Oh oké, dan moet ze inderdaad met 1 fles minder toch op dezelfde hoeveelheid uitkomen. Hier zitten we vandaag op 6 voedingen als het goed is. Of madam moet ineens bedenken om iedere 2 uur te willen drinken. Ze is vandaag al zoveel wakker geweest dat ze nu knock out is. Ik gebruik Baby daybook, kun je echt van alles in bijhouden. Shoppen is aardig gelukt, wel in recordtempo omdat Milou eerst geen tweede borst wilde en toen ik aan het kolven was wilde ze toch ineens nog even drinken dus in totaal een uur bezig geweest ipv een half uurtje. Uiteindelijk hadden we dus wel wat rustiger aan kunnen doen.
Zozo was even afkicken nu de site er enkele dagen uit lag haha! Wat een handige app die Baby daybook! Ik schreef eerst elke keer op hoeveel ik kolfde en hoeveel ze dronk, dit is zo veel handiger! Weet ik in 1 oogopslag hoe lang alles geleden is en hoeveel ze totaal drinkt, poept, plast, slaapt etc Verder is ze laatste dagen een beetje chagrijnig. Geen idee waarom.. Huilt veel meer tussen de slaapjes door.. Best lastig als je de hele dag alleen thuis zit Oh ja en zondag voor het eerst week wezen hardlopen! Pittig maar het ging goed. Lekker hoor om eindelijk weer pijnvrij te kunnen sporten.. Dat is lang geleden!
Ja we zijn weer online! Nou dat was zeker afkicken! vooral 's nachts. Dan zat ik tijdens de voedingen meestal eventjes op het forum te neuzen Wat vervelend dat ze niet zo in haar hum is ZaZaM. Begrijpelijk dat het hardlopen nog pittig was. Je lichaam zal wel even zijn tijd nodig hebben. Zo lang geleden dat je dat natuurlijk gedaan hebt. Hier heeft emma vandaag een beetje last van het niet kunnen slapen. Vanochtend max. uurtje geslapen. Vanmiddag van 13:00 t/m15:00 bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Moe was ze wel heel erg. Continu gapen. Maar in slaap vallen ho maar. Nu slaapt ze gelukkig alweer 2 uur. Maar moet haar helaas weer wakker maken voor de voeding. Gisteren bij het CB geweest. Alles was weer goed. Kleine meid is flink gegroeid. Weegt 4900gr en is alweer 56cm!
Haha hier was het ook afkicken. Ja handig hè die app. Onze kleine meid slaapt ook een stuk minder en huilt wat meer, met 6 weken heb je geloof ik de top van huilen en daarna wordt het weer minder. We hebben hier nog steeds niets te klagen qua huilen, maar we merken wel goed dat het meer is geworden. Morgen naar het consultatiebureau, ben zo benieuwd. Afgelopen zondag de eerste maand foto gemaakt Vanaf vorige week vrijdag meer wezen wandelen maar meteen weer meer last van mijn bekken en de verzakking dus toch nog maar even rustig aan doen
Toch wel gek dat het forum er nog zo uit ziet als voorheen. Toen ik vannacht namelijk inlogde was er een hele andere lay out, alleen deed bijna niks het goed. Nu opeens is weer de "oude" layout er weer.. Zal toch wel iets misgegaan zijn Ik denk dat ze ook wel weer een groeispurtje doormaakt ofzo.. Ze drinkt ook wel wat meer de laatste dagen. Gemiddeld iets van 90-110cc per voeding, jeej! Als het veel meer gaat worden kan ik het niet meer bijhouden met kolven ben ik bang. Ik kolf nu nog voldoende om alleen borstvoeding te geven, maar sinds ik die diarree heb gehad is mijn melkproductie wat afgenomen. Misschien even een dagje gaan power kolven ofzo... WoW Emma groeit goed, wat fijn! Hoe ging het verder op het cb? Is ze weer goed in slaap gevallen? Wat een leuke foto Sabine! En wat is ze groot! Hoeveel weegt ze ongeveer denk je? Succes op het cb morgen.
