I wil al maanden de speen niet meer. Dus die gebruiken we niet. Lekker makkelijk, hoeven we ook niks af te leren. Ook duimt ze niet gelukkig. Hier zet ik I soms ook in de keuken als ik aan het koken ben. Al eten we meestal als zij naar bed gaat, dan kan ik rustig koken. Haha ja de klok gaat volgende week achteruit, dus je hebt nog heel even. Ben je dan wel vrij? Gisteren op I haar brood rode bieten spread gesmeerd, met mierikswortel. Had niet verwacht dat ze dat op zou eten, maar ging er goed in haha. Best een heftige smaak...
Pff. Echt iets voor mij. Om me daarin te vergissen. Dan ben ik wel vrij ja. Dat weekend. Kijk dat is helemaal beter ZaZaM. Moet het misschien ook maar proberen om snachts knuffel te geven. En aai over haar bol. Ipv. Speen te geven. Maar soms kom ik s ochtends of na een ander slaapje. En dan heeft ze zelf haar speen in dr mond gedaan. Ahh. Hier zijn we juist eerder gaan eten. Zodat we gezellig met zijn 3en aan tafel zitten. Haha grappig heh. Dat je dat dan niet verwacht. Hier krijgt ze meestal pindakaas of boter op haar brood. Moet even wat meer variatie inkopen.
Op werkdagen redden wij het gewoon niet om samen te eten. Dan eet ze te laat en dan drinkt ze niet goed meer voor het slapen (of gaat kotsen na het drinken haha). Hier slaapt ze sinds 2 maanden met een tuttel. Die vindt ze echt geweldig. Daarmee aait ze zich zelf weer in slaap als ze wakker wordt.. misschien ook een idee? Wij geven op brood vaak gepakte banaan, avocado of appel/perenstroop.
Ach ja zo is ieder kindje weer anders. De een heeft totaal geen behoefte aan een speen en een ander kindje heeft die behoefte juist wel. Is ook helemaal niks ergs aan naar mijn mening. Het is alleen wel belangrijk om het op een gegeven moment af te bouwen, anders hou je de zuigbehoefte in stand die ze anders eigenlijk helemaal niet hebben. Z slaapt alleen nog met een speentje, maar dat wordt ook steeds minder gelukkig. Soms zie ik kinderen die al veel ouder zijn dan haar die de gehele dag met een speen in de mond lopen, dat wil ik echt niet. Ik pak hem ook af zodra ze bed uit gaat. Bij hoge uitzondering nemen we hem mee in de auto als we echt een hele dag weg gaan (wat dus eigenlijk nooit voorkomt). Verder krijgt ze hem alleen in bed. M is denk ik wel eerder van de speen af dan Z. Ik geef M nu eerder eten omdat zij tegen 6 uur gewoon te moe word en wij het niet redden om vroeger te eten. Ze zit wel bij ons aan tafel als wij eten. Vind het zelf ook wel prettiger, kan nu tenminste zelf ook lekker rustig eten. Hier nog steeds gewoon brood met boter.
hier is het op werkdagen ook rennen en vliegen hoor. Zeker als ik tot 16:00 moet werken. Maar het lukt tot nu toe elke keer om om 17:00 aan tafel te zitten. E heeft al een knuffel waar ze mee slaapt. Zonder gaat ze ook echt niet slapen. Lig altijd over haar hoofd heen. Die wil ik ook gaan halen appel/peren stroop. Plakt ie erg? Of valt het wel mee. Ach ja, vind een speen niet super erg. maar vind ze zo lelijk. en als ze alleen maar gebruikt worden om te slapen vind ik het helemaal prima. maar hoe eerder er vanaf hoe beter. Ja vreselijk vind ik dat, die kids die ze continu in hebben.. Ja dat wel, je eet wel relaxter als je de baby geen eten hoeft te geven.
Dat is het voordeel dat je man ook vroeg klaar is dan. Mijn man gaat vaak pas 10 over 5 naar huis, eer dat hij thuis is en we aan tafel zitten is het al kwart voor 6 / 6 uur en dat is voor M gewoon te laat. Schattig hè die knuffeltjes waar ze mee slapen. M en Z hebben ook knuffeldoekjes in bed liggen waar ze altijd mee slapen. Dat is zeker waar, hoe eerder ze er weer vanaf zijn hoe beter. Ik hoop Z en M tegelijk de speen af te leren. M heeft toch al minder met de speen dan Z en Z slaapt gelukkig nu ook wel eens zonder de speen in haar mond. Voorheen deed ze dat echt niet, als je de speen uit haar mond haalde terwijl ze sliep, werd ze gewoon wakker. Als ik nu nog wel eens terug moet voor M ligt Z vaak zonder speen in haar mond. Bijna tijd om haar die speen weg te laten gooien
Ja man werkt nu van half 7 tot half 4 Moet hierdoor wel al om 5u zijn bed uit. Maar al zou hij tot 4u werken. Komt hij pas half 6/6uur thuis. Mrja dit is helaas niet blijvend. Als hij naar een andere klus gaat. Kan het gebeuren dat hij later thuis komt. Wel bet makkelijkat denk. Om het tegelijk af te leren Anders ziet Z elke keer de speen van M en wilt ze ook weer. Super schattig die knuffels.
