Hihi ik had het huis tijdens de eerste zwangerschap al kindveilig gemaakt! Had zo'n vermoeden dat ik daar geen zin/tijd meer voor zou hebben wanneer de kleine er was en ben ook erg blij dat ik dat toen al gedaan heb. Hoefde er daarna ook niet meer naar om te kijken Wij laten haar nog niet echt staan, zetten haar alleen soms op haar voetjes als ze op schoot zit. In het begin liet ze zich meteen door haar benen heen zakken, maar nu houd ze haar benen stijf. In het begin "staat" ze nog rechtop maar op een gegeven moment gaat ze voor over hangen, haha ziet er zo stom uit die kont naar achteren gestoken, dus dan laten we haar weer zitten. Heeft ze het nog vol gehouden ZaZam?
Slim hoor. Hebben jullie het in jullie nieuwe huis ook gelijk gedaan? Met traphekje wacht ik zo lang mogelijk. Zijn van die lelijke dingen. Haha. Duidelijk nog geen zin in. Als E bij mij op schoot "zit" zit ze op dr knieën of gaat ze gelijk staan. Verlang ernaar als ze weer eens normaal op schoot. Hele enkele keer doet ze het. Vanavond voor het eerst haar tandjes gepoetst. Was ik helemaal vergeten om te doen... Weer iets erbij voor het slaapritueel.
Ja hier ook meteen weer gedaan. Alhoewel we niet veel hoefden te doen. Dus dat scheelt weer. Hihi ik ga binnenkort ook starten met tandje poetsen want ze heeft er nog maar 1 ben benieuwd wat ze daar van gaat vinden.
Ooh dat scheelt? Hier vond E het prima. Had ik niet verwacht. Zal ook wel niet zo blijven. E heeft toch wat last van het uurverschil. Hopelijk komt ze snel in het goede ritme. Erg vervelend voor dr.
M vond het tandenpoetsen ook prima. Merk ook wel aan de meiden dat interne klokje nog wat anders loopt, maar het valt me alles mee. Komt vanzelf wel weer goed en dan gaat de klok weer vooruit... van mij mogen ze die onzin wel lekker afschaffen. Vandaag courgette, tomaat, aardappel klaar gemaakt voor M, ze heeft heerlijk zitten smikkelen. Gelukkig maar want had meteen genoeg voor 5 porties. 1 courgette en 3 tomaatjes gebruikt.
Super zeg! Logisch ook eigenlijk wel. Ze waren zo gewend aan hun tijden. Hier ging E al om half 7 jengelen. Toch kunnen rekken tot half 8 . Geen kik gegeven toen ze naar bed ging En heb haar nog steeds niet gehoord. Met ik die arme meid straks weer wakker gaan maken. Mmm. Vind E ook lekker die combinatie Hier gisteren. Bloemkool. Tomaat. Macaroni. Kabeljauw op. Vreemde combi. Maar staat in het opperdepop kookboek. E had gisteren trouwens weer goed gegeten. Vd week maar weer in haar mondje voelen.
Hier vergeet ik het tanden poetsen ook regelmatig, als we het wel doen vindt ze het niet zo erg. Maar ze trekt eigenlijk direct de tandenborstel uit mijn handen en begint er zelf op de bijten haha. Pff vannacht werd mijn vriend om vijf uur ziek wakker, dus I ook wakker... Met moeite nog ff geslapen maar uiteindelijk om kwart over zes er maar uitgehaald. Ben benieuwd hoe de rest van de dag verloopt. Sinds de wintertijd pakt ze haar namiddagslaapje nog maar tien minuutjes ofzo.... Toeval of wintertijd? Geen idee... Wel balen, want dan is ze s avonds zo moe en moeten we moeite doen om het te rekken tot half zeven.. Pureren jullie alles nog of bieden jullie het in stukjes door elkaar aan? En kook jij de vis Meisje? Hoe weet je wanneer het klaar is? Hier eet ze nog steeds slecht.. Ik geef dan niks extras hoor, volgens mij eet ze gewoon wat ze eten wil en meer krijgt ze niet haha. Zou jij dat wel doen dan?
