heerlijk. Heb nu bijna 1 vuilniszak vol van een aantal ladekastjes. Dus dan ben ik nog geen eens aan de dozen begonnen :p Nee wij gaan pas naar zolder als er een vaste trap in zit en we weten wat de verdere eisen zijn waaraan een verblijfplaats moet voldoen. Dus dat kan nog wel een jaar gaan duren.

:O wauw wat een slaapkoppie is het vandaag toch weer! Best kans dat ze het inderdaad weer aan het inhalen is. M had vanmorgen ook gewoon tot 11.00uur geslapen vanaf iets voor 9. Ben ik ook niet echt gewend van haar, vaak is ze na 1-1,5uur wel weer wakker.

Zat vandaag te rekenen en het sprongetje van M is weer bijna voorbij. Ben benieuwd hoe het daarna weer gaat.
    Wil vandaag een courgette gaan kopen en misschien ook een aubergine om daar eerst los papjes van te maken en het later te combineren met aardappel. Weer even wat nieuwe smaken introduceren.

Wij gaan ook met 7 maanden pas weer naar het cb. Had voor a.s. maandag een afspraak staan maar die werd van hun uit ineens verzet dus die heb ik afgezegd. Nu moeten we op 6 oktober voor Z en M achter elkaar naar het cb, ook wel lekker alles in 1 keer gehad.

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Heerlijk zeg! Okee.ach kunnen jullie eerst lekker van het huis genieten voor jullie weer gaan klussen.

12:50 werd ze wakker 13:00 moest ze de fles krijgen.
    Bijna 3,5u als ochtendslaap. Nu ligt ze lekker in de box te spelen. Zal niet lang meer duren eer ze weer naar bed gaat.
    Wat lekker zeg dat M ook zo lang geslapen heeft.

Ja wat ze dan allemaal weer geleerd hebben heh.
    Courgette valt hier goed in de smaak. Alleen met ontdooien moet je regelmatig het water er even uit gieten. Anders is het heel erg dun.
    Aubergine staat heel toevallig ook op mijn lijstje. En pompoen.
    Hier heeft ze nu: wortels, snijbonen, sperziebonen, zoete aardappel, witlof, courgette, bloemkool, broccoli
    appel, peer, banaan, perzik, nectarine, pruim op

Ooh dat is helemaal handig. :) ben je gelijk weer klaar.
    Zat net in agenda te kijken. Maar valt precies in mijn vakantie. Dus die afspraak kan ik ook weer gaan verzetten. :(
    Voor de 2e keer alweer hihi.
    Zal vast vaker gebeuren als ik mijn rooster niet heb.

(Ligt alweer op bed, ben benieuwd)

9. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Lexi, dat gemis zal altijd blijven:( hopelijk kan je het gauw een plekje geven. Fijn dat de verhuizing erop zit! Hoe heeft jullie kindje het ervaren?

Nou Sabine, er moet dus nog wel het eea gebeuren. Maar zijn jullie al wel officieel over?

Ohh slaapkoppie zeg meisje! Lekker hoor!

Hier vanmorgen vertrokken naar vriendinnen, op een uur rijden. Campingbedje meegenomen. Zoals altijd I om 11u45 in bed gelegd en toen heeft ze helaas maar 45 minuten geslapen ipv 1,5 uur.... Hele ritme naar de klote. Super chagrijnig vervolgens de rest van de dag omdat ze ontzettend moe was... Pff.. Lekkere indruk weer achtergelaten. Ben er dan zo klaar mee he... Toen ben ik maar om 14u30 teruggaan rijden en binnen 2 minuten sliep ze... Hele reis geslapen.... Nu is dus haar complete ritme in de war. Normaal gaat ze om 15u45 slapen voor een uurtje en dan om 19u de nacht in.. Mjah nu weet ik dus niet hoe ik het ritme op ga pakken want ze is nogal van de leg nu.... Daarom onderneem ik niet graag dingen met haar... Pff waarom wou ik een kind??

10. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Zo die heeft al veel smaken geprobeerd! Hier alleen nog maar bloemkool, broccoli, wortel, aardappel, zoete aardappel, appelmoes en wilde perzikken. Gisteren een klein beetje doperwt door de wortel/aardappel heen geprakt.
    En heeft ze nog lang geslapen vanmiddag?

