In de woonkamer is niet echt handig. Ze slaapt al om 19u dus dan moeten wij in de slaapkamer zitten de hele avond Vannacht ging redelijk. Ze werd om 5u30 wakker maar begon na een half uur wel echt te krijsen.. Toch maar weer besloten te laten krijsen want niks is dan toch goed... Pff wel lastig hoor! Weet soms niet hoe ik met dat vroege wakker worden om moet gaan... Heerlijk dat jij weer even bij kon slapen Meisje! Inderdaad wel jammer dat je dan weer zo vroeg op moest.. Kon je haar wel laten liggen? Kan je ipv die baby set kussens voor de stokke niet gewoon een kussen in haar rug doen? Scheelt misschien geld Gezellig naar Blijdorp! Hopelijk een beetje mooi weer. Misschien kan je wel voeden op het toilet? Meestal zijn daar wel mooie ruime toiletten voor baby's? Of vind je dat niks? Anders inderdaad subtiel onder een doek met je rug maar de menigte.. Hopelijk speelt je bekken niet al te erg op..
Nou een aubergine papje is niks voor mij hihi, er zit weinig smaak aan en de smaak die er aan zit vind ik nou niet zo. Ben benieuwd wat M ervan gaat vinden. Ik heb geen idee, het is alweer zo lang geleden dat ik in blijdorp ben geweest. Toen was ik zelf nog een kind dus toen lette ik nog niet op dat soort dingen We gaan het wel zien. Vaak heb je inderdaad wel van die verschoonruimtes dus misschien is dat nog een optie. Mijn bekken doet nu alweer erg veel pijn door het verhuizen en het opruimen en klussen dus hoop voor die tijd weer wat rust te kunnen pakken en mijn oefeningen weer te kunnen gaan doen. Voorlopig lopen we op paracetemol als de pijn te hevig wordt. Wat lastig zeg dat ze zo overstuur raakt en niks goed is.. Hopelijk is het een fase en is dat snel weer voorbij..
Sabine: aha. Hier gaan we met de familie van mijn kant elk jaar 1x een uitje doen en 2x een BBQ. En met de familie van mijn mans kant. Gaan we 1x per 2 jaar een midweek op vakantie. Begrijpelijk dat je het liever niet openbaar doet. Ik heb geen idee, nog nooit geweest daar volgens mij. Als je er erg mee zit, even bellen misschien? Zeker lekker om wat bij te kunnen slapen. Heb gelijk meer energie en ben een stuk vrolijker. Ondanks ik net weer ongesteld ben geworden. (man was stiekem bang dat ik weer zwanger was, moest gisterochtend weer spugen ) Hihi nee helaas E moest ik om 6:45 uit bed halen. Ja zou wel kunnen. alleen dat kussenset sluit mooi aan. En handig voor straks als ze helemaal zelfstandig mag zitten. https://www.bol.com/nl/p/kussenset-ukje-voor-stokke-tripp-trapp-ptt-post-zitkussen/9200000020130176/ Ook mag ze in dat zitgedeelte ook maar ong. 10 min. En in die newborn zit mag ze 1,5u. dat is ook wel even lekker. Ze kan daar zo lekker in spelen. Vervelend dat ze dan gelijk zo gaat krijsen. Heeft ze dan ook honger? Of is ze gewoon klaar met slapen? Deed je al rijstebloem in de laatste fles? Hihi was ik al bang voor, dat aubergine niet veel smaak zou hebben.
Hielpen de oefeningen wel voor je bekken Sabine? Ik heb die kussenset ook voor de tripptrapp maar ik dacht later dat het misschien ook wel voldoende zou zijn om er zelf een kussen in te zetten. Ik vind de tripptrapp nu nog niet echt goed zitten voor haar (ook niet met kussenset). Ze zakt toch wel scheef. In de Ingenuity babybase zit ze veel meer ondersteund. Ik geloof niet dat ze van de honger gaat krijsen.. Om 6u30 geef ik haar een papfles en dan gaat er met moeite 150cc in, dit bied ik dan ook minstens 3 keer aan verspreid over drie kwartier.... Denk dat ze dus klaar is met slapen.. Mjah wat moet ik dan? Laten liggen, krijsend, tot 6u30? Ik heb niet het idee dat ze er dan wat van "leert" want ze kan geen klokkijken en ik haal haar alsnog uit bed als ze huilt dus ze krijgt haar 'zin'. Of gewoon door laten huilen tot ze weer slaapt (als ze dat al nog wil doen....?). Drinken aan bieden en terugleggen maak haar nog meer overstuur.. Speen pakt ze niet meer.. Aai over dr bol gaat ze nog meer krijsen...
