Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    och ja al die verschillende fases. :)

Hier eentje die momenteel geen zin heeft in slapen :p
    Is al vanaf 11:30 wakker.
    Ligt alleen maar te kletsen in bed, is ze eindelijk stil gaan de buren herrie maken. :'(

nu is het alweer 5-10 minuutjes stil. Hopelijk is ze eindelijk in slaap gevallen. :)
    Gelukkig niet huilen, maar toch!

vanavond een schoonmaak party, weer even heerlijk het huis aan kant maken.
    ben ook druk bezig met foto's/plaatjes opzoeken van woonstylen.
    Willen graag weer het huis gaan veranderen.

2. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Hihi een schoonmaak party? Nog nooit van gehoord :p
    Leuk hoor het huis veranderen!

Och jee is ze nog gaan slapen? M was ook weer vroeg wakker en beet me net echt :( auwwie :( hoop echt dat ze er snel weer mee op houd anders moet ik voor die laatste maanden nog fles gaan geven :(
    Geef haar sinds kort iedere keer weer wat drinken uit de rietjes beker. Daar zit ze ook iedere keer op te kauwen dus hoop dat het gewoon verwarring is. Wil haar toch ook wat anders leren drinken onderhand. Wil geen problemen als ik straks wil/moet stoppen met de borstvoeding.

3. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja op zich is dat het voordeel van 2 snel achterelkaar, maar ik zou me nu echt niet kunnen voorstellen dat ik binnen een paar maanden weer voor ene iniminibaby zou moeten zorgen. Een tweede zien we nu ook nog niet zitten. Misschien over een paar jaar maar misschien denk ik er over een jaar wel weer heel anders over ;)

Autsj Sabine! Hopelijk gaat ze er niet al te vaak in bijten. Hoe lang wil je nog borstvoeding geven?

Haha een schoonmaakparty?
    Leuk hoor, huis veranderen. Vind ik ook leuk.
    Heb een nieuwe eettafel besteld en dan wil ik ook nieuwe eetkamerstoelen en een nieuwe fauteuil. Zo blijf ik bezig hihi.

Hier gaat het wat beter gelukkig. Voel me nog wel slap maar dat is niet zo gek. Nu lekker slapen. I was wat snotterig vandaag, hopelijk is dat morgen beter.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hihi van jemako. Net zoiets als hara.
    Echt super spul. Zo is schoonmaken niet erg. :p

Ja ze is gaan slapen. Om 15:00 en heb haar om 17:30 wakker moeten maken. Normaal krijgt ze om 17:00 haar avondeten.
    heeft vandaag dus 2 slaapjes gedaan. Zaterdag ook trouwens.
    Kwam toen zo uit.

Aii pijnlijk!! :(

Ik moet ook nog niet aan een 2e denken.

Leuk zeg. Hier hebben we 4 jaar geleden allemaal nieuwe meubels gekocht.
    Vind het zo zonde om weer vanalles nieuw te kopen.
    Hebben in febr. Wel nieuwe eetkamerstoelen en een fauteuil gekocht.
    Verder hebben we een grote hoekbank. Maar die hebben we nu ingekort naar een 4 zits bank. Rest staat op zolder.. :(
    Willen heel graag kalkverf op de muren maar we hebben spachteplutz. Dus of we moeten eerst opnieuw stucadoren of ander verf gaan kiezen. ;)

Wauw jij bent ook lekker aan het veranderen. Heerlijk.
    Wat doe je met je oude inrixhting?
    Welke stijl heb jij trouwens?

Slaap lekker en hopelijk voel je je morgen stukken beter.
    Ik ga ook gauw slapen. Half 6 weer de wekker. :'(

5. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Wij hebben altijd al gezegd dat we graag twee kinderen wilde als het ons gegund was. Ondanks de twijfels nadat de eerste was geboren, wilden we toch graag nog een tweede kindje. En dan het liefst zo snel mogelijk zodat de moeilijke periode sneller voorbij zou zijn ;)
    Maar ik kan me dus heel goed voorstellen dat je er echt (nog) niet aan moet denken. Weet ook niet of ik zo'n haast zou hebben gehad als de eerste een makkelijke baby zou zijn geweest.

Het lijkt me leuk om tot 1 jaar vol te houden. Daarna wil ik het meteen gaan afbouwen en gewone halfvolle melk gaan geven, want dat drinken we verder allemaal hier in huis. Gister avond moest ik haar nog een paar keer toespreken maar vanmorgen ging het weer goed. Ze gaat voornamelijk zitten knabbelen als er geen melk komt of als ze eigenlijk wel genoeg op heeft.
    Dus dat moet ik proberen te voorzien.

