Ja klopt, loop er al heel lang mee, maar het was een poos weg toen ik veel sportte. Nu kan dat helaas niet meer en zijn de problemen van kwaad tot erger geworden Oke, dat is wel fijn dat ze dan toch weer in haar ritme zit. Lekker toch, wat meer tijd Oh nee dat heeft dan inderdaad niet zoveel zin. Leuk!! Gefeliciteerd! Hier vanavond eens kijken wat M vind van een prakje sperziebonen-kip-volkoren macaroni
hopelijk raak je er toch nog ooit vanaf. Dit kan je natuurlijk ook niet blijven houden. Haha ja dat zeker. Wel even wennen, maar kan dan wel wat meer. Dankjewel, we gaan vanavond eventjes. Hopelijk wilt E zich goed gedragen daar, ga zoiezo daar de pyjama aandoen en de nachtfles geven. En wat vond ze ervan? hier vanavond rode bieten met aardappel en tartaar. Maar ze had er niet zo'n zin in. Normaal vind ze het wel lekker, had nu andere rode bieten. Misschien lag het daar aan.
Hier heeft ze de laatste twee dagen ook niet zo'n trek in het avondeten. Heb op een gegeven moment nog wat hapjes tussen de hapjes yoghurt door gegeven. Was ze niet blij mee, maar dan heeft ze in ieder geval wat meer binnen dan die paar muizenhapjes Zie al een wit lijntje lopen naast het eerste tandje, dus vermoed dat die door aan het komen is en dat ze daarom wat minder eetlust heeft. Ja veel rek en strek oefeningen doen en als de spanning van de spier af was had het nog wel even tijd nodig voor het kraakbeen zou herstellen zei de fysio toen. Moet dan ook kracht oefeningen gaan doen om de spier weer aan te sterken. Maar aangezien die spanning iedere keer weer terug komt weet ik niet zo goed wat ik er nu mee aan moet. Misschien anders toch maar de fysio bellen voor mijn knie. Voor mijn bekken weet ik natuurlijk wat ik kan doen, horizontale rust pakken, ontspanningsoefeningen en kracht opbouwen. Hoe is het gegaan vanavond? Bij tartaar moet ik altijd meteen aan rauwe tartaar denken Hier wel eens geruld gehakt geprobeerd maar dat spuugde ze meteen weer uit hihi
Ja inderdaad kan natuurlijk ook aan tandjes liggen. Heb nog niet gevoeld. Oh dat gaat niet meer lang duren bij M. Als je al een hele streep voelt. Nou inderdaad even weer alles ophelderen bij ze. Pff wat een oefeningen zeg. Het ging super. Alleen toen ik de baby op schoot had werd E jaloers. Ze werd boos!! toen ik de baby weg had gegeven en E zat weer bij me was het goed haha. Verder gingen we daar 20:15 weg. Terwijl ze altijd om 19:30 laatste fles krijgt en naar bed gaat. Hadden ook nog niet de pyjama daar aan gedaan. Ze lag dus erg laat op bed. Tegen 9uur. Maar nacht is goed verlopen. Ze begint nu weer wakker te worden. Echt de oude tijd. Wij eten tartaar ook altijd wat rauwerig. Maar bij E goed doorbakken. Ze heeft het wel vaker op. Maar nu wilde ze echt niet. Ach. Maak nu de nachtfles wat groter en die gaat nu ineens wel elke keer op.
Ik voel het tandje nog niet, maar zie wel een wittig lijntje. Dus ik verwacht binnenkort wel weer wat extra drama. Oh hihi aan de ene kant wel schattig dat ze mama niet wilt delen Fijn dat de nacht goed is verlopen, ondanks dat ze zo laat op bed lag. Wij gaan vanavond bloemkool eten, dat vind M normaal gesproken heel erg lekker dus ik ben benieuwd of ze vanavond beter eet dan gisteren. Wil volgende week weer eens een vispannetje maken met rijst voor onszelf, denk dat ik M dat dan ook maar meteen ga geven. Had gisteren nog een paar macaroni heel gegeven van onze pasta en daar zat ze echt van te smikkelen. Misschien vind ze het allemaal gewoon te smakeloos worden.
hihi ja dat wel, ze heeft zoiezo al een sterke voorkeur naar mij al ontwikkeld. Ene kant wel leuk, maar als papa thuis is, mag hij haar ook wel troosten bijv. Maar die krijgt haar amper stil (als ze weet dat ik er ook ben) Zeker fijn, had ik echt niet verwacht dat ze zo goed zou slapen. Met al die prikkels. Wel heerlijk om tegenwoordig er niet meer uit te hoeven 's nachts. Zou ook nog kunnen ja, even wat meer nieuwe dingen uitproberen Hier eet ze vanavond aardappel-witlof-appel-ham (beetje veel ham) Denk dat ik er anders nog een klein aardappeltje bij doe.