Wij eten zelf haast geen vis dus dat maak ik voor M ook niet klaar. De doperwten/paprika vond ze de laatste keer wel lekker nadat ik nog even goed had gepureerd. Ze vond de textuur daarvoor helemaal niks. Fijn dat ze goed heeft gegeten, meisje. Ik geef nooit wat extra's als ze niet goed eten. Ik bepaal wat ze eten en zij bepalen hoeveel. Ik pureer de groente en prak de aardappel zodat er toch een beetje stukjes in het prakje zitten. Dat vind ze het lekkerste. Beterschap voor je vriend ZaZam.
Ben benieuwd of ik het tanden poetsen netjes iedere avond zal doen. Net zoals die vit. D druppels. Vergeet ik ook regelmatig. Haha geweldig.. nog even en ze doet het zelf hihi. Och wat vervelend. Maakte je vriend zoveel herrie dan? Beterschap voor hem. Oei zeker balen dat die nu zo kort is. Van hoelaat tot hoelaat slaapt ze dan ong? Doe bijv. Gerechten met pasta wel pureren. In de keukenmachine zodat het niet helemaal fijn word. En de andere gerechten doe ik aardappels prakken. Groente ook prakken. Ligt eraan welke. Sommige doe ik even anel pureren. Vis kook ik inderdaad. Google even hoelang het gekookt moet worden. En dan doe ik het een paar min. Langer koken voor de zekerheid. Nee ik zou niets extras geven. Heb je het al eens helemaal glad gepureerd bij dr? Misschien vind ze stukjes niet zo fijn. Of is haar eten een beetje droog? Wij eten ook weinig vis. Maar vind het belangrijk dat E wel alles proeft en straks veel gaat lusten. Zalm hebben we pas gegeten. Hebben wij sinds ons huwelijk nog nooit gegeten. En vonden het nog lekker ook. Vis is eigenlijk ook gezond met die vetten. Wil zelf ook weer vis leren eten. Vandaag heeft E weer een goede dag. Zit nu wel in het goede ritme. hopelijk blijft dit zo.
Nou hij moest ontzettend kotsen en dat ging niet bepaald subtiel haha Vandaag gelukkig weer wat beter. Gisteren was wel een ontzettend hectisch dagje daardoor... Wij eten ook geen vis, maar ik vind het inderdaad belangrijk dat ze vis leert eten, visolie, omaga, is heel belangrijk. Zelf zou ik graag vis willen eten maar lust het gewoon echt niet. Toevallig gisteren pangasiusfilet gegeten uit de oven en dat was best lekker! Die houden we erin. Helemaal fijn pureren heeft geen zin, ze wordt gewoon boos als ze de lepel ziet ofzo. Heel gek. Na 2 -4 happen is ze er dan klaar mee en dan hoef ik het ook echt niet meer te proberen. Daarom laat ik haar nu steeds meer zelf eten (stukken), dan heeft ze de eigen regie erover en eet ze ten minste wat. Maar erg veel is het nog steeds niet helaas! Oh ja wel als ik yoghurt geef, daar smult ze dan van.. stiekem meng ik dan het overige gepureerde eten er door en dan eet ze het op (slecht, ik weet het, maar ben blij als ze wat eet... en ze proeft iig wel alle smaken).. Fijn dat E weer wat minder last lijkt te hebben van de wintertijd. Gaat het bij Z en M ook goed? Hier slaapt I trouwens van +/- 19u tot 5u30/6u maar dan laat ik haar tot minstens 6u15/6u30 liggen. Alleen ze slaat dus het namiddagslaapje nog steeds over (of 10 minuten) dat is echt balen want ze red het dan echt niet tot 18u30/19u (met veel gejengel en moeite dan)..
