Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Winkelwagen: kan je inderdaad proberen. Hopelijk valt ze niet weer om. ;)

PG: inderdaad dementerende oudere. Al is het tegenwoordig erg psychiatrisch geworden.
    Na een werkdag ben je gewoon echt op. Zuigen je geestelijk erg leeg. Mrja we gaan ervoor. :)

Poepen: ga zo als ze wakker is eens in haar mond kijken.
    Vandaag alweer 2 poepbroeken gehad. :p

Talgklier: donderdag ga ik naar het cb om te wegen. Ga het daar eerst maar vragen. Word vervolgd. :)

Fysio: ga je nu wekelijks voorlopig. Hopelijk bieden de nieuwe oefeningen uitkomst...

Ritme: mooi dat ze het zelf regelt. Maar inderdaad ook weer lastig qua eten etc.
    Leuk zeg even weg. Geniet ervan. :)
    Wel fijn dat ze dan nu haar ritme een beetje omgooit. Kan je het zelf goed in de gaten houden.
    Hopelijk zit ze snel weer in een normaal ritme.

Hier gaan we in febr en in januari een midweekje weg.
    heerlijk. Kijk er helemaal.naar uit. :)

2. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Als je het zo zegt klinkt het inderdaad wel logisch dat ik links nu ook ineens last heb. Morgen eens kijken hoe ik me dan voel. Rustmomentje inplannen is gelukt vandaag en de oefeningen ook dus ben weer goed op weg.

Dat is dan altijd weer even aftasten hoe je die momentjes weer het beste kan inplannen. wel fijn dat jullie nu lekker vrij zijn en met haar mee groeien in dat ritme!

Dat geloof ik dat je na zo'n dag helemaal op bent, pittig werk hoor!

Ik heb nu nog 3 afspraken te goed dus die gaan we verspreiden over de rest van het jaar als het goed is.

Lekker hoor midweekje weg! geniet ervan!

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Fijn dat het gelukt is. Nu volhouden. :)
    Hoelang moet je rustmoment zijn?

Zeker pittig werk. Heb er zelf voor gekozen. Behalve dat psychiatrische. :p af en toe zijn het net puberende ouderen hihi.
    Gisteren was ik nog een trut.
    Andere collega was een holle bolle snotneus. Tja daar moet je achteraf even om lachen...

Griot gelijk dat je je afspraken nog even opmaakt!

4. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik had aangegeven dat ik wel wat rustmomenten in plande maar niet echt het idee had dat dat hielp. Als ik namelijk lig wil de pijn nog wel eens weg zakken maar zodra ik dan weer overeind kom komt de pijn meteen weer terug. Dus zei ze dat ik het wel mocht indelen als het me lukte maar dat als het niet veel zin heeft het niet erg is als het niet lukt. Tijdens de zwangerschap moest ik 3x per dag 10 minuten plat liggen. Ik probeer nu in ieder geval tijdens het middagslaapje even plat te gaan en daaromheen ook nog 2x eventjes, die andere 2 keer zijn alleen niet altijd 10 minuten.
    Heb alweer spierpijn in mijn buik van het planken van gisteren dus dan hou ik het wel weer vol. Wil ook 13kg afvallen dus we gaan er voor ;)

Haha hoe verzinnen ze het, holle bolle snotneus... Als je er achteraf nog maar om kan lachen, dan gaat het nog goed.

Heb je nog een tandje kunnen ontdekken bij E?

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    10 minuten lijken erg kort, totdat je verplicht moet gaan liggen. ;)
    Succes!! :) Beetje spierpijn is niet erg hihi.

Nou heh, ja gelukkig wel. Als je dat niet meer kunt, ga je er vroeg of laat eraan onderdoor.

Nog geen doorkomend tandje.
    Maar in haar bovenkaak voel ik alleen maar tandjes zitten.
    Kunnen toch niet allemaal tegelijk door gaan komen?

6. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    dat is het hè, als je dan verplicht moet gaan liggen lijkt het een eeuwigheid te duren. Ben dan ook altijd aan het bedenken wat ik allemaal nog moet/wil doen waardoor het nog langer lijkt te duren :p

Het zou best kunnen hoor dat er een paar tegelijk aan komen. Vervelend voor haar maar dan is ze er wel lekker snel vanaf.

Pff hier twee meiden die nog maar amper geslapen hebben en nu alweer aan het kletsen zijn, dat wordt vanmiddag weer een bak met herrie en sjaggo meiden :( Moet nog het een en ander doen dus ze mogen nog wel even blijven liggen.

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hihi begrijpelijk. Misschien een tijdschrift erbij pakken?
    Zodat je wat meer kan relaxen.

Ik hoop het ook! Vanavond ook ineens kapotte billen
    Laat ze maar komen!!

