Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Haha als het maar op een leuke manier is ;)
    Wowwww tot half 10!?

Ik laat haar overdag gewoon slapen zoveel ze wil. Het heeft hier geen invloed op de nacht, dat gaat nog steeds goed gelukkig.

Nou helaas best vaak op het aankleedkussen; na de slaapjes, voor de slaapjes en ze heeft 3x diarree gehad dus ook weer verschonen.... wat een ellende zeg:( op zulke dagen denk ik echt waaaarom wou ik een kind?

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hihi ja dat wel. Maar af en toe is ze zooo druk. :p
    Van wie ze dat nou heeft..
    Hihi ja.en om 10:00 stond visite op de stoep. Even een rottig opstart moment.

Ik ook. Alleen de avondslaap meestal maar 10min.
    Al word ze meestal zelf al na 10min. Wakker. :)

Ooh ja dan is dat best wel veel ja.
    Och nog steeds diarree. Hopelijk is ze er snel vanaf!!
    Hielang hadden jullie er last van?

3. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Balen ZaZa dat je zo'n vervelende dag achter de rug hebt! Hier ook een ontevreden meisje, die voornamelijk 's nachts weer erg aan het spoken is. Ze is niet ziek (gelukkig) maar wel ineens erg onrustig 's nachts. Ze begint ineens te huilen en waarom? Dan denk ik ook wel eens: waarom zijn we ooit aan kinderen begonnen... pff hihi maar gelukkig gaat het daarna weer beter en kan je er weer van genieten. Ben nu ook maar die "laten huilen" methode gaan invoeren, dat lijkt toch al te helpen.
    Ga toch echt niet de hele nacht met haar op de bank zitten omdat madam liever bij mama is dan dat ze gaat slapen.
    Hopelijk is I snel weer beter en weer tevreden!

Ik maak M 's ochtends altijd wel wakker, als ze nog ligt te slapen, want vaak wordt ze zelf wel wakker rond 10.30 (na eerste slaapje). Anders komt het niet uit met het middag slaapje, die ik graag nog even gezamenlijk houd :p

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    heh wat vervelend. dat ze nu gaat spoken 's nachts.
    wordt Z daar niet wakker van? Als M aan het huilen is?
    Misschien dromen?

Logisch dat je het middagslaapje tegelijk wilt. Even me-time :)

5. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Wisselt, de ene keer wordt ze er wakker van en de andere keer slaapt ze er doorheen. Maar als ik m iedere keer op ga pakken zit ik straks hele nachten met haar op en dat ga ik ook niet volhouden. Gelukkig huilt ze steeds minder lang en gaat ze dan wel weer slapen dus even op de tanden bijten en dan komt het vanzelf weer goed.

Ja precies, eerst de verplichte huishoudelijke dingen en daarna even zitten en wat voor mezelf doen.

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Yep. Die hebben dat zo aangeleerd. ;)
    Vannacht werd E ineens ook 2x wakker.
    Gelukkig speen erin. En sliep weer verder.

Altijd heerlijk. Tijd voor jezelf. :)
    Probeer huishoudelijke dingen zoveel mogelijk te doen als E gewoon wakker is.
    Gaat prima eigenlijk.

7. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    M begon gisteren weer te jammeren toen wij net op bed lagen maar gelukkig zette ze niet door en is toch gaan slapen. De methode heeft dus geholpen :D Fijn dat E weer gemakkelijk ging slapen!

Ja doe ik inderdaad ook als ze wakker zijn, maar kan niet de hele dag bezig zijn in het huis. Dus doe ook altijd nog wat als ze op bed liggen. De standaard afwas en kattenbakken uitscheppen. Eventueel wat voorbereiden voor het avond eten of vast wat koken voor M. Zorg er wel voor dat ik nog een uurtje kan zitten voor ze weer het bed uit moeten.

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Gelukkig maar! Eindelijk weer eens een goede nacht ;)

Vandaag even heerlijk de tuin winterklaar gemaakt.
    Snoeien laat ik wel even aan m'n man over. Had ik geen zin in.

E heeft trouwens het gillen weer ontdekt :'(
    Doet dit voornamelijk als ze aan het spelen is, heeft dan zo'n schik dat ze ervan gaat gillen.
    Is mama niet zo blij mee

9. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Och jeej, gilt ze zo erg dan :p Gaat ook vanzelf weer over ;) M doet het inderdaad ook wel eens en Z heeft het ook weer opnieuw ontdekt. Daar wordt je alleen niet zo vrolijk van want die kan behoorlijk hard gillen. Geen aandacht aan geven en dan gaat het zo voorbij :p

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    hihi zo af en toe wel ja.
    Daarom vorige keer is het ook weggegaan. :)

Gisteren even bij m'n broer & schoonzus geweest, waardoor E daar de nacht moest beginnen.
    Was alweer een aardig tijdje geleden, dat we dit gedaan hadden.
    Gelukkig verliep het weer goed. :)

11. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Super dat het goed is gegaan. Wij zorgen er altijd voor dat we op tijd weer thuis zijn. Daardoor ben je wel heel erg gebonden. We willen 3 december voor het eerst sinds heeeeeeele lange tijd weer eens uit eten gaan. Aan de ene kant super veel zin in maar ben zo bang dat het niet goed gaat waardoor ik er aan de andere kant helemaal geen zin in heb. Willen om kwart over 7 reserveren zodat ik M kan voeden voor we weg gaan en haar zelf om 7uur weg kunnen leggen. Dan kunnen opa en oma Z op bed leggen, daar verwacht ik geen problemen mee. Nu alleen nog even afwachten wat mijn broertje wilt (hij en zijn vriendin zouden mee gaan).
    Als hun toch ineens niet mee gaan ga ik denk ik liever een keer lunchen met mijn man :p Kunnen we ze zelf op bed leggen en daarna gaan eten, hihi

12. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier gilt ze ook wel eens van blijdschap, nu vind ik het nog wel grappig haha. Maar misschien gilt E wel wat harder?