Ja daarom, Z pakt haar speen namelijk ook als ze moe of hangerig wordt en soms loopt ze er volgens mij het liefst de hele dag mee. Dat is dus ook de reden waarom hij of in haar bed ligt of ergens hoog uit het zicht ligt. Als ze hem niet ziet gaat het over het algemeen wel goed, ze is wat jammeriger maar goed ik vind het echt geen gezicht als een kind de hele dag met een speen in de mond loopt en ik heb ook het idee dat het haar belemmerd in de ontwikkeling van haar spraak. Dus als ze M niet meer met een speen ziet hoop ik dat de stap voor haar ook heel gemakkelijk gaat om geen speen meer te gebruiken.
ik hoop het voor je! Zindelijk worden is je ook supergoed af gegaan. gisteren heeft E zalm geproefd. Lekker dat ze het vond. ze had aardappels, erwten en zalm op. Van de week weer heerlijk gaan kokkerellen voor dr. Alweer een maand geleden dat ik een hele voorraad gekookt heb.
Hihi dat met die speen komt ook wel goed Zindelijk krijgen is moeilijker M krijgt vanavond voor het eerst spruitjes. Ze krijgt deze week als nieuwe smaken: spruiten, erwten, paprika en champignons. Ga alleen nog even kijken hoe ik de champignons en paprika ga geven
Vanavond spruitjes met champignons en aardappel gegeven en ze vind het heerlijk! Spinazie eet ze bijvoorbeeld echt niet en dat had ik stiekem met de spruitjes ook wel verwacht. Morgen doperwten met rode paprika klaar maken. Ben benieuwd of dat er ook zo goed in zal gaan.
Super!! Ook nog een idee om spruiten klaar te maken. Alleen kijken of ik dat kan invriezen. Per dag koken lukt mij niet altijd. Sta liever 1 dag in de keuken en dat ik voor een hele maand kook. E zit nu al een paar dagen alleen.maar met haar tong te klakken. zo schattig. Drammen is gelukkig weer voorbij.
Ik ben dan pas rond 17u30 thuis en dan moet ik haar ook nog van de opvang halen. Ben blij als ze dan om 17u45 kan eten. Mijn eten is dan nog niet klaar mijn vriend werkt namelijk tot 18u ongeveer.. Ach zo gaat het tot nu toe ook goed. Soms samen, soms niet. Ik probeer er voor haar in ieder geval een leuk moment van te maken. Ze eet de laatste dagen echt super veel zeg.. lijkt wel alsof ze in een enorme groeispurt zit. Ze lijkt ook daadwerkelijk groter en zwaarder.. Misschien eens wegen Ohh champignons jekkie haha houden wij niet van. Spruiten eten wij eigenlijk ook niet. Zalm vind mijn vriend wel lekker, wilde ik binnenkort eens voor haar proberen. Ik wacht met vlees tot 9 maanden. Hoe heb jij de zalm bereid Meisje? Wil gauw even rode bieten voor haar maken. Eten we eigenlijk ook haast nooit, maar denk dat het goed is voor dr om dat ook eens te proberen. Koken jullie dat gewoon? Fijn dat het drammen voorbij is Meisje. Gelukkig doet ze dat hier niet. Ze is eigenlijk vooral aan het kletsen, niet normaal haha. Wel doet ze veel overstekken 'als spel' maar ze ligt nu ook steeds scheef in bed. Gaan deze week toch voor de zekerheid naar de osteopaat. Heb het gevoel dat er iets niet helemaal goed zit in haar nekje. Hoe gaat het nu met je bekken Sabine? Hoe zal het met de andere dames gaan???
