Ik weet uit ervaring dat als ik daar eenmaal zit en een berichtje krijg "het gaat goed" dat ik het dan wel redelijk los kan laten. Om de een of andere reden heb ik ook een beetje "verlatingsangst" haha alleen dan omgedraaid, krijg er een heel slecht gevoel bij als ik ze "achterlaat om wat voor mezelf te doen". Denk dat het voor mij ook wel goed is als Z naar de psz gaat, dan kan ik ook gaan leren loslaten als ze het daar naar haar zin heeft. Heeft denk ik ook wel te maken met het gemis van geborgenheid zelf thuis, dat ik dat koste wat het kost wil voorkomen bij mijn meiden waardoor ik een beetje doorsla naar de ander kant, hihi. En mijn man wilt wel heel graag dus "moet" het dan van mezelf ook eens doen. hoogtepunten sprongetjes zijn met 36wk, 44wk, 53wk, 61,5wk en 72,5wk. Daar gaan dan iedere keer nog een aantal weken aan vooraf en achteraf. Oh balen dat ze weer zo vroeg wakker wordt, wel fijn dat ze daarna weer gaat slapen! Heb je enig idee waarom ze dat aankleedkussen zo onprettig vind? Misschien eens op de bank of bed proberen te verschonen? kijken wat ze daarvan vind. Zou wel vroeg zijn, een hoektandje, maar alles is mogelijk Oh jee succes met poetsen!
Sabine: Ja 8u dienst. Ik probeer altijd 8u diensten te draaien. Zodat ik 3x in de week moet werken. Helaas moet ik soms 4x in de week werken. E zit precies in haar 36e week. Zag ook al een onweersbui bij die week staan... Snap het wel van beide kanten. Mijn moeder ging ook nooit weg zonder kinderen.. Paar jaar geleden hotelbon kado gegeven. En nu gaan ze elkaar jaar wel een paar keer even een nachtje weg. 1e keer gingen ze met lichte tegenzin weg... Al zou ik E wel lekker zelf naar bed willen doen eerst. ZaZaM: wat raar zeg dat I elke keer zo flipt op het aankleedkussen. Is er iets gebeurt? doet ze het ook als het aankleedkussen op een andere plek ligt? Hier heeft E ook 2 bulten op de plekken van de hoektanden (al heeeeel lang) Maar als er een wit puntje al zit, zal het wel niet lang meer duren.
Soms flipt ze niet maar meestal wel... gek he? Nooit wat gebeurd op het aankleedkussen... ze vindt het alleen verschrikkelijk om omgekleed te moeten worden en helaas is dat de laatste dagen erg vaak aan de hand met veeeeeeeeel afleiding gaat het wel of op bed inderdaad. Ohhh die 36 weken sprong zijn we al voorbij, nu in de buurt van de 44 ach zo gaat het maar door, is dat het niet dan zijn het wel de tandjes.. Ja er zit echt al een wit scherp puntje..! Is ze in ieder geval érgens snel mee haha. Mn vriend was dit weekend weg, pff keer op keer denk ik dan: hoe doen bewust alleenstaande moeders dat? Ik vind het echt niet leuk dan hoor... Lijkt me echt leuker als I wat meer zelf gaat kunnen en gewoon lekker buiten kan spelen, kleuren etc. Bij jullie ook zo een hard wind?
Heel raar inderdaad! Hihi hier nog 1 die aankleden niet leuk vind. Onderkant geen probleem totdat haar hand door een mouw heen moet. Tja dat is ook weer zo ja. Tandjes en dan weer een griepje en dan weer zus... Haha. Hoektand schijnt wel pijnlijk te zijn trouwens. Begrijpelijk!! Gaat je vriend vaker in het weekend weg? Ik vind het ook niet zo leuk als mn man er niet is. Ik denk dat de bam-mers af en toe er ook wel beetje doorheen zitten. Wij kunnen onze vent wel eens gebruiken zodat we bijv. Rustig kunnen douchen. Hihi daar droom ik ook al van. Lekker zelfstandig zijn. Al kan ze zich goed kan vermaken alleen. Yep hier ook. woon vlakbij utrecht.
Z vond aankleden ook altijd verschrikkelijk, het ging echter wel beter toen ik haar zittend ging aankleden. Dat al eens geprobeerd? Ook dat wordt gelukkig allemaal makkelijker Inderdaad, als het geen sprong is is het wel weer wat anders, haha zo blijf je lekker bezig Ik denk dat de bewust alleen staande moeders nog wel eens een beroep op hun ouders moeten doen anders word je denk ik knetter gek. Dat word ik al wel eens terwijl ik nog een partner heb waar ik wat op af kan schuiven Ja hier stormt het ook, woon in de buurt van gouda dus ook niet zo gek ver weg.