Zo zo het slaapkopje gaat dan toch minder slapen ;) Ga je de slaapjes nu aanpassen of probeer je ze wel nog voor 3 slaapjes weg te leggen?

Zegt me nog niks, dat schoonmaakmiddel ;)

Hoe voel je je vandaag ZaZam, gaat het weer iets beter? En is het snotteren van I nog erger/minder geworden? Sterkte vandaag in ieder geval!

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja begrijp wel dat jij dan zoiets had. Dan heb ik dat maar gehad....
    Gelukkig is M een heerlijke baby. En kan je toch van de baby tijd genieten. :)

Zou wel super zijn ja als je de 1 jaar haalt.
    Fijn dat het bijten weer wat afgenomen is!

Hihi vandaag heeft ze de schade van gisteren weer ingehaald. :p
    Vanavond wel op bed gelegd maar was alleen maar huilen. Oogde nog niet moe hoor.
    Eruit gehaald en in de box gezet. En daar liet ze op gegeven moment een paar dikke scheten. :p zal wel dwars gezeten hebben.
    Zit nu al heerlijk een half uurtje in de box te spelen. :)
    Ze kan dan zo zoet spelen. Lieverd.

Hihi jemako is een bedrijf. En die heeft van vloermatten tot raamdoeken en van handcreme tot autoshampoo etc. ;)
    Vooral fan van de raamdoeken. Ramen zemen is een eitje.

7. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Oohhh ja Jemako! Ik heb de raamwasdoekjes daarvan. Ideáál!! Zonder sop heerlijk schone ramen, hele huis in een half uur klaar. Ben er echt fan van haha.

Met mijn oude inrichting weet ik eigenlijk nog niet wat ik doe. Denk eerste op marktplaats en anders naar de kringloopwinkel. Wij hadden eerst een beetje een landelijke stijl, gaan nu meer naar het moderne toe. Ik heb nu bijv een mooie eikenblad tafel besteld met een zwart stalen onderstel. Daar wil ik dan kunstledere eetkamerstoelen bij me een zwart stalen onderstel. Verder hebben we een strakke witte haard laten maken vorige winter. Sinds een paar weken ook een nieuw kleed op de vloer, deze is grijs/blauwig half katoen half leer. Njah zoiets dus haha. Jullie?

Ik voel me trouwens weer bijna de oude! Alleen nog niet echt veel eetlust, maar dat komt wel weer. I was net alweer minder aan het snotteren gelukkig. Ze geeft wel steeds over na de laatste voeding de laatste 3 dagen :(

Autsj nou hopen dat M niet al te veel gaat bijten, zou jammer zijn als je daardoor eerder zou moeten stoppen met borstvoeding..

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja die zijn echt super handig. :)
    Gebruik die droogdoeken ook voor de spiegel na het douchen. En voor de condens in de auto. :)
    inmiddels een hele verzameling in huis van Jemako :p
    Elke party koop ik weer wat nieuws hihi.

wauw gaaf! Die stoelen hebben mijn ouders ook pas gekocht.
    Leuk zeg, hier zitten we in de landelijke stijl. maar ik wil een beetje naar het stoere, sobere landelijk stijl. ;) nu heb ik meer een beetje RM stijl.
    Wil heel graag kalkverf. Maar dan moet eerst de stucadoor langs komen.. Even erover na denken.

Fijn dat je je beter voelt! Gelukkig maar dat de verkoudheid niet doorzet.
    Heh wat vervelend zeg, heeft ze daarvoor veel gegeten?

9. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Oh net zoiets als tupperware en oriflame enzo. Hier niet echt bekend dus want had er nog nooit van gehoord.

Onze stijl is IKEA hahaha en dan specifiek de hemnes collectie. Die vinden wij echt helemaal geweldig :D
    Met die prijzen is het ook leuk om eens wat te vervangen en is het niet zo heel erg als de kids eens iets per ongeluk stuk maken.

Fijn ZaZam dat je je weer beter voelt! En fijn dat I ook niet meer zo snottert. Wel vervelend dat ze weer spuugt na de laatste voeding, dat heeft ze eerder toch ook wel eens gedaan? Misschien voelt ze zich toch niet helemaal fit.

