Wel fijn dat je zo een schone slaapster hebt meisje! Succes met het ritueel, hopelijk werpt het z'n vruchten af! Ik doe haar juist 's ochtends in bad, omdat ik anders in de knoei kom met eten. Rond half 7 starten we met voeden en dan naar bed. Voor die tijd bereid ik nu ons eten voor en als ik straks ga werken dan red ik het helemaal niet meer om haar voor het slapen te badderen. Tenzij wij om 21u pas gaan eten maar dat zie ik niet zo zitten haha. Ze doucht nu trouwens vaak met ons mee, scheelt weer badje op zetten Fijn dat je het werken zo rustig op kan bouwen Sabine. Stom hè dat je het werk ziet als "me time" laatst vroeg ook iemand of ik zin had om weer te werken, toen zei ik ook "ach, heb ik weer eens iets voor mezelf, even wat anders". Had ik vroeger nooit gezegd hoor haha. Wat vervelend dat je man trouwens niet op staat om Milou te pakken.. Kan je het daar niet met hem over hebben? Hier geeft mijn vriend zelfs 's nachts het flesje, ik ga dan kolven. Het is toch iets waar je samen voor hebt gekozen en samen moet doen, toch?
Ja haha, maar mijn werk is eigenlijk een uit de hand gelopen hobby dus ik heb er nog steeds veel plezier in. Dat maakt het wat minder erg dat het werk ook me-time is. Om een lang verhaal kort te maken, mijn man is beide ouders op jonge leeftijd verloren, waarvan hij het verlies van zijn moeder nog niet helemaal had/heeft verwerkt. Toen onze oudste geboren was en zij zoveel huilde is dat allemaal naar boven gekomen. Hij kon niets met haar doen dus heb ik het allemaal op me genomen. Inmiddels doet hij gelukkig wel weer alles met haar. Als ik in die periode over mijn gevoel wilde praten ging hij meteen in de slachtoffer rol zitten en trok zich alles extreem aan. Hij draaide alles om naar zichzelf toe waardoor ik niet veel meer durf te zeggen omdat ik er geen zin in heb dat hij dat weer gaat doen. Inmiddels durf ik al wel weer meer te zeggen maar nog lang niet alles zoals vroeger wel het geval was. Daardoor blijf ik zelf ook langer met dingen zitten dan eigenlijk nodig is. Hij kan af en toe ook zo heel erg negatief zijn en daar irriteer ik me dan ook zo aan. Maar goed langzaam maar zeker gaan we de goede kant wel weer op. Vanavond willen we gaan proberen om een ritme te vinden in beide meiden wassen en op bed leggen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Heb nu in gedachten om Milou eerst 1 borst te geven, ongeveer half 7 in bad, daarna 2de borst en naar bed. Dan kan mijn man de oudste wassen als ik Milou de 2de borst geef. Zal wel druk worden maar denk dat het voor Milou wel lekker is om in de avond in bad te gaan. En anders kan ik de oudste voortaan in de ochtend wassen.
Sabine: En hoe is het gegaan vanavond met het badderen en voeden? Viel ze goed in slaap? Hier is het al 2 avonden goed gegaan. Gelijk in slaap gevallen en na 6u melde ze zich weer. Wat heftig van je man! Maar is het niet verstandig dat hij met iemand hierover gaat praten? Hij zal het toch een keer moeten verwerken.... ZaZaM: Ja zeker fijn! Hopelijk blijft dit ook zo.... Tja ik werk onregelmatig. (dag en avonddiensten) Dus echt een ritme zal ik nooit gaan krijgen. Hihi nee om 21u eten is een beetje laat.