Hier doe ik inderdaad bovenkant zittend aankleden. Werkt hier ook een stuk makkelijker. En ik geef tegenwoordig haar tandenborstel in de hand. helpt ook hier.. Ja dat lijkt mij ook. Ik heb vrij veel geduld. Moet ook met mn werk. Maar ik kan heel slecht tegen huilen. gelukkig doet E amper huilen. Maar nu in dit sprongetje jengelt ze nog wel eens. Ben ik blij dat mn man het af en toe even overneemt. Al kan hij ook slecht tegen huilen. Inderdaad ook in de buurt. wonen niet ver bij elkaar vandaan trouwens grappig. E ligt nu 1,5u in bed. En al 3x wakker geworden. :'( We gaan het weer beleven. Gelukkig morgen een dagje vrij.
Beter gelukkig! Inslapen had ze dus moeite mee. Vannacht er 2x uit gemoeten. 1x had ze alleen speentje nodig. En de andere keer. Was ze wat overstuur. Even uit bed gehaald. Blijf dan wel op haar kamer in het donker. Even geknuffeld en weer in bed gelegd. Werd net om 8u wakker. Ligt nu lekker in bed te kletsen. Gaat de goede kant op dus. En bij jou?
Oh dat is wel fijn meisje! Ik heb wel echt geluk dat ik er nooit uit hoef om een speen te geven Wij hebben toen de tijd bij Z een speen aan de spenenketting gelegd en die aan haar dekentje vast gemaakt, dan kon ze hem zelf weer pakken 's nachts. Dat ging ook wel goed. Hier gelukkig ook weer een goede nacht.
Heb je zeker geluk mee. Heb er een hele tijd niet uit gehoeven. Hopelijk is dat weer het geval als ze uit het sprongetje is. oh ja dat is misschien ook wel een idee. Al gebruik ik de speen meestal als een troostmiddel. 9 vd 10x gooit ze hem vlak erna weer uit en gaat dan eventjes kletsen voordat ze gaat slapen. Fijn dat jij ook een goede nacht hebt gehad. Hoe gaat het met I ZaZaM? Spugen en diarree over?
Zittend vindt ze ook niet zo leuk. Vooral behoorlijk gek doen en afleiden met speeltjes dan gaat het redelijk.. Gelukkig gaat mijn vriend niet vaak weg in het weekend, zo een weekend weg was dus eenmalig. Waarom probeer je anders speentje niet af te leren Meisje? Of denk je dat dat niet zal lukken? Ik kan ook zoooo slecht tegen huilen! Dat is echt wat het voor mij soms niet leuk maakt en wat mij nu ook nog tegenhoud om (ooit nog) een tweede kind te willen. Net heeft ze weer gespuugd na het drinken.... Geen goede ontlasting nog maar niet echt meer diarree.. Het gaat dus wel beter maar vind het toch vreemd dat ze zo vaak spuugt en ook geen goede ontlasting heeft..
Jammer dat het niet veel verschil maakt of je haar zittend of liggend omkleed. Even doorbijten, het gaat gelukkig echt wel over Fijn dat het wel weer wat beter gaat, het zal toch nog wel in haar systeem zitten als ze nog wat spuugt en nog niet echt vaste ontlasting heeft.
Hopelijk is het snel voorbij! Lijkt me erg vervelend. Tja zit ik af en toe wel over te denken. Maar Alleen een aai over haar bol neemt ze geen genoegen mee. Wie weet... nog even over denken. Ze huilen niet hun hele leven heh. Al snap ik je wel een beetje. Maar het huilen zou me niet weerhouden voor een 2e kindje. Al hopen we zoiezo 2-3 kindjes te krijgen. Als het ons gegeven is. Spuugt ze dan veel? Ontlasting kan natuurlijk ook zo zijn door dat doorkomende tandje.
Haha nee ze huilen niet hun hele leven gelukkig, maar toch... Het is voor mij nu echt 'afwachten' tot het allemaal beter wordt en ze zelfstandiger is. En de 'hoop' dat het allemaal echt leuker wordt als ze ouder is, is ook nog even afwachten of het écht zo is. Wat ik bedoel te zeggen; het is nog afwachten of het deze irritante periode allemaal waard is. Klinkt misschien hard maar zo voelt het wel voor mij. En dan zou ik ook pas kunnen zeggen of ik nog een tweede kind zou willen en en het er 'voor over' zou hebben om deze periode nog eens door te maken. En dan heb ik het nog zo slecht niet want ze huilt over het algemeen niet veel.. Vandaag niet gespuugd gelukkig! Maar ik heb dan ook geen yoghurt gegeven.. denk soms toch dat het daar mee samen hangt. Ze drinkt trouwens nog niet veel andere dingen dan melk, bij jullie wel? Het gaat wel beter met deze rietjesbeker maar ze lijkt het allemaal niet zo interessant te vinden..
