Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wow!! Dat is echt supervaak.
    Welke kleur heb je er nu op gedaan?

Grote bad vind E helemaal geweldig. (Op de vakanties erin geweest)
    Ach misschien weer eens bij oma in bad. Gootsteen was ook geslaagd.
    Hier gaat ze meestal om de dag onder de douche/in bad.

2. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    M badderen we om de dag maximaal, soms zit er iets langer tussen. Z gaat om de dag onder de douche en heel soms nog in het badje als ik daar zin in heb :p Ze kan er in zitten en weet zich zelfs nog om te draaien in bad. Verder vind ze het gewoon leuk om met het water te kliederen :p Ik denk dat ik ook wel wil gaan kijken of we er een badkuip in kunnen zetten, wordt alleen wel een kleintje want zo'n grote badkamer hebben we niet helaas.

Haha heerlijk hoor ZaZam, zo vaak wisselen. Vind ik ook leuk om te doen alleen krijg ik mijn man niet zo gek om zo vaak te wisselen :p hahaha

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zo'n biba bad is dan ook nog een uitkomst. Voor in een kleine badkamer.

Pff 1 werkdag verliep al super.
    Vanochtend verslapen. Werd 7u wakker. En moest half 8 beginnen.
    5 over half 8 kwam ik op m'n werk aan. Vraag me niet hoe. :p
    Incl kind en hond weg gebracht te hebben..

Nu helemaal bekaf. Niks gewend hihi.

Hebben jullie jullie kindjes als pasta gegeven? Zoja, hoe?
    Pureren gaat niet lijkt me. En om nou alles in kleine stukjes te gaan snijden. Af en toe krijgt ze van ons wel een penne om op te knabbelen. En dat kauwt ze wel goed weg. Maar dan duurt het eten een eeuwigheid.

4. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Hier nog geen pasta geprobeerd omdat wij volkoren pasta eten, dus dat wil ik met 8 maanden gaan proberen. Wil het dan wel proberen fijn te maken. Je hebt immers ook potjes met pasta en dat is ook fijn gemaakt.

Zal eens kijken naar zo'n biba bad.

Jeetje wat een dag zeg! Nu lekker voetjes omhoog op de bank. Ik ga zo aan het werk :p

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ahh okee. Ik ga me eens inlezen. :)
    Rijst vind ze niet alles. Is nog vrij hard. Eet het wel op. Maar gaat minder van harte. :p

Yep! Had eigenlijk nog n verjaardag vanavond
    Maar daar gaat mn man lekker heen.
    Werkse vanavond!!

6. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mijn vriend denkt dan alleen 'ohh gaat ze weer'. Haha zolang ik het zelf verf is het goed :p nu zit er een groen/grijzige kleur op.

Ahh wat een dag Meisje! Haha kan me niet meer voorstellen dat ik ooit een wekker heb moeten zetten ;)

Pureer jij nog steeds alles dan Meisje? Ik laatst pasta geprobeerd en dat gewoon in kleine stukjes gesneden en toen met een lepeltje gegeven (plakt allemaal toch aan elkaar). Gisteren ook rijst geprobeerd, ging er goed in.

Vanmorgen ook druifjes gegeven, smullen! Al kwamen ze er vanavond allemaal met de poep weer uit hahah

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Knap hoor dat je het helemaal alleen kan.

Hihi tja als ik moet werken moet ik er half 6 of 6u uit. Dan is een wekker toch wel echt nodig.

Nee hoor. Fruit doe ik zoiezo alleen maar prakken.
    Groentehap ook het meeste.
    Maar om nou 200gr pasta klein te snijden heb ik niet zo'n zin in. :p
    Bedenk me nu dat ik het wel kan proberen in zo'n uiensnijder.
    Hoe gaf jij de rijst?

Had je dat met vel gegeven? Kan ik ook eens binnenkort gaan geven.
    Hier van het weekend kiwi gegeven. Haat super. Geen allergische reactie. :)

8. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja je kan het in zo een hakmolentje proberen. Of een keukenmachine ofzo?
    De rijst heb ik goed 'sticky' gekookt, dus kon het gewoon met een lepeltje geven. Af en toe lepeltje gemengd met wortel.

Druiven heb ik inderdaad met vel gegeven, wel in de lengte door midden gesneden.
    Leuk he, steeds meer uitproberen!

9. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Zo'n biba bad is wel handig, maar ik wil gewoon een vaste badkuip :p
    Misschien een leuk vierkant model ofzo, maar dat is pas voor later. Eerst het huis maar eens af maken qua klussen :p

En gewoon normale macaroni? Die zijn niet zo heel erg groot. En wat zazam zegt, in een keukenmachine. Wordt het wel fijner maar geen puree. Hier gebruik ik nog steeds de staafmixer :p ook omdat het gewoon lekker makkelijk is.

Druiven snij ik altijd in 4 stukken, in de lengte doormidden en de halve druif nog een keer in de lengte door midden.

Wij waren vanmorgen ook zeer verbaasd toen we op de klok keken en zagen dat het al half 8 was en we de meiden nog niet hadden gehoord :O

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Keukenmachine installatie staat op zolder. Ga die maar eens tevoorschijn halen :)

Ja elke keer nieuwe dingen uitproberen is inderdaad erg leuk!

Vaste badkuip is inderdaad veel prettiger.
    Eerst jullie slaapkamer zeker?

Wauw wat heerlijk zeg maar komt je man dan niet te laat op zijn werk? Of heeft hij nog vakantie

11. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Hij had gisteren nog 1 dag vrij :p Gelukkig voelen de meiden zich weer een stuk beter, vanmorgen 7 uur was de oudste sowieso al wel wakker maar had haar nog niet gehoord. Weet dat ze wakker was omdat ze in bed zat toen ik ze eruit ging halen.

We moeten beneden nog een paar plinten leggen. De overloop boven en het trappengat moet nog geschilderd worden. Onze slaapkamer moet inderdaad ook nog helemaal geschilderd worden. Daarna vloeren boven gaan vervangen (kamertje voor kamertje). En dan komt het grotere werk, de vaste trap naar zolder bijvoorbeeld en daarbij de zolder opknappen.
    Maar wil nu ook gaan sparen om een extra koelkast neer te zetten. De huidige wordt slecht en is veel te klein voor een gezin. Ik irriteer me al jaren aan de beperkte ruimte. Dus ik wil een nieuwe voor in huis en deze in de schuur plaatsen zolang die het nog doet. En natuurlijk gaan sparen voor een nieuwe wasmachine, vind de addwash van samsung zo gaaf en handig :p Maar dat kost wel een paar duiten. Moet ook nog geld apart zetten voor de fotoshoot van M als ze 1 jaar wordt. En ben aan het sparen voor de tattoo van mijn man :p Haha zoveel wensen maar helaas kan je het geld maar 1x uitgeven en geen 5 keer :p

Ik wil eens gaan kijken om M tomaten te laten proeven maar weet nog niet precies hoe. Ga maar eens in mijn receptenboekje kijken wat er eventueel nog in staat.
    Nu pureer ik de groente nog en prak de aardappel wat grover zodat het toch nog wat textuur heeft.

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Lekker hoor
    Fijn dat het beter gaat met de meiden.
    Ideaal dat ze dan wel stil blijft. :)

Genoeg te doen en genoeg wensen. :)
    Leuk een fotoshoot met 1 jaar.
    Yep op = op.

Ik heb prutje van tomaten, paprika en rijst gemaakt. Vond ze heerlijk. Ook courgette, tomaat, aardappel gaat er goed in.
    Hier ga ik volgende week maar weer een voorraadje koken.
    Deze week niet echt tijd voor.

13. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Nog een hoop te doen dus Sabine!
    En een hoop te sparen .... Wel leuk om 'doelen' en wensen te hebben,t toch?

Wij geven tomaat gewoon zo. In een reepje snijden en dan uit het vuistje. Vindt ze heerlijk! Paprika gaat er op die manier ook verrassend goed in. Meestal geef ik dat als tussendoortje ofzo..