ahh okee. ook een mooi stoeltje. Lijkt een beetje op een bumba. Maar dan mooier hihi. Ach voorlopig blijf ik nog lekker bij dit zitje. Al die extra zooi in huis. Ja in die tripptrapp Hebben ze ook veel ruimte aan de zijkanten. Dus moet je die ook nog eens gaan opvullen met handdoeken ofzo. Niet zo'n zin in En een beetje water? Gewoon in bed laten liggen en dan geven? Toen E in die hete nachten onrustig sliep. gaf ik haar een flesje water liggend en dat ging goed. Hier is E wel eens om 8:00 ook al uitgeslapen terwijl haar dag om 9:00 start. Wat ik dan wel eens doe, doe ik het vouwgordijn een beetje omhoog zodat het licht is in haar kamer, en speelt ze nog een beetje in bed. Zodat ik me kan aankleden etc. Meestal is ze dan nog een half uurtje zoet. (Maar.... E krijst/huilt niet. Ik weet niet hoe ik het anders zou doen) Hele lastige situatie...
Ja de oefeningen werkten goed, had de fysio ook afgesloten maar dat had ik misschien beter na de verhuizing kunnen doen. Ach moet het gewoon weer op gaan pakken en weer beginnen met de oefeningen en mijn rust momenten inplannen in plaats van de hele dag bezig te zijn van opstaan tot naar bed gaan. Lastig ZaZam, heb je de 5 minuten methode al geprobeerd? Onze oudste deed dat ook altijd heel erg... dat gedrag gaat over, het zal een eeuwigheid lijken te duren maar over een jaar kun je het je niet eens meer levendig voor de geest halen hoe het was. Sterkte en hopelijk gaat het snel weer beter! Is ze nu iedere dag zo vroeg wakker? Wij hebben helaas niet zulke hechte families meisje. Wil onze dochters wel in een hechte gezinssituatie op laten groeien en de eventuele familieleden die dat ook leuk vinden daarbij betrekken. Aubergine hapje viel goed in de smaak, had porties tussen de 165-175 gram gemaakt en alles is op gegaan. Heb er nu nog 4 staan dus deze week krijgt ze dit nog even en dan van het weekend maar weer eens wat anders verzinnen.
Fijn dat de oefeningen zo goed werken! Nu weer oppakken. Kant van mijn vader ligt de familie wel helemaal overhoop. Begrijpelijk dat je dit voor je dochters wilt doen. Super zeg dat ze het lekker vond. En dan doe je morgen er aardappel bij? Denk dat ik morgen even puree ga maken. Kan ik het ook gaan mengen.
Ik had het nu al meteen gemengd met aardappel, normaal gesproken geef ik eerst een paar hapjes los van beide smaakjes en meng het daarna maar nu had ik het vooraf al gemengd. Ja haha nu weer oppakken... bijna klaar met de grootste dingen uitpakken dan heb ik er weer tijd voor. Dan is het alles nog maar de laatste dingen uitzoeken en uitpakken. De familie van zowel mijn moeders kant als mijn vaders kant ken ik niet. Van mijn moeder kant hebben haar en ons laten vallen en van mijn vaders kant daar heeft hij zelf gewoon weinig contact mee volgens mij.
Water heb liggend in bed heb ik ook al geprobeerd. Maakt niet uit wat ik doe, het jammeren gaat over in krijsen zodra ik ook maar íets bij dr doe.. Daarom besloten haar te laten huilen tot 6u30 mjah dat heeft natuurlijk weinig effect.... Ik heb net besloten dat ik mijn grens dus bijstel. Alles vóór 6u laten huilen, vanaf 6u haal ik haar gewoon uit bed en begint de dag Weet je, als zij klaar wakker is en geen zin meer heeft om te slapen, dan snap ik wel dat een baby gaat huilen. Hoe moet ze het anders duidelijk maken? Wij stappen dan gewoon uit bed ik vind het gewoon zo frustrerend omdat gaan slapen bij haar nooit een probleem is. Ze gaat elk slaapje lachend naar bed zonder een kik.. Pff we zullen zien.. Wat goed dat jullie kleintjes zo goed eten! Hier blijf ik het lastig vinden hoor... Ze eet echt niet goed. Nu net ook brood gegeven, nou daar eet ze misschien 1 á 2 stukjes van op. Zowel droog, als met margarine als met bijv een geprakte banaan erop... Ben zo bang dat ze een slechte eter gaat worden, is ook nog eens super irritant..... Weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken hoor. Snap dat het nu nog niet echt uit maakt maar als ze 7 á 8 maanden is moet ze toch echt wel ander voeding binnen krijgen.. Balen dat jullie geen goede familieband hebben Sabine.. Hier wel redelijk maar mijn familie woont in het buitenland, dus die zien we haast nooit. Ik ben zelf daardoor ook niet echt een 'familiemens'. Een hechte gezinssituatie vind ik daarom erg belangrijk.