Milou is vanmorgen van de voeding van 8 uur tot ongeveer 13.00uur wakker geweest. Daarna in slaap gevallen tot de voeding van 14.30uur en daarna weer gaan slapen tot ongeveer 18.15uur. Ik heb haar aangelegd, in bad gedaan, tweede borst en nu is madam nog wakker :S Ze is wel moe, want haar oogjes vallen iedere keer dicht, maar dan begint ze ineens weer te "huilen". Waarschijnlijk duurt dit weer tot 21.00/22.00uur en valt ze of vlak voor de voeding in slaap of na de laatste voeding pas. En zo gaat dit elke dag... Als ik geen last van mijn bekken had gehad was ik iedere dag in de ochtend een wandeling gaan maken zodat ze tijdens de wandeling in slaap valt om zo het cirkeltje te doorbreken, maar dat gaat helaas nu niet. Hoop wel dat het snel wat beter gaat in de avonden. Overdag kan ik me er niet zo druk om maken, het is wel vervelend maar dan heb je zelf ook nog wat meer energie om het te handelen. Hij heeft het nu al redelijk een plekje gegeven, we gingen nooit naar het graf en doen dat nu wel. Zo nu en dan praten we erover maar het blijft een gevoelig onderwerp. Hij wilt er zelf ook niet met iemand over praten dus ik ga dat ook niet pushen. Het gaat gelukkig al wel echt een stuk beter dan 1,5 jaar terug. Sommige momenten zijn gewoon lastig, zoals de geboorte van onze dochters. Zij zullen nooit hun andere opa en oma leren kennen en dan ziet hij natuurlijk mijn ouders met de kleintjes en is dat extra pijnlijk omdat dat met zijn ouders niet meer kan. Maar dat soort dingen zullen altijd gevoelig blijven, net zoals de feestdagen die je normaal gesproken met je familie viert.
Heftig zeg Sabine. Wel vervelend dat jij daar ook zo de dupe van bent. Lastig dat je er niet echt goed over kan praten zonder je te irriteren. Hopelijk heeft hij er steeds minder last van.. Blijft moeilijk.. Wow van 8 tot 13u wakker, dat is lang! Hier kan ze maximaal 2 uur wakker blijven. Ik leg haar dan ook op bed voordat ze 2 uur wakker is. Kan je haar dan niet gewoon op bed leggen Sabine? Hier huilt ze dan soms ook wel 5 minuten, maar valt dan wel in slaap.. Heb je wel eens geprobeerd in te bakeren? Hier vandaag een goed dagje. Alles goed op "schema" en een heel tevreden meisje. Normaal heeft ze het van 17u tot 19u moeilijk, maar vandaag was ze lekker rustig. Ook eventjes buiten in de tuin op het gras gelegen, lekker hoor!
Zo die is lang wakker geweest sabine! Wat jammer dat ze niet in slaap wilt vallen na het badje. Is ze elke ochtend zolang wakker dan? Begrijpelijk dat het confronterend is hopelijk kan hij het snel allemaal een plekje geven. Fijn dat je een goede dag hebt zazam! Extra genieten dan heh.
Ze ligt dan ook op haar bedje ZaZam Misschien dat ze af en toe heel eventjes in dut maar ze slaapt niet echt voor een langere tijd. Als ik even bij haar ga kijken als ze stil is dan ligt ze met haar oogjes open en vervolgens begint ze weer te jammeren/huilen. Normaal gesproken voed ik haar om half 7 's ochtends en dan is ze gerust tot de volgende voeding weer wakker dus zo'n 3-4 uurtjes. Vervolgens slaapt ze bijna de hele middag en is ze in de avond weer wakker. Ik dek haar stevig in onder haar lakentje, ze is namelijk niet zo wild met haar armpjes als haar zus was dus inbakeren is niet nodig bij haar.
En hoe is je nacht verlopen sabine? Had ergens gelezen dat baby's ook soort van slapen met hun ogen open.. Hoe gaat het nu trouwens met de liezen van milou? Wat 'n heerlijk weertje vandaag! Ga vandaag lekker de was buiten laten drogen. Heerlijk.. Goeie nacht achter de rug, ben weer helemaal bij geslapen.