Wel een leuk idee zo een fotoshoot, misschien doen wij dat ook wel. Even kijken of het uitkomt:)

14. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja dat zeker, onze grootste wens is om 3 maanden naar australië te gaan. Daar moeten we nog heel lang voor sparen maar het is leuk om iets te hebben om voor te sparen :)

Ik zat inderdaad te denken aan tomaat gewoon zo en paprika kan ik inderdaar ook wel proberen. Misschien ook gewoon eens gekookt, maar vind alleen tomaat of alleen paprika dan niet echt een maaltijd met een aardappeltje erbij. Wil het alleen de eerste keer ook nog niet meteen gaan mengen. Dus denk dat het als tussendoortje dan misschien wel makkelijker is, of eens een tomaat/paprika/komkommer salade maken... hmmm kom nog op ideeën :p

1 jaar worden is zo'n grote mijlpaal dat we bij de eerste ook een fotoshoot hebben gedaan, dus moeten we dat bij M ook echt wel doen. Daarna wil ik gewoon eens per jaar een familie fotosessie doen. Vind het wel leuk om eens per jaar mooie professionele foto's te laten maken :)

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wauw dat is gaaf!! Maar zit ook een hele voorbereiding bij. ;)
    Mn tante is een jaar naar australië geweest. Gaaf land.

Tussendoortje is inderdaad oom nig een uitkomst.

Leuk hoor. En inderdaad wat je bij Z hebt gedaan noet bij M ook.
    Anders heb je straks scheve gezichten. Hihi.

16. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Had ik maar zo veel wensen.. Ik ben bijna jarig en weet écht niet wat ik vragen moet..... Misschien wel de fotoshoot..

Neh tomaat alleen met aardappel is niet echt een maaltijd, meestal pik ik er eentje uit de salade ja (net zo als de komkommer of paprika). Of net als Meisje zei, gecombineerd met courgette ofzo.

Australië lijkt me ook echt gaaf om naar toe te gaan. Met een kleintje is het ook prima te doen denk ik. Kan me alleen niet voorstellen dat het goed gaat met het tijdsverschil, maak me al zorgen voor de wintertijd haha. Canada staat ook op mijn lijstje. Misschien 2018:)

Op het dagverblijf heerst mogelijk de bof.. toch wel schrikken toen ik dat hoorde. De diagnose is nog niet officieel vastgesteld bij het kindje wat er last van lijkt te hebben. Ook is de incubatietijd al geweest dus het kwaad is al geschied als ze andere besmet heeft... Gelukkig lijkt alles wel mee te vallen.

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Hihi nou dit zijn ook niet echt dingen om voor een verjaardag te vragen :p Voor mijn verjaardag zit ik ook altijd weer te piekeren, maar weet vaak wel wat te verzinnen.

Australië is pas echt een droom voor later, als de kids oud genoeg zijn om voor zichzelf te zorgen. Of misschien zelfs wel het huis uit zijn :p

Dat kan ik me voorstellen dat dat wel even schrikken is. Dat zal ik straks ook gaan krijgen als Z naar de peuterspeelgroep gaat.

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier fiets stoeltjes voor mijn verjaardag gevraagd.

Oeh dat is inderdaad schrikken.
    Hoelang duurt het voordat I de evt. Symptomen gaat krijgen?
    Stel ze is besmet.

Fase van het gillen zijn we voorbij. Maar nu heeft ze 1-2weken geleden het drammen ontdekt. :(
    Herkenbaar?

19. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Nee drammen herken ik (gelukkig) niet bij M.
    Wel kan ze heel hard gillen en zeker als ze moe is. Gisteren maar van 1 tot 2 geslapen dus dat was brullen tegen 5 uur. Ze heeft nog steeds zo'n last van dat alles verstopt zit. Ben blij als dat weer over is en ze weer lekker kan slapen.

Gisteren een beetje paprika en kip door haar bloemkool hapje gedaan. Volgens mij vond ze het wel lekker, ze heeft best goed gegeten ondanks dat ze zo heel erg moe was.

Gaan jullie eigenlijk wat doen aan sinterklaas? Wij hebben al een aantal cadeautjes liggen en moeten nog wat ophalen. Z is nu natuurlijk al 2 maar we hebben het meteen het eerste jaar al "gevierd" gewoon voor het idee, want ze was toen nog geen 2 maanden oud haha.

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hopelijk gaat ze dat ook niet doen. ;)
    Weet niet wat ik fijner vind. Gillen of drammen...

Oeh dat is wel heel kort. Is verkoudheid al wel wat minder geworden?

Super zeg. Hier vind ze kip ook lekker. Champignons ook.

Oeh nog niet over gehad. Denk niet dat we er wat aan gaan doen. Maar wie weet..

Deel Deze Pagina