Fijn dat ze niet meer gespuugd heeft! M drinkt nu een klein beetje limonade omdat we de borstvoeding van 4 uur hebben laten vervallen. Maar echt interesse heeft ze inderdaad ook niet in wat anders.
Tja het is wel een keus voor het leven. Alleen maar goed dat je er zo goed over nadenkt. en je vriend? Hoe staat die erin? Fijn dat ze niet gespuugt heeft! Hier spuugt E ook als ik teveel yoghurt geef. Hier drinkt ze gelukkig wel goed. Bijna 2 volle bekers gaan leeg. Moet ook wel. Omdat ze nu nog maar 2 flessen krijgt. Thee wilt ze trouwens niet meer. E heeft weer wat nieuws. Die gaat nu elke keer poepen tijdens het slapen Of net ervoor.... Doet dit nu al 4 dagen. Vannacht ging het gelukkig beter. 1x eruit gehoeven. Overdag is ze ook een stuk vrolijker. Heeft ook al 2 dagen maar 2 slaapjes gedaan. Denk dat we bijna uit het sprongetje zijn.
Vind het trouwens wel grappig om je uitleg te lezen ZaZam. Voor mij was het precies andersom. Ik vond die babytijd ook echt niks aan maar merkte wel dat het steeds makkelijker werd en was er ook heilig van overtuigd dat het steeds makkelijker zou gaan worden. Ik wilde daarom juist zo snel mogelijk de tweede erachter zodat we snel uit die baby periode zouden zijn. Had er niet aan moeten denken om nu zwanger te zijn van een tweede. Z is vrij zelfstandig en zindelijk, dan zou ik weer helemaal opnieuw moeten wennen aan alles. Nu zijn we gewoon een "verlenging" in gegaan Nog minder dan 1 jaar en 4 maanden te gaan en dan zijn we daar helemaal uit Hoewel ik met M wel veel meer van het baby zijn kan genieten, dus vind ik deze periode nu niet zo erg als bij Z. Wat fijn dat je waarschijnlijk het sprongetje weer uit bent Volgens mij wij hier nu ook wel, ze schelen natuurlijk maar 3 dagen dus zou best wel eens kunnen kloppen Hihi wij halen M ook heel vaak uit bed met een poepluier, bijna alle slaapjes, hoewel haar ontlasting nu weer wat vaster begint te worden dus ik denk dat er even geen tandjes meer gaan komen
Mijn vriend staat altijd positief in het leven, die kan ook veel beter dealen met een vervelend kind haha. Ja Sabine, dat is inderdaad ook een manier om er naar te kijken. Ik durf het alleen niet aan als ik nog niet zeker weet dat het ook écht beter wordt haha. Ik ben gewoon geen geboren moeder volgens mij.. Ohh ja irritant die poepluiers vlak voor of tijdens het slapen he! Hier wordt ze er dan soms ook wakker van tijdens haar middagslaap, jammer, want ze is dan nog wel moe en zou meer morgen slapen maar wil dan niet meer. Als je haar dan 's nachts verschoont, is ze dan wel rustig? Hier is het dan al helemaal een drama op het aankleedkussen. Dan moet ik haar daarna echt wel wat te drinken geven om haar te kalmeren, knuffelen oid werkt dan niet.
Hihi jullie hebben dus ook dat probleem... Ja met verschonen s nachts is ze wel rustig. En gaat daarna gelukkig wel weer slapen. Mrja je bent er wel weer even uit. En dat schoonmaken in het donker.... Geef je dan ook een fles? Of gewoon water. Vandaag weer een vrolijke dag. Heeft ook goed geslapen bij mn moeder. Vandaag al 4 poepluiers gehad. Hopelijk vannacht niet meer.. Ook kwijlt ze weer heel erg. Wie weet. Altijd prettig zo'n positieve vriend.!
Ik geef dan water met 1 schepje melk, dus heel erg verdund. Dat drinkt ze beter dan alleen water. Oeh ja ook al 4 poepluiers.. Blijft het wel in de luier? Hier niet hoor haha, spuit er gewoon bij dr rug weer uit aaghh.... Heb gisteren maar veel nieuwe rompers gekocht want heb echt niet genoeg meer. Soms gooi ik ze ook gewoon weg, geen beginnen aan met die ondergescheten rompers Laatste dagen is ze weer vaak om 6u wakker, ondanks dat ze steeds later gaat slapen (rond 19u30). Hopelijk slaapt ze morgen wat langer! Dochtertje van mijn collega zit nu in de 15 maanden sprong. Die schijnt ook echt erg vervelend te zijn. Pffff staat ons nog echt veel te wachten haha