Aha. Ach het komt vanzelf allemaal goed En anders ook naar een osteopaat. Als je je zorgen maakt. Wie weet heeft ze net als I wat spanningen. Ja dat snap ik. Hier heeft E haar ritme beetje omgegooid. Ochtendfles om half 10 pas. Toen van 10u t/m half 1 geslapen. Normaal gaat ze om 1u weer slapen voor de middagslaap. Dat werd nu 2u. Ben benieuwd hoelaat ze nu wakker word.
Echt zorgen maak ik me niet. Was vanmorgen een beetje met haar aan het oefenen en dat ging heel goed. Denk dat ik gewoon moet proberen wat meer te stimuleren. Is alleen niet altijd even makkelijk aangezien z letterlijk bovenop mij gaat zitten zodra ik bij m ga zitten om te spelen. Zo dan heeft ze al best veel geslapen en snel weer naar bed. M is ook niet helemaal in haar hum.
Okee. En misschien wat uitdaging zoeken? Oei is Z dan jaloers? Ja ze viel ook zonder een kik te geven in slaap Slaapt nu nog heerlijk. Echte zondag voor haar. Vervelend dat M weer niet in haar hum is. Hopelijk is ze snel weer de oude
We hebben wat leuk nieuw speelgoed wat M krijgt voor Sinterklaas. Hoop dat ze dan weer wat meer gestimuleerd word en weer wat interesse krijgt daarvoor. Verder wil ik wat meer met haar gaan oefenen met het rollen. Ik denk dat Z wel een beetje moeite heeft met dat M dan aandacht krijgt en zij niet (de volledige). Maar ja daar zal ze toch mee moeten leren omgaan, dat is nou eenmaal zo als je geen enigs kind bent. Jeetje zeg wat een slaapkoppie! Weer een beetje aan het inhalen. Ik hoop het ook, hoop ook dat ze vanavond ook lekker door gaat slapen. Nou brak vandaag mijn klomp. Die verkoopster van die slaapzak stuurde ineens een berichtje dat ze wel wilde kijken of ze nog een dikkere slaapzak had liggen, dan mocht ik die komen omruilen. Nu heeft ze die helaas niet, dus zit ik nog steeds met die dunne opgescheept, maar had nooit verwacht dat ze nog een poging zou doen om me tegemoet te komen. Nu dekken we haar weer toe zodra we Z op bed gaan leggen, dan ligt M vaak al te slapen dus schopt ze de dekens niet weg. En anders maar even checken voor we zelf gaan slapen. Als ze eenmaal ligt te slapen laat ze de dekens wel liggen.
Leuk zeg. Ja wie weet word ze dan wat meer uitgedaagd Wie weet helpt het met oefenen. Ja dat lijkt me wel lastig, om je aandacht netjes te verdelen. Mrja Z zal het toch moeten leren. Vandaag een dagje bij mijn ouders geweest, zo leuk hoe ze dan met m'n zusjes speelt. Hun gingen elke keer een toren bouwen, moest E vervolgens er naartoe kruipen en omgooien. Wat een schik hadden ze. Zo genieten dan. Wat aardig van haar. Jammer dat ze geen andere slaapzak heeft voor jullie. Word M dan niet wakker als je iets op haar legt? Moet aankomende week hoognodig nieuwe kleertjes gaan kopen voor E. Groeit overal uit.
Straks zal het ook weer makelijker zijn als z twee ochtenden naar psz gaat. Dan heb ik 2 ochtenden om me te richten op m. Hihi leuk zeg! Dus dat kruipen gaat wel goed zeker? Nee gelukkig niet, ze is gelukkig niet zo'n lichte slaper. Hihi altijd leuk toch lekker shoppen.