Sabine: Ahh okee. Ik ga vandaag beginnen met aardappel. Zo maar eens weer gaan koken. Hoefde vandaag maar tot 13;00 te werken. Mag ook wel, heb alleen woensdag en vrijdag vrij deze week ZaZaM: Tja als ze uitgeslapen is, werkt het inderdaad gewoon niet. En anders 's avonds wat later naar bed doen? Zodat je 's ochtends toch net wat langer kan blijven liggen? I gaat vast en zeker ook goed eten hoor. En het zegt niets over later hoor, wie weet ga ik straks problemen krijgen Hoe gaat het via de rapley methode? #familie. Gezin van mijn man is heeeeeel erg hecht. Maar die hebben zoveel meegemaakt (ziektes) waardoor ze een erg hechte band hebben. Ook wonen we allemaal in dezelfde woonplaats. Wat natuurlijk ook meehelpt. Nou vannacht is E toch wat meerdere keren wakker geweest was dus eenmalig die goede nacht. Ach het komt vanzelf wel goed.
Ik snap precies wat je bedoeld ZaZam. Z at ook niet echt heel erg goed en ze dronk haar flessen ook maar zelden leeg. Nu eet ze de ene dag goed en de andere dag wat minder goed. Het hoort gewoon bij haar. Ze heeft er geen last van. Wij hebben de ene keer ook meer trek dan de andere keer. Ik ben daarom nu ook extra verbaasd als ik zie wat M allemaal weg krijgt terwijl ze net 6 maanden is. Als ik haar een broodkorst geef weet ze niet hoe snel ze dat in haar mond moet stoppen echt opeten is het nog niet want ze kan natuurlijk nog niet echt kauwen maar ze krijgt wel wat binnen. Maak je daar maar niet druk om, zolang ze goed groeit en tevreden is, hoort dat gewoon bij haar. Later op bed leggen in de avond zou je inderdaad kunnen proberen, maar hier werkt dat nooit, alles wat ze later naar bed gaan slapen ze gewoon minder. Wel lastig dat ze al zo vroeg echt wakker is. Ik hoop dat ze, net als Z, uiteindelijk ook lekker tot 7.00-7.30uur gaat slapen Wat vervelend van je nacht Meisje! Pff lange werkweek zo te lezen. Geniet maar extra van je vrije dagen
yup, en dat met een contract van 24u Had eigenlijk de donderdag vrij gewild, maar 's middags hebben we een teamsessie (verplicht) dus ja kan ik net zo goed de ochtend ook gelijk maar werken. Laatste 2 weken van sept ziet er gelukkig wel mooi uit qua rooster. Vind het vooral voor E vervelend als ik veel moet werken. Maar ach... Nu even gauw het huishouden doen. Tussendoor hapjes maken. Nu weer courgette met aardappel en doe ook klein portie courgette met tomaat. Straks naar supermarkt denk dat ik dan toch maar weer witlof ga halen, Maar dat ik dan een hapje maak met witlof,aardappel en appel. Krijg ik het ook beter gepureerd!