Dat kan zomaar ineens om slaan Z heeft de ene keer voorkeur voor mama en de andere keer weer voor papa. Ze zit nu weer in een mama fase en daar geniet ik maar van want voor je het weet is papa ineens weer de leukste. Haha dat geloof ik dat dat wel fijn is. Hopelijk blijft dat nu ook zo! Heb een beetje nootmuskaat door het bloemkool hapje heen gedaan, ben benieuwd wat ze er van gaat vinden Wat ze gisteren had was ook een nieuwe combi dus dat maakt helaas geen verschil. Hoe gaat het nu met je vriend ZaZam? Voelt hij zich weer wat beter?
Ja dat had ik al ergens gelezen. We gaan het beleven. Haha geniet er maar lekker van. En hoe vond ze het bloemkoolhapje? Hier vind E het verrukkelijk. Had wel meer van willen eten. Wij zitten trouwens bijna op 2 flessen. S middags drinkt ze een krappe 60cc nog. Zit eraan te denken om die gewoon te vervangen met een fles van thee. Nog even kijken. Haha af en toe moet ik zo lachen om E. Ze kan best goed kruipen. Maar ze heeft er niet echt veel zin in. Doet het echt alleen als ze het zelf nodig vind en het moet ook weer niet te ver weg liggen. Ook wilt ze perse zittend spelen. Dus nu doe ik maar kussens tegen de rand van de box. Kan ze rustig spelen. Ook kletst ze weer heerlijk. zo blij mee. Heeft echt een tijd amper gekletst. Vanochtend tijdens boodschappen doen zat ze ook alleen maar te kletsen. #genietmomentje
Dat doe ik zeker Ze heeft wel iets beter gegeten dan normaal gesproken maar nog steeds niet heel erg denderend. :O wow, hier nog steeds 4 voedingen hoor en madam vraagt er ook echt om. Vind het niet erg, is weer lekker een momentje samen Ooohh leuk is dat hè daar kan ik ook zo van genieten
Hopelijk kan de fysio dan nog wat voor je betekenen, maar je zal vooral zelf aan de slag moeten dus Hihi bij tartaar denk ik ook meteen aan rauwe tartaar hier nog geen vlees gegeven. Eergisteren voor het eerst linzen gegeven, dat vond ze niks haha. Ze wil nu echt alleen nog zelf eten, niks meer van de lepel. Maar ik merk dat ze er steeds handiger in wordt, dus er gaat ook steeds meer in! Gisteren bloemkool was alleen niet zo handig, want dat plette ze volledig tot een papje in haar handen haha. De minder doorgekookte stukken vielen uiteen in vele stukjes. Haar pincetgreep is wel al erg goed haha. Vanmorgen mandarijntje gegeven. Ze houdt duidelijk van zure dingen. Het hele mandarijntje ging er zo in (zelf stukjes pakken en eten). Met mijn vriend gaat het weer beter gelukkig, dank je. Hij was woensdag nog wat suf maar donderdag gewoon weer gewerkt. Zo schattig, I kan nu ook gedag zwaaien. Als ik wegga zwaait ze en daarna ook als ik door het raam nog even naar binnen gluur. Laatste drie dagen wordt ze gelukkig ook wat later wakker, rond 6u45. Ik probeer haar er niet voor 19u15 in te leggen. Ook hier kletst ze lekker veel, soms ook meer schreeuwen maar op een leuke manier "baaaahhbaaaahhhh baaahhh waaahhh". Echt grappig. Gisteren is trouwens de kinderfysio geweest, fijn mens. Ze heeft veel nuttige tips gegeven om I spelenderwijs meer te laten kunnen. Het is erg opvallend dat ze alles in één bepaald vlak doet, weinig rotaties. Dit is natuurlijk een gewoonte geworden en daarom rolt ze ook niet echt. Volgende week komt ze nog een keer en gaat ze wat andere oefeningen laten zien. Oh ja en ik voel nu ook het tandje boven, is zo goed als door aan de rechter kant, links alleen ene hobbeltje. Blij als die door zijn, ze heeft al 4 weken rode wangen maar gelukkig niet al te chagrijnig.. Wat goed dat E al kruipt! Gaaf hoor! Hier flipt ze als ik haar in kruiphouding zet, vindt ze doodeng...
