Ik zit ook wel te twijfelen of ik een boterham ga geven ipv pap.. ik gaf eerst pap toen weer een boterham en nu weer pap.. boterham vind ik toch makkelijker.. hmm maar krijgt ze dan wel genoeg melk binnen? Hier vindt ze vooral de melk lekker en de vaste voeding wat minder. De fles gaat dus tegenwoordig bijna altijd wel leeg. Hoeveel melkf geef jij nog Meisje? Ik heb inderdaad bruin haar met blauwe ogen Sabine. Ik hoopte dat I dat ook zo krijgen, maar het lijkt erop dat ze erg op mijn vriend lijkt haha. Ze heeft nu nog vrij lichte haren maar dat kan dacht ik ook nog veranderen. Hier smult ze gelukkig van de (biologische) volle yoghurt. Ze trekt er wel een sabbelend/zuur gezichtje bij maar eet alles op haha. Ohh ja zal wel ff wennen zijn als E zo aan het huilen was Meisje! I huilt eigenlijk ook nooit en ik merk ook wel dat ik er echt de kriebels van krijg als ze wél huilt. Hier heeft ze ook weer een snotneus, maar de laatste tijd gaat dat gelukkig snel zonder problemen over. Hopelijk geldt dat ook voor jou kindjes Sabine! Hoi Bloem! Ooohhhh billetjes eerst! Natuurlijke bevalling? Lijkt me pittig poeh poeh. Hoe gaat het met jullie?
ZaZam, ipv de pap geef je dan gewoon een flesje melk van dezelfde hoeveelheid. Ik weet uit mijn hoofd niet hoeveel melk ze moeten hebben maar volgens mij staat dat in het blauwe boekje wat je van cb hebt gekregen. Vandaar hier dus ook altijd eerste de borst, daarna de vaste voeding. Yoghurt vind ze hier ook wel lekker (wel de magere variant want ik eet geen volle yoghurt ivm de vetten) alleen krijgt ze volgens mij last van opkomend maagzuur. Nou M begon net alweer te huilen dus heb haar ook nog maar even een zetpil gegeven en nu hopen dat ze echt even een paar uurtjes lekker gaat slapen. Hummeltje kan die slaap ook goed gebruiken om weer beter te worden. Haarkleur kan inderdaad ook nog veranderen. Mijn man is geboren met blond haar en heeft nu donker haar. Z heeft nu ook nog blond haar, M heeft wat donkerder haar.
Sabine: ahh. Hier alleen variant banaan gehad. Ja dat scheelt ook wel ja. Als ik yoghurt eet. Moet er echt wel wat in. Ahh. Hopelijk doet de zetpil goed zijn werk! Klopt. Ikzelf ben met pikzwart haar geboren. Toen werd het spierwit. En nu ben ik donkerblond. ZaZaM: hier gaat ze de melk juist minder lekker vinden. Vaste voeding gaat er zo in. Ochtend: papfles 180/6 gaat niet altijd op. Middag: fles 180/6 laat regelmatig 50-80cc staan. Maakt niet uit of ze wel/geen boterham op heeft. Nachtfles 180/6 blijft ook vaak 30-50cc van staan. Veel melk gaat er dus niet meer in. Hier gaat de yoghurt er ook met smaak in. Zonder zuur gezicht. Heerlijk heh als ze zo weinig huilen. Bloem: welkom! Leuk dat je mee komt kletsen.
Ik hoop dat jullie nachten beter zijn verlopen dan de onze om half 12 schoot ze in de krijs een hield niet meer op. Van alles geprobeerd en uiteindelijk maar aangelegd. Uiteindelijk weer in bed gelegd en toen is ze even een paar uurtjes stil geweest, vervolgens begon ze weer te spoken afwisselend met haar grote zus. Na een week slecht/weinig/niet slapen zijn we nu wel echt gesloopt. Lekker hoor vakantie
Och meid toch! Anders vanmiddag ook even een dutje doen. Even een beetje bijslapen. Hier weer een goede nacht gehad. Avondslaapje doen we nu ong. 15min. En dan gaat het goed. Zonder slaapje red ze nog niet. Sterkte!!
Oh wat heerlijk dat jullie weer een goede nacht hebben gehad! Was het nog gezellig gisteravond? We hadden al bij voorbaat gezegd dat we vandaag een luie dag zouden houden dus dat komt nu alleen maar extra goed uit
Ja zeker. Nu word ze 1x op een nacht wakker Had ik dat avondslaapje Maar eerder ingekort. Nu hopen dat het ook blijvend is. Heerlijk toch! Hier is de zondag ook vaak een luierdag. Man doet s middags vaak een powernappie. Die moet er elke ochtend om 5u uit. Ja was erg gezellig gisteravond. Lagen half 2 in bed. En vanochtend kwam E om 8:15 dus nog wat uurtjes kunnen slapen. Morgen weer aan het werk. vakantie zit er helaas weer op. Gelijk 3 dagen achter elkaar werken..
Haha ach al doende leert men Heerlijk hoor zo'n powernappie. Ik kan dat niet hoor, overdag slapen. Heerlijk dat je dan toch nog even een paar uur kan slapen voor je er weer uit moet. Balen is dat dan hè als je meteen zoveel dagen achter elkaar moet werken. Hier ook meteen druk morgen avond.
M heeft haar eerste tandje verklaard wel haar gedrag van de laatste periode en haar verminderde eetlust... arm kind helemaal zonder pijnstilling gedaan. Vanaf nu maar gaan smeren.
