Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Geduld heb ik gelukkig ook best wel veel, van mijn vader :p maar soms wordt het je een beetje te veel en wordt je wat kribbig. In zo'n geval leg ik dan maar even uit waarom mama dan even een korter lontje heeft ;)
    Oh dat helpt dan ook niet mee, hier nog steeds niet ongesteld geworden. Ben er wel blij mee :)

Uiteindelijk wel alles uitgepakt. Cadeaus met de kerst doen we als de meiden niet meer in sinterklaas geloven. Misschien dat we een pyjamatje onder de kerstboom leggen of zoiets dergelijks. Iets wat ze toch al zouden krijgen omdat ze het nodig hebben zeg maar.

M kruipt niet dus die kan ik gewoon ergens neer zetten ;)
    Gisteren rolde ze wel voor de tweede keer van rug naar buik, alleen stond het deze keer op film :)

Tijdens de zwangerschap ik het verder nooit nodig geweest gelukkig. Pas bij de bevalling dat je bloot moet, haha maar dan interesseert je dat echt niet meer. We gaan het mee maken, hopelijk is het niet nodig.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Kijk dat scheelt. :)
    Nee zeker niet. Heerlijk hoor. Zijn 1 van de dingen die ik totaal niet gemist heb tijdens de zwangerschap.

Ja dat kan ook nog. ;)
    Hier hebben we het altijd met sinterklaas gevierd.
    Sporadisch met kerst.

Hihi dat is weer een voordeel van niet kruipen.
    Ja war goed zeg! :) leuk dat je het heb kunnen filmen.

Ooh dat is wel fijn. Ik moest wel zo nu en dan bloot. Maar dat was met de strip pogingen.
    Tja en met de bevalling. Moet daar nog vaak aan denken trouwens.
    En jullie?
    Ben zo bang dat als we een 2e kindje mogen krijgen dat de bevalling zo tegen gaat vallen.
    Omdat dit zo goed ging. En vrij pijnloos.

3. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Dat had ik bij de eerste bevalling wel dat ik er nog lang aan terug dacht, alhoewel ik ook vrij snel weer zwanger was en daar dus weer op gefocust. Nu denk ik er eigenlijk niet echt meer aan terug.
    Kan me voorstellen dat je bang bent dat een tweede keer misschien tegen gaat vallen. Ik moet zeggen dat het bij mij juist mee viel. De pijn was niet te doen, haha, maar het ging nog sneller als bij de eerste dus het was zo gepiept om het maar even zo kort door de bocht te zeggen, hihi.

4. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Zoo ben ik weer. Drukke dagen achter de rug.

Oef ja ik denk nog wel vaak aan de bevalling, vond het vrij traumatisch. Dat het zo lang duurde, de pijn al uur nadat de bevalling begonnen was zo heftig was, het lange persen... pff.. Flink tegengevallen.. Tsja het zegt niks over een volgende keer.
    Misschien heb je dan ook wel weer een prachtbevalling Meisje.. en misschien wel minder fijn, maar ook dat kan je aan. Daar zijn wij vrouwen voor gemaakt ;)

Fijn dat het rollen steeds beter gaat Sabine! Hier draait ze juist van rug naar buik. Buik naar rug is veelal perongeluk en dan kom ze ook hard neer ahhh.

Ze heeft dus nu echt haar ritme omgegooid. Twee slaapjes gaat redelijk prima. Gisteren voor het eerst haar tweede slaapje op de opvang gedaan. Ging aardig goed, alleen op een gegeven moment moesten ze andere kindjes uit bed halen en toen werd ze wakker. Daardoor heeft ze iets korter geslapen dan thuis, maar nog wel ruim een uur. Gelukkig maar.
    Uiteindeliik slaapt ze niet heel veel minder dan met drie slaapjes, want ze pakt nu twee best lange slaapjes (1,5 á 2 uur).

Gaat het bij jullie weer goed Meisje? Jij niet al te verkouden geworden? Ik hoor nu bij zo veel baby'tjes dat ze ziek zijn....

5. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Fijn dat het ritme er nu weer in zit ZaZam en ook fijn dat het slaapje gisteren op de opvang wel goed ging.
    Ben jij zelf ook al gewend aan het nieuwe ritme?
    Oh ja dat is wel een kunst inderdaad om je terug te rollen zonder hard neer te komen. Hier ligt ze nog steeds lekker op het boxkleed op de grond en dat gaat meestal wel goed. Ze rolt er nu soms ook vanaf en als ze dan van buik naar rug rolt dan kijkt ze wel even beteuterd, valt toch wat harder dan op het kleed.

