Februari 2016 moeders

Discussion in 'De mama's' started by Punky16, Mar 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Yup;)

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Binnenkort maar eens zo'n rietjesbeker gaan aanschaffen. :)
    Eens kijken welke het minst lekt.

Vanavond met het avondeten kreeg ze diksap in n fles. Heeft even 230cc gedronken. :O
    Toetje maar overgeslagen..

En is ze weer vrolijk? ZaZaM?

3. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

Feb 17, 2015
    1,635
    0
    36
    Female
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Tuitbeker schijnt ook slecht te zijn voor de tandjes straks.
    Wij hebben hier de rietjesbekers van tupperware: Tupperware - lekken niet zolang ze niet via het rietje leeg lopen en de oxo tot rietjesbeker voor onderweg, maar die zijn volgens mij niet meer leverbaar. Bij babydump verkopen ze het in ieder geval niet meer.

Nou M heeft volgens mij uiteindelijk wel een paar slokjes drinken binnen gekregen, morgen weer proberen. Zou fijn zijn als ze over 2 weken ook nog maar 3 keer de borst krijgt zodat ik haar maar 1 keer in de dierentuin hoef te voeden.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Kan je dat rietje ook goed schoon krijgen?
    Ziet er wel handig uit. :)

Ja wil je nu ook gaan afbouwen naar 3 voedingen?
    Is wel lekker hoor. :)
    Welk schema volgde je anders? Omdat daar 10maand stond.

Hopelijk hebben jullie mooi weer als jullie op stap gaan!

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Als dat rietje los kan dan zou je hem kunnen afspoelen en uitkoken of kan dat niet?
    Ik ga ook eens op zoek.
    Waarom geven jullie eigenlijk iets anders dan water? Liever toch dat ze water leren drinken ipv zoete sapjes?

Ik denk dat het hier nog wel heel lang duurt voor we op 3 voedingen gaan. Ze drinkt geen grote flessen maar ze drinkt wel graag melk. Volgens mij is 600cc nu ongeveer wat ze nog nodig hebben, toch?

I was gisteren niet echt meer vrolijk. Wel 2,5 uur geslapen tussen de middag, dus ze was heel erg moe.
    Vannacht heeft ze ook van 18u45 tot 6u30 in één ruk doorgeslapen en nu is ze weer super vrolijk :) ze had dus even wat slaap nodig! Wie weet van de drukke dag in Innsbruck..

6. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

Feb 17, 2015
    1,635
    0
    36
    Female
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    De rietjes van de oxo tot beker leg ik meteen in het afwas water en laat ze weken tot ik klaar ben, dan spoel ik ze af. Bij de tupperware beker gebruik je wegwerp rietjes.
    Ik geef haar een drupje slimpie limonade omdat ze boos wordt als ik haar water geef. Daar zit geen suiker in.

Eerst maar eens zien of ze wat anders gaat drinken, voorlopig dus gewoon nog 4 voedingen ;) misschien ook alleen die dag 3 voedingen en verder 4. Even kijken naar hoe het gaat. Geen idee eigenlijk :p gewoon op google wat opgezocht.

Dat zou heel goed kunnen ZaZam dat ze even wat slaap moest inhalen.

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    #drinken: bied E van alles aan.
    Water, thee en diksap. Water hoofdzakelijk. Soms wat diksap en soms thee. ;)

Geen idee hoeveel ze min. Nodig hebben.
    600cc melk komt ze hier wel aan met 3 flessen.

Wat heerlijk zeg ZaZaM, dat ze heel de nacht door heeft geslapen.
    hier heeft E ook goed geslapen gelukkig. :)

#beker: ik ga maar eens op speurtocht wat ik prettig vind.

8. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

Feb 17, 2015
    1,635
    0
    36
    Female
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Hoe gaat de speurtocht naar de andere beker?

M had vandaag na een hoop heisa ineens door hoe ze door een rietje moet drinken en had de smaak te pakken. Even 200ml weg gedronken dus de voeding maar over geslagen. Ging best goed.