Inbakeren is niet alleen goed omdat je kindje druk met de armpjes maait, maar het geeft ook een veilig en vertrouwd gevoel (in de baarmoeder was het tenslotte ook wat krapjes ) soms kan het dus zelfs bij een rustige baby helpen om in slaap te komen. Wellicht het proberen waard? Hopelijk heb je een goede nacht gehad! Misschien doet ze vanmiddag ook een lang dutje zodat je even wat tijd voor jezelf hebt! Lekker genieten van het zonnetje. De kleine slaapt nu lekker dus ben even wezen hardlopen en nu van het zonnetje genieten in de tuin ! Fijn dat je een goede nacht hebt gehad meisje! Hier was ze opeens om 2u30 en 5u30 wakker.. Jammer..... Die 2x om 4u00 is helaas niet zo gebleven
De nachten gaan gelukkig wel goed, ze kwam vannacht om 10 voor half 4 voor de eerste keer. De nacht ervoor zelfs pas om 4 uur. Dus dat gaat wel goed. Ik heb haar vanmorgen eens goed in de gaten gehouden en ze heeft in totaal een uurtje geslapen. Maar het gaat dus al wel steeds iets beter. Voeding om half 7, rond 08.00uur op bed gelegd, waarna ze om 10 over 9 in slaap is gevallen, even wakker geweest van half 10 tot 5 voor 10 en toen weer geslapen tot 5 over half 11, want toen moest ik haar wakker maken voor de voeding. Na het drinken aan de tweede borst was ze even vertrokken en daarna weer wakker tot 10 over 1, had haar rond 12 uur op bed gelegd. Nu ligt ze heerlijk te slapen. Ik ben bekend met het inbakeren Heb ik bij mijn oudste ook gedaan. Aangezien er vooruitgang in zit laat ik het er nog even bij. In uiterste nood kan ik de bakerdoeken weer uit de kast plukken. De spruw uitslag op haar billen is gelukkig weg, de liezen gaan ook een heel stuk beter. Dus we smeren nog even door maar het gaat echt al een heel stuk beter. De oudste is alleen wat ziekjes, flink verkouden en mijn man begint zich ook wat minder goed te voelen dus ik hoop niet dat Milou en ik straks ook nog aan de beurt zijn. Hoe gaat het met jou borstvoeding ZaZam, is de productie al weer wat meer geworden?
ZaZaM: het was heerlijk weer heh gisteren! Ben jij ook al zo verkleurd door de zon? Heb maar een uurtje buiten gezeten, maar ben al flink bruin geworden. Zal wel nog door de hormonen komen. Tijdens mijn zwangerschap had ik 1,5u buiten in het zonnetje. Helemaal verbrand. Heh wat jammer van je nacht! Nu een beter gehad? Fijn dat je nachten goed gaan Sabine! Wat goed dat het op de billen weg is! Hopelijk is het bij de liezen ook snel weg. Heeft ze hier geen last van? Heh wat vervelend die verkoudheid. Zo akelig.... Ik ben helemaal blij met m'n avondritueel. Moet er wel aan wennen dat ik haar nu 's avonds in de tummytub doe. Maar het werpt zeker zijn vruchten af. Nu komt ze na minstens 6u na de laatste fles. Gisternacht zelfs na 8,5u pas. (veel wakker geweest op de dag) Ik ga nog niet te vroeg juichen, maar het lijkt goed te gaan
Het is vandaag volgens mij ook prachtig weer. Weet niet wat de temperatuur doet maar het ziet er mooi uit. Afgelopen zondag heerlijk bij opa en oma in de tuin gezeten. Ben zo blij als ik weer lekker naar buiten kan met de meiden, dat zou mijn humeur ook goed doen Gelukkig heeft Milou geen last van haar liezen. Het slapen in haar eigen bedje gaat ook al iets beter. Heb denk ik het magische slaapmiddel voor haar gevonden. Vanaf dag 1 heeft ze altijd een heel zacht dekentje gehad maar nu het warmer wordt gebruik ik die in bed niet meer. Ik heb en tuttel doe met zo zacht is een als ik die aan haar geef is het goed. Ze heeft vanmorgen bijna niet gehuild, wel wat lang wakker geweest maar tevredener dan gisteren. Alleen het drinken gaat nu iets minder dus hoop niet dat ze wat onder de leden heeft. Ga maar even nakolven. Wow! Wat heerlijk meisje! Geniet er maar van en hopelijk is het een vast iets. Hoe klinken jullie kleintjes eigenlijk qua ademhaling? Milou kraakt soms nog steeds als een deur of ademt heel onrustig. Kan me niet herinneren of Zoë dat ook nog deed op deze leeftijd
Ja mijn melkproductie is gelukkig weer op pijl! Vandaag weer 4x 120ml gekolfd. Ik ben inderdaad ook goed verkleurd! Zondag veel in de zon gezegen en gisteren ook. Na een uurtje had ik gewoon al een kleurtje in mijn gezicht. Kon ik wel gebruiken haha Fijn dag het avondritueel bevalt Meisje. Hopelijk blijft het zo. Sabine, de ademhaling klinkt wisselend.. Soms lijkt ze echt te hijgen (een paar keertjes) en dan hoor je weer hélemaal niks.. Dat krakend herken ik alleen als ze wakker wordt en gaapt Fijn dat ze geen last meer heeft van haar liezen! Hopelijk wordt ze niet ziekjes. Vannacht meldde ze zich pas weer om 3u45. Verder een moeilijk dagje achter de rug. Ze was duidelijk heel erg moe, maar ging erg moeizaam slapen. Na een half uur/drie kwartier steeds wakker en dan weer moeilijk doen. Zo frustrerend! Het was overduidelijk dat ze heel erg moe was, maar wilde niet gaan slapen.. Ik heb het dan wel echt moeilijk als ik alleen ben.. Ik baal dan als een stekker en begin dan mee te huilen op zo een dag leef ik echt van slaapje naar slaapje en tussendoor kijk ik steeds op de klok en 'bang' dat ze weer gaat huilen. Ik verlies dan ook wel een beetje mijn geduld, daar baal ik echt ontzettend van!