Tanden poetsen gaat hier wel goed, wij poetsen namelijk altijd samen met de kleintjes dus als we hun vergeten zouden we ons zelf ook vergeten. Vis: wij eten alleen tonijn en witvis. Vissticks of witvis uit de oven met zo'n sausje er al op. Kan je I niet wat later weg leggen voor het laatste slaapje? Dan wordt ze wat later wakker en houd ze het misschien beter vol tot 19.00uur. Z wilde ook altijd alleen maar zelf eten. Ik prakte het dan en zij pakte dat dan gewoon met haar handjes en deed het in haar mond. Gaf een rommeltje maar ja anders at ze niks. En nu wilt ze iedere keer gevoerd worden, haha... Z en M lijken ook weer hun ritme gevonden te hebben. Alleen m vond het afgelopen nacht nodig om de boel weer eens op stelten te zetten slaap slecht door de pijn in mijn bovenbeenspier en bekken en ben eind van de middag doodop door de pijn de hele dag. Iedere avond deze week druk met werk dus voel me niet helemaal top op het moment.
Eten en drinken jullie daarna helemaal niets meer dan? haha grappig dat het nu weer omgedraaid is bij Z. Hier heeft E ook het liefst dat ze geholpen word, gaat het wat sneller. hihi. Ai wat vervelend allemaal zeg Sabine. Hopelijk slaapt M vannacht wel weer goed. Nog steeds die pijn van de vakantie nog? Misschien wat meer fysio gaan doen?
Haha jawel hoor maar in de avond poetsen we zelf nog een keer voor we naar bed gaan. Z poetst ook 2x pd de tanden en dat wil ik met M ook zsm gaan doen. M laat zich gelukkig ook goed voeren De pijn in mijn bekken is gelukkig niet zo erg meer als met de vakantie. Maar door de pijn in mijn bovenbeenspier wat uitstraalt richting het bekken en dan de lichtere pijn in het bekken wat uitstraalt naar de bovenbeenspier is het behoorlijk vervelend. Ik was voor de verhuizing gestopt met de fysio maar zit er wel over na te denken weer te starten. Twijfel alleen of ik dan voor mijn bekken of voor mijn knie/bovenbeenspier moet gaan 🤔
Oh ZaZaM heb jouw bericht over het hoofd gezien... Fijn dat dat het weer wat beter gaan met je vriend. Zo vervelend dat spugen hier blijf ik het proberen om vis te leren eten. Vind het ook erg belangrijk. E lust het in iedergeval. Die heeft nu zalm, kabeljauw en binnenkant van kibbeling op. Snap het wel hoor dat je het wat mengt met yoghurt. En smaken apart pureren/prakken? Als ze stukken eet, gaat het natuurlijk ook apart. Hoelaat doet ze dan dat avondslaapje? Vervelend zeg Sabine. Misschien kan de fysio je daarin advies geven wat het belangrijkste is.
Klote dat het weer (nog steeds) zo slecht gaat Sabine. Je kan gewoon naar de fysio en je klachten uitleggen, de fysio kijkt dan wel wat eerst aangepakt gaat worden. Toch? Het lijkt mij eerder dat de pijn in je bovenbeen vanuit het bekken komt ipv andersom, dus ik zou denken dat je beter je bekken aan kan pakken (en de rekoefeningen van je bovenbeen natuurlijk blijven doen). Later wegleggen voor haar namiddagslaapje is helaas ook geen optie. Ze is echt kei moe rond 15u30/15u45.. 😑 Vanmiddag heeft ze toch weer wel 45 minuten gepakt. Ze was dan ook veel vrolijker vanavond. Ligt met pas op bed. Vanavond wilde ze echt niks van het lepeltje. Alleen zelf pakken. Alles los pureren heeft dus geen zin Meisje .. ze speelt meer dan dat ze eet. Uiteindelijk heb ik maar weer de gepureerde wortels en geprakte aardappel half half met yoghurt gegeven... Zo heeft ze een flinke wortel op en een aardappel. Zelf heeft ze ook een paar stukjes van de wortel gehapt en 1 cherrytomaatje .. Wel fijn dat het eten bij jullie zo goed gaat! Heeft E weer een goed ritme te pakken? Slaapt ze nog steeds zo veel overdag?