Ze heeft me gelukkig niet meer gebeten. De rietjesbeker pak ik nu ook af als ze erop gaat zitten bijten. Zodat ze leert drinken=niet bijten.

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja ik gebruik die doeken ook voor meerdere dingen Meisje, heel handig.

Ikea is inderdaad betaalbaar, niet zo erg als er wat vervangen moet worden. Die eiken tafel heb ik ook wel lang over getwijfeld, ben bang dat die dus vies gaat worden met al dat geklieder van I. Maar er zit een goed beschermende laag overheen heb ik me laten vertellen (wijsmaken? Haha) wat goed schoon te houden is. Ik wil al heel lang zo een tafel.

I heeft dat spugen inderdaad wel vaker gehad. Was eindelijk een beetje over, begint het weer. Ik denk toch dat het avondeten dan te gauw op de fles is, maar het lukt gewoon niet altijd om haar vroeger eten te geven of later naar bed te brengen :(

Gisteren de rietjesbeker van de Kruidvat gekocht, goedkoper dan de Avent. Hier drinkt ze ook veel beter door. Die Nuby is speciaal anti-lek dus denk dat er daardoor een rare techniek bij komt kijken om te drinken. Wel heeft ze meteen te veel gedronken denk ik dan ze aankon, want ze moest weer beetje teruggeven :(

Leuk kalkverf Meisje! Stukadoor is alleen zo duur he :( ik zou ook wel kalverf willen maar we hebben nu ook een structuur op de muur dus dan gaat dat niet. Om nou het hele huis te stukadoren zie ik nu even niet zitten ivm de kosten..

Fijn dat ze je niet meer gebeten heeft Sabine! Volgens mij kan je zo een baby ook al heel veel duidelijk maken en dit is iets wat ze écht niet moet doen ;)
    Zo leer ik I nu ook rustig de katten te aaien ipv te slaan en te trekken. Dus handje er op en 'aaien, aaien, aaien'.

11. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Je kan er altijd nog een tafelkleed over heen gooien voor je gaat eten of knutselen aan tafel ;) Zou ik zeker wel doen als het een wat duurdere tafel is.

Dat zou heel goed kunnen. Ik geef M nu ook wat vroeger haar avond eten zodat dat niet te dicht op de laatste voeding is omdat zij ook behoorlijk wat terug gaf. Nu geef ze veel minder terug. Soms is het inderdaad niet anders, zolang ze er maar niet te veel last van heeft ;)

Eens wat plaatjes opgezocht van kalkverf. erg mooi! wij willen ook gaan sparen om een stukadoor langs te laten komen, het huis is behoorlijk oud dus dan kan geen kwaad. Zit geen structuur op de meeste muren maar echt mooi glad zijn ze ook niet meer.
    Nu zit er in de woonkamer en in de salon en de meidenkamer restauratie behang op de muren zodat ze toch glad zijn. Nadeel is alleen dat je overal die lijnen ziet lopen van de banen.

Hihi zeker fijn! Moet zeggen dat M niet echt interesse heeft in ander drinken, hoe gaat dat bij jullie? Ze neemt een slok en laat vervolgens alles weer uit haar mond lopen. Ze begint ook echt te brullen als ze geen borstvoeding krijgt. Hoop niet dat dat nog voor problemen gaat zorgen...
    Heel verstandig om daar nu alvast mee te beginnen, doen wij inderdaad ook. (met de katten)

Pff weet niet waar de dames last van hebben, maar ze zijn beide niet in hun hum. M zit nu wel precies in die 8 maanden sprong dus denk dat dat ook wel mee speelt. Gisteren van half 5 's middags tot half 7 gebruld, 2 hapjes gegeten en meer niet. Rond middernacht weer huilen en niet weer willen slapen. Vandaag ook weer saggo en nu ook alweer wakker terwijl ze normaal gesproken wel tot 3 uur half 4 door slaapt. Als ze weer zo moe is maar even proberen terug op bed te leggen rond half 5. Heb niet zo'n zin in weer twee uur gebrul.

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Yep net zoiets inderdaad. ;)

Ja dat wel, en Ikea heeft ook leuke dingen inderdaad.
    En het doet niet zo'n pijn in je portemonnee

Je zou haast denken, dat als I genoeg heeft, dat ze dan zelf stopt met drinken. Maar dat doet ze dus niet?
    Super zeg, maar deze is dus niet anti lek? die van avent is wel helemaal anti lek. Zonder dat je op een bepaalde manier moet drinken.