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    tja dat is inderdaad zo. We zijn ervoor gemaakt :p
    hihi ja jij had echt een snelle bevalling. ook wel weer fijn.
    hier heeft het 18u geduurd.

wat fijn dat het slaapje op het kdv ook goed ging. Dat is dan wel weer jammer dat ze wakker worden van anderen :(
    dat is ook lekker! 2 langere slaapjes overdag.
    Heeft ze nu al een vast ritme? of nog een beetje zoekend?

Verkouden. Goed te pakken gehad, ook keelpijn gehad, snotteren is nu niet heel veel meer. Maar nu lijkt het bij m'n longen aardig vol te zitten. komt ook wat omhoog met hoesten.
    Eergisteren nauwelijks stem :p
    E heeft er amper last van gehad. Nog wel af en toe een loopneusje.

E is ook haar ritme aan het omgooien. Maar nog erg zoekende.
    Slaapjes worden EINDELIJK korter :p
    al ligt ze nu ook alweer 1,5u te slapen.
    Gisteren had ze 's ochtend ruim een uur geslapen en 's middags 2u. 's avonds nog geprobeerd maar wilde niet slapen. prima.
    we gaan het wel zien.

Hier ook wat drukke/volle dagen achter de rug. nu even lekker wat daagjes vrij. Heerlijk! :)

7. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Balen dat je nog steeds zo'n last hebt van de verkoudheid meisje, hopelijk doet de rust de aankomende dagen je even goed om uit te zieken.

Hier ook een beetje aan het spelen met de slaaptijden. Heb ze nu pas om half 2 naar bed gebracht ipv 1 uur, aangezien ze anders een half uur op bed liggen te kletsen enzovoorts. Nog steeds even geluiden gemaakt maar korter dan anders dus hoop dat dit dan ook meteen het nieuwe ritme is :p Zou lekker zijn.

M is de laatste dagen eind van de middag de boel weer bij elkaar aan het gillen :( Wordt er onderhand een beetje gek van. Op bed leggen heeft geen zin want dan gaat ze helemaal overstuur. In dat opzicht kan ik echt niet wachten tot zij ook een jaar of 2 is. Dan wordt het allemaal zoveel makkelijker.

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ik hoop het ook! Zal vast goed komen.

En dan ook een half uur langer slapen, zou helemaal lekker zijn.
    of is dat niet jouw bedoeling? hoelang slaapt ze normaal 's middags?

hier heeft ze vanmiddag ook maar 1,5u geslapen. Verder wel gezellig. Hopelijk vanavond ook. :)
    Gaan nl. bij m'n ouders eten en daar gaat ze ook de nacht beginnen.

oei dat is niet echt leuk. Maar wat is de reden van het gillen? Boos/moe of gek doen?

hier vandaag weer wat eten voor E koken, heel de vriezer is leeg.
    Gisteren ook al mee begonnen, had ze eindelijk weer haar lievelingsprutje. Courgette. Daar is ze zo dol op. :)
    nu ga ik aardappel,bloemkool,champignon maken (ham vergeten)
    en bruine bonen met appeltjes.
    Heb ze voorlopig weer genoeg. het is nu natuurlijk alleen maar als wij wat eten wat ze niet mag.

9. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Nee helaas slaapt ze dan geen half uurtje langer door, zou wel lekker zijn. Maar moet zeggen dat het vanmiddag weer iets beter ging. Ze is dan echt boos, waarschijnlijk omdat mama even geen tijd voor haar heeft omdat ik dan met het eten moet beginnen.
    Vandaag wat meer tijd voor haar geprobeerd vrij te maken en toen ging het dus iets beter.

Normaal gingen ze van 1 tot 3 naar bed maar nu dus van half 2 tot 3.

Vriezer hier is ook leeg. Merk wel aan haar dat ze het liefst gewoon met de pot mee eet dus dat probeer ik wel zo veel mogelijk te doen. Ga nog even bedenken of ik verse hapjes vooruit ga maken of makkelijk een paar potjes haal voor die 2 x in de week dat ze dan niet mee kan eten. Heb nog genoeg andere groentes liggen om op de dag zelf wat klaar te maken dus kan ook last minute nog beslissen :p

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Fijn dat het beter ging. Ging het vandaag ook beter?

Tja potjes werkt hier niet tuft ze zo weer uit. :p

Nou hier is echt het ritme ineens zoek. :p vanochtend ging ze om 9:15 al naar bed ipv. 10:00. 'S middags wel aardig op schema vanavond half uur 3 kwartier eerder. Alleen was de tijd vergeten *oeps. Waardoor ze wat langer had geslapen.
    En nu.... zit ze te spelen in de box en wilt niet mer slapen.
    Terwijl ze normaal al om half 8/8uur in bed ligt.
    Ben benieuwd hoelang ze het volhoud
    Ze is wel zoet gelukkig.

11. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Het ging gisteren weer goed. Ze heeft maar 1 slaapje gedaan van half 1 tot half 3. We zijn wel veel op pad geweest dus ik denk dat dat wel scheelt. Als we meer thuis waren geweest dan had ze gewoon 2 slaapjes gedaan. Vandaag ook weer veel op pad dus zal ze weer maar 1 slaapje doen. Misschien nog een dutje in de auto of kinderwagen.

Is e nog lang wakker geweest gisteravond?

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wow maar 1 slaapje. :O
    Wat fijn dat dat wel goed gegaan is.

Om 22:15 naar bed gebracht. Zat nog wel lekker Te spelen maar ging gapen
    Ging gelukkig gelijk slapen. En werd vanohtend half 9 wakker.
    Voortaan avondslaapje weer heel goed in de gaten houden. :)

13. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Tsja ik heb gewoon geen slaapkopjes :p
    Vandaag alleen even een dutje in de auto gedaan en 1 slaapje thuis. Nu hadden we vanmiddag niet zoveel tijd en had mijn man haar wakker gemaakt om 3 uur dus was ze weer sjaggo, hihi ach vandaag had ze een goed excuus :p

Jeetje zeg, dat is laat! Dan hebben jullie ook niet echt meer wat aan jullie avond gehad. Hoe is het vandaag verder gegaan?

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hihi ook wel weer lekker.
    Ach.. ja dan heb ze wel een goede reden. ;)

Zeker laat.. man was weg naar verjaardag van mn broer.
    Achteraf had ik dus ook wel even mee kunnen gaan. :)
    Normaal nemen we haar mee kan ze daar slapen. Maar vrijdagavond al bij.mn ouders geweest.
    En om haar 2 avonden achter elkaar de nachtslaap ergens anders te laten beginnen vond ik ook weer zo wat.

Tja vandaag. :p vanochtend heeft ze een uurtje geslapen.
    S middags ook een uurtje en vanavond niet.
    Hebben zelfs een record denk ik.
    Van 14:30 t/m 19:45 wakker geweest.
    Ze was wel lekker zoet trouwens.

Ze heeft trouwens sinds gisteravond zure diarree luiers.
    Vandaag zelfs 2x buiten haar luier gepoept. :(

Ook hebben we vandaag voor het eerst gefietst. Nu mag het. :)
    Ze vond het super leuk.

15. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Hoe lang had ze geslapen dan dat ze daarna tot zo laat wakker kon blijven?
    Haha ja zelfs E had nog even gezellig mee kunnen feesten op de verjaardag :p

Zo dan heeft ze gisteren ook veel minder geslapen dan normaal gesproken. Ongeveer evenveel als M slaapt overdag. M gaat alleen wel om 19.00uur naar bed want dan is ze het ook echt wel zat. Zeker als ze om half 3 al wakker is.

Och misschien dan toch een tandje.

Leuk! Bij mij moet eerst het voorzitje er weer op. Die hadden we er weer even afgehaald toen ik zwanger was, paste niet meer op de fiets haha.

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik denk dat ze 2x 10min had geslapen. Maakte haar om 18:15 wakker.
    Dus 4u wakker gebleven.

Wie weet gaat ze nu ook minder slapen. E gaat meestal half 8/8u naar bed.

Tja ik weet het niet. Vannacht was het flink deut.
    Alleen maar huilen en niet willen slapen.
    Nachtfles gegeven hielp ook niet. Tandvlees ingesmeerd ook niet. Ze is van 24:00 t/m 4:00 allen maar wezen spoken.
    Wilde helemaal niets. Niet kroelen geen speen etc.
    Om 4:00 ging ze eindelijk rustig slapen. Had haar matras ook al omhoog gedaan. Ui naast haar bed gelegd.
    En toen heb ze gelukkig tot 9:15 geslapen.
    Toen ben ik even gaan kijken of ze wel leefde. ;)
    Arme man die moest er om half 6 uit. Amper geslapen dus.

Vanochtend ook alleen maar huilen toen ik haar uit bed haalde.
    zo vervelend als ze niet aan kan geven waar ze last van heeft.
    Billen zijn wel erg rood. Kunnen tandjes echt zoveel pijn doen?

Hihi heel begrijpelijk :)
    Kan je lekker met je 2 meiden gaan fietsen. Alleen het weer zit niet altijd mee helaas.