Ik zou even aansterken een kijken hoe het gaat, dan kun je altijd nog powerkolven, neem dan een dag dat je je rust kan pakken want het is wel vermoeiend. Wel super dat ze zo goed drinkt! Ik heb echt geen idee hoe veel ze nu weegt, we gaan het morgen zien. Kan ik meteen een behandeling bespreken voor haar liezen, die zijn helemaal rood en een laagje vel is er vanaf Wat we bij onze oudste allemaal niet hadden qua huid problemen hebben we nu wel bij Milou. Emma groeit inderdaad goed zeg! Hoe gaan de nachten?
Sabine: dus het hoort er een beetje bij minder slapen en iets meer huilen. Wat n leuke foto! En wat is ze al groot zeg! Maandfoto hoop ik vandaag te maken.gisteren geen tijd voor gehad. Succes vandaag bij het CB. Ah wat zielig Hopelijk hebben ze een goeie tip voor je. Nachten erg wisselend. Nu kwam ze al na 5u. Maar het wisselt tussen 5-7u. En bij jou? ZaZaM: klopt. Nieuwe website had teveel kinderziektes Ze gaan die nieuwe website achter de schermen helemaal in orde maken voordat hij weer online komt. Wat goed zeg dat ze meer gaat drinken! Ja ze was weer goed verder gaan slapen. Dat was wel lekker.
Dankjewel! toch is Milou kleine dan Emma, ze weegt nu 4395gram en is 55cm. Ze doet het super goed dus, bijna een kilo aangekomen. De uitslag op haar bilen en liezen zijn schimmel, is dus nog de spruw. Moet het insmeren met de zalf die ik voor mijn tepels gebruik. Oh heerlijk zeg 5-7 uur, Milou komt meestal na 4,5 uur weer voor een voeding maar zij krijgt natuurlijk borstvoeding en dat verteerd sneller. Ja ik denk wel dat het erbij hoort, Milou is nu standaard iedere ochtend onrustig en rond avondeten tot de laatste voeding. Gisteren is ze van de voeding van 5uur tot 9uur wakker geweest, toen heb ik haar maar bij me genomen en is ze gaan slapen tot ze weer moest eten om 22.00/22.30 en ik haar wakker moest maken.
WoW al een kilo aangekomen! Ik denk dat onze meid nu pas een kilo is aangekomen. Dan groeit ze erg goed Sabine! Hier komt ze overdag nog steeds om de 3 uur, maar dat vind ik ook niet zo erg. Het past redelijk in het 'schema' nu. Vanaf 19u red ze het wel veel langer, dus dat is mooi. Laatste nachten komt ze alleen nog om 4u00, dus 19u, 22u30 en 4u. Dat is heel goed te doen! Jammer dat je nog zoveel last hebt van je bekken Sabine. Maarrr, het is nog 'maar' 4,5 week geleden dat je bevallen bent. Hoe gaat het nu met de liezen van Milou? Lijkt ze er ook last van te hebben? Hier heeft de kleine een soort van rode uitstulping uit haar naveltje.. Ze lijkt er geen last van te hebben maar ik vraag me af of dit kan wachten tot volgende week vrijdag (dan gaan we naar het consultatiebureau) of dat we naar de HA moeten.. Weet iemand wat dit kan zijn?