Moeilijk uit te leggen tips Sabine. Zijn vooral wat handvattingen die je door moet krijgen. Maar bij I lag het ook echt wel aan de stijfheid in haar wervelkolom en nek. Sinds de osteopaat is ze vanzelf beter gaan bewegen. Wat hier wel goed hielp is een andere ondergrond. We merkten dat ze op het grote bed al veel makkelijker bewoog, dus ik heb uiteindelijk het Boxmatras op de grond gelegd. Hier draaide ze veel makkelijker op. Ook hadden we nog een grote soort van yoga mat liggen. Daar heb ik een hoeslaken omheen gedaan en op de grond gelegd. Hier speelt ze ook heerlijk op. Qua stimuleren helpt het om speeltjes op 'reikhoogte' schuin boven haar hoofd te leggen. En als ze op haar buik ligt fasciliteren wij haar via haar heupjes naar zithouding. Dat soort dingetjes... Nou nou pff helaas I heeft toch gekregen wat wij ook hadden. Flinke diarree luiers en de hele dag spugen na het drinken en eten. Hield niks binnen. Uiteindelijk bij de huisartsenpost beland want ik was heel bang dat ze uit aan het drogen was. HA zag nu niet iets wat nu verontrustend was dus weer naar huis gestuurd. I was lekker vrolijk dus volgens HA niks aan de hand... pff zo bang dat dat kleintje uitdroogt. Wel ORS bij de apotheek gehaald en direct aan dr gegeven met een lepeltje. Voor het slapen gaan geen melk gegeven omdat we het idee hebben dat dat erg zwaar op de maag valt, alleen wat water dus. Ze is rond 19u gewoon in slaap gevallen en slaapt nog steeds. Ben benieuwd of ze van de honger of een diarreeluier wakker wordt vannacht... Hopelijk is ze morgen weer beter!
Wanneer gaat Z naar de psz? Dat is wel lekker ja, 2 ochtendjes samen met M. kruipen gaat erg goed ja. Moet haar nu goed in de gaten gaan houden Ach arme meid!! Logisch dat je bang bent dat ze uitdroogt! Hoe is de nacht verlopen? Heel veel beterschap! Jullie hadden ook 1 dag spugen/diarree toch? Of diarree langer?
Het gaat al een stuk beter met het bewegen met M. Leg haar nu iedere keer op boxkleed op de grond en leg de speeltjes net zo ver weg dat ze moet draaien om ze te pakken. Vanmorgen ook overdwars op het activity kleed gelegd zodat ze zijwaarts moest spelen. Ook wat vaker op haar buik gelegd en dat gaat nu ook steeds beter, ze deed zelfs een poging tot kruipen toen ik het speeltje net iets te ver weg had gelegd. Ze werd gewoon niet genoeg gestimuleerd en zat te veel de hele dag door. Ach arme meid, hoe gaat het nu met I? Halverwege januari gaat ze starten op de psz. 11 januari is ze pas 2 jaar en 3 maanden, de minimale leeftijd waarop ze naar psz mogen, dus de dinsdag daarna gaat ze als het goed is voor het eerst. Hihi wel super leuk hoor! Dan worden ze ineens groot.
Wat goed zeg. Met een paar kleine aanpassingen al zoveel verschil. erg leuk! Spannend hoor! Vanavond had E een superzure poepluier. Ben benieuwd wanneer het 3e tandje doorkomt. E heeft trouwens al een tijdje een rood oor. Lijkt het ook niet fijn te vinden als ik eraan zit. Enig idee wat dit kan zijn?
Ja zo zie je maar weer, komt allemaal wel goed. Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Misschien even navragen bij de huisarts?
Het gaat gelukkig iets beter met I. Houdt iig alles weer binnen. Gisteren maar 1x diarree en net ook weer een beetje maar ze eet redelijk en drinkt weer bijna als vanouds. Dat rode oor had I ook een tijd, denk toch dat het met tandjes te maken heeft. Persoonlijk maakte ik me daar niet zo een zorgen over. Huisarts doet er toch niks aan.. tenzij ze ook echt koorts heeft en er eventueel een ontsteking zit maar dat zou je denk ik wel merken, Fijn dat het met M beter gaat Sabine! Een beetje stimuleren kan al wonderen verrichten he?