Ja we zijn officieel al helemaal over. Alleen nog de laatste dingen doen in het oude huis. Gaan we vanavond of morgen regelen. Vrijdag de sleutel daar inleveren.
    Ach arme meid, ik snap je frustratie heel goed!! Bij onze oudste ging dat precies zo en dan zeiden mensen: ach een keer van je ritme afstappen is toch niet het einde van de wereld, nou hier wel hoor! Maar dat snappen ze dan niet! Ik vraag me ook nog wel eens af waarom ik ook alweer kinderen wilde :p Het is ook niet altijd makkelijk. Maar gelukkig zijn er ook heel veel mooie momenten. En hoe ouder ze worden hoe makkelijker het ook weer wordt om dingen te ondernemen, alhoewel je dan wel weer op andere problemen/irritaties gaat stuiten ;)
    Succes en sterkte, hopelijk valt het toch nog mee en krijg je haar weer een beetje terug in haar ritme.

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ZaZaM: wat balen dat het zo verlopen is. :(
    Hier onderneem ik ook niet veel dingen met E. Ook bang dat ze van de leg afraakt. :(
    Al zou ik wel zeggen blijf proberen! Voor haar is het ook wennen.
    Toen we vorige week vrijdag feestje hadden. Was het eerst ook huilen toen ze moest gaan slapen etc. Zaterdag daarna ging het slapen op.n vreemde locatie al wat beter. Nu gaan we zaterdag weer weg. Hopelijk gaat het dan weer goed.

Misschien volgende keer alleen een dagdeel afspreken? En zo opbouwen?
    Hoe gaat het met haar griepje? Koorts al weg.

Sabine: ja die heeft zeker al aardig wat geproefd. Witlof viel niet in de smaak. Andijvie toen geprobeerd te malen. Dat werkte niet. :p
    Hier zoete aardappel geprakt trouwens. Bij jou was het heel vies geworden met pureren toch?

Niet heel lang geslapen. Denk een ruim uurtje.
    Net was het even flink huilen met haar avondslaapje. Maar is toch zelf in slaap gevallen.

Succes met de laatste dingen afronden. Zal wel een dubbel gevoel zijn.

Pff vanavond te horen gekregen dat mijn schoonzus weer kanker heeft. Dit keer borstkanker. Morgen scan en kijken naar welke behandeling. Bestralen gaat helaas niet meer. Omdat ze bij haat vorige kanker al bestraald is. :(
    Man helemaal overstuur. Die is nu even een rondje gaan fietsen..
    Wat een k*t ziekte zeg!

12. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Haha dat kan ik me wel goed voorstellen dat witlof niet zo in de smaak valt :p Ik dacht dat ze nu nog geen andijvie mochten?
    Ja klopt, was een hele rare structuur geworden. Was het bij jou ook zo vezelig?

Dankje, mijn man is nu naar het oude huis om weer wat te doen. En dan hopelijk vrijdag niet heel veel meer te doen. Heb het hier nu zo naar mijn zin dat ik het niet erg vind om het andere huis achter me te laten.

Jeetje heftig zeg, van je schoonzus! Mijn man is zijn beide ouders verloren door die ziekte... Hopelijk kunnen ze nog wat voor haar betekenen! Heel veel sterkte voor jullie allemaal!

13. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Dat is wel het 'nadeel' van zo een mooi ritme: is makkelijk verstoord... Maar uiteindelijk ben ik erg blij dat we zo een mooi ritme hebben. Die kinderen van die vriendinnen slapen nog steeds niet door (6 maanden en de andere 10 maanden). Hopelijk gaat het op vakantie een beetje oké.. Ze was nu gewoon zo duidelijk oververmoeid, heb ik nog nooit zo ervaren.. Ik baal dan ook gewoon van mezelf dat ik daar zo boos door word... Het is gewoon zo frustrerend om te weten dat ze slaap nodig heeft, maar dit dan niet wil accepteren.. Ik moet echt leren daar niet zo boos om te worden, want dat veranderd niks aan de zaak en ik ben vervolgens compleet down.... Ik moet ook altijd mijn zin hebben :p

Pff heftig van je schoonzus Meisje! Hoe oud is ze? Mag je niet twee keer bestraald worden dan? Wist ik niet.. Gisteren was er toevallig een collega van ons langsgekomen op het werk die ook kanker heeft en al enkele maanden bestraald wordt. Ze zag er niet goed uit :(
    Veel sterkte zeg :(!