Fijn dat M wel wat beter gegeten heeft! Vandaag zit ze op 2 voedingen. Man heeft haar met broodmaaltijd thee gegeven ipv. melk. dat wel ja. Voedingen zijn wel even die kroelmomentjes. Fijn dat I handiger word in het zelf eten. Eet ze dat mandarijntje met velletje en al op? Of spuugt ze dat dan weer uit? Als ik E mandarijn geef, zit ik heel dat stomme velletje eraf te pulken. Linzen... Dat heb ik volgens mij nog nooit gegeten Fijn dat het met je vriend wat beter gaat. Ja spugen put je echt uit. Ahh!! *smelt smelt... Super cute! Ga ik ook maar gauw oefenen hihi. Superleuk heh, ze heeft het echt een periode niet gedaan. Nu doet ze het weer volop Fijn dat je nuttige tips hebt gehad van de fysio! Nu hopen dat het zijn vruchten afwerpt. Waar zit de meeste spanning bij I? Jeej dat is het 3e tandje dan toch? Superleuk. Gelukkig maar, dat ze er niet echt last van heeft gehad. Hier heeft E ook al een poosje rode wangen. Binnenkort maar weer in haar mondje voelen. ze kruipt sinds 29okt. maar ze is liever lui dan moe daarin Doet het alleen als ze het nodig vind. hihi. verwacht dat ze het bij mijn moeder sneller gaat doen, de lange afstanden. Als mijn zusjes dan aan het spelen zijn op de grond, en ze ligt er verder vandaan zal ze wel wat nieuwsgieriger worden. Hoop ik. hihi vanochtend was ze met m'n man naar m'n schoonmoeder geweest Ze was helemaal onder de indruk van de houtkachel, ze zat maar te staren naar de vlammetjes. Had graag haar gezicht willen zien.
Mandarijntje met velletje en al druifjes bijv ook. Wow 2 voedingen! Zou niet weten hoe ik dat hier zou kunnen bereiken. Thee en water gaat er mwa mwa in. Haha ja peulvruchten (linzen, kikkererwten) eten mensen vaak alleen als ze vega zijn of weinig vlees eten, vleeseters komen er niet gauw op De spanningen zitten vooral achter in de nek en wervelkolom. Ook de heupjes waren wat beperkt. Ben benieuwd of E zich uitgedaagd voelt als ze haar zusjes ziet spelen! Komt vanzelf denk ik. Is al super dat ze kruipt!
Ja dat sowieso, maar is eigenlijk altijd zo met de fysio, het meeste moet je toch echt zelf doen Hihi herkenbaar, alleen zelf willen eten. Ach wel lekker toch! Kun je zelf ook lekker eten Fijn dat het met je vriend weer beter gaat! Ah wat lief! Hier kan ze helaas nog niet zwaaien. Fijn dat ze later wakker wordt, kun je zelf ook weer wat langer blijven liggen. Oh wat fijn dat de fysio veel goede tips had Hihi leuk hè hoe zo geobsedeerd kunnen zijn van sommige dingen Die kans heb je best meisje, dat als ze haar tantes ziet spelen ze daar interesse voor krijgt en misschien wat verder gaat kruipen. M wilt hier ook voornamelijk zitten spelen, liggen gaat ook nog wel goed maar op haar buik wilt ze niet meer
Wauw! Moet het misschien ook maar eens proberen Hoef ik ook niet zo te prutsen met die mandarijnen Doet ze geheel zelf hoor, van mij hoeft het niet die 2 voedingen. Tot nu toe heeft E elke keer zelf bepaald om er een voeding af te gooien. Met die rietjesbeker vind ze drinken helemaal leuk. Drinkt dan zo 150-200cc water/thee/sap weg. Sta er elke keer versteld van. Aha vandaar, tja mijn man is een echte vleeseter Moet het echt niet wagen om een dag geen vlees klaar te maken... hmm. dat zijn voornamelijk de punten voor je grove motoriek. Vanavond bij vrienden kroop ze ineens een heel stuk. wie weet. Hoe los jij het op, dat zittend spelen? Leg je ook kussens rondom haar heen?
Ik leg een voedingskussen achter haar zodat ze zacht valt als ze valt. Leuk dat ze nu echt een stuk heeft gekropen.
ja dat is ook handig. Die heb ik helaas niet. Wat 'n weer zeg, bahbah. Vandaag maar eens een regenhoes bestellen voor de kinderwagen. Met dit weer ga ik niet met dr buiten lopen. Vandaag ook maar eens de 8 maanden foto gaan maken. Nog 4 maandjes en dan zijn ze alweer 1! Voor jou bijna 3. ZaZaM. Vinden jullie het ook, dat het zo hard gegaan is.