Wat fijn dat ze er geen last van heeft sabine. Heb je geen balkon? Waar je even op kunt zitten? Moet er njet aan denken om een dag binnen te moeten blijven. Wat goed zeg van die tuttel. Hopelijk werkt het. Ademhaling soms nog best snel. Al is ze ook nog snotterig. En als ze slaapt kan ze behoorlijk snurken soms. Wat fijn zazam! Van je productie. Heerlijk heh. Weer n kleurtje. Mn man vond ook al dat ik bruin in mn gezicht was. Wat vervelend van je dag. Je voelt je dan zo machteloos heh! Snap je gevoel helemaal! Vorige week had ik ook zo'n dagje. word ook wel n sprongetje genoemd volgens mij
Wat fijn dat je productie weer op pijl is ZaZam! Oké dus die onregelmatige ademhaling is nog normaal Stom hè dat je die dingen al zo snel weer vergeet. Milou is vandaag slaap aan het inhalen, of heeft wat onder de leden of ze gaat vannacht spoken. Of het gaat gewoon goed met het slapen overdag we gaan het mee maken. Och ZaZam dat klinkt me zo bekend helaas, ik kan nu af en toe nog wel mee huilen hoor als ze weer zo'n dag hebben. Dat soort dagen zijn inderdaad heel erg moeilijk en vermoeiend, wees niet te streng voor jezelf als je een keer je geduld verliest. Dat gebeurt iedereen wel eens. Hopelijk morgen weer een goede dag! Heb wel een balkon maar het grote balkon waar je op kan zitten heeft alleen in de ochtend zon en het kleine balkon waar je niks aan hebt in de middag en ik denk dat het in de ochtend nog te koud is. Kan het morgen wel even proberen. De oudste moet in ieder geval wakker zijn want moet door haar kamer om er te komen.
En werkt de tuttel sabine? Hmm je balkonnen hadden even andersom moeten zitten. Vanavond je 1e klant toch? Heel veel succes. Hopelijk red je het met je bekken. Je had n zadelkruk toch. Ben inmiddels helemaal gewend aan het 's avonds in bad doen. Vind het ook wel lekker het ritme wat ik nu heb. De kleine lijkt het ook fijn te vinden. Nachten lijken ook steeds beter te gaan. Das wel fijn met het oog op het werken straks.
Ja de tuttel werkt gelukkig goed, ze huilt soms nog wel maar dat heeft ze ook even nodig voor ze in slaap valt. Het was voor haar denk ik ook even wennen. In de zomer is het wel lekker dat we een balkon in de schaduw hebben, behalve dan dat we er nu geen gebruik van kunnen maken als Zoë op bed ligt maar goed we zijn druk bezig om uiteindelijk lekker te verhuizen dus we hopen hier geen jaren meer te zitten. Ja klopt vanavond de eerste afspraak. Morgen avond vrij en dan twee weken zo goed als vol gepland. Ik denk dat het wel goed gaat komen, zittend heb ik gelukkig niet extreem veel last van mijn bekken. Als het goed is komt mijn moeder vandaag nog even zodat ik naar buiten kan. Verder maar niet te druk maken vandaag anders lig ik vanavond te slapen Wat fijn dat de nachten steeds beter gaan. Milou laat er nu gemiddeld 5uur tussen ipv 4,5 dus hier ook vooruitgang en ze geniet echt van het badje in de avond. Alleen ik maak haar wakker voor de voeding en het badje waardoor ze ongeveer 45 minuten later alweer in bed ligt en dus nog een soort van klaar wakker is. Ik twijfel of ik dat misschien anders moet gaan doen maar na de voeding van half 3/3uur duurt het vaak tot 5uur voor ze weer slaapt waardoor ze dat uurtje wel nodig heeft. Vanavond eens een fles proberen, dan kan ik voor het avond eten kolven ipv tijdens het eten aanleggen.