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Nog niet aan toe gekomen. ;)
    Beetje druk met het werk.
    Nu even 4 dagen vrij. Ben ik ook wel echt aan toe...

Wat goed zeg! En gelijk 200cc.
    Nu ook 3 voedingen? Of was het eenmalig?
    Hier gaat het top op 3 voedingen.
    met rietje oefenen ga ik morgen mee beginnen denk ik.
    E heeft al 2 avonden gehad dat ze om 20:00 al helemaal moe was. Lag dus ook om 20:30 al op bed.
    benieuwd wat ze vanavond gaat doen.
    afgelopen nacht heeft ze ook goed geslapen.
    Vanavond even goed de airco aan. Hopelijk slaapt ze aankomende nacht ook weer goed.

10. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

Feb 17, 2015
    1,635
    0
    36
    Female
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Het was eenmalig, vandaag wel in totaal 200ml aan ander drinken op maar iedere keer na het drinken gaf ze veel terug. Ze was ook moe en een beetje uit haar hum. Denk wat last van de warmte. Afgelopen nacht weer flink liggen spoken. Hopelijk gaat het de aankomende nacht beter, maar ze weigert nu al te gaan slapen terwijl ze wel moe is.
    Met het rietje drinken gaat in ieder geval al wel goed.

Lekker van genieten van je 4 vrije dagen!

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Ach. Ja het is ook zo warm vandaag. :(
    Ben blij als het vrijdag is. Begint het weer lekker af te koelen.
    Hee dat deed E vanochtend ook bij mn moeder.
    Na het water drinken het er weer uitgooien.
    Hopelijk heb je een goeie nacht!
    Hier lag E om 20:30 alweer in bed. Tot ong. 20:50 liggen kletsen en is toen vanzelf in slaap gevallen.
    Ben benieuwd weer hoe het nu gaat verlopen.
    Volgende week ga ik beginnen met vlees bij de groentehap.
    even kookboek erbij halen voor inspiratie.
    Jullie nog leuke combi's?

Ga ik zeker doen. :)
    Ook even lekker gaan soppen in huis. Is ook weer nodig

12. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Ben zo blij dat we die hittegolf missen;) hier heerlijk 24 graden de hele dag, perfect.
    Rietjesbeker koop ik als ik weer thuis ben, ben benieuwd!

Lekker vier dagen vrij Meisje! Geniet ervan.
    Nu al met vlees beginnen? Is toch nog niet nodig voor zo een kleintje? Zonde van het dierenleed ;)
    Wij eten niet veel vlees, dus moet nog even kijken hoe wij het gaan doen. Peulvruchten mag pas vanaf 9 maanden volgens mij.
    Wat betreft combinaties, pureer jij nog? Dan gewoon kipfilet of gehakt, altijd goed toch? Bloemkool, aardappel en gehakt? Zoiets?

Jammer van de nachten Sabine :( zal dat door het weer komen?

We hebben besloten dat ik morgen terugga met het vliegtuig samen met I. Het scheelt een overnachting, dus zelfde kosten. En I hoeft niet twee dagen in de auto te zitten, ideaal! Ben benieuwd dus hoe het in het vliegtuig gaat, spannend.
    Het valt precies in I haar slaapje, dus hopelijk komt ze goed in slaap bij mij op schoot....

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Dat geloof ik! 24gr is een stuk lekkerder.

E haar groentehap is nu als vervanging van haar fles. Dus dacht ga er een complete maaltijd van maken.
    Niet elke dag vlees hoor. ;)
    Ja ik pureer nog. Sommige groente wel prakken. Aardappels doe ik wel helemaal fijnmaken.

Oh dat is wel prettig voor I. Zeker spannend. Hopelijk verloopt het allemaal zonder problemen.!
    En anders draagdoek bij de hand houden?

14. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Ik weet dat ik vroeger de prakjes van mijn moeder erg lekker vond, zelf toen ik ouder was. Volgens mij was bloemkool, gehakt en aardappel de favoriet maar met broccoli vond ik het ook heel lekker haha. Ik vind nog steeds prutjes erg lekker haha.

Ja de draagzak gaat mee. Neem niks anders mee, de kinderwagen gaat terug in de auto. Ik wil haar vlak voor het boarden in de draagzak doen en hopelijk valt ze dan lopend in slaap.
    Ik ben alleen bang dat ik haar niet in de draagzak mag houden tijdens het opstijgen dus dat ze dan wakker wordt als ik haar eruit haal. Om haar dan weer in slaap te krijgen wordt lastig :( hopelijk mag ik haar dus gewoon in de draagzak houden. Sowieso zit ze dan meer vast dan met een gordel (ze zit vast aan mij en ik zit vast aan een riem, maar goed, ik weet niet wat het beleid is..)

Ohhhh ik zat net te denken aan de wintertijd! Oh oh... Dat wordt wat... Heeft ze nu echt een lekker ritme, wordt ze straks niet om 6u30 maar 5u30 wakker....
    Als het zo makkelijk zou zijn om dat uurtje weer te verschuiven, dan hadden we dat toch allang gedaan;)?

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    hihi okee, ik prak nu inderdaad ook regelmatig mijn aardappels bij de groente. Heerlijk. :)
    Bedacht me net ook, dat ik bij sommige groente ook ei erin kan mengen.
    Ik ga maar weer eens op onderzoek uit.

oh dat zou wel heel erg vervelend zijn als je haar eruit moet halen. Misschien even voor de zekerheid een belletje.

och nee heh! :( totaal niet aan gedacht nog.
    E word tegenwoordig ook al wat vroeger wakker. meestal is ze half 8 a 8 uur wel klaar met slapen. Al is ze 's avonds om 20:00 ook alweer moe.
    Wordt inderdaad wat..

16. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

Feb 17, 2015
    1,635
    0
    36
    Female
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik heb geen idee of het van de warmte komt. Misschien is het een sprongetje, een aankomend tandje, een fase... haha wie zal het zeggen. Ik was in ieder geval zo moe dat ik de hele nacht heb geslapen, dus als ze heeft gespookt ben ik er niet wakker van geworden.

#Vlees, gewone gehakt en kipfilet zijn inderdaad goede keuzes om mee te beginnen. Of van die blokjes varkensvlees. Zolang het maar onderbewerkt is. Wij wachten er nog even mee. Vind het wel makkelijk alleen de groentes. En we eten zelf eigenlijk bijna altijd bewerkt vlees dus als ze dat mag kan ze dat lekker mee eten een paar stukjes. In prinicipe mogen ze ook maar 20 gram dus ze missen er niet veel aan als ze het nog niet krijgen.
    Maar ik snap het wel hoor, dat hadden wij ook bij de eerste ;)

Ik prak mijn eigen eten ook altijd door elkaar, eet veel makkelijker als je ook nog op 2 kids moet letten en ze moet voeren :p

Vliegtuig, jij durft :p Ik zou persoonlijk nooit gaan vliegen met die kleintjes. Als ik al denk aan hoe pijnlijk het is voor mijn oren (het steigen en dalen en soms een groot deel van de reis) Dan wil ik niet weten hoe dat is voor die kleintjes. Plus als ze de hele reis zouden huilen zou ik met echt te opgelaten voelen, nee hoor mij niet gezien :p Lekker met de auto op vakantie, zelf bepalen wanneer je even pauze houd enzovoorts. Vind je man het niet vervelend dan dat hij straks heel die weg naar huis in zijn eentje zit?

