Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    wauw wat super zeg! Ja je moet nog minstens 3 dagen doorgaan met het kuurtje. Anders kan het weer terugkomen.
    zou zonde zijn als het zo weer terug komt.
    Gelukkig maar dat ze niet misselijk ervan wordt, hihi zo zat ik er vannacht ook helemaal onder. :(
    Hihi helaas wel! tja die was....
    Zegt mijn man, dan laat je het toch een dag liggen. Ja dat kan wel maar dan heb ik helemaal stapels om weg te werken. ;)
    Laten we het hopen! Om 14:00 moet ze weer de volgende fles.
    Dan is het weer 4 uur geleden. Ben bang dat ik haar weer wakker moet maken. Het slaapkopje..

Zo vanochtend even heel de babykamer opgeruimd.
    Alle gekregen kleertjes gesorteerd en opgeborgen. Kledingkast en commode heringericht. Heerlijk! :)

2. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    De assistente van de huisarts zei 1 dag doorgaan nadat het weg is, maar kon me van de vorige herinneren dat ze 3dagen adviseerde. Goed ik heb tot a.s. maandag nog om te geven dus ik maak het flesje gewoon leeg, dan weet ik zeker dat ik lang genoeg na heb gegeven :p
    Hihi onze kleine meid ligt het ene moment met haar oogjes dicht en het andere moment ligt ze tevreden om zich heen te kijken. Maar tegen de tijd dat ze een voeding mag/moet moet ik haar inderdaad ook vaak wakker maken, dat was bij de oudste wel anders.
    Pff ik doe ook liever 1 was per dag dan 5 op 1 dag. Dat kunnen we hier niet eens kwijt, geen droger dus alles moet opgehangen worden. Als ik grote lakens heb kan ik 2 wassen draaien en ophangen, lakens gooi ik dan namelijk over de deuren dus heb ik wat meer ruimte op de wasrekken.
    Heerlijk hoor even een beetje rommelen en herindelen, vind ik ook leuk om te doen.

3. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Bij mij meldt ze zich toch echt elke keer na max drie uurtjes.. Lijkt me ook wel goed dat jullie ze wakker maken na uiterlijk vier uurtjes. Die slaapjes zullen uiteindelijk ook wel minder worden.

Ik doe nu haast ook elke dag een wasje. Echt niet normaal haha eerst was dit maar 1x per week.. Ze heeft al ruim een week niet gespuugd hier, dus dat is mooi. Ze boert nu ook veel beter na het drinken.
    De reden dat ik zoveel wasjes draai is omdat ze nogal vaak een poepexplosie heeft hahah

4. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Hier is de kleine nog wel eens erg onrustig tussen de voedingen door en valt dan vlak voor een volgende voeding eindelijk in slaap. Met als gevolg dat ik haar dan weer wakker moet maken wat dan bijna niet lukt. Meestal probeer ik haar wel om de drie uur te voeden, zodat we nog op 7 voedingen zitten. Soms laat ik het gaan tot 4 uurtjes, maar minder dan 6 voedingen op een dag wil ik niet.
    Wel fijn dat ze er nu toch een uur meer tussen laat zitten ZaZam, om de 3 uur ipv 2 uur.
    Drinkt ze nu ook al meer?
    Ik had normaal gesproken 2 of 3 wasjes in de week, maar dat is nu minimaal om de dag een wasje draaien.
    Oh haha fijn :p hier heeft Milou af en toe ook een lekkere volle broek. Alleen de meeste was komt door dat onze kleine meid gaat poepen en/of plassen als haar luiertje net af is :(

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: Groot gelijk. Zekere voor het onzekere. Hopelijk is die luieruitslag snel weg. Wat smeer je er nu op?
    Hier wel een droger. Maar die gebruik ik alleen voor de handdoeken.
    Droog het liefst gewoon op de waslijn. Pas alles lekker buiten gehangen. :) Dat is helemaal heerlijk.
    Oh ja dat is wel slim over de deuren hangen.
    Wat is de reden dat je niet minder dan 6 voedingen op een dag wilt? qua hoeveelheid die ze binnen krijgt?
    Hier zou emma met 5 voedingen genoeg binnen krijgen.
    Vandaag kom ik op 6 voedingen uit.
    hihi sorry moet even lachen. ;) Wel vervelend dat ze elke keer gaat plassen/poepen als de luier af gaat,
    Je zou haast de luier eerst los doen en dan even zo laten liggen voordat je de luier weghaalt. Of werkt dat ook niet?