Fijn dat het badritueel bevalt meisje. Maar hoe doe je het dan met eten?(met je eigen eten) wordt dat niet een beetje krap allemaal als je weer gaat werken? Hoe was je eerste klant Sabine? Hier een hele goede nacht gehad. Ze meldde zich pas om 4u30 vandaag overdag ook gelukkig weer wat beter. De afgelopen drie dagen waren erg zwaar. Vandaag weer een prettig ritme en een tevreden meisje, dus tevreden mama Morgen prikjes.... ik twijfel nog steeds of ik het wel wil doen....... Even iets heel anders: hebben jullie alweer seks gehad? Ik zit daar zo ontzettend tegenop... Vind het wel lullig voor mijn vriend aangezien het al zo lang geleden is.... Zonder anticonceptie (alleen condoom) vind ik ook wel weer ergens spannend. Moet er niet aan denken weer zwanger te raken haha. Ik weet ook nog niet zo goed welke anticonceptie ik wil.. Liever eigenlijk geen hormonen..
Eerste klant ging heel erg goed. Helaas heeft Milou wel weer bijna de hele avond gehuild, dus de afgelopen twee dagen heeft ze waarschijnlijk gewoon slaap ingehaald. Vandaag ging het weer wat minder met slapen. Ach het hoort er allemaal bij. Heb wel te veel gelopen, voel me bekken behoorlijk en pijn in mijn bovenbenen Fijn ZaZam dat het weer beter gaat! Nee nog geen seks gehad, Milou is natuurlijk ook pas 6 weken oud. Na de vorige bevalling heeft het 5 maanden geduurd voor we überhaupt weer seks hebben gehad. Ik weet ook niet of ik het wel zie zitten met die verzakking :s en Milou slaapt bij ons op de kamer dus zolang dat nog het geval is wil ik dat echt niet
Wat fijn dat de tuttel nog steeds werkt Sabine! super zeg dat de 1e klant goed gegaan is. Wel jammer dat Milou veel gehuild heeft. Morgen maar weer rustig aan gaan doen jij. Wat goed dat je nachten ook steeds beter gaan! En hoe ging de fles? Accepteerde ze hem. ZaZaM: Badje doe ik voor de laatste fles. Dus dat is meestal om 22:00 - 22:30 pas. Daarna gelijk de laatste fles en dan haar wieg in. Middagfles krijgt ze meestal rond 14:00. dan slaapt ze zoiezo tot 18:00 in haar wieg. Dus dan kan ik in alle rust eten. Ik werk in de zorg, dus heb onregelmatige diensten. Dan gaat mijn man het badje doen 's avonds. Wat fijn dat je zo'n goede nacht achter de rug hebt! & een tevreden meisje. Beter kan niet toch... Sterkte morgen met de prikjes. Ik ben er zelf ook nog niet overuit of ik de prikjes ga doen. Zelf ben ik ook niet gevaccineerd. Neem het mijn ouders ook totaal niet kwalijk dat ze deze keuze voor mij gemaakt hebben. Maar hierdoor ben ik wel gaan twijfel of ik het wel ga doen. Afgelopen zondag hebben wij 'het' geprobeerd. Was toen 5 weken geleden dat ik bevallen was. Vloeide al een week niet nl. Het voelde raar, maar door de hechtingen die daar hadden gezeten voelde het wat strak allemaal. Durfde niet door te gaan, dus zijn er mee gestopt. Sinds gisteren vloei ik opeens weer. maar het lijkt meer op een ongesteldheidsbloeding. Heb nl. nu ook opeens ongesteldheidskrampen. Tja anticonceptie. Heb veel gelezen op thuisarts.nl hierover. Maar heb besloten om het bij een condoom te houden. Man denkt hier helaas anders over. Die heeft daar zo'n hekel aan! Maar ik heb het ook niet zo op al die hormonen.