Ik kan dat ook niet. En als ik het doe word ik echt brak wakker.. Yup zeker balen. Aankomende week moet ik 40uur :O werken. Ma,di,wo,za,zo. Zit ik er gelijk weer in. Heb je alweer wat nieuwe klanten erbij? Of wisselt het nog erg? Ahh arme M. Weer een mijlpaal! Hier gaan de onderste 2 tandjes aardigjes omhoog. Alleen de hoektand in haar onderkaak zit nog steeds een hele bobbel. Vind het zo raar dat die al omhoog komt.
Ja ik ook dus ik ga ook liever niet naar bed overdag. Dan maar gewoon even languit op de bank, dat helpt vaak ook wel. De week erna wel weer wat minder uren dan? Het blijft nu redelijk bij hetzelfde, pas weer 4 nieuwe klanten erbij dus het loopt best goed op het moment. Ja arme tut, nu ook maar meteen ingesmeerd met Multilind, hopelijk verzacht dat een beetje. Ben benieuwd hoe snel de rest gaat volgens bij haar en hoe lang ik nog borstvoeding kan geven
Ja de week erna mag ik weer bijkomen. Oh super zeg. 4 klanten erbij. Lekker hoor. Oeh nou idd. Moet er niet aan denken als ze erin gaat bijten. Hier kauwt E geregeld op de speen van de fles. Als ze klaar is met drinken.
Nee haha ik ook niet maar dat schijn je ook wel af te kunnen leren als ze dat gaat doen. We gaan het mee maken. Had gehoopt dat ze net als z pas bij 9 maanden haar tandjes zou krijgen maar ze is daar net iets vlotter mee.
Ooh dat zou wel prettig zijn ja. Hopelijk word het je bespaard. E vanavond lekker in de gootsteen laten badderen. Wat vond ze het leuk!! Tummytub werd te krap. Bad hebben we nog niet. Papa ook niet thuis. Dan maar zo.
Werkse morgen maar weer Meisje! Ohhh eerste tandje Sabine, nou dat had je niet aan zien komen he hopelijk knabbelt ze je tepels er niet af haha. Fijn dat je er wat klanten bij hebt Sabine. Vandaag de lange muur van de woonkamer geverfd. Net een ander kleurtje. We zijn wat nieuwe meubeltjes aan het kopen, dus daar hoorde ook een ander muurkleurtje bij haha. Net bij schoonfamilie wezen eten. I zat lekker met ons aan tafel in het kinderstoelje. Het eten ging wel goed ook al was ze flink afgeleid. Toen ik haar daarna op een kleed legde om uit te buiken ging iedereen zich er weer mee bemoeien pffff. Oom pakt haar meteen op, legt dr weer neer, gaat dhr vervolgens 5x achterelkaar optrekken aan haar armen pfff 'leuk zeg ze trekt zichzelf goed op'. Ja doei dat betekend niet dat je het 5x achterelkaar moet doen! Vervolgens zeg ik er wat van, zegt hij dat ik niet zo streng moet zijn. Zo irritant! Hij gaat echt met haar om alsof het speelgoed is, doe ff normaal zeg....... Gelukkig heeft ze er verder geen last van en ligt ze nu lekker te slapen.
Wat leuk Meisje, dat ze het badderen zo leuk vind. Hier blijft dat ook een groot succes! Zelfs Z gaat nog wel eens in het babybadje. Dat vind ze geweldig. Haha, nee ZaZam die had ik zeker niet zien aankomen Ze zat vandaag op mijn vinger te bijten en toen voelde ik ineens iets hards. Even gekeken en ja hoor, een tandje. haha dat hoop ik ook niet Leuk ZaZam, even wat nieuws in huis, blijft leuk om af en toe eens wat te veranderen. OMG Pfff wat irritant zeg zulke mensen!! Hield hij er wel mee op nadat je er wat van had gezegd? Hij heeft zelf geen kinderen zeker? Sommige mensen... Wel fijn dat ze er geen last van heeft gekregen en nu gewoon lekker ligt te slapen
Leuk zeg in huis klussen. Wij wonen hier ruim 4jaar. Maar wil alweer zoveel veranderen. Pff wat kunnen mensen irritant zijn zeg! En dan ook nog eens commentaar krijgen als je er wat van zegt... Beetje herkenbaar helaas. Ja zo leuk! Ze heeft er ruim een half uur ingezeten. Haha die denkt ook. M mag erin. Ik ook!!
Haha nou eerlijk gezegd gaat Z al van baby af aan in dat badje, we zijn er nooit meer gestopt Wel gaan minderen want om haar nu nog iedere dag in bad te doen, kost erg veel tijd en water Hebben jullie ook een groot bad? Of moet je dan echt een babybadje kopen?
Ahh vandaar. Als ze er nog goed in past. Doe je haar iedere ochtend in bad? Wij hebben helaas nog geen bad. Wilden de badkamer in de kerstvakantie verbouwen. Maar mn man wilt ook lekker genieten. Nu is de planning om de badkamer in de zomervakantie te gaan doen. Toen we het huis kochten was badkamer nog maar 5jaar oud. Zonde om hem eruit te gooien. Maar nu missen we toch echt een bad.
Wij wonen er 5 jaar maar ik verf de muur nu al voor de derde keer haha. Vorige maand de slaapkamer ook geverfd, alweer voor de 4e keer nu krijgen we een nieuwe eettafel en wil ik ook andere stoelen. Ach zo blijf ik bezig haha. Hij hield ermee op omdat ik er naar toe liep en I neerlegde en afleidde met een speeltje.. maar het kostte dus ff wat moeite om hem te laten luisteren, jammer hoor (hij heeft indd geen kinderen)... Vorige week zijn wij voor het eerst in het ligbad geweest met I. Dat vond ze echt geweldig. Vanmorgen heb ik lekker met haar gebadderd. Wij doen haar 2x per week in bad. Ik ben echt zo blij met ons bad, zeker in de winter heerlijk! Hihi dat Z nog in het babybadje gaat !