De laatste keer dat we bij cb zijn geweest was op 7 juli, toen woog ze pas 5890gram. Tegen de tijd dat we weer gaan zijn we 3 maanden verder, maar denk niet dat ze dan al ruim 2 kilo aangekomen zal zijn Ach die voeding valt vanzelf een keer af. Ik heb er geen problemen mee dat ze 4 voedingen krijgt dus ga ook niet proberen om er 1 weg te laten vallen. Merk wel dat ze er meer tijd tussen kan laten en soms ook maar heel kort drinkt eind van de middag, dus die voeding zal uiteindelijk vanzelf weg vallen. Volgende week ga ik worteltjes, bloemkool, sperziebonen en spinazie maken voor M. Er staat ook nog courgette in de vriezer 1 portie. Mijn man wilde vanavond rode kool eten dus krijgt M courgette, proberen we de spinazie volgende week wel uit.
Wow! wat 'n klein poppetje dan vergeleken met E E woog dat met 2 maanden :O hihi nee dat zal dan wel niet nee. Daarom! Dat is de 3e voeding die wat moeizamer gaat bij jou? Nu gaat E de middagfles ook zo nu en dan moeizamer drinken Mrja die heeft ze echt nog wel nodig voorlopig. Vanmiddag had ze ook alweer 60cc laten staan. Kijk genoeg variatie Hier gaat E vanavond rode bieten eten net als wij. Volgende week spinazie. Als ze het lekker vind, ga ik er ook een beetje ei toevoegen de 2e dag. Wilde ook preisoep gaan maken. Alleen de prei vergeten vanochtend. Zoals wel meerdere dingen.. Word ik af en toe zo moe van heh. E. heeft weer een onrustige nacht achter de rug. Hopelijk was het weer éénmalig. Haar tandjes zijn bijna door.. ben benieuwd..
Ja hihi ze is niet zo groot/grof, tsja hoe omschrijf je dat het beste. Ook niet magertjes gelukkig! Ja klopt, de eerste voeding is een fles waarvan ik een gedeelte meng als papje 's ochtend rond 7.15uur, daarna krijgt ze tussen 11.30-12.30 de borst, 's middags tussen 15.30-16.30 nog een keer de borst maar dan drinkt ze de ene keer heel goed en de andere keer maar vrij kort en 's avonds voor het slapen gaan krijgt ze nog een keer de borst. Die drinkt ze over het het algemeen vrij goed, maar soms ook wat korter. Dan heeft ze blijkbaar toch genoeg aan haar avondeten. Yoghurt na krijgt ze natuurlijk al vrij lang, maar dat is niet zo'n grote portie. Is het de eerste keer dat E rode bieten krijgt? Ben benieuwd wat ze er van vind Ik ga er denk ik ook een beetje ei bij doen, bij de spinazie. Pff vervelend is dat hè! Ik wordt af en toe ook gek van die boodschappen, denk ik alles gehaald te hebben kom ik er thuis achter dat er nog meer op is. Zo heb ik bijna iedere dag een wandeling naar de winkel Niet zo erg als het mooi weer is maar ben toch al gauw 45 minuten van huis af dus is af en toe echt een geplan met al die slaapjes en tussendoortjes etcetera. Wat vervelend van de nacht! Arme meid, hopelijk komen ze nou snel eens door en ben je er voorlopig eventjes vanaf!
hihi, verklaart wel dat maatje 62. E is gelukkig ook niet echt dik. Alleen dikke bovenbenen. Maar het is geen micellen poppetje. Als prakkie wel de 1e keer, ze heeft al wel een paar sliertjes van mij geproefd. En dat was al smullen. Zal nu ook wel goed komen denk. Ja heel vervelend! Oei dat is best lang ja! Hoelang moet je lopen naar de supermarkt? Hier is het ong. 5 min lopen. Goed te doen dus. Zou nog korter kunnen maar dan moet ik door de berm. Geef je die tussendoortje dan niet in de kinderwagen? Fruit werkt niet natuurlijk. Maar een soepstengel/broodkorst etc. moet lukken toch? Ja hopelijk slaapt ze aankomende nacht goed. Slaapjes overdag gaan ook erg moeizaam. Maar.... vanochtend heeft ze tijdens haar wakkere periode in de maxicosi gezeten (moest weg) en na haar ochtendslaapje boodschappen gedaan. Waardoor ze weer in maxicosi zat. Dus spelen had ze niet gedaan. Ook haar energie niet kwijt geraakt dus. En dat is ze nu vanaf 15:15 aan het inhalen Ben nu dus al voor haar aan het koken, tot 17:00 red ze het niet meer denk ik. Ja ik hoop het ook! Je ziet ze nu echt superduidelijk zitten. Wie weet... Zojuist begonnen met het fotoboek (1e jaar) van E. Ben al bij 2-3 maand Ik had alles al in mapjes gesorteerd op de harde schijf. Kwestie van alleen maar over kopiëren. Nu elke maand even bijhouden, dan is het niet zoveel werk. Doen jullie ook een apart fotoboek van het 1e jaar?