Ik stond er ook van te kijken hoor, hihi, onze oudste dochter was ook echt niet zoveel aangekomen na 5 weken. Zo dat is ook wel lekker zeg, van half 11 tot 4. Ik hoop dat onze kleine meid er over een tijdje ook wat langer tussen laat zitten. Vanaf volgende week ook weer aan het werk en ben echt nog heel erg moe. Dus het zou wel lekker zijn als ik wat meer aan mijn nachtrust toe zou komen. Dat is zeker waar, ze is nu precies 5 weken En moet ook zeggen dat ik er niet aan toe kom om overdag 3x 10 minuten te gaan liggen. Soms zelfs niet eens 1 keer en oefeningen blijven nu ook erg achter door tijdgebrek. Dus het herstel zal dan ook wel langer gaan duren. We moeten de liezen in gaan smeren met miconazol en dan wordt het hopelijk snel beter. Als we het schoon moeten maken reageerd ze er wel op maar dat is ook niet zo gek. Het zal toch gevoelig zijn. Milou had ook een gek friemeltje bij haar navel, die is vandaag aangestipt en valt er als het goed is binnenkort vanaf. Bij haar bleef er ook viezigheid uit komen dus dat is nu als het goed is ook over. Het zou het zelfde kunnen zijn, is gewoon een soort van achterblijfsel van de navelstreng volgens mij. Zolang ze er geen last van heeft kan dat wel wachten en bij twijfel kun je altijd even telefonisch overleggen
Sabine: hihi ze lijkt veel groter. Misschien komt dat ook wel door die stoel. Ook al bijna een kilo aangekomen, Super zeg! Och wat vervelend. hopelijk helpt ze zalf goed bij der. hiih ik vind na 5u al komen 's nachts best vroeg. Mar dat komt denk ik meer doordat ze overdag om de 4u krijgt. Oh wat vervelend dat ze standaard elke ochtend en avond onrustig is! Wel fijn dat ze wel rustig word als ze bij jou ligt. Maar ook wel weer lastig. Je kan haast geen kant op. ZaZaM: Lekker hoor je nachten! Van die navel heb ik geen idee van. Gisteren heeft emma de gehele dag geslapen. Maar helaas na haar laatste voeding 21:30 Ging ze opeens spoken Ze heeft van 22:00 tot 23:30 haast alleen maar gehuild. Pff wat is dat vermoeiend zeg! Konden helaas ook geen oorzaak vinden. Daarentegen heeft ze wel weer heel goed geslapen. Ze kreeg haar volgende fles pas om 6:30. Wel werd ze een paar keer lichtjes wakker. Speen erin en ze sliep weer verder. Merken de laatste 3 nachten dat ze 's avonds moeilijker in slaap valt. Zijn van plan om vandaag te gaan beginnen met een slaapritueel. Bad-voeding-evt. knuffelen -slapen Hebben jullie ook een vast avondritueel? Of leggen jullie ze gewoon op bed wanneer het zo uitkomt?
Hihi ik denk het wel inderdaad dat het door de stoel komt, maar als we een aantal foto's naast elkaar kunnen leggen zul je het verschil wel gaan zien De zalf lijkt al goed te gaan helpen, gisteren twee keer gesmeerd en het lijkt al wel iets minder te worden. Ik hou mijn hart altijd vast als Milou overdag te goed slaapt dat betekend meestal oorlog in de avond/nacht. Wat vervelend dat ze zo lang heeft gehuild, dat is inderdaad heel vermoeiend. Wissel je het troosten wel af met je man? Ik ben hier helaas altijd degene die er wat aan moet gaan doen als ze onrustig is. Heel vermoeiend als je er al een hele dag op hebt zitten en je dan in de avond en nacht ook nog alles alleen moet doen. Ik leg haar nu nog gewoon weg wanneer het even uitkomt ivm de oudste maar wilde inderdaad ook gaan beginnen met een ritueel aangezien ik volgende week donderdag weer ga werken.