Ja echt supergaaf heh! Nee zeker prijzig.
    Wij gaan er nog even goed voor zitten, willen zoiezo andere kleuren op de muur en het een ander gaan veranderen.
    Het huis ook maar gelijk kind vriendelijk maken.

Je hebt een huurhuis toch Sabine?
    Hoort de woningbouw zulke dingen niet te doen? Heb niet echt verstand van huren...

E vind thee ineens niet meer interessant :'(
    Sap en water gaan er heel goed in.

hier ook het vermoeden dat ze in het sprongetje zit.
    Nu al 3 ochtend vanaf 5u wakker. Maandag had ik vrij. Is ze om half 7 toch nog in slaap gevallen tot half 9.
    Dinsdag en vandaag moest ik werken. dus moest ze er alsnog om 6:15 uit maar toch.
    Ook heeft ze vandaag onrustig geslapen bij m'n moeder. elk uur wakker geworden.
    net zoals bij jou dus.
    brullen herken ik niet. ze is dan wel weer heel gezellig.
    Heel veeeeel kletsen en gek doen. Ook kruipt ze ineens stukken meer.
    En sinds gisteren kan ze aan 2 handen lopen, en nog snel ook... :O :O
    Lastig heh, dat je niet weet wat eraan scheelt...

13. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    De oxo tot bekers en tupperware rietjesbekers zijn ook anti lek zonder gek systeem.

Nope, de muren moeten behang klaar zijn dus zolang je erover heen kan behangen doen ze er helemaal niks aan. Huren is helaas niet zoveel voordeliger dan kopen ;)

Wel fijn dat E wel gewoon gezellig is. M heeft zich vandaag gelukkig ook beter gedragen dan gisteren. Zag ook echt een wit lijntje in haar mondje komen, dus tweede tandje is duidelijk in aantocht.
    Leuk hoor! Dat gaat hard dan ineens hè :)

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    aha vandaar.
    Misschien is glasvliesbehang een goedkopere optie voor jullie en dan eroverheen sausen. Of hebben jullie ook structuur op de muren?

Gelukkig maar. Hoe is nu de nacht gegaan?
    Hier heeft E goed geslapen gelukkig alleen door de k*tburen werd ze om 7:45 wakker. Het is nu weer stil. Hopelijk slaapt ze nog.
    pff. ik word ze echt zat. Ga het straks weer zeggen of aanbellen...
    Ja dat is wel fijn dat E gewoon gezellig is, dat maakt het dan weer goed hihi.
    Nou inderdaad, ineens gaat het hard. Ook wel weer leuk.
    Alleen nu moet ik echt opletten dat wat er op de grond ligt of binnen hand bereik van haar, of dat veilig is. Ze gaat nu overal naar toe.
    deze week nog van die stopcontact beschermers halen.

15. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    We willen hier niet meer weg dus een stukadoor is het geld zeker wel waard om uiteindelijk te laten doen. In de gang en bij de trap en boven op de overloop en in de keuken zit er van dat bobbelige spul op de muren, beton..... nog wat :p Verder zouden we het waarschijnlijk wel af kunnen met glasvliesbehang, maar we willen het gewoon netjes hebben zonder al te veel gedoe. Een stukadoor is dan het makkelijkste. Is ook niet iets wat we op de korte termijn gedaan willen hebben hoor :)

De nacht is gelukkig goed gegaan. Heb haar nu wel in een dikkere slaapzak gelegd want ze schopt iedere keer haar dekentjes weg. Toen ik haar vanmorgen uit de slaapzak haalde voelde ze heerlijk warm ipv koud. Dus denk dat dat ook wel scheelt.
    Och jeej heb je zoveel overlast van de buren? Dat is echt geen pretje, dat hadden wij in het vorige huis ook... hier gelukkig niet.

Ja dat wordt nu wel opletten inderdaad. Is even wennen maar ook dat gaat straks vanzelf ;)

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    oh ja dan wel ja. Het is even een investering.
    ja spachtelputz zeker? Hebben wij hier ook.