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Oh dat valt wel mee, maar dan gaat ze dus nog best laat naar bed. Red ze het niet als je haar op houd om haar dan gewoon om 19.00uur op bed te leggen?

Och jeetje dat is een pittige nacht geweest voor jullie, je man zal wel gesloopt zijn als hij vanavond thuis komt.
    Ja ik denk dat ze daar wel echt flink last van kunnen hebben.
    Het moet toch door dat tandvlees heen groeien.

Zolang M zich nog om laat vallen lijkt fietsen me nog niet echt een goed idee. Ze rolde vanmorgen helemaal zelf weer van rug naar buik dus dat gaat steeds beter. Ook gaat ze steeds meer zelfstandig staan en probeert ze stapjes te zetten.

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ja klopt. vind deze tijd wel lekker. Zeker als we bij iemand op visite gaan. Is 19:00 beetje vroeg. ;)
    Ook start ze de dag meestal om 9:00 pas. qua eten.
    Voorlopig houden we het lekker zo.

Ja dat denk ik ook wel. Vanavond mag hij lekker gaan relaxen.
    Dat is ook wel weer zo. rot tanden. ;)
    Vandaag zijn ook heel haar billen kapot, ook erg veel pijn aan.
    Misschien dat ze daarom zo huilde vannacht. Had 's nachts wel 2x luier verschoond.
    Die urine zal ook wel lekker bijten in een beschadigde huid.
    Straks als ze wakker is, andere zalf halen. Heb nu sudo maar dat bijt ook in de huid.

Nee dat lijkt me dan ook niet nee.
    Wat fijn en goed zeg, ineens gaan ze hard hihi.

19. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Poeh jeetje die is lang wakker geweest meisje! Ik ben altijd blij als ze lekker op bed ligt, dan hebben we de avond voor ons zelf.
    Hier gaat ze rond 19u slapen altijd. Maakt niet uit tot hoe laat ze geslapen heeft.
    Twee slaapjes gaan echt super goed. Qua flesjes en eten hebben we een aardig ritme gevonden, maar 's ochtends en begin middag zitten toch wel wat dingen dicht op elkaar.
    Één slaapje zou echt veeeeel te weinig zijn haha. Kan me er niks bij voorstellen, maar dat kon ik ook niet toen ze van drie naar twee slaapjes ging..

Fijn dat het rollen van M steeds beter gaat! Toch leuk om te zien dat ze vooruit gaan he.

Ohhh die rottandjes ook he meisje... hier is de 5e tand door en bijna de 6e (dan heeft ze 4 boven en 2 beneden). Beetje last van gehad. Vooral ook kapotte billen en zure poepluiers. Hier smeer ik in met vaseline, niet te dik. Het is helaas gewoon even doorbijten :(
    Gelukkig slaapt ze hier 's nachts gewoon lekker door, gelukkig al maanden geen problemen meer gehad.

Gisteren voor het eerst gefietst met dr! Ooohhh wat was dat leuk! Echt genieten hoor. Lekker ergens gaan lunchen.
    Het zitje zit goed strak dus ze kan zich echt niet laten vallen oid. Welk fietszitje hebben jullie dan Sabine?

20. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja dat is waar meisje, wij gaan sinds we kinderen hebben gewoon overdag op visite. Maar onze meiden beginnen de dag om 7 uur, dus dat is ook twee uur vroeger dan jullie de dag beginnen. Dan kom je uiteindelijk op ongeveer hetzelfde uit. Als dat zo werkt voor jullie moet je het zeker niet aanpassen ;)

Ach arm kind, dat probleem hebben wij gelukkig nooit gehad, hier groots ingeslagen met sudocreme tijdens de eerste zwangerschap en eigenlijk voor niks want we hebben alleen nog maar van die proefpotjes aangebroken die je gratis ergens krijgt.
    Heb je nog een andere zalf gevonden?

Ja dat gaat zeker ineens hard, wel leuk om de vooruitgang te zien :D

Hihi ik vind het ook heerlijk om de avond voor ons zelf te hebben, moet er niet aan denken om de kleintjes tot zo laat nog te moeten vermaken :p

Ik zou niet eens meer weten hoe dat fietszitje werkt :p heb hem misschien 1 of 2 keer gebruikt voor Z en verder niet. Ze zal er heus niet uitvallen, maar ze zal er waarschijnlijk wel in gaan hangen. Ach eerst moet mijn man het maar weer eens op mijn fiets monteren dan kan ik eens kijken hoe het is om met twee meiden te gaan fietsen. Zal dat de eerste keer sowieso niet alleen doen. Ben zo bang dat de fiets omvalt als de een net zit en ik de ander er nog in moet zetten of andersom.

Deel Deze Pagina