En hoe is de middag/avond uiteindelijk verlopen.?
    Maken ze elkaar dan wakker met kletsen?
    Hopelijk morgen een betere dag. :)

Gebeurt nu al 3 dagen...
    E zit lekker haar prakkie te eten. Totdat ik mijn eten opschep of op tafel zet.
    Dan stopt ze gelijk met eten en wilt ze mijn eten.
    Krijg met geen mogelijkheid geen hap meer naar binnen.
    Nu maar weer gescheiden gaan eten denk ik. :(
    Of hebben jullie misschien een gouden tip?

8. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik speel nu samen met M als ik ga liggen. Dan lig ik gewoon bij haar op het boxkleed op de grond.

Het ging vanmiddag eigenlijk best goed. Z was toch weer in slaap gevallen en m heeft er uiteindelijk niet eens echt een drama van gemaakt. Was dus een beetje te voorbarig :p

Eet ze nog heel anders dan wat jullie eten? Ik laat m steeds meer met de pot mee eten. Gelukkig eet ze gewoon goed van haar eigen bordje. Eet ze wel goed als je net alsof doet dat het van jou bord af komt? Hier hielp het wel om har zelf te laten proberen te eten als ze slecht at. Maar sinds we naar 3 voedingen zijn gegaan ipv 4 eet ze wel goed.

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dat is ook een goeie. Heeft ze weer wat nieuwe dingen geleerd?

Gelukkig maar. Dat het allemaal goed verlopen is!

Nee meestal eet ze hetzelfde als wij. Soms wel wat anders als we met kruiden etc. Eten.
    Hihi ook geprobeerd. Maar is niet gek. :p
    Had zelfs stukje vlees van mij in stukjea gedaan. Ze at het gelijk op.
    Maar als ik het op haar lepeltje deed met de rest van haar eten bleef de mond dicht.
    Hoe doe je dat dan? Zelf laten eten? Het is nl al geprakt van haar.

Hier helaas onrustig nachtje ander de rug. :(
    Sliep wel weer gelijk verder nadat ik speen gaf. Mrja helaas meerdere keren wakker geweest

10. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ze rolt heel goed van buik naar rug, als ik haar op haar buik neer leg. Ze blijft wel steeds iets langer op haar buik liggen. Va rug naar buik rollen doet ze nog niet zelf. Laatst probeerde ze te gaan staan, ze trok zich op aan mijn handen maar blijft heel erg met haar kont naar achteren staan waardoor ze niet rechtop komt.

Oké en hoe geef je dan het eten wat van jou bord komt? Met haar eigen lepel of met jou bestek?
    Ze graait dan met haar handjes in het geprakte eten en probeert dat in haar mond te stoppen :p hahah niet heel erg handig maar ik prak het eten inderdaad ook (kleine stukjes uit de keukenmachine). Ze kan nu eindelijk een Nijntje koekje eten zonder er 6 keer in te stikken dus ik ga het eten nu steeds wat grover laten.

Ah balen zeg! Moet je vandaag nog werken of ben je wel lekker vrij?
    Hopelijk was het eenmalig.

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    fijn dat ze nu wel langer op de buik blijft liggen! Maar nog steeds geen voorkeur aan dus.
    wat goed zeg! hier trekt ze ook aan ons op, maar nog niet aan spullen/meubels.
    Lopen gaat hier als een tierelier.
    Gisteren ging ze opeens naar voren schuiven toen ze op de grond zat.
    Te lui om van zit naar buik te gaan :p

Haar eten zit gewoon in haar bordje.
    heb het geprobeerd door het op mijn bord te leggen, werkte niet.
    onze lepel. ook niet. Ze ziet gewoon dat het anders is, en stopt dan gewoon met eten. :(
    Gras is altijd groener bij de buren heh....
    och ging dat zo moeizaam dan? Vergat ze te sabbelen dan?

Vandaag lekker vrij :) Hoop het ook.
    grr. CV ketel is kapot. Monteur komt vandaag nog langs gelukkig.
    Gelukkig vriest het niet buiten. Anders koelde het nog harder af in huis.

12. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Nee haar voorkeur is nog steeds op de rug of op haar zij liggen.
    Maar er zit in ieder geval al meer beweging in dus het gaat de goede kant op.
    Leuk hoor! Kan niet wachten tot M ook kan lopen, dan wordt het allemaal weer een stuk makkelijker.

Misschien eens de rapley methode proberen voor e en haar eten niet meer prakken. Dan kunnen jullie waarschijnlijk wel gewoon tegelijk eten. Ben wel blij dat M dat niet heeft, voor haar maakt het gelukkig (nog) niet uit.
    Ja dat ging behoorlijk moeizaam, Z was daar veel sneller in maar goed die at ook niet als je haar wilde helpen dus die moest wel sneller goed leren eten. Er brak dan een te groot stuk af en dat probeerde ze dan in zijn geheel door te slikken en dat werkt niet :(

Ohh dat is balen!! wel fijn dat de monteur vandaag nog kan komen, dat is echt geen pretje met dat koude weer. Gekukkig valt het vandaag inderdaad nog mee met de kou. Vanmorgen nog even naar de winkel gelopen en het is gewoon nog best lekker buiten.