Ik denk inderdaad niet dat je de velletjes hoeft te verwijderen hoor Meisje, het is al een flinke meid Wij hebben al een regenhoes, ook al regelmatig nodig gehad helaas (als we dr bijv van de opvang moeten halen). Gewoon via internet de goedkoopste besteld Pff nou ik heb het virus ook te pakken wat mijn vriend had.... Nog nooit heb ik gekotst omdat ik ziek was alleen door een kater haha (en tijdens de bevalling trouwens) bahbah. Hele nacht ook op de plee gezeten met een emmertje... Nu alleen nog diarree en voel me wat moe maar verder ok. Ik ken echt al 8 mensen die dit virus hebben gehad. Hopelijk krijgt I er geen last van! Welke rietjesbeker heb jij ook alweer Meisje? Wil toch eens een andere proberen, kijken of ze dan beter drinkt. Jaa het is behoorlijk snel gegaan maar ook weer niet snel genoeg. Ik kijk er wel naar uit dat we wat meer leuke dingen kunnen doen als ze kan gaan lopen en geen drie slaapjes meer nodig heeft. Lekker naar de kinderboerderij enz. Ook zou ik graag makkelijker willen communiceren, het is nu soms zo gissen.. Vind het dus niet erg dat het snel gaat haha. Zie wel een beetje op tegen een tweede en dit weer allemaal mee te moeten maken (en dan hebben we nog een makkelijk kind ook.....)
Het is inderdaad heel snel gegaan. Zei het laatst nog tegen mijn man, over 4 maandjes vieren we alweer haar 1ste verjaardag. Ik geniet echt volop van ieder moment met haar, maar vind het ook leuk dat ze steeds meer gaat kunnen. Haha ZaZam, één van de redenen waarom wij de tweede er zo snel mogelijk achter aan wilde hebben. Z is nu ook 's nachts zindelijk, moet er niet aan denken dat je eindelijk uit de luiers bent, dat je dan weer volop in de luiers zit omdat er een babytje bij komt. Z kan nu redelijk aangeven waar ze last van heeft maar het is nog vaak gissen. Gelukkig komt daar met M allemaal een einde aan. Als zij die periode voorbij is kunnen we helemaal gaan genieten. Leuke dagjes uit met de meiden, zonder luiers, flesjes, slaapjes etcetera. Regenhoes hebben wij ook, zat bij de kinderwagen Beterschap ZaZam, hopelijk krijgt I er inderdaad geen last van. Hier begon M vanmorgen toch ineens op mijn tepel te bijten/trekken. Het deed nog niet echt pijn maar wel gelijk gestopt met de voeding De tweede voeding deed ze het gelukkig niet meer. Gisteren een flesje gekregen en toen zat ze in de speen te bijten en eraan te trekken, denk dat ze vanmorgen zoiets had van oh dat kan hier ook... Hoop niet dat ze dat te veel gaat doen
vanochtend heb ik mandarijn gegeven, en inderdaad ze eet het met vel en al op. Kan ze dus ook. ik ga even kijken welke ik ga doen. Die van de joolz geo vind ik niet zo mooi. Die van de joolz day wel, maar die gaat ws. niet passen. Och nee heh, heel veel beterschap. Hopelijk ben je snel opgeknapt en gaat I niet het virus meepakken. hier in de omgeving nog niemand gehoord over deze virus. Wij hebben die van avent, ben er nog steeds erg blij mee. ja dat snap ik helemaal, zou wel heerlijk zijn als ze wat zelfstandiger zijn. hihi weet waar je aan begint. zitten jullie al na te denken over een 2e? of totaal niet. Wij voorlopig nog niet, genieten nu nog zoveel van E. En dan zien we wel of een 2e ons gegund mag zijn. jaja nog even Sabine, en dan heb je weer een groot gedeelte van je vrijheid weer terug. Zal wel even omschakelen zijn dan.. oeii, gelukkig deed het geen pijn. maar toch. Moet ze inderdaad niet weer doen
Dat gaat geleidelijk aan en kan eerlijk gezegd niet wachten tot we weer gewoon lekker de deur uit kunnen zonder over zoveel dingen na te moeten denken. Ga er maar vanuit dat dat nog wel een jaar of 2-3 gaat duren voor het echt zover is. Ach alles op zijn tijd. Geniet er nu ook nog maar even van dat ze nog niet echt kunnen praten, want als je Z nu af en toe al hoort :O pfff dan wil ik niet weten wat dat straks gaat worden... Als je wat aan haar vraagt kan ze soms al zo bijdehand boosachtig NEE! zeggen... Dus ja het ouder worden heeft zo zijn voordelen maar die babytijd ook hoor dus geniet er nog maar lekker van