Spruiten behoren niet te de nitraatrijke groente dus zou je volgens mij gewoon in kunnen vriezen. Had poosje terug opgezocht of ze het mocht hebben Voor een hele maand in één keer :O Wow, ik kook wel eens een wat grotere portie maar dan heb ik voor 2-3 keer klaar gemaakt, niet voor een hele maand Maar goed ik heb dan ook wat meer tijd om alle dagen wat te koken en als ik geen zin heb haal ik wat uit de vriezer. We aten gisteren zelf ook spruiten dus kon ik niets extra's invriezen, maar weet nu wel dat ik dat dus prima nog een keer kan maken voor haar. Hihi schattig hè hoe ze dat allemaal ontwikkelen. Onze kleine meid begint net een beetje met haar stem te spelen ze gaat niet zo snel Super ZaZam dat ze zo goed eet! Dat zou best wel eens kunnen. Hihi oh nee heeeerlijk vind ik champignons Sta er dus ook niet verbaasd van dat zij ze ook lekker vind Rode bieten hier inderdaad gewoon gekookt. Better to be safe than sorry zeggen ze toch altijd, hopelijk is er niets aan de hand of is het makkelijk te verhelpen! Met mijn bekken gaat het weer redelijk goed, heb er weer minder last van nu ik thuis gewoon weer op een goed matras slaap. Probeer 's avonds voor het slapen de aanspanningsoefeningen even te doen en moet verder nog even een goed moment op de dag vinden om alles weer op te pakken. Nu voornamelijk weer extreem veel last van mijn bovenbeenspier en knie. Lijkt met sommige weersomstandigheden erger te worden zoals vochtige dagen maar nu ook met de kou. Het kraakbeen in de knieschijf is geïrriteerd dus zou dat kunnen dat dat op dat weer reageert? Moet zo vaak mogelijk per dag stretchen om de spanning van die spier af te krijgen maar vergeet het iedere keer. Pfff soms heb ik het idee dat ik het lijf heb van een bejaarde, niet leuk dus moet er echt consequent wat mee/aan gaan doen.
ZaZaM: Ja dat is dan wel vervelend, om zolaat thuis te komen. Het is allebei wat. vroeg beginnen of laat thuis komen. Super zeg! Dat ze zo goed eet, hier lijkt E ook ineens erg groot te zijn. Ben eigenlijk van plan om donderdag weer even te gaan. Vorige afspraak nl. afgezet en hoef nu pas met 11 maanden pas weer te komen. Zalm heb ik gekookt. mmm champignons. mijn man is er helemaal dol op. spruiten eten wij ook wel eens. Man vind het niet zo lekker mrja. Ja hier ook de bieten gekookt. Heerlijk vind ze het. Ja echt fijn! Zo grappig ook weer, alles heeft zijn periodes bij haar. kletsen is helaas aardig voorbij. Gillen zijn we voorbij het drammen ook gelukkig, En nu is het de hele dag tong klakken. Alleen dat kletsen mag wel weer terug komen Succes met de osteopaat. Hopelijk is het niets. (ergs) Sabine: hihi ja, laatste keer dat ik gekookt heb was 30 sept. En vriezer is bijna leeg. Morgen nog een avond werken en dan heb ik 4 dagen vrij Tijd zat dus. Soms eet ze wel met de pot mee hoor. Vandaag had ze aardappels/snijbonen/kip op. Zondag ook met de pot mee gegeten. Morgen weer vriezer, want dan eet ze bij mijn moeder. hihi jouw baby is gewoon nog een echte baby Leuk is dat heh als ze met hun stem spelen. Zou best kunnen. Er zijn meer mensen die gewrichtspijn krijgen met de overgang qua weer nu. Fijn dat het al weer wat beter gaat met je bekken. Pff. hier een drama nacht achter de rug. Gisterenavond op kraamvisite geweest, waardoor ze bijna een uur later naar bed ging. Wie weet had dat er ook wel mee te maken. uiteindelijk om 2:00 een fles gegeven. En daarna is ze eindelijk gaan slapen. Maar..... mijn wekker ging om 6:00 alweer af.. Amper geslapen dus. Vandaag was ze wel weer vrolijk gelukkig. Hopelijk gaan we weer een goede nacht tegemoet. En was het later naar bed gaan de oorzaak. Vandaag heeft ze wel wat dunnere poepluiers en zijn haar billen ook weer rood. Voel ook een heel klein puntje bovenin. Kan ook de reden zijn. Al heb ik haar tandvlees wel 2x ingesmeerd vannacht Konden ze af en toe maar praten.........