Het was hier ook altijd 5-10 minuten lopen Maar nu toch al gauw 15-20 minuten lopen, ligt er ook wel een beetje aan of ik snel loop Nee broodkorst en soepstengel wilt ze zich nog wel eens in verslikken dus vind dat geen prettig idee, als ze half de moord stikt en ik het niet merk omdat we aan het wandelen zijn. Dat scheelt dan inderdaad wel als ze der energie niet echt kwijt kan. Heeft ze het nog vol gehouden tot 5 uur? Wij doen inderdaad wel een fotoboekje met een aantal foto's van het eerste jaar. Maar dat sorteren komt tegen die tijd wel Nu geen tijd voor. Dan zet ik eerst alles in de juiste maand map en daarna ga ik selecteren welke ik in het album wil hebben. Dat is met een paar daagjes wel gepiept
Haha okee. Ooh nee dat is dan niet heel erg verstandig. Hier doe ik vaak broodkorst tijdens het wandelen. Ja ze heb het volgehouden. Al had ze iets over half 5 haar groentehap gehad. Lekker dat ze het vond die rode bieten. Had beetje veel gemaakt. Maar alles ging op. Daarna nog haar yoghurt helemaal opgegeten. Alleen vanavond had ze maar half uurtje geslapen. Met veel huilen.(of oververmoeid geraakt) 20:00 lag ze al op bed om de nacht in te gaan. Benieuwd hoe de nacht gaat verlopen. Zit echt niet lekker in dr vel vandaag. Nee begrijpelijk. Denk dat het bij een 2e ook heel anders gaat dan bij een 1e. Toch net even wat meer tijd.
En hoe is de nacht verlopen? Ik vermoed dat m een beetje verkouden begint te worden. Ze is iedere keer aan het kuchen en hoesten. Hoop dat ze niet echt ziek wordt. Inboedelverzekering dekt de schade trouwens niet omdat het een huurhuis is en de spullen die beschadigd zijn dus niet van ons zijn. Hij heeft ons geadviseerd het bij de wa verzekering te proberen dus daar gisteren de schade gemeld. Zou fijn zijn als het vergoed word. Leuk dat ze de rode bieten zo lekker vond!
Mwa.. Ong. 4x eruit gemoeten. Wel tot 8:30 geslapen. Alleen nu was haar ochtendslaapje maar 3 kwartier. Oei! Nee dat is niet te hopen nee. Hier was E ook 1 dag aan het snotteren, en daarna niets meer gemerkt. Och wat balen zeg! Nou inderdaad! Al krijg je maar een deel vergoed. duimen,, duimen.. Ja zeker leuk! Tot nu toe lust ze alles. Ben ik wel blij mee. Ben benieuwd of de spinazie volgende week ook goed gaat. Wil ook nog prei gaan klaar maken. (preisoep) Zojuist een boterham geprobeerd. Ging super! Vond het ook lekker. Op gegeven moment zelf gestopt omdat ze de fles ook nog moest krijgen. Daar liet ze nu 60cc van staan (net zoals gisteren)
Oh dat is wel balen zeg van je nacht!! Hopelijk aanstaande nacht dan wel beter. Het blijft wel een beetje bij kuchen en hoesten dus wie weet zet het niet door. Ja heeel hard duimen, heb de rekening nog niet binnen... dus het is nog afwachten wat die gaat doen.. Hou er rekening mee dat prei wel wordt afgeraden voor het eerste jaar. Het is namelijk een ui soort. Boterham gaat er hier ook goed in, ze krijgt er 1 zonder korsten en met boter. Gaat altijd helemaal op
Ja wie weet. Morgen werken. Dus zou wel prettig zijn. Hoop het voor je. En voor M natuurlijk ook. Hier doet E vandaag ook veel hoesten trouwens. Ooh dat wist ik niet. In het receptboek staat preisoep bij 6-9maand. Vreemd dan zeg. Je verwacht dat zo'n receptenboek de richtlijnen een beetje volgt. Hier ook met boter gedaan ja. Wanneer plan jij het in? In je schema? Gewoon net voor de middagfles? Moet even gaan zoeken hoe ik het ga doen.