's Avonds later naar bed werkt ook niet nee. Gisteren heeft ze een kort middagslaapje gehad (45 minuten ipv 1,5 uur) en vanmorgen werd ze pas om 6u30 wakker lekker! Maar goed ik kan moeilijk nu haar slaapjes overdag inkorten, want deze heeft ze echt wel nodig... Ach ik zie het wel. De dag om 6u beginnen is geen ramp. Ik mag al blij zijn dat ze de hele nacht door slaapt vanaf 18u45 Haar eerste tandje is bijna door! Eerst zag ik alleen een puntje, maar nu echt al de hele breedte van de tand. Moet alleen nog wat de hoogte in groeien. Hoe gaat het met de tandjes van E? Ik merk dat ze beter eet van een lepeltje dan met Rapley. Ik denk niet dat het heel slim is om het te combineren, want dan pakt ze het zelf eten toch minder goed op als ik ook steeds wat tussendoor geef met een lepel. Toch maar een keuze gaan maken. Vanmorgen halve boterham gegeven met geprakte banaan, kleine stukjes. Die stopte ik steeds in haar mond, want zelf maakte ze er puree van in haar vuistje haha. Heeft ze lekker opgegeten. Verder moet ik me inderdaad wat minder zorgen maken of ze wel voldoende binnenkrijgt. Ze groeit volgens mij echt goed en dat is het belangrijkste! Wanneer moeten jullie weer naar het cb? Gisteren zijn we 3,5 uur gaan wandelen. Ze deed het weer perfect. Stipt om 8.30 viel ze weer in slaap haha echt grappig! Veel succes met je werkweek Meisje, je hebt het maar druk! Is het alweer gelukt je oefeningen op te pakken Sabine? Hoe staat het eigenlijk met de tandjes van M?
Hier nog steeds geen tandje in zicht Ben ik wel blij mee want wil nog wel graag doorgaan met de borstvoeding zonder gebeten te worden, hihi Vind het zo bijzonder dat ik nu al ruim 6 maanden borstvoeding geef zonder problemen (het op gang brengen dan even niet meegerekend want dat was wel heel intensief) dat ik nu toch wel zo lang mogelijk wil doorgaan en misschien wel 1 jaar compleet maak. Ik doe nu om de dag voor ik ga slapen even de aanspanningsoefeningen (ritssluiting) en probeer af en toe even de ontspanningsoefening te doen waarbij je je benen in een hoek zet en je knieen naar buiten laat vallen. Het verbaasd me dat ik die ritssluiting nog steeds op volle kracht kan, merk alleen wel dat hoe verder ik kom in de oefening hoe moeilijker het word om weer te ontspannen. Witlof kan ik hier inderdaad ook nog eens proberen te maken, maar kan me goed voorstellen dat ze dat gewoon zo niet zo lekker vinden. Ik eet het ook alleen maar met ham en kaas uit de over Weet ook niet of ik bijvoorbeeld champignons en paprika kan geven. Ga ik eens uitzoeken. Lekker dat ze wat later wakker werd ZaZam. Is het aantal uren slaap overdag misschien toch net even wat te veel. Fijn dat het met de wandeling weer goed ging! Wij moeten 6 oktober met beide meiden naar het cb. Broodkorst geven vind ik hier maar eng af en toe. Dan probeert ze toch een iets te groot stuk door te slikken waardoor ze begint te kokhalzen en hoesten.
Ja echt super knap en fijn dat je al zo lang borstvoeding kan geven! Top! Lijkt me met tandjes wel wat vervelender voor de tepels hihi. Witlof lijkt me ook wel wat bitter haha, maar misschien eens proberen. Paprika mag al wel (borstvoeding.com zegt 6-8 maanden zoals alle rauwkost, maar hier gaat het goed). Paprika vindt ze smullen! Champignons mogen ook! Wat betreft het broodkorstje en het verslikken, het schijnt ook wel weer een goede oefening voor de kleintjes te zijn. Kokhalsreflex en zelf op kunnen hoesten van het eten. Ik viste het eerst steeds uit haar mond maar dat schijnt juist echt heel slecht te zijn. Nu ze zich vaker verslikt heeft, vind ik het ook minder eng. Misschien toch eens een paar keer laten gebeuren?