Oh Sabine goed om te horen dat je het nu al naar je zin hebt daar!
    Volgens "mijn" schema ;) mag andijvie wel..

14. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Hihi ZaZam ik herken veel van mezelf in jou schrijven, toch wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben die er zo in staat ;)
    Onze oudste is nu bijna 2 jaar en daar hou ik ook graag het gewone ritme mee vast, want dat werkt gewoon goed. Heb wel gemerkt dat het nu niet zo erg meer is om daar iets vanaf te stappen maar ga daar geen gewoonte van maken.
    En ik raak ook nu nog wel eens gefrustreerd van situaties dat ik later denk van tsja wat heb ik daar nu eigenlijk mee bereikt.

Dat was boerenkool wat ze nu nog niet mogen, andijvie niet meer dan 2 keer per week (nitraatrijke groente) dat is waar ook :) Mijn man gaat vanavond even een courgette halen, ben heel benieuwd wat ze daar van vind morgen. Het is nu niet iets wat wij zelf echt eten, maar het zit nog wel eens in van die roerbakgroente zakjes.

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Andijvie mogen ze niet te vaak. En mag ook niet ingevroren worden.
    als je het prakt en kleine beetje bv/kv bij doet word het een mooi prakkie.

Kijk dat is een goed teken. :)

Ik hoop het ook. 1e keer heeft ze het overwonnen. Hopelijk overwint ze het nu weer..

E drinkt opeens haar flessen niet meer leeg.
    Vandaag al naar beneden gegaan naar 180/6. Maar alsnog laat ze een bodempje staan. Vind het niet heel erg hoor. Genoeg is genoeg.
    Zal het door tandjes komen? Of door de vaste voeding? Zodat er straks 1 af kan?

ZaZaM: hoe is het naar bed gaan vanavond gegaan?

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ho had de pagina niet ververst. :)

Hihi je moest gewoon even je frustratie kwijt.
    Maar voor I is het wel beter om op zo'n moment rustig te blijven. Ze voelt je spanning etc.

Schoonzus is 42jaar. Ong 18jaar geleden had ze ook kanker. En schojnbaar kan dat gebied niet nog een keer bestraald worden.

Ohh gevulde courgette zo lekker Sabine. Moet je eens proberen. ;)
    Hier vanmiddag aubergine gehaald. Morgen uit het werk klaarmaken denk ik maar.

17. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ghehe herkenbaar he Sabine;) fijn hoor haha

Zou kunnen dat het door de bijvoeding komt Meisje. Op een gegeven moment kan je sowieso de melk wat af gaan bouwen. Hier drinkt ze ook wel wat minder. Zeker de 14u30 voeding bouwt al af.
    Jaa gevulde courgette, heerlijk of zoals vanavond:risotto met courgette, feta en cherrytomaatjes mmmm.

Naar bed gaan ging goed, viel als een blok in slaap..... Arme vermoeide meid... Gewoon luisteren naar mama haha

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    De voeding van 14:30 is de ene laatste voeding zeker?
    Die word hier ook steeds kleiner.

Fijn dat ze gelijk in slaap viel. :) Werd je dat bespaard. :)

19. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja klopt, daarna weer om 18u30 en die wil je natuurlijk liefst groot hebben.

Tips: wat moet ik echt niet vergeten in te pakken naar Oostenrijk :)?

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja inderdaad. Voor de nacht. :)
    Vd week ga ik maar aardappel puree maken. Eens kijken of ze dat ook lekker vind. En dan kan ik dat ook gaan combineren.

Tips: idd spul voor doorkomende tandjes. Voeding mee.
    Als je zelf groente en fruit daar gaat maken staafmixer.
    Nagelknipsetje van I. ;)
    Genoeg luiers.
    Ga je in een huisje, appartement, hotel?

Deel Deze Pagina