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    super dan toch. tja als ze het op haar buik niet fijn vind, kan je het ook niet afdwingen. ;)
    Kan ook niet wachten tot ze los kan lopen.
    Al kan ze nu ook overal naar kruipen, wat niet altijd handig is...

Ja wie weet, al is ze ook van het gemakkelijke. Al ze veel moet kauwen etc. eet ze minder. Omdat ze het dan zat word.
    Ga der nog eens over nadenken.
    Gelukkig maar! Hopelijk blijft dit ook zo.
    Oei, nee dat werkt idd niet.

Hoop dat ie snel komt! Begint nu aardig af te koelen in huis :(
    Buiten is het inderdaad lekker! Heel niet koud.

Vanochtend naar cb geweest, groeit goed mee op haar lijntje. (gelukkig maar ivm. 2 flessen)
    Weegt nu 9055gr en is alweer 73,5cm. :)
    Ook even gevraagd over dat bultje. kon vetbultje zijn of talgkliertje. wat ik al vermoedde.
    Was onschuldig. Als het groter werd, moest ik wel ervoor terug komen.

14. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Nee dat is ook zo. Ze vind het in ieder geval niet verschrikkelijk meer dus het gaat wel de goede kant op.

dan zou je nog eerst wat kunnen prakken tot je zelf gaat eten en haar dan de grotere stukjes geven. Succes met het uitproberen.

Oei, is hij nog niet geweest? Dat geloof ik dat het nu wel fris begint te worden. Het is niet heel koud buiten maar het is ook niet warm :p Kun je straks met je jas aan gaan zitten binnen.

Wat fijn dat zo goed groeit :) Hier duurt het nog wel even voor we weer een afspraak hebben staan. Geloof in februari pas weer.
    Fijn dat het bultje onschuldig is.

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vanavond apart gegeten. Eerste paar hapjes vanaf mijn bord (zodat het af kon koelen) toen vanuit haar eigen bordje.
    Na een paar happen was het huilen. En wilde ze niet meer.
    Via mijn bord gegeven en ja hoor. Madam at weer. :p
    Voortaan ook maar n bord voor haar op tafel zetten.
    Zit nu al een behoorlijk eigen wil in dus.

Monteur kwam uiteindelijk om half 4. Toen was het al gedaald naar 18,5gr. Vervolgens was monteur uur bezig.
    Werd nog kouder dus. :(
    Onderdeel kapot kost weer even 210,-

Ik had geen afspraak hoor. Gewoon even naar het inloopspreekuur geweest. Was wel benieuwd of ze goed groeide op 2 flessen.
    Zeker fijn. Had het wel verwacht. Dubbelcheck altijd fijn.

16. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Hihi nou dan is dat ook weer opgelost :p

Oeps, dat is best prijzig! Die kosten hebben wij gelukkig niet. Dat wordt door de woningbouw betaald.

Dat dacht ik al. Hier is dat op dinsdagmiddag midden in het middagslaapje dus dat gaat helaas niet. Vandaar dus ook pas weer in februari :)

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hihi blijkbaar wel.
    Nu kijken war ze doet als we met zijn allen eten.

Yep. Nee dat scheelt weer hihi.
    Gelukkig kunnen we het lijden. Maar het is altijd zuur.
    Zeker als je erover na gaat denken wat je nog meer met dat geld kunt doen.

Och ja at werkt dan niet. Hier op donderdag van 12:30/13:00
    Dat is valt precies voor etenstijd.

Het valt me op dat we 2/3 vaste meelezers hebben. ;)
    Jullie mogen best mee komen kletsen hoor. :)

18. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja en ook zeker met die dure decembermaand in het vooruitzicht.
    De rekening van de loodgieter op zondag, twee maanden terug, viel me ook nog mee. Was uitgegaan van 150-200 euro en hij was 107,30. Moest er alleen wel zelf achteraan om de rekening te krijgen. Zeiden ze doodleuk: bedankt voor de herinnering. Ze hadden hem nog niet eens ingeboekt :O vraag me dus ook af of we hem wel hadden gekregen als ik er niet over had gebeld. Ach ja waarschijnlijk wel, maar dan gewoon met de afrekening service kosten ofzo, sta je toch raar te kijken als je dan ineens zo'n bedrag moet betalen, en dan reken je er niet op.

Ben benieuwd of ze dan ook goed eet als jullie samen eten.