Ja zeker. Ze rolde vandaag zelf terug van buik naar rug en heeft steeds minder hulp nodig om van rug naar buik te komen. Ze deed zelfs een echte poging om zelf van buik naar rug te rollen maar toen ze zag dat ik keek hield ze op met proberen Fijn dat het weer beter gaat met i!
Fijn dat het weer wat beter gaat met haar. Hoe gaan de slaapjes trouwens? Nog steeds op 2 slaapjes overdag? okee, maak me er niet echt zorgen om. Maar het viel me wel op dat ze het nu al een aardig tijdje heeft. koorts heeft ze gelukkig niet. Wat goed zeg Sabine! Zo zie je maar... ik voel trouwens bij E naast haar onderste tandjes aan beide kanten 2 bulten zitten. Maar eerst komen ze boven door toch? In de bovenkaak is het ook al wat bobbelig. maar in de onderkaak zitten ze al een stuk hoger.
Hier heeft het rode oortje en wangetjes heeeeel lang geduurd Ze zit nog op drie slaapjes haha. Lekker hoor Fijn dat het rollen zo goed gaat Sabine! Als ze het eenmaal doorkrijgen lukt het zo he?
Tandjes kunnen in allerlei volgordes doorkomen. Ze komen niet altijd volgens het boekje 😉 Ja ze begint het nu langzaam aan door te krijgen. Echt leuk om te zien. En ze begint nu ook echt lange klanken enzo te maken, zo schattig 😍
Okee. vandaag geen rood oortje trouwens. Rode wangen hier inderdaad ook al heel erg lang! Fijn hoor dat ze weer op 3 slaapjes zit. Was eventjes 2 toch? Leuk hoor sabine. Al die ontwikkelingen. Zijn jullie kindjes ook erg baldadig en aanwezig als er iemand op visite is. Of ergens bent. Soms lijkt ze zich zo aan het uitsloven.... Heel druk doen
Een beetje aandacht en stimulatie doet echt wonderen. Als ik haar help om naar haar buik te draaien laat ze haar hoofd liggen, alsof die te zwaar is om op te tillen en als ze dan eenmaal goed op haar buik ligt draait ze zich snel weer terug naar rug, haha blijkbaar heeft dat vooralsnog haar voorkeur. Dat terug draaien gaat nu echt heel soepeltjes. Hihi dat uitsloven herken ik wel ja, niet zozeer baldadig, maar ze vinden het wel leuk om de aandacht naar zich toe te trekken en als dat dan niet 1 2 3 lukt kunnen ze daar soms wel wat gefrustreerd op reageren.
Nou ze kortte op een gegeven moment dat 3e slaapje in naar 10 minuten maar dat is nu gewoon weer 45 min á 1 uur, heerlijk hoor. Haha echt baldadig wordt ze niet, ze kijkt vooral de kat uit de boom. Pff moeilijk dagje vandaag. Ze wordt zo boos als ik haar op het aankleedkussen leg!
Nou ze gaat dan enorm gillen. (Dan wel) en heel druk doen (op leuke manier) Inderdaad aandacht naqr zich toe trekken. Ze wilt da niet perse bij iemand zitten. Als ze maar wel aandacht krijgt. Ohja dat was het. Lekker hoor dat dat nu weer wat langer is. Wij houden hem wel kort. Heh wat vervelend zeg. Gelukkig hoeft ze niet zo vaak erop. Hier ook n wat moeizaam dagje. Vanochtend uitgeslapen tot half 10 :O Waardoor haar ritme beetje overhoop ligt. Vanochtend kwartier ong. Geslapen. Vanmiddag 2 uurtjes. En nu ligt ze al ruim een half uur te slapen. Ga haar wel zo wakker maken. Ivm de nacht straks.