ZaZaM: Wat fijn dat ze niet meer heeft gespuugd!
    hier komt helaas af en toe nog met een boer melk mee. Voornamelijk slijm. Door haar verkoudheid. (nog steeds...)
    Oei wat vervelend! :( Hier 1x gehad dat ze onder de poep zat. Maar dat was de schuld van m'n man. Die had de luier niet zo goed dicht gedaan.. :p

Vandaag heb ik de kleine meid elke keer na 4uur wakker moeten maken voor de fles.
    Om 22:00 krijgt ze de laatste fles. Ben benieuwd hoe deze nacht nu gaat verlopen.
    Ze is vandaag wel heel tevreden. Ook nog geen huiluurtje gehad of wat dan ook.
    meestal gaat ze tijdens het avondeten een beetje jengelen. Maar toen was ze ook heerlijk rustig. :) Kon mama ook eens lekker rustig eten.

Zaterdag word het heerlijk wandelweer! hebben jullie dat trouwens ook. Dat als je lang aan het lopen bent dat je dan soort van, van die menstruatie krampen krijgt?

6. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik smeer er nu sudocreme op, daar hebben we echt teveel van in huis. Bij de vorige allemal op voorhand in huis gehaald en eigenlijk nooit nodig gehad.
    Aangezien ik borstvoeding geef weet ik niet precies wat er in gaat dus vind ik het fijn om minimal 6 voedingen aan te houden. Was ook het advies van de kraamzorg, tot 6 weken minimal 6 voedingen. Nu zit ik vaak op 7 omdat ik haar overdag om de 3 uur ongeveer voed.
    Ik leg de nieuwe luier onder de oude en wissel ze dan pas want anders is het feest maar zelfs dat gaat niet altijd goed :p
    Heerlijk dat ze zo tevreden is een dat je even lekker rustig hebt kunnen eten. Ben benieuwd hoe de nacht is gegaan, kleine meid is hier 5 uur weg geweest sinds de vorige voeding.
    Ik mag nog steeds niet te veel lopen dus ik heb daar geen last van.

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hihi tja dat moet dan ook maar n keer opgemaakt worden. ;)
    Ja dat is inderdaad zo. Je wilt natuurlijk ook niet dat ze te weinig krijgt.
    Och och wat n draakje. Ze denkt zeker dat ze haar behoefte pas kan doen als de luier weg is. ;)
    Mijn man heeft 1x zo'n ongelukje gehad. Hihi
    Ja zeker lekker! Laatste avonden begon ze een beetje te jengelen tijdens het avondeten.
    Tja en dan zit je ook niet rustig te eten.
    Kijk dat is lekker! Hier ook n goede nacht! Laatste fles om 22:00 gehad. En ze kwam om 5:00 alweer. Fles had ze in een paar minuten leeg. Gelijk huilen... had dus een grotere fles moeten maken.
    Even kijken of ze rustig word. Anders nog maar n klein flesje na geven. ;)

8. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Niet altijd drie uurtjes, meestal wel. Ik probeer nu echt een ritme te creëeren met drinken/slapen. Hierdoor komt er iets meer tijd tussen de voedingen. Nu doet ze een kort ochtenddutje (rond 9u00), een lange middagslaap (rond 11u30) en een kort namiddagdutje (rond 15/16u) en dan om 19u00 slapen. Werkt gelukkig heel goed. Ik voed dan als ze wakker wordt. Ze krijgt nu meestal nog 7 voedingen.