Ja dat is inderdaad een betere tijd. Ik weet het niet precies meer maar volgens mij was het hier rond half 2 en half 3 ofzo.

19. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier eet ze gelukkig nog van haar eigen bordje. Wij eten dan ook niet altijd samen. Er is wel een tijd geweest dat ze niet goed at als wij ook aten, toen gaven we haar gewoon eerst te eten. Nu eten we steeds vaker samen en dat gaat (nog) goed. Maar de ervaring leert ondertussen dat alles morgen weer helemaal anders kan zijn haha.

Oef ja ruim 200 euro is wel veel ja.. wij hebben geen cv maar stadsverwarming, scheelt wel denk ik. Nog fijner als het door de woningbouw wordt betaald he Sabine ;)?

Ik ga binnenkort ook maar eens naar het inloopspreekuur. Ze eet nu zoveel, ben benieuwd of ze ook echt zwaarder is.
    Ze kan 4 boterhammen op een dag eten! Misschien wel wat veel ivm zout. Weet nie zo goed wat ik anders moet geven. Al die tussendoortjes bevatten ten slotte ook veel zout hmm.. qua flesjes gaat het nu ook alle kanten op, beetje jammer dat ik het 'ritme' een beetje kwijt ben. Ze zit nu trouwens wel op twee slaapjes ipv drie. Ze gaat haar eerste slaapje later naar bed, waardoor haar tweede slaapje ook later valt en dan is ze rond 15u/15u30 weer wakker. Ga haar dan niet om 17u weer even op bed leggen dus ze blijft dan wakker tot 19u. Wel een lange ruk maar is niet anders... ze slaapt er niet langer door 's ochtends helaas ;)

Fijn dat E zo goed groeit meisje. Ik denk dat I nog geen 7500 gram weegt :)

Lukt het met je oefeningen en rusten Sabine?

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Gelukkig maar dat de rekening meeviel. 107,- is inderdaad goed te doen.
    oh joh, ja je zal hem vast vroeg of laat krijgen dan hoor.

hihi ik ook!
    Komen we zaterdag achter. Vanavond ben ik met mijn zusjes naar het kijkzwemmen.

ooh dat is wel een hele onhandige tijd! Dan zal het wel lekker rustig zijn op het spreekuur, Bijna alle kinderen slapen dan.
    al zijn er ook genoeg moeders die geen waarde hechten aan een vast ritme :p
    Vriendin van mij heeft dat ook. Sjouwt hem overal mee naartoe. Maar wel af en toe klagen dat hij geen ritme heeft.
    Tja. dan moet ik echt wel flink m'n mond dicht houden.

Gelukkig maar dat het bij jou ook nog goed gaat ZaZaM.
    Hihi tja ze zijn soms zo onrekenbaar heh.

Oh wel eens van gehoord, maar weet niet wat dat inhoud.
    Gelijk maar gevraagd of hij het jaarlijkse onderhoud wilde doen, was nl. ook tijd voor.
    Al met Al. 298,- En dat is dan zonder arbeidsuren en voorrijkosten. Dat valt gelukkig onder het abonnement.
    Anders was het nog meer geworden..

Wow!! Eet ze dan als ontbijt en als lunch 2 boterhammen?
    Hier eet E nu 2 boterhammen 's middags en 's ochtend nog een heerlijke papfles.
    Tussendoortjes: geef ik nu elke keer een mandarijn. is ze zo gek op! Vult ook beter als een koekje oid.
    Wat jammer dat je inderdaad even het ritme kwijt bent! Hopelijk heb je die gauw weer gevonden.
    Wat bedoel je over die flesjes? Heeft ze nu ineens meer honger? of juist niet.
    Lekker hoor 2 slaapjes. althans.. als ze maar niet gaat jengelen 's avonds. ;)
    Wel jammer dat ze 's ochtends niet langer slaapt.

Wow! dat woog E met 5,5 maand.
    Zeker fijn dat ze goed groeit, maar het kleine gaat er nu helemaal snel vanaf!

hier is het nu ook even deut..
    Hele nacht lopen spoken de kleine meid. Op gegeven moment had ze een gigantische zure poepluier. arme billen.
    Ook is ze helaas aan het snotteren en veel aan het niezen.
    Normaal gaat ze rond 10:00 slapen. Had haar nu rond 09:30 op bed gelegd, ivm. het spoken. Kon ze een langer ochtendslaapje doen. (gisteren na 2u slapen wakker moeten maken) maar helaas. Madam zit nu gezellig in de box te spelen.
    Helemaal prima natuurlijk. maar straks zit ik weer met haar fruit en brood :p En om 12:15 moet ik op het schoolplein staan om m'n zusjes op te gaan halen. (3 min lopen)

Wie weet gaan we jou achterna ZaZaM ;)

Deel Deze Pagina