Deden ze er bij jou niet moeilijk over dan Meisje, dat je de 6 maanden controle heb afgezegd? Hier deden ze er namelijk wel een beetje moeilijk/raar over.. Spruiten kook ik even voor en daarna roerbak ik die nog even met uitgebakken spekjes, uitje, champignons en krieltjes. Dan zijn ze echt heerlijk Vroeger moest ik niks weten van spruitjes tot iemand me ze liet proeven op deze manier. Mijn man vond ze ook nooit lekker, behalve als ik ze zo maak. Hihi nou ik vind het niet erg om wat voor te koken maar niet voor een hele maand Dat gaat ook niet aangezien de oudste natuurlijk maar 1 slaapje doet, dan red ik dat nooit in die tijd om zo veel klaar te maken. Ja precies, nog een echt babytje. Was Z ook en dat is ook goed gekomen Ze gaat wel steeds meer ronddraaien. Dan ligt ze ineens met haar voeten waar ze daarvoor nog met haar hoofd lag dus er komt wel steeds meer beweging in Balen van je nacht zeg! Is afgelopen nacht beter gegaan? Soms zou dat wel prettig zijn ja als ze konden praten. M had de nacht ervoor ook een spooknachtje, afgelopen nacht ging gelukkig weer goed. Voel bij haar nog geen tweede tandje en ze heeft weer iets minder poepluiers dus geen idee waar ze last van had.
Ohh balen van die dramanacht, jammer dat E daar zo op reageert. Hopelijk ging het vannacht beter. Nog een paar nachtjes en en de wintertijd aaagghh. Vanaf morgen gaan we proberen I toch later op bed te leggen. Elke keer kwartiertje erbij ofzo. Met wandelen kunnen we het aardig rekken zonder problemen. Hier trouwens ook dunne poepluiers en rode wangetjes... Verder wel vrolijk gelukkig.. Ben benieuwd wanneer de tandjes boven komen. Gek dat ze zo moeilijk doen bij het cb Sabine. Die 6 maanden afspraak stelt eigenlijk niks voor, dus als je ook geen vragen hebt dan maakt die afspraak niet zo uit toch? Enige wat ze testen is hoe ze zit (of ze niet volledig op haar rug zit) en of ze een blokje over kan pakken pffff....
Ik ben uiteindelijk ook gewoon gegaan wanneer ik wilde en kon (dat was met 7 maanden) en die dingen hebben ze niet eens bekeken, hoe ze zit en blokje overpakken. Vond het weer een nutteloze afspraak. We weten nu wel hoe we voor een kind moeten zorgen Fijn dat ze verder wel vrolijk is ZaZam.
Sabine: nee hoor totaal niet. Al heb ik nog nooit problemen met het cb gehad. hihi hoe jij de spruiten klaar maakt doe ik ook. Soms doe ik op het laatst ook geraspte kaas bij. Morgen maar eens halen spruiten. benieuwd of E het ook lekker vind. ik weet ook niet of het nu gaat lukken hoor voor een hele maand koken. Aangezien ze nu behoorlijke porties eet. Helaas, nachten zijn nog steeds 1 groot drama! Nu 3 slechte nachten achter de rug. Vermoed dat we in de 8 maanden sprong zijn beland :'( Och ja die wintertijd. Ben benieuwd hoe het hier gaat verlopen. op zich gaat ze 19:30 naar bed en 1e fles krijgt ze om 9:00 pas. dus als dat 8:00 word is dat ook niet een heel groot probleem. Vanochtend naar het inloopspreekuur geweest van het cb. E weegt nu 8620gr & 72,5cm. Verder mag ze over naar 2 flessen. Fles van 13:00 laat ze elke keer heel wat van staan. Of ze nou wel of geen boterham krijgt. Dus vanaf morgen ga ik gewoon net voordat ze de fles krijgt boterham standaard geven en een klein flesje toe. En die straks veranderen in thee. Gisteren had ze maar 60cc ervan gedronken. (zonder boterham)
Ahhh nee Meisje, vervelend! Maar hoe sta je nu tegenover het laten huilen? Al eens geprobeerd? Wow over naar 2 flessen! Dat zie ik hier nog echt niet gebeuren.. ze drinkt nog steeds ongeveer 600cc melk. Gisteren en eergisteren I toch wat later op bed gelegd en ja hoor, toch iets later wakker de afgelopen 2 dagen! Vanavond ga ik haar proberen echt minstens 30 minuten later op bed te leggen. Dus na het eten als ze het zat wordt, ga ik gewoon buiten met haar wandelen. Op die manier kan ik het best lang rekken. Ben benieuwd hoe laat ze morgen dan wakker wordt! Het plan is dan om morgen ook gewoon direct het 'nieuwe' ritme te volgen. Hopelijk kan ik alles dan rekken met wandelen. Ben benieuwd! Verder zijn we bij de osteopaat geweest. Ze zei dat er inderdaad behoorlijk wat spanningen zitten. Ze heeft ook veel tips gegeven hoe we I het beste kunnen vasthouden en met haar spelen enz. Volgende week vrijdag naar de kinderfysio (die komt thuis).