Wij hebben niet echt een ritueel maar wel vaste slaaptijden en dan gaat ze hoe dan ook naar haar bedje. Dit werkt erg goed. Ze slaapt om 9u tot 10u, 11u30 tot 14u00/14u30, om 16u tot 16u45 en dan om 19u00 weer. We leggen haar dan ingebakerd in haar bedje, geen speen oid. Het ritueel is dus het inbakeren denk ik.. Qua eten krijgt ze 's ochtends en 's middags na haar slaapje en in de namiddag en om 19u juist voor haar slaapje. Dit ritme gaat goed. Echt een bedritueel ga ik denk ik pas doen als ze bijv een pyjamaatje aankrijgt en haar tandjes gepoetst gaan worden. Dan kan je pyjama aan, tandjes poetsen, boekje lezen, knuffelen en slapen bijv. Mijn melkproductie gaat meer en meer achteruit nu heb ik nog maar met moeite 80cc gekolfd....... Wat ontzettend balen! Ben maar weer gestart met fenegriek pilletjes en ga nu wat vaker kolven, want wil zooo graag nog paar maanden bv geven
Wij deden bij onze oudste altijd in de avond eerste badje, voeding, verhaaltje/knuffelen en dan naar bed. Ondanks dat ze een verhaaltje nog helemaal niet snapte Het was gewoon even een extra momentje. In bed een liedje zingen en daarna muziekdoosje aan. Overdag hield ik altijd hetzelfde ritme aan: voeding, knuffelen, activity mat, schommelstoeltje, naar bed, liedje zingen, muziekdoosje. Maar ik ben nu veel makkelijker, geen vaste tijden en geen riedeltje. In de avond en nacht wil ik dat wel gaan doen. Maar goed, ze is nu ook pas 5 weken oud dus ik vind het ook niet echt nodig om dat overdag al te gaan doen. Dat komt wel als ze wat ouder is. Wat vervelend ZaZam dat je productie zo achteruit gaat! Misschien dat borstvoedingsthee van weleda nog kan helpen? Of even je borsten verwarmen en masseren voor je gaat kolven? Je kan ook nog powerkolven proberen.
Wat fijn dat de zalf goed helpt sabine! Mijn man heeft haar voornamelijk getroost. Was wel erg fijn! Terwijl hij echt niet tegen huilen kan. Ja heel vermoeiend. Dat komt al dichtbij. Heb je al zin om te gaan werken? Ik moet 2e pinksterdag weer beginnen. ZaZaM: wat vervelend zeg dat je productie terug loopt. Fijn dat je die vaste slaaptijden hebt. Vanaf wanneer ben je daarmee begonnen? We gaan het zien hoe dit gaat uitpakken.
Aan de ene kant heb ik er wel zin in om weer aan de slag te gaan, maar aan de andere kant ben ik nog zo moe. Ach als ik dan eenmaal bezig ben gaat het wel weer even tot ik klaar ben met de afspraak. En ben ik ook weer even met wat anders bezig dan alleen maar met de kids. Wanneer is pinksteren eigenlijk? Leggen jullie de kleintjes altijd in bed als ze slapen? Milou ligt nu vaak op het voedingskussen op de bank te slapen overdag en vanaf de een na laatste voeding leg ik haar op bed. En dat terwijl de oudste altijd naar bed ging als ze moest slapen en dat was altijd een strijd, nu gaat het veel meer vanzelf en dat is ook wel lekker.
Ik ben ongeveer met vijf weken begonnen met die vaste tijden. Eerder probeerde ik het ook al maar ik merkte dat het vanaf vijf weken pas een beetje lukte. Ik leg haar altijd bewust wakker in bed, zodat ze zelf leert in slaap te vallen. Soms jammert ze paar minuutjes maar valt uiteindelijk zelf in slaap. Ik geloof dat het goed is om dat snel aan te leren, maarrrr, dat pakt elke mama natuurlijk op haar eigen manier aan. Wat goed voor jou voelt. Als ze echt hysterisch huilt pak ik haar wel op en troost ik haar. Pinksteren is 15 mei. Ik start 23 mei weer, heb er wat vakantie aan vastgeplakt. Hoeveel uur ga je dan volgende week werken Sabine? Rustig aan opbouwen?