Fijn dat de nacht goed gegaan is!
    Ja dat kan het natuurlijk ook gweeest zijn, dat ze het gewoon koud had.
    ja erger me groen en geel aan ze. Kunnen gewoon niet normaal doen.
    Lopen ook continu op schoenen in huis, opzich niet heel erg, maar let dan wel op je loopgedrag.
    Lekker stampen met die schoenen op de houten trap die tegen onze woonkamer en aan E haar kamertje grenst.
    De babyfoon van E gaat regelmatig af van hun geluid. Lijkt mij niet echt normaal..
    Of dan staat dat jochie met een hamer op de trap te timmeren, en dan zitten ze je nog raar aan te kijken als je aanbelt omdat E daarvan wakker word. (doet hij regelmatig)
    Het is dat we in een fijne buurt wonen, vlakbij de stad (5min lopen) Speeltuin voor de deur etc. Maar anders waren we allang weg gegaan.

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Nee het is geen spachtelputz, het zijn echt bobbeltjes/bolletjes.

Ohh super irritant!! Hier slaat de babyfoon ook wel eens aan op het geluid van de buren. Zeker als er weer een de trap op rent al stampend en de deur dicht smijt met een noodgang. Gelukkig worden de meiden daar echter niet wakker van. Zonde is dat dat je er verder wel met plezier woont maar overlast ervaart van de buren. Zeker als je al eens hebt aangegeven of ze er een beetje op willen letten. Onze buren zeiden laatst weer dat we best wat meer lawaai mogen maken, want ze horen ons zelden/nooit :p Hahaha wees maar blij ;) kan niet garanderen dat dat ook het geval zal zijn als ik 2 puberende meiden heb rondlopen :p

Hier echt een drama dagje, beide meiden zijn niet te genieten. M begint meteen te krijsen als mama even uit het zicht verdwijnt en Z doet vrolijk mee :( Continu dingen uitproberen die niet mogen en dan keihard gaan gillen/huilen als ik zeg dat het niet mag :s Z wilde vanmorgen de tv aan hebben, zeg ik heel rustig: nee vanmiddag mag je tv kijken, nu blijft hij uit. Zet ze het toch op een krijsen, pfff daar schoot ik dan wel even van in de lach maar verder is het niet echt bevorderend voor mijn eigen humeur :p

18. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ohhh irritant die buren Meisje! Zou ik ook heel boos om worden. Twee huizen verder hebben we nieuwe buren en toen ze gingen klussen was I ook steeds wakker door het harde geboord.. elke keer ook echt precies tijdens haar slaapjes pffff... verder gelukkig aan beide kanten (nog) geen kinderen dus nu totaal geen last van. Buurvrouw doet ook netjes haar hakken uit als ze binnen is (tegels op de vloer). Anders zou ik ook gaan klagen hoor... Hopelijk willen ze zich een klein beetje aanpassen als je het vraagt Meisje! Snap de frustratie!

Agh Sabine, balen van je dagje en je ontevreden meisjes! Niet leuk he zo een dag? Slapen ze nu lekker?
    Ik mag echt in mijn handen knijpen dat I nooit echt krijst.. Ook zo blij dat ze 's nachts gewoon zonder gedoe slaapt..
    Ach zo hebben we allemaal wat ;)

Hier was ze echt dood en dood moe. Weer niet geslapen op de opvang dus van 13u tot 19u wakker geweest. Arme meid. Op bed dírect in slaap gevallen.

19. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Nee zeker niet leuk, word je zelf ook heel sjaggo van.. Vanmiddag ging het gelukkig een heel stuk beter. Tegen half 4 hoorde ik ze nog steeds niet maar ben ze toen maar wel uit bed gaan halen. Normaal gesproken haal ik ze om 3 uur uit bed. Ze waren schijnbaar heeeeel erg moe. De rest van de middag waren ze een stuk gezelliger gelukkig. M eet gelukkig ook weer wat beter, laat haar nu lekker met haar handjes in het bordje graaien, dan eet ze beter :)
    Zeker fijn dat I eigenlijk nooit echt krijst!
    Ach arme meid, die zal wel lekker slapen!

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Heel irritant. Hihi dat zeggen de andere buren ook tegen ons.
    Hoe doen jullie dat? We horen E nooit! :p
    Hou zelf ook biet van herrie. Dusja.
    We gaan het zien. Vind het altijd heferlijk om mn schoenen uit te hebben thuis. Maar hin hebben de schoenen gewoon naast hun bed staan.
    Og ja dat is ook wel irri dat boren. :(

Fijn hoor Sabine. Dat de middag beter is verlopen!
    Hopelijk vandaag weer een gezellige dag met de dames.

Arme meid. Gebeurt dat vaak? Dat ze daar niet gaat slapen?

Deel Deze Pagina