Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hihi wij vinden het ook lekker hoor als ze op bed ligt.
    Heerlijk met de beentjes omhoog.
    Wat fijn dat jullie een mooi ritme hebben gevonden.
    Hebben wij hier soms ook dat het allemaal kort op.elkaar valt.
    Dan schrap ik gewoon het tussendoortje.
    Krijgt ze zoiezo niet elke dag. ;)

Wauw wat veel tandjes. Heb het vemoeden dat het hier allema tegelijk doorkomt.
    Och ook al kapotte billen. Die poep is zo zuur!!
    Bij de 1e 2 tanden was de poep niet zo zuur als nu. :(
    Inderdaad even doorbijten. Vandaag heeft ze overdag goed geslapen gelukkig. Ook 2 slaapjes gedaan trouwens.
    Hopelijk slaapt ze vannacht ook goed.

Wat leuk! Jullie ook op de fiets geweest. :)
    Welk fietszitje hebben jullie?
    Mooi heh om ze zo te zien genieten. Hier in de stad liggen alleen maar klinkers. :( moet echt mn route daarop gaan aanpassen. :p

Hihi ik kan het uitslapen nog niet helemaal achter me laten.
    Tja overdag op visite werkt niet echt bij ons.
    En we zijn nog jong. Gaan het liefst elk weekend lekker de deur uit. :)

Gelukkig maar dat jullie daar geen last van hebben gehad.
    Hopelijk blijft het M ook bespaard.
    Heb nu bepanthen en zinkzalf gekocht. Eens kijken welke werkt.

Gelukkig kon ze zich toen goed zelf vermaken in de box.
    Had er geen kind aan. Maar moet er zeker geen gewoonte van gaan maken. :)

Hihi jij fietst dus niet zoveel. ;)
    Ik trouwens ook niet meer sinds de komst van E. Maar dar kan ik nu weer gaan opbouwen.
    Fietste nog met weeën. :p ging met mn stomme kop naar de vk om te strippen op de fiets.
    Ben de gehele terugweg bang geweest dat mn vliezen zouden breken hihi.

2. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Heb je een mamafiets of dat niet Sabine? Die vallen niet zo gauw om.
    Hier gaat het zitje over de schouders heen, dus ze kan ook niet echt naar voren leunen.
    Wij hebben de Bobike mini exclusive dacht ik.

Wij hebben ook de crème van Weleda, hele fijne crème. Dat smeert niet zo dicht als sudocreme. Hopelijk vind je iets wat werkt meisje..

Poeh haha echt voor het strippen op de fiets naar de Vk? Haha moet er niet aan denken. Ik had zo een pijn na het strippen... toen zijn ook eigenlijk mijn voorweeen begonnen.

Wij gaan ook nooit 's avonds weg. Als we weggaan laten we de babyfoon bij de buren, voordeel dat ze toch niet wakker wordt.
    Ben wel een beetje bang voor oudejaarsnacht trouwens :(

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat leuk dat fietszitje heb ik ook. :)
    Hier geen mamafiets maar wel met zo'n dubbele standaard op de fiets en een stuurslot.