Ik heb volgende week donderdag 1 korte afspraak staan. Mijn man is vrijdag avond naar een bruiloft dus dan kan ik niet werken. Daarna begin ik met 1 afspraak per avond en zie wel wanneer ik dat uit ga beiden. Eerst maar even kijken hoe het gaat met mijn bekken en energie Wij deden dat met de oudste inderdaad precies hetzelfde ZaZam, alleen kan zij nu dus ook alleen maar slapen als ze in haar eigen bedje ligt en het rustig is. Vandaar dat ik Milou nu bewust overdag in de woonkamer in slaap laat vallen, zodat ze gewend blijft aan geluiden om zich heen. Maar misschien kan ik haar overdag ook maar beter in haar bedje te slapen leggen als ze moe wordt met de deur open, want madam wilt nu weer niet slapen en begint iedere keer te huilen. Het zal ook wel per kindje verschillen natuurlijk hoe goed of slecht ze slapen en waar wel en waar niet. Wordt er wel een beetje moe van, mijn man staat echt niet op om even bij haar te gaan kijken dus loop ik iedere keer heen en weer met pijn in mijn bekken. Ben nu maar op bed gaan liggen met haar op mijn borst en ik wilde eigenlijk nog even lekker onder de douche springen. Pff ik ben eigenlijk wel even toe aan een momentje voor mezelf maar dat zit er voorlopig nog niet in. Ze ligt nu bijna te slapen dus ga maar een gokje wagen en haar in bed leggen en douchen moet mijn man maar even lopen als ze gaat huilen... Jeej Ze slaapt nog ps. Slapen en mijn oudste dochter is altijd een probleem geweest hoor had ik het anders aangepakt had ze waarschijnlijk dezelfde slaapproblemen gehad. Nu gaat het gelukkig over het algemeen goed. En ik laat Milou inderdaad ook wel zelf in slaap vallen overdag, ga niet met haar lopen of wiegen etc tot ze ligt te slapen.
ZaZaM: oké. Perfecte timing dus voor mij om nu daarmee te gaan beginnen! Doe precies hetzelfde als jou. Ook wakker in haar bed liggen. Heb niet zo'n zin in om over een jaar nog bezig te zijn om een kind in slaap te krijgen. Lekker hoor! Dat je dan pas gaat beginnen. Heb er nu wel een beetje spijt van dat ik dat ook niet gedaan heb. Maar na de zomervakantie kan ik nog 7 weken opnemen Sabine: Middagslaapje doet ze of in de wieg of in de wandelwagenbak. Het liefst in de wieg. Slaapkamerdeur hou ik inderdaad ook open, zodat ze lekker alle geluiden blijft horen. Doe ook zeker niet zachtjes in huis dan. Rustig aan opbouwen hoor! Goed naar je lichaam luisteren. Lekker je man een keertje op laten passen! & wat tijd voor jezelf nemen als je daar behoefte aan hebt. Gisterenavond begonnen met het avondritueel. Eerst lekker gebadderd, toen gelijk de fles erna. Met het boeren viel madam al heerlijk in slaap. Na 6u melde ze zich weer. Helemaal tevreden dus. Ben benieuwd of dit zo blijft. Vind dat 's avonds badderen eigenlijk veel lekkerder. heb ik 's ochtends wat meer tijd.
Badje in de avond is echt heerlijk inderdaad, daarna zijn ze vaak ook moe en kun je ze na het voeden zo weg leggen. Dat gaat hier alleen echt niet lukken omdat onze oudste ook rond die tijd gaat douchen/wassen etc. Als ik straks weer om 19.00uur ga werken kan mijn man er geen twee te gelijk doen. Dus in dat opzicht moeten we echt nog even kijken wat het ritueel voor Milou gaat worden. Heb haar vandaag iedere keer in bed gelegd als ze moest slapen maar dat is huilen, heb er steeds wat meer tijd tussen gelaten voor ik naar haar terug ging maar dat zal nog wel even tijd kosten voor dat wat beter zal gaan. Eind van de middag er even op uit geweest en toen heeft ze heerlijk geslapen, dus nu weer wakker en niet willen slapen. Ga haar zo toch op bed leggen want wil toch wel graag dat ze tussen 19.00-20.00uur op bed ligt straks en dan ook gaat slapen Vond het met 1 kindje al lastig om een ritme te vinden in wakker zijn en slapen maar met twee is het nog een stukje lastiger Ik heb alleen echt geen idee wat ik moet doen om wat tijd voor mezelf te nemen Moet maar eens wat gaan verzinnen denk ik ach straks weer werken dan is dat weer een beetje me-time Misschien morgen maar even tijd vrij maken om mijn eigen nagels weer even te doen, als die weer mooi zijn zit ik misschien ook weer wat lekkerder in me vel.