Ik laat het inderdaad ook wel gebeuren en blijf er ook wel rustig onder. De oudste had dat ook altijd, maar soms vind ik het toch wat eng als ze zo lang blijft kokhalzen en het komt niet echt goed terug. Dan ga ik maar vast klaar zitten om haar uit de stoel te halen De oudste verslikte zich ook zo vaak en dat is ook goed gekomen. Ze krijgt een stuk broodkorst en een stuk soepstengel dus oefening genoeg Het schijnt dat ze niet allemaal gaan bijten maar het lijkt mij niet echt prettig voor de tepels nee, dus als ze net zo snel is met tandjes als haar grote zus kan ik nog tot een maand of 9 veilig voeden
ZaZaM: wat goed zeg! Dat ze zo lekker heeft geslapen. Ja dat is op zich ook wel lekker dat ze dan tussendoor niet wakker word. Wat goed zeg! Hier nog steeds geen tandjes door.. Al heeft ze er een paar dagen geen last van gehad. Net viel me op dat ze elke keer met haar tong over haar tandvlees ging. (niet gevoeld, zal ik zo doen als ze wakker is) En voor welke optie ga je? rapley of lepel? Al moet je sommige dingen toch met een lepeltje geven. (yoghurt/pap bijv.) Sabine: Echt super hoor, dat je zolang al borstvoeding geeft. Erg fijn dat het je zo gemakkelijk af gaat. Wauw die was laat met haar tandjes. Al kreeg ik ook pas met 8maand m'n eerste tand. #broodkorst: Gisteren mee begonnen, ze vond het erg lekker, en het was zo op. Gelukkig verslikte ze zich niet. Soepstengel is inderdaad ook nog een idee. #witlof: Morgen ga ik hiermee beginnen. Vandaag en gisteren courgette met tomaat op. Vond ze ook erg lekker. #paprika: Hoe maak je dat dan klaar? Of zullen ze geen last hebben van het velletje? E is haar ritme even helemaal kwijt. Gisteren had ze in de ochtend en middag maar een uurtje geslapen. Eind van de middag had ze van 16:00 t/m 18:30 geslapen. Toen om 20:00 alweer helemaal moe. Uiteindelijk fles maar wat eerder gegeven. S nachts ook heel goed geslapen. 1x wakker geworden. Vandaag heeft ze bij m'n moeder ook mini slaapjes gedaan. Nu ligt ze ook weer te slapen, ben benieuwd voor hoelang. Ook is dit de 2e dag dat ze op 3 flessen zit. Ben zo benieuwd of ze dit vol gaat houden. Net heeft ze ipv. een fles. een portie groente gehad. + toetje (yogolino) en ong. 90cc water. Volgens mijn moeder zat ze vanmiddag elke keer papa te zeggen. Ben benieuwd. Ook heeft ze sinds eergisteren het terugdraaien weer ontdekt gelukkig. Nu als ze moe word op haar buik, draait ze zelf weer terug. Morgen maar even naar de speelgoedwinkel. Madam heeft de knopjes ontdekt. Zo leuk en schattig. Nu maar even speelgoed halen, zodat ze lekker op de knopjes kan drukken. Mijn moeder heeft al zo'n leuke piano. Vind ze helemaal geweldig.
M had vandaag 5x een poep luier :O waar ze dat allemaal vandaan haalt, geen idee, maar met iedere luierwissel ook gepoept. Gisteren en vandaag maar 2 slaapjes dus ik denk dat ik de bedtijden wat moet gaan aanpassen overdag. Dat stuk van 3uur tot 7uur is net even wat te lang voor haar. Wat leuk dat ze dat allemaal ontdekt heeft. Hier draait M zelden terug naar haar rug, meestal begint ze gewoon keihard te blerren. Maar leg haar nu sinds een paar dagen ook pas weer wat vaker op haar buik. Komt allemaal vanzelf wel. Ze stopt nog steeds alles heel vrolijk in haar mond Speelgoed genoeg liggen van de oudste natuurlijk
Wow dat zijn er wel heel veel! Hier doet E tegenwoordig 3 poepluiers op n dag. Oeh dat is wel heel weinig. Hoelang slaapt ze dan? Ja 4u wakker. Is een beetje veel van het goede. Nou e draait gelijk op haar buik. Als ik haar neerleg. Maar na n tijdje word ze het zat/moe en ging ze jengelen. Nu draait ze zelf terug als ze het zat word Haha dat scheelt enorm Hier moet alles nog aangeschaft worden.
Hier wisselt het heel erg de ene dag niks en de andere dag 3 of 4 of zoals vandaag 5 stuks Oh hier is ze nog nooit van haar rug naar haar buik gerold. Ze blijft steken op haar zij. Ze slaapt meestal van half 9/ 9uur tot 10.30uur, dan haal ik haar uit bed voor fruit. Vanmorgen was ze om 10uur al wakker terwijl ze er om 9uur pas in lag. En van half 1/1uur tot 3 uur maar vaak spookt ze dan tussendoor nog wel dus slaapt dat niet in een stuk door. Normaal ging ze dan om half 5/5uur tot half 6 nog even liggen maar de afgelopen 2 dagen zet ze het op en krijsen.