Is Emma nog rustig geworden Meisje?
    Dat van die menstruatiekrampjes herken ik wel, heb ik nu niet meer overigens. Lopen gaat vrij goed, zonder pijn. Laatst wel 2x een half uur gelopen (met kopje koffie tussendoor :)) en toen voelde ik mijn bekken wel wat. Wou eigenlijk dit weekend starten met hardlopen, maar sinds gisteren heb ik verschrikkelijke diarree :( man man, elk uur ongeveer en dan loop ik volledig leeg.. Borstvoeding (kolven) was vannacht en vanmorgen echt veel minder.. Zo lang achterelkaar diarree heb ik nog nooit gehad.

Oohh weet je waar ik ook zo tegenop zit: de prikjes. Over kleine twee weken gaan we voor de enting naar consultatiebureau. Ik vind dit echt zo zielig voor haar.. Ben zo bang dat ze veel pijn gaat hebben:( denk er nu al elke dag aan.. Hoe ging dat bij jou eerste Sabine?

9. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja haha, dat gaat wel goed komen nu. Volgens mij is de luieruitslag iets erger geworden ipv minder. Ik denk het ja, ze wilt der luier niet vies maken denk ik hihi.
    Nee dat is inderdaad niet lekker eten, onze oudste had dan altijd haar 2de of 3de huiluurtje van de dag als we gingen eten. Gelukkig heeft Milou dat (nog) niet, soms wel onrustig en wat brommen enzo maar dan draai ik me om en geef haar een speen en dan kan ik weer een paar hapjes eten :p
    Is Emma nog rustig geworden of heb je haar nog wat na moeten geven?

Dat is wel fijn ZaZam dat je op die manier al een ritme hebt gevonden qua slaaptijden. Ik ben sinds eergisteren begonnen om Milou na de een na laatste voeding op haar bedje te leggen. Daarvoor lag ze bij mij op de bank, maar wil dat ze een beetje het rimte gaat herkennen dat we de nacht in gaan en ze dan in haar bedje moet slapen.
    Wat vervelend dat je zulke erge diarree hebt! Hoor je inderdaad vaak dat de borstvoeding terug kan lopen als je ziek bent, hopelijk loopt het niet te ver terug en komt het snel weer op gang. Geef je haar eigenlijk volledige moedermelk met de fles of vul je het aan met kunstvoeding? Ik kolfde nooit genoeg om alleen mm te geven en daar baalde ik enorm van.
    Ik vond de eerste keer entingen wel spannend, maar heb er bewust niet te veel bij stil gestaan. Op het moment van de prikjes huilde ze even heel hard maar was ook heel snel weer gekalmeerd. Ze is er gelukkig ook niet ziek van geworden. Ze heeft eigenlijk nergens last van gehad bij de eerste entingen. Pas veel later kreeg ze wat last van de plek waar ze geprikt was omdat ze zelf natuurlijk ook meer gaat bewegen en het dan ook voelt. En bij de laatste enting is ze er pas echt een keer ziek van geworden. Moet ook wel zeggen dat dat ook meteen de eerste keer was dat ze ziek/verkouden was. In dat opzicht hebben we veel geluk gehad bij haar.
    Wij gaan volgende week donderdag voor de eerste afspraak naar het cb, wegen en meten en gesprek/controle bij de kinderarts. Ben zo benieuwd hoe ze is gegroeid etc. Daarna moeten wij inderdaad ook voor de entingen. Maar dat duurt nog 4 weken voor ons, misschien zelfs 5 als ik het een weekje kan uitstellen.

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ZaZaM: Fijn dat het zo goed werkt! Dat ritme
    Heh wat vervelend zeg! Nou dat duurt inderdaad best lang! Iets verkeerds gegeten? Of heb je er ook echt koorts bij?
    Hopelijk ben je snel opgeknapt.

Heh wat vervelend dat de luieruitslag erger wordt! Sabine.
    Hopelijk zijn de billetjes nog niet kapot.
    En mondje nog helemaal schoon?
    Ik mag dinsdag naar het CB. Ben ook zo benieuwd hoeveel ze nu weegt. Ze zal wel weer flink gegroeid zijn. Ze drinkt zoveel.
    Ben benieuwd wat de kinderarts zegt over die verkoudheid.
    Hoelang is dat normaal? Ze heeft het nu al 3 weken.