Ja dan is het helemaal prettig als je wel goed kan slapen. Ja heel raar dat dat niet overeen komt. Laatst las ik ook dat ze in het eerste levensjaar geen aardbeien mogen maar er worden wel potjes fruit verkocht vanaf 6 maanden met aardbeien. Ik snap het af en toe ook niet meer Ik geef het tegelijkertijd met onze lunch, de ene keer heeft ze dan al aan de borst gedronken de andere keer moet ze dan nog aan de borst drinken.
Balen van je nacht Meisje hopelijk wordt ze niet ziek. Meestal als de nachten hier slecht gaan is ze dag erna ziek.. Gelukkig slaapt ze hier klokje rond. Hopelijk wordt M ook niet ziek... Voelt ze ook warm? Zou fijn zijn als de rekening door je WA verzekering vergoed wordt.. Volgens mij zijn die dingen die niet mogen het eerste jaar meer omdat ze daar heftig op kunnen reageren qua darmpjes of allergie. Probeer je het 1x dan weet je genoeg toch Brood eet ze hier maar een halfje op denk ik. Ik besmeer het met boter en doe er dan geprakt fruit of groentenprutje op oid. Eerst gaf ik brood na haar middagslaapje om 14u maar haar slaapje gaat nu steeds later in waardoor ik het nu vóór het slaapje geef, echt als lunch. Fles krijgt ze soms voor soms na het broodje. Soms ook wel beetje voor en beetje na hier drinkt ze de flessen namelijk sowieso nooit in 1x op. 's Ochtends krijgt ze nog steeds papfles maar sinds gisteren proberen we ook een beetje pap met een bordje te geven. Ze eet namelijk nu eindelijk goed van een lepeltje. Ben wel benieuwd hoeveel ze binnen zou moeten krijgen. Ze eet namelijk nog steeds erg weinig.. Hier trouwens niet echt een fotoboek, maak wel maandfoto's. Misschien wel een leuk idee een jaarboek Een filmpje van het eerste jaar en belangrijkste ontwikkelingen lijkt me ook wel leuk. Dus alle filmpjes die we tot nu toe gemaakt hebben aan elkaar monteren. Ben daar alleen niet zo goed in
Ook al zoiets tegenstrijdigs inderdaad. Hier wel al aardbei gegeven. ahh okee hier zal het dan voor de fles worden. Na de fles gaat ze meestal gelijk naar bed. Nee khoop het ook niet dat ze ziek word. Al had ik ook ergens gelezen dat ze nu ook kunnen gaan dromen. Waardoor ze huilend wakker worden. Nog even de vraagtekens erbij. Wat goed zeg dat ze nu wel van een lepeltje eet. Hier wisselend ene keer papfles andere keer van het bordje. Ze krijgt nu haverpapje. Vind ze ook erg lekker. Qua eten. Volgens mij maakt dat niet zoveel uit nog. Zitten nu nog in de ontdekkingsfase. Dat is ook nog een goed idee ja. Is niet heel moeilijk hoor. Volgens mij heet het programma moviemaker. Leuk muziekje erbij en je bent klaar.
M voelt bijna altijd warm, ze is ons kleine kacheltje Daar kan ik dus niet echt van op aan. Maar als ik het niet vertrouw temp ik haar wel, tot nu toe is het nog niet zo erg. Z heeft toen ook voor het eerste jaar aardbeien gegeten inderdaad. M nog niet gegeven. De melk is voorlopig nog het belangrijkste. Geloof dat het pas vanaf 8 maanden echt overgaat naar de vaste voeding, maar ook dan is de melk nog steeds belangrijk. Als je twijfelt of ze goed groeit eens naar een extra weeg momentje gaan? Maar zolang ze het goed doet en tevreden is zou ik me geen zorgen maken
En hoe gaat het M? Hier heeft E flink gespookt vannacht. Overdag goed geslapen. Avondslaapje niet. Ligt nu al bijna een uur op bed en jammert nog steeds. Ook lijkt ze wat uitslag te hebben op 1 wang? Ja hoor gewoon gaan! Hier al 2x naar het weegmoment geweest. Gisteren fietszitjes besteld. Moest verjaardags cadeau verzinnen. En vond dat wel wat. Nu hopen dat het op.mijn fiets past.