Nog steeds diarree :( vanmiddag 4x achterelkaar de luier moeten verwisselen pff.... Gelukkig was ze wel weer vrolijk (behalve eerste deel ochtend, jeetje ik word dan ook echt woest (niet op haar hoor) ik kan er gewoon echt niet tegen).

Fijn dat het overleggen zo goed gaat Meisje. Wij moeten dat ook met kerst doen, ben benieuwd...

Oh Sabine, ik snap dat je het spannend vindt uit eten te gaan! Vond ik in het begin ook. Nu weten we dat ze toch wel slaapt dus gaan we gerust uiteten. Gewoon lekker proberen toch?

13. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Hihi ja we gaan het ook maar gewoon doen. Zojuist te horen gekregen dat mijn broertje en zijn vriendin kunnen dus ga zo even reserveren. Hij vroeg nog of we daarna nog wat gaan doen maar heb gezegd dat dat er aan ligt of de kids zoet gaan slapen :p hihi

Ach arme meid, hopelijk duurt het niet lang meer en is ze snel beter!

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hihi. E gilt heel erg hard. :(
    Hopelijk zijn we deze fase snel voorbij...

Och wat lang zeg! Drinkt ze wel goed?
    Zeker met die diarree

Is dat de eerste keer. Dat je haar dan gaat overleggen?
    Alweer 9 maanden.. nog even en ze is 1 jaar :)

Gezellig hoor Sabine.
    Eens moet de eerste keer zijn toch. ;)
    Snap wel dat je het spannend vind. Maar even de deur uit. Is ook lekker.
    Weer even man en vrouw zijn.
    Wij moeten ook hoognodig eens gaan uit eten.
    Ach er staan alweer 2 vakanties gepland. Zal het er vast wel van komen.

15. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Haha ik vind het maar onhandig. Eerst eten maken voor de meiden en met hun eten. Dan M voeden en naar bed brengen en zelf de deur uit om te eten. Daar alleen maar zitten stressen of het wel goed gaat thuis. Nee hoor ik beleef niet echt plezier aan zo'n avondje :p als M wat ouder is en geen borstvoeding meer krijgt en goed op haar gemak is bij meer mensen dan alleen papa en mama dan zou het al wat leuker worden en makkelijker.

Gisteren de voeding van 4uur vervangen voor wat anders. Ze werd wat boos in eerste instantie maar uiteindelijk ging het goed. Ze at haar avondeten ook beter of dat was toeval ;) dat komen we snel genoeg achter.

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja dat dan wel weer. ;)

En vandaag ook gelukt om de voeding van 4u af te laten?
    Hoeveel krijgt ze er nu?

Hier zit E duidelijk in haar sprongetje.
    Zag al dat ie aardig lang kan duren

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja vandaag ging het ook weer goed en heeft ze haar avondeten ook weer goed gegeten. Ze krijgt nu nog 3 voedingen, 's ochtends - tussen de middag en 's avonds.

Ja die sprongetjes gaan volgens mij steeds langer duren! Gelukkig wordt het wel makkelijker.

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Super hoor. Fijn dat het in 1x goed gegaan is.

Ja dat dan wel weer. E gaat wat jengelen en mopperen in de avond en slaapt onrustiger.
    Afgelopen nacht ook veel gespookt. Maar.... ze bleek ook ineens een poepluier te hebben.
    Nadat die verschoond is. Is ze wel lekker gaan slapen.
    Slaapt nu 3uurtjes achter elkaar
    En ik ga maar weer proberen te werken. ;) *brak

19. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Heel veel sterkte zo! Heb je een lange dienst vandaag? Hopelijk kun je vannacht even bijtanken weer.
    Na het eerste jaar zul je merken dat dat soort dingen ook steeds makkelijker worden. Hopelijk slapen ze dan wel gewoon door hihi.
    M was eergisteren ook weer aan het spoken dus het hoort er denk ik ook wel een beetje bij.

20. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    #1820 ZaZaM, 20 nov 2016
    Laatst bewerkt: 20 nov 2016
    Waarom zou je dam gaan Sabine? Als je er zo tegenop ziet, dan lijkt het mij niet echt de avond waard. Toen ik uiteten ging de eerste keer en me ook zo druk maakte heb ik een verschrikkelijke avond gehad. Nou dat is ook wat overdreven, maar ik zat er niet lekker ofzo.... achteraf had ik wel zoiets: waarom heb ik dit gedaan?
    Het is echt niet zo dat het 'moet'...

Wanneer zijn al die sprongetjes?

Hier wordt z de afgelopen nachten weer om 5u30 wakker, maar dan met een énorme plasluiers dus die verschoon ik even. Daarna geef ik haar wat water om te kalmeren, want ze flipt nog steeds op het aankleedkussen. Zo irritant!! Daarna slaapt ze wel gelukkig tot 7u.

Ik zie trouwens een wit puntje bij haar hoektand! Nu al?

Ohh pffff ze is weer aan het kotsen pfffff... op ons kleed..... nou schoonmaken maar weer :(

Deel Deze Pagina