Oeh dan is het inderdaad een lange ruk als ze dan niet slaapt of maar 10min. Slaapt.. Vervelend dat het elke keer zo moeizaam gaat. Gaan de flessen wel zo der problemen? Wie weet gaan wij het ook nog krijgen Ja die heeft weer een leker ritme. Yep nog steeds. Vanochtend van 9:45 t/m 11:45 geslapen Vanmiddag van 13:00 t/m 16:00 ong. S avonds nog een keer 10-15min. Heeft ze ook nog echt nodig. als ze dan wakker is. Is ze ook druk enzo.
De 'blessure' aan mijn bovenbeen loop ik al een jaar of 8 mee 😓 ik heb een poosje 3x per week gesport waarvan 1 avond body pump lessen. Mijn beenspieren waren toen aangesterkt waardoor ik er toen (bijna) geen last van had. Daar uiteindelijk mee gestopt en toen is de ellende begonnen. Mijn rechter bovenbeen is ook een flink stuk dunner dan mijn linker bovenbeen doordat ik die kant te veel heb willen ontlasten. Er zit ook gewoon een knobbel/bult vlak boven mijn knie. Die pijn is het hevigst en straalt uit naar boven. Vandaag een paar keer plat gaan liggen en dat helpt wel voor mijn bekken. Als het volgende week niet beter gaat, met extra rust pakken en oefeningen doen dan ga ik de fysio bellen. Heb nog 4 afspraken tegoed van de verzekering. Oh nee dat is dan inderdaad geen doen wel super dat het vandaag weer beter ging! Misschien toch gewoon even uit haar hum door de wintertijd. Groot gelijk hoor dat je wat eten door de yoghurt heen doet, als ze het dan toch eet is het alleen maar mooi mee genomen toch 😉
Wat kan die knobbel/bult zijn dan? Heeft de fysio daar een idee over? Ik zou zoiezo die 4x nog gaan hoor. Als je dat nog vergoed krijgt. Hier word ze op haar oude tijd wakker s ochtends Half 8/8u. Mag dan niet klagen hoor. Maar het is even flink wennen. Voor haar ook. Ze heeft nu veel meer tijd om te spelen s ochtends. Gisterenavond de box naar beneden gedaan. Vanavond staat het ledikant op de planning. Je weet het maar nooit natuurlijk.
Dat is die spanning die in de spier zit en van daaruit komt ook de pijn. Ben het nu aan het masseren en strekken maar het helpt allemaal nog niet echt. Maar goed, kan natuurlijk ook niet binnen een dag verbetering verwachten. Dus doe het nu even rustig aan en als het na het weekend niet beter is ga ik de fysio maar weer bellen Dat begrijp ik dat het wel even wennen is. Blijft ze nu dan ook een uur langer wakker? Hihi nee, voor je het weet staat ze ineens aan de rand. Hier nog helemaal niet over nagedacht wanneer we het ledikant naar beneden gaan doen. Zolang ze nog niet echt staat nog niet denk ik.
Ah vandaar! Nee het heeft wel even tijd nodig maar toch. Loop je er trouwens wel al behoorlijk lang mee! Nou nu gaat ze ook wel een half uurtje eerder naar bed. Vanochtend om half 10 naar bed gedaan. En 12uur werd ze pas wakker :O Dan zit ze wel weer in haar juiste ritme Nu hebben we wat meer tijd in de ochtend. Anders was het aankleden, fles geven en dan hond uitlaten en naar bed. Nu is het aankleden hond uitlaten, spelen, fles drinken, spelen en dan naar bed. Ja daarom. ook maar de plank van de kinderstoel naar beneden gedaan, ze ging elke keer staan en dan gooide ze zich naar achteren. Maar nu gaat ze op die ijzeren stang staan.... Heeft dus niet geholpen Gisteren zijn vrienden (nicht) papa en mama geworden. Eens kijken of het vanavond gaat lukken om op visite te gaan. Weer heerlijk zo'n kleintje.