@inentingen. Die kan je uitstellen als je dat prettiger vindt!
    Althans dat zeiden ze hier bij het bureau.

Ja Emma was weer heerlijk in slaap gevallen :) En moest haar uiteindelijk om 9:00 weer wakker maken voor haar fles.
    Vanmiddag ook weer wakker moeten maken voor de volgende fles.
    Vandaag de voeding iets verhoogd. Eerst maakte ik 150/5
    Nu doe ik 150cc + 5 schepjes. En dan kom je uit op ong. 165cc
    Ben benieuwd of ik daar effect van ga zien aankomende nacht.

11. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Het zijn rode bultjes die ze heeft, gelukkig is het niet kapot. Mondje lijkt inderdaad nog steeds schoon.
    Verkoudheid kan bij de kleintjes best lang aanhouden, weet niet precies meer hoe lang onze dochter er toen mee heeft gelopen maar wel behoorlijk lang.
    Mijn man is 1 week later op vrijdag vrij dus dan zou het wel fijn zijn als we de enting dan kunnen plannen, dan hoeft hij er geen extra vrij voor te nemen. Ik kan tegen die tijd denk ik nog niet de trap af met twee meiden.
    120/4 bedoel je denk ik dat je eerst maakte ;)

12. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Leuk om steeds te lezen hoe het met iedereen gaat! Ik las iets over Sudocreme, mijn kraamhulp wilde niet dat ik dat ging gebruiken. Zij was er op tegen. Omdat het net zo afsluit als vaseline, en toen ik ging Googlen zag ik dat het niet verzachtend werkt bij baby's maar juist irriteert!

Zinkzalf is dan wel weer goed schijnbaar.

Owen gaat heel goed, groeit lekker. Krijgt Cinababy druppels tegen krampjes. Ligt momenteel heerlijk op mn borst te slapen :)
    Het is steeds meer genieten, de angsten (bezorgd zijn) van het begin worden minder.

13. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik hoor in mijn omgeving juist alleen maar positieve verhalen over sudocreme en vind op internet juist ook veel positieve verhalen. Mocht het niet helpen dan heb ik ook nog zwitsal zinkzalf in huis, dus keuze genoeg :p

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: fijn dat het mondje nog steeds schoon is! :)
    Oh ja dat is dan wel prettig! Zonde van de extra vrije dagen.
    ja eerst kreeg ze 4 schepjes en ong. 140cc
    Nu 5 schepjes en ong. 165cc. Gaat heel goed vandaag. Niet gespuugd of wat dan ook. Ook weer heel tevreden.
    Ben benieuwd hoe deze nacht zal gaan. Zou super zijn als ze er weer minstens 7u tussen laat.

Babbelboxje: en werkt de cinababy goed? Fijn dat je steeds meer kunt genieten! :)

@sudo creme: werkt goed zodra je er maar geen dikke lagen op smeert. eigenlijk moet je het in de huid kloppen!
    Als je dit niet doet, dan vererger je het alleen maar. Omdat je de huid dan vochtig houdt. En het niet kan ademen. ;)

15. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Ah ok dan is het net zoals zoveel producten dat het een naam heeft door verkeerd gebruik.

De Cinababy werkt goed, al zijn de krampen niet helemaal weg, er zijn nu hele dagen zonder krampen.

Owen krijgt nu ook 160/5. Met 10cc extra water tegen de krampjes. We zijn nog aan het mengrn met de Extra Care, 3 schepjes Extra Care en 2 schepjes Standaard.
    Straks 4 om 1 en zo langzaam over.

16. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Jeetje wat een hoeveelheden zeg qua flesjes. Als ik de 150ml per kg lichaamsgewicht aan zou houden zou onze kleine meid een flesje van ongeveer 80ml krijgen. Nu krijgt ze de borst dus weet ik natuurlijk niet precies wat ze drinkt, maar onze oudste dronk in ieder geval ook niet zoveel op die leeftijd. Heb de app nog waar al die gegevens in staan dus is wel leuk om eens terug te zien. Zij dronk een flesje van 100ml.
    Pff hier ook nog eens een ontstoken talgklier op mijn tepelhof, wat een pijn zeg met voeden, maar hij is nu open gelukkig. De ergste druk is eraf, nu goed schoonhouden en hopelijk blijft het dan weg. Anders maandag wéér de huisarts bellen. Zo kom je echt werkelijk waar nooooit bij de huisarts en zo hang je iedere week aan de telefoon. Heb ook nog een uitslag op mijn handen, sinds de zwangerschap en dat wilt ook nog niet echt weg trekken. Ben nu dus ook bij mezelf met sudocreme aan het smeren. Iedere dame heeft nu een eigen potje :p Hopelijk helpt dat en anders so wie so daar maar even een afspraak voor maken.
    De kleine meid was vanmorgen heel erg onrustig. Heeft nu net eindelijk even een beetje geslapen maar wordt nu al weer wakker. Vanmiddag even shoppen, hopelijk weet ze zich te gedragen ;)

17. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Jeetje 165cc haha wat een hoop.. Hier blijft het nog steeds steken rond de 90cc...

Borstvoeding is nog niet zo eenvoudig hè Sabine.. Komt toch wel een hoop bij kijken.
    Ik smeer zelf wel met soort van vaseline, maar dan heel lichtjes en goed uitsmeren. Tot nu toe heeft ze nog mooie zachte billetjes:) ik had na mijn zwangerschap ook hele droge plekken bovenop mijn handen. Deze heb ik toen ook met vaseline ingesmeerd, toen ging het gauw voorbij. Hopelijk ben je gauw van je uitslag af Sabine.

Ze blijft trouwens die pukkeltjes in haar gezicht en hals/nekje houden, wel minder dan eerst. Het lijkt nu meer uitslag. Nu zag ik ook een droog eczeemachtig plekje achter haar rechter oortje... Hmmm.. Zou ze misschien een koemelk allergie hebben ofzo?

Wat betreft de prikjes, ik stel ze liever niet uit, moet er toch een keer aan geloven. Ik maak me er wel zorgen over:( hopelijk valt de pijn haar mee....

18. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Pff nee zeg dat wel! Bij de eerste ging het ook niet vanzelf. Het gaat nu gelukkig wel beter maar zei ook al tegen mijn man: waarom geef ik ook alweer borstvoeding?! Flesvoeding is zoveel makkelijker. Maar goed we houden vol en gaan gewoon door.
    Tepels smeer ik overdag met die crème tegen de spruw en in de nacht met purelan. Handen heb ik afgelopen week met uierzalf gesmeerd, het is wel iets minder geworden maar wilt niet echt weg trekken.
    Onze dochter heeft ook allemaal pukkeltjes en plekjes. Trekt vanzelf weer weg ;) onze oudste heeft ook een keer een eczeem achtig plekje achter haar oor gehad, even smeren en toen was het zo weg.

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Babbelboxje: wat fijn dat de krampjes al wat minder worden!
    Ja klopt! Op mijn werk (verzorging) kom ik nog regelmatig tegen dat ze er dikke lagen sudo opsmeren.. Als de wondverpleegkundige dat ziet..... :p

Sabine: Ja ik vind zelf ook dat ze veel drinkt. Maar ze lijkt het nodig te hebben. Maar ze krijgt nu 5 flessen op 'n dag. En dan klopt het precies. ;)
    Ze zal nu wel tussen de 4,5 en de 5kg wegen.
    Wat voor app gebruikte jij?
    Och wat vervelend! dat lijkt me inderdaad pijnlijk. :(
    Hopelijk helpt de sudo..
    Veel plezier met shoppen!

ZaZaM: Tja als ze daar voldoende aan heeft is dat goed toch?
    Hier gaf de CB een tip voor de pijn bij de prikjes.
    Weet alleen niet meer hoe het heette.
    Het was 'n zalfje. Als je dat zou willen zou je even de CB moeten bellen. ;)

20. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Had er even vergeten bij te vermelden dat meneer bijna nooit de fles leeg drinkt ;)
    En hij zal nu ook net onder de 5 kg zitten

Deel Deze Pagina