Ah moviemaker, ik zal eens kijken! Aardbeien wacht ik voor de zekerheid ook nog even mee. Nou hier is er ook eentje verkouden geworden!! Pff wéér.. Komt echt door de opvang denk ik.... Slapen gaat gelukkig nog goed, maar ben benieuwd naar vannacht.. Net kreeg ze echt de slappelach toen ik neusspray in deed haha. Was echt zo grappig. Ik kwam ook niet meer bij! Over twee weken moeten we weer naar het cb, mocht het wegen dan tegenvallen dan zal ik wel vaker gaan denk ik. Net 210cc fles gemaakt ipv 180cc, heeft ze helemaal op! Vanavond hadden we een bbq van het werk, gelukkig wel in de buurt. I vond al die mensen en kinderen hartstikke leuk. Gelukkig werd ze niet onrustig van al het geklets, de mensen en het geschreeuw van de kinderen. Eten ging alleen niet zo goed, veeeeeel te snel afgeleid. Hebben jullie kindjes dat ook? Tijdens het eten zit ze continu om zich heen te kijken. Wil heel graag alles in de gaten houden en kijken wat er achter haar gebeurd.....
Het gaat goed met M, ze kucht af en toe wat maar daar lijkt het bij te blijven. Vandaag naar Blijdorp geweest en ze heeft maar 1 keer even in de kinderwagen geslapen. Het is verder echt super goed gegaan! Toen wij gingen eten lag zij nog te slapen en na ons eten werd ze wakker, dus een boterham gegeven en daarna een rustig plekje opgezocht voor de borstvoeding. Ze probeerde vanavond bij het avondeten het blad van de kinderstoel in haar mond te stoppen, haha echt zo grappig om te zien Oh leuk meisje, over een poosje kun je dus lekker met haar gaan fietsen. Wat vervelend weer van je nacht, hopelijk gaat dat snel weer beter! Hier is ze over het algemeen niet zo afgeleid dat ze niet meer eet. Soms wel eventjes maar kan haar aandacht dan vaak wel weer snel naar het hapje toe trekken.
ZaZaM: ahh alweer verkouden. hopelijk heeft ze er niet heel veel last van. Super zeg dat ze 210 leeg dronk. Hier red E dat niet meer altijd met nr. 2 Wat leuk zeg een bbq. En wat fijn dat I het zo goed deed. Dubbel genieten dan heh. Ja hier is E ook erg snel afgeleid. Had ze eerst helemaal niet. Sabine: fijn dat het (nog) meevalt. Super zeg. En ook nog goed weer gehad. Heerlijk. Haha ze had niet genoeg aan haar prakkie. Ja heerlijk. Voorlopig nog even wachten. Wel jammer dat de herfst/winter begonnen is. Mrja niets aan te doen. Hopen op een betere nacht. Maar ze is zo druk overdag. Moet je toch verwerken.
Gaan de nachten al weer wat beter Meisje? En is er al een tandje door gekomen? Hoe gaat het nu met I, ZaZam? Nog veel last van haar verkoudheid. Ik heb zo'n vermoeden dat M niet verkouden is maar gewoon kucht. Merk verder namelijk niks aan haar. Vanavond voor het eerst spinazie gegeven, nou dat was geen succes. Ze zette het op een gillen en hield pas weer op toen ik haar borstvoeding gaf. Morgen nog maar eens proberen, meestal gaat de tweede keer al wel wat beter.
Jaa 2 supernachten achter de rug. Ja sinds gisteren voel ik wat scherps. Dus hij begint door te komen. Haha kleine spook. Hier ook veel nepkuchen. Ahh arme meid. Hier toevallig ook spinazie gegeten. Maar alles ging erin. In mn vuilnisbakkie. Wanneer moest jij nou naar cb? En al wat van verzekering gehoord?