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    lastig heh, dat je pas achteraf weet wat haar dwars heeft gezeten.

hier is ze vannacht wel een paar keer wakker geworden, gelukkig sliep ze wel gelijk weer verder. :)

#vlees. Ja het is inderdaad niet veel wat ze mogen, kwam inderdaad alleen maar kip of gewoon gehakt tegen. Of een evt. varkenslapje.
    maar na wat onderzoekjes kan ik ook bijv. aardappel, broccoli en ei maken of bloemkool,broccoli, rijst en kaas
    wortel, champignon en rijst etc.
    Ook wil ik nog niet elke dag vlees gaan geven. af en toe weer een beetje. :)

Vanavond gaan we lekker BBQ-en. Afscheid nemen van het warme weer. ;)
    E mag weer een lekker witlof prutje eten.
    Net pastinaak met aardappel gekookt, ben benieuwd wat ze daarvan vind.

18. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

Feb 17, 2015
    1,635
    0
    36
    Female
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    M heeft van het weekend inderdaad ook voor het eerst kaas door haar bloemkool prutje gekregen :) heerlijk vond ze dat :p

Wij gaan zondag bbq-en met de mensen die ons geholpen hebben met klussen en verhuizen. De voorspellingen voor zondag worden steeds beter, nu zonnig met 21 graden :) Perfect weertje om te bbq-en :D

Pastinaak heb ik nou nog nooit gegeten, waar smaakt dat naar?
    M krijgt vanavond de rode biet met aardappel voor de eerste keer. Gaat de witlof nu wat beter? Andijviestamppot was hier niet zo'n succes.

19. Lexi

Lexi Actief lid

Dec 24, 2014
    253
    7
    18
    Oei ik lees en dacht echt even chips! wintertijd en die van mij wordt al om half 6 wakker haha. Maar vergeet niet dat ze er 's avonds ook op een "ander" tijdstip ingaan he, dus komt wel weer goed.

Vliegtuig, succes! Durf dat ook niet zo aan maar zo'n hele rit is ook niks. Wij hebben besloten niet op vakantie te gaan, zo na de verhuizing willen we de kleine even rustig laten wennen, ze is er wel gevoelig voor.

Qua eten is het hier ineens heel simpel. Met de verhuizing tijdelijk potjes gegeven en nu eet ze daarin als een gek, wil niet anders meer. Ben allang blij dat ze zo lekker eet nu dus laat het maar even zo. Ik was schijnbaar zelf ook zo gek op die dingen.

Verder heb ik nu een beginnende kruiper om achteraan te gaan, moet de vloeren beter gaan boenen!:p A. is duidelijk fan van de grove motoriek:) Zit geen rust in haar kleine kontje. De rest gaat wat langzamer denk ik.

Ah iedereen veel bbq plezier! Hebben er ook al een paar achter de rug, vind het zo gezellig!

20. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Is maar een uurtje vliegen, dus ik durf het aan. Ik hoop dat ze slaapt tijdens het stijgen dus dat ze haar oortjes niet voelt. Verder is ze niet zo moeilijk dus ik heb er alle vertrouwen in haha ;) we gaan het ervaren.. Liever uurtje drama dan 14 uur in de auto. Mijn vriend vind het niet erg, die vind het alleen maar fijn dat hij dan zaterdag al thuis is. Dan heeft hij nog een dagje vrij voor hij gaat werken.

Varkensvlees mag volgens 'mijn' schema pas met een jaar ;) daar kunnen namelijk andere bacteriën in zitten dan bijv rundvlees en die kunnen zwakkeren/mensen(dieren) met een lage weerstand erg ziek maken. Persoonlijk zou ik daar dus wel mee wachten. Just in case.

Hier heeft ze ontzettend zitten smullen van de bloemkool met aardappel vanavond!

Ha Lexi, weer van de partij. Hoe gaat het nu met je?
    Ahhh leuk dat ze kruipt! Kan me niet voorstellen dat dat hier gauw gaat gebeuren haha. Als ze het wel gaat doen ben ik bang voor alle haren die ze van onze drie katten mee gaat sleuren ;)

Hoe zal het met Fien gaan?

Veel plezier bij de BBQ!

Share This Page