Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: had je dan zoutloze kaas gehaald? Zoja welke raad je aan?

Oh dat is een lekkere temp. Inderdaad. :)

Lijkt heel erg op wortel vind ik zelf. Ben benieuwd war E ervan vind.
    Ja nu ik witlof met aardappels geef gaat het goed.
    Was echt het pureren wat niet ging.

Lexi: oeh dat is vroeg de dag starten...
    ene kant wel lekker makkelijk potjes. Je hoeft niet na te denken wat je voor ze moet gaan maken etc.

Wat leuk zeg! Dat ze begint Te kruipen. :)
    Hier wilt ze ook vooruit komen. Maar gooit dan haar benen en armen in de lucht... schiet ook niet op dus.
    Hier druk met praten.
    Hier nu bij toeval:
    Papa, mama, oma, bah en ja gezegd

ZaZaM: uurtje vliegen is inderdaad goed te overzien.
    Even gecheckt en het was een runderlapje. ;)
    Wat heb jij je al goed ingelezen over bepaalde dingen.

Ik denk dat Fien nog vakantie heeft. :)
    Zou wel leuk zijn als meer mama's mee gaan kletsen.
    Hebben wel een paar meelezers. ;)

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier heeft E trouwens net even een avondslaapje van ruim 2u gemaakt.....
    Ben benieuwd hoe de nacht gaat verlopen.

3. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Zoutloze kaas? Nee gewone kaas.
    Vlees is volgens mij geen probleem zolang je het maar wel gewoon goed doorbakt. Hier heeft de oudste ook ruim voor ze 1 jaar was varkensvlees gekregen. Je mag alleen absoluut geen rauw vlees geven.
    Oké ga ik misschien ook maar eens halen dan. Rode bieten waren geen succes, bijna niets gegeten.

Wat leuk lexi, hier zit dat er nog lang niet in hoor, kruipen. Maar dat vind ik niet zo erg, hoef ik er ook niet achteraan haha.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja had ik weer ergens gelezen. Dat je het beste zoutloze kaas kan gebruiken.
    Aha oke. Lijkt me ook wel vrij logisch. Dat je geen rauw vlees mag geven.
    Hihi heel haar gezicht rood zeker?
    Terwijl rode bietjes vrij zoet zijn.

Madam ligt alweer te slapen. Uurtje wakker geweest.

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    #1465 ZaZaM, 15 sep 2016
    Laatst bewerkt: 15 sep 2016
    Haha flink aan het kletsen dus Meisje ;) hier zegt ze sinds gisteren ook soort van mamamamama en bahmamama zoiets :p

Zoutloos is inderdaad beter, maar je ontkomt er ook niet altijd aan. Dingen die ik zoutloos kan kopen, koop ik zoutloos zoals rijstwafels.
    Jonge pitloze kaas is denk ik gewoon prima. Het is niet dat je het elke dag gaat geven in grote hoeveelheden toch?

Tsja je moet het zelf weten van het varkensvlees, maar ik gok het er niet op (die bacterie hoeft niet, kán).. Daarnaast is het ook heel vet, slechte vetten..
    En rauw vlees mag natuurlijk sowieso niet nee!

Hihi misschien moet ze ff wennen aan de bietjes, best een uitgesproken smaak :p al eet E dus blijkbaar ook zo die witlof wat me verbaasd haha.
    Jullie variëren wel veel! Goed hoor!
    Ik merk dat ik toch wel blijf hangen in de dingen die ik zelf ook regelmatig eet en dat is bloemkool, courgette en broccoli. En tomaat en paprika. Veel meer nog niet echt gegeven. Oh ja en wortel maar dat eet ik haast nooit.. Bedenk me nu dat ik ook wel eens sperziebonen kan proberen..
    Nou dames, hopen op een goede nacht vandaag!

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zeker druk aan het kletsen. Al is papa favoriet. Oma heb ze 1x gezegd.
    Gisteren zei mn zwager bah. En E zei gelijk ook bah. Zoo schattig.

alleen heeft ze sinds eergisteren het gillen ontdekt. :(
    probeer het zo goed mogelijk te negeren. Hopelijk is het gauw over.

#zoutloos. Nee helaas ontkom je er niet altijd aan. Net zoals suikers etc.
    Nee zal ws. 1-2x per week zijn.

#varkensvlees: nee ik neem de gok ook niet. Genoeg ander soort vlees. :)

Hihi E is gewoon een vuilnisbak. Die kan je tot nu toe alles geven. Hopelijk blijft ze een goede eter.
    niet dat we over een jaar drama hebben dat ze geen groente wilt.
    Lijkt me ook wel lastig om bepaalde groente via de rapley methode te geven. (Niet in verdiept)
    Hier heeft ze nu bijna alle groentes wel gehad.
    En nu wil ik combi's gaan maken. En gaan verdiepen in pasta. Mogen ze ook binnenkort dacht ik.

Goeie nacht. En jij een hele goede vlucht!
    Hoelaat moet je vliegen? Hopelijk gedraagt I zich. En gaat ze heerlijk slapen. :)

7. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Haha ja ik hou me aan sommige dingen wel en andere dingen vind ik onzin. Mijn vader staat er iedere keer versteld van wat het nu allemaal niet mag en ze dat bij ons gewoon deden. Toen kregen we met 3 maanden al vaste voeding :eek: kijk ze onderzoeken natuurlijk steeds meer en sommige dingen zullen ook echt wel slecht zijn, maar ik vind persoonlijk dat iedereen tegenwoordig echt een beetje doorslaat in dat alles maar slecht voor je is.
    Wat ZaZam ook zegt, je geeft het heel af en toe eens een klein beetje. Hier trouwens gewoon de extra belegen kaas van de aldi haha.
    Bij de oudste had ik speciaal jonge kaas gekocht wat ik uiteindelijk weg kon gooien. Wij eten geen jonge kaas en zij at het maar heel weinig.
    Die varkensvleesblokjes heb ik toen 1x gegeven, die vond ik zo taai dat ik de rest niet eens met heb gegeven.
    Hier dus voorkeur voor kip en gewoon gehakt. Kocht altijd een bak met kipfiletblokjes en deed dat in porties in de vriezer.

Jou schema kan ik trouwens niet vinden op die website, ZaZam.

Ja haha ze zat ook helemaal onder ja. Nee geen idee, misschien dat ze een tweede keer beter eet. Was met de andijvie ook zo. Alleen dan moet ik eerst weer rode bieten in huis halen :)

8. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    https://www.borstvoeding.com/files/kleintjes-voedselintroductieschema.pdf
    Hier op niet? Dat is de link rechtstreeks naar het schema. Anders vind je hem wel via Google als je borstvoeding en voedselintroductieschema intoetst denk ik.

We vliegen om 15u35 en normaal gaat ze om 15u30 slapen dus ik ben benieuwd.. De gate sluit om 15u20 dus dan wil ik eigenlijk pas het vliegtuig instappen ;) ben zo benieuwd!

Ohh ja dat gillen. Haha bij een collega haar baby was dat ook zo. Die fase duurde best lang. Ze stopte pas met gillen als ze haar speeltje kreeg aiiiii hahaha ik ben er ook bang voor.p

#Rapley je zou gewoon eens een stuk beetje gekookte groenten kunnen geven in haar vuistje en kijken wat ze ermee doet. Of een reep tomaat oid.

Heb je lekker van je tuin genoten Sabine met het mooie weer ;)?

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: ja dat is ook wel weer zo. Alle adviezen veranderen ool elke keer.
    Ik kijk ook wel een beetje naar E. Waar ze aan toe is etc.

Gauw weer rode bieten eten. :)
    Hier heeft E trouwens wel een beetje rode bieten op vd week.
    Wij aten rode bieten en na haar eigen maaltijd zat madam nog steeds te happen toen ik aan het eten was. Elke keer kleine stukjes in dr mond gegaan. Leek het lekker te vinden. :)

Lekker hoor zo laat vliegen. Heb je toch n lekkere laatste dag daar.

Hopelijk stopt E er wat eerder mee met dat gillen. :p
    Het is niet echt dat ze gilt om iets. Ze is dan lekker aan het kletsen. En ineens gaat ze gillen en dan weer kletsen...
    Ze gilt ook niet lang. Mede denk doordat ik het negeer.

10. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    #1470 Lexi, 16 sep 2016
    Laatst bewerkt: 16 sep 2016
    Jullie gaan te snel!:p

Zaza, alles is redelijk goed, even mijn draai weer vinden in het nieuwe huis. Af en toe redelijk uitgeput nog met de kleine, wanneer zij eindelijk goed door gaat slapen geef ik een groot feest haha. En ipv kattenharen zit ik hier met hondenharen... Nooit eerder hebben die haren me zo geïrriteerd;) Blijft even slikken om maar 1 hond rond te zien rennen in onze nieuwe tuin.

Meisje, ik blijf denken dat jij de meest relaxte baby ooit hebt, slaapt lekker, eet lekker, huilt weinig. Mazzelaar:D Hier komt er voornamelijk wawawa uit, misschien omdat ik altijd auwa zeg wanneer ze weer een bos haar uit m'n hoofd trekt... met geen mogelijkheid krijg ik een mamama of papapa helaas.

Sabine, ja moet er wel constant achteraan nu idd... Maar tis weer een stapje dichterbij lopen, daar kijk ik zo naar uit:)

Oh en dat gillen blijft wel even denk ik. Oude buurmeisje was 1 jaar en die hoorde ik nog steeds. A is ook nog druk daarmee, ook niet om iets te krijgen, ze vindt het gewoon leuk

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ja die katten/honden haren. Vreselijk zeg!
    Ik irriteer me er ook mateloos aan. Nu valt het haren verliezen nog wel mee. Mrja die periodes gaan we ook weer krijgen. :(
    E vind de hond helemaal geweldig. Als ze langs loopt gaat E helemaal schaterlachen en gek doen.

Doet A de hondenharen ook in de mond stoppen? Hopelijk heb je een gladde vloer.
    Hier een pvc vloer en heb een vloerwisser van Jemako gekocht. Wat 'n ideaal ding zeg. Nu loop ik elke keer even gauw een rondje in het huis als E op de grond ligt te spelen.
    net even wat gemakkelijker dan een stofzuiger

haha wie zal het zeggen, hier zeg ik elke keer halloooo vind ze zo grappig! En sinds gisterenavond probeert ze het ook na te zeggen. De klank lukt al aardig nu het juiste woord nog. :)
    Heb het zeker getroffen. Slapen s nachts mag van mij wel beter, maar verder mag ik zeker niet klagen.
    Ben zooo bang dat een evt. 2e zo zwaar gaat worden :p Niks gewend natuurlijk.

ohh hier kijk ik ook al zo uit naar het lopen. Staan aan tafel vind ze hier al helemaal geweldig. Stralen dat ze doet.

Aii, laat ik me dan maar op het ergste voorbereiden.. Kan het altijd nog meevallen. Zo irri dat gillen. Vooral als we buiten zitten.

ohh wat is het heerlijk afgekoeld zeg. Wel gelijk een wat sombere dag maar ach.
    Lekker aan de poets. Nu is het niet zo erg :)

12. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Bedankt voor de link ZaZam, kon hem op de website niet vinden. Ook is de website bij mij heeeel traag. Staan heel veel dingen op die ik in andere schema's weer bij andere leeftijden heb gevonden, zoals bijvoorbeeld van het voedingscentrum. Hou dat denk ik ook maar aan anders moet ik weer gaan wennen aan een nieuw schema en voor Z werkte de "oude" ook goed :p

Gillen, hier geen gillen tijdens het kletsen, wel krijsen als madam even geen aandacht krijgt terwijl ze dat wel wilt.

Tuin, nog niet echt van kunnen genieten. Nog steeds superdruk bezig met uitpakken, klussen, opruimen, etcetera.

Lexi, ik zag later dat jou kleintje al een maand ouder is dan M. Dat zegt natuurlijk nog niks, want onze oudste heeft nooit gekropen, die is meteen gaan lopen.
    M lijkt wel wat op haar grote zus want die rolde ook nooit en M doet dat eigenlijk ook niet. Aan de ene kant wel jammer en aan de andere kant heerlijk om te weten dat ik haar neer kan leggen en weer op dezelfde plek aantref als ik even weg zou lopen :p

Succes straks met de vlucht ZaZam, ik ga voor je duimen dat ze lekker gaat slapen!

Hihi Meisje heeft inderdaad echt een voorbeeldige baby ;) Leuk filmpje trouwens ook zeg op facebook! Wat een dotje om te zien :D

Morgen komen de meiden van de centering pregnancy groep langs. Even gezellig bijkletsen. Ondanks dat we met een vrij grote groep waren is er maar 1 die er deze keer niet bij kan zijn, wel jammer, maar het is altijd lastig om dan een goede datum te prikken. Ben heel erg benieuwd naar hun ervaringen en kleintjes. Qua slapen al eens geinformeerd en hun kleintjes slapen ook nog maar 2x per dag, duur van de slaapjes varierend, maar eigenlijk wel ongeveer gelijk aan dat van M.

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Schema: Welk schema hou jij aan Sabine?
    Die ik heb van kind & gezin, kloppen heel veel dingen niet volgens mij. :( nu maar oriënteren op andere schema's.
    Zit zoveel verschil in..

haha echt 'n meisje heh, willen alleen maar aandacht :)
    Gaat Z dan ook wel eens naar M om haar gerust te stellen? Of ben jij altijd de pineut?
    Dat merk ik als E bij m'n moeder is, dan is ze continu mijn zusjes aan het volgen, en als ze dan een tijdje geen aandacht van die 2 krijgt, laat ze dat ook wel even horen.
    Krijgt ze weer 'n minuut aandacht van die 2, en dan is het ook gelijk weer goed. :)
    Het liefst loopt ze dr achter aan..

ahh wat jammer dat je er nog niet van hebt kunnen genieten. :9 zeker met het lekkere weer van de afgelopen dagen. Z wel lekker in de tuin gespeeld zeker?

hihi het heeft inderdaad zijn voordelen als ze niet rollen. Vanmiddag hoorde ik haar af en toe door de babyfoon. Op gegeven moment toch maar even om het hoekje gekeken. Ligt ze lekker te spelen op dr buik....

Dank je. Ze lag zo lekker te spelen. Alleen gaat ze de box steeds kleiner vinden :( Na het filmpje stootte ze haar hoofd ertegen aan toen ze zich om wou draaien naar de andere kant.
    Nu leg ik vaak een kleed op de grond, maar dat krult elke keer op.
    Even van die speelmatten kopen, heeft ze er wat meer grip op.
    Och en die link van het kruipen snapt ze echt niet. :p

Wat leuk zeg! Doen jullie het elke keer weer bij iemand anders thuis?
    Ooh dat is wel prettig om te horen, dat er meerdere kindjes hetzelfde slaappatroon heeft als M.
    Ik zie het E voorlopig nog niet doen. Naar 3 slaapjes.
    Merk het vanzelf wel hoe ze het gaat regelen.

Vanavond willen we eventjes naar de stad gaan, even kijken rond welke tijd het handigst is. :)

Ben benieuwd hoe het gegaan is ZaZaM. :)
    Welkom terug in NL

14. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik heb het van voedingscentrum.nl gehaald en als ik iets niet kon vinden zocht ik het op op google.

Haha ja echt een meisje in dat opzicht. Ja die gaat er ook wel eens naar toe. Zo schattig om te zien. M zou inderdaad ook het liefst de hele dag achter z aan lopen volgens mij. Houd haar continu in de gaten.

De laatste middag heb ik wel nog even het zwembadje gevuld om er nog even van te genieten.

En een boxkleed of werkt dat ook niet?

Morgen eerste keer dat we afspreken, maar denk wel dat we de volgende keer weer bij een ander afspreken.

Veel plezier in de stad!

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ga daar ook eens even naar kijken. Wie weet..

Ahh wat lief. Grote zus bekommert om kleine zus.

Boxbleed vond ik elke keer zo'n gedoe.
    Net een speelmat gekocht. Ben benieuwd. Lekker groot en lekker makkelijk schoon te maken. :)

Leuk hoor. Heel veel plezier morgen.
    Echt leuk om allemaal baby's te ontmoeten va n dezelfde leeftijden

16. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Zooooo back homeeee! Nou ging hartstikke goed.
    Ik ben echt op het allerlaatste moment gaan boarden. I sliep nog niet maar lag rustig in de draagzak. Voor het stijgen moest ik haar helaas uit de zak halen want ze moest met haar rug maar mij toe op schoot in een babyriempje. Gelukkig was ze rustig tijdens het stijgen, een stukje komkommer gegeven zodat ze kon sabbelen. Toen ik weer de riemen los mocht maken ben ik met haar in de draagzak gaan wandelen door het vliegtuig. Na 10/15 minuten sliep ze (mensen zullen me wel gek gevonden hebben hahah). Na 20 minuten werd echter al de daling ingezet dus moest ik haar weer uit de zak met het gezicht naar voren op mijn schoot zetten. Eventjes jammerde ze wat omdat ze (denk ik) uit haar diepe slaap werd gehaald. Hierna was ze weer lekker vrolijk. Iedereen was heel behulpzaam en veel vonden haar heel leuk en interessant, best wat mensen kwamen naar me toe en zeiden 'ohh wat een dotje' 'oh wat heeft heeft ze het goed gedaan' etc. Ik ben dus heel blij!
    Mijn zus kwam me alleen veel te laat halen van het vliegveld door de files dus we kwamen wat later thuis dan verwacht. Daardoor heeft ze later dr drinken gekregen en is ze een uur later gaan slapen maar ze slaap nu al sinds 19u30 heerlijk..... Ik had wat bloemkool uit een potje (gepureerd dus) oooohhh wat heeft ze daarvan gesmuld haha.

Gezellig dat de CP groep langskomen Sabine! Wat leuk dat je daar nog contact mee hebt.. Poeh al de meesten op 2 slaapjes? Kan me daar niks bij voorstellen haha.

Poeh wat is het hier nog benauwd binnen!

E ontwikkelt zich echt goed Meisje! Misschien door haar zusjes ook wel?
    In de Hema heb je een heel groot kleed met aan de ene kant katoen en andere kant soort van zijl. Ideaal op op te spelen zowel binnen als buiten! Misschien eens naar kijken?
    Hier rolt ze nog niet echt. Op vakantie 1x van buik naar rug, verder wel echt serieuze pogingen tot kruipen (njah, knie onder buik trekken). Maare, staat ze al:eek:????

Ja Lexi, zal wel even wennen zijn, 1 hond:( ik ben nog steeds niet over de dood van onze hond heen (nu al 7 jaar geleden), was zo een schat van een hond. Ze was al heel vroeg bij ons in het gezin (toen ik nog bij mijn ouders woonde). Echt een top beestje.

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat fijn dat het zo goed gegaan is. Ondanks je haar niet in de draagzak mocht houden.
    Nu weer lekker thuis! Succes met je was wegwassen. :p
    Hihi dat is weer wat anders dan stukjes eten.

Ja wie zal het zeggen. Vanaf baby af aan is ze al erg wijs. (Volgens anderen)
    Heb nu zo'n soort rubberen speel/puzzelmat.
    Morgen even uittesten.
    Ooh maar het begin van het kruipen is er wel al. :)
    Staan doet ze al een aardig poosje. Maar aan tafel staan is helemaal het einde.
    Op schoot staat ze alleen maar te springen. Kan ze niet normaal doen.... :(

Sommige beesten vergeet je nooit meer.
    Wij hadden vroeger ook een superhond.
    Kruising labrador/rottweiler.
    Wat n schat was dat. :)

18. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hihi dank je. Was valt gelukkig mee, ik had daar een wasmachine gelukkig. Maar ons huis was natuurlijk een bende door de katten dus vanmorgen om 6u45 was ik al aan het stofzuigen en heb ik ook even gedweild. Nu snel boodschapjes gedaan en koelkast schoongemaakt. En dan is het pas 9u haha!
    Vanavond als mijn vriend komt kan ik pas gaan uitpakken, want hij heeft alle bagage mee in de auto.

Wow dat ze al staat joh. Komt ze ook al zelfstandig tot zit?
    Hier staat ze echt niet ook niet als we daarbij helpen. Zakt direct door de benen :p klinkt inderdaad als een heel wijs meisje! Leuk hoor:)!
    Oh ja zo een speelmat wil ik uiteindelijk ook kopen ja of misschien voor dhr verjaardag vragen ofzo :p

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ooh dat scheelt een hoop! :)
    ja al die haren natuurlijk. wow! jij hebt al veel gedaan..
    en dan te bedenken dat ik pas om 9u m'n bed uit kom hihi.
    Hoelaat hoopt je vriend aan te komen?

Nee dat gaat nog niet. Al gaat het zitten ook nog niet echt super hoor. Ene keer zit ze top, en andere keer zakt ze helemaal naar voren.
    Maar ze zit ook nog niet in de kinderstoel, dus echt gestimuleerd word ze niet.
    Het is nu sinds een paar dagen dat ze echt op haar voeten staat. Eerst ging ze vaak op haar tenen staan.
    waren nu 12,- bij intertoys. die speelmat.
    Figuurtjes kan ze straks in bad gaan gebruiken. :)

20. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hij hoopt er rond 17u30 te zijn, hij is heel vroeg vertrokken vanmorgen :)

Hier hangt ze ook helemaal naar voren als ze zit, maar dan valt ze niet om. Rechtop houdt ze het maar een paar seconden vol, maar wel steeds beter.

Ohh ik zal eens bij de Intertoys kijken, weet je of ze nog in de aanbieding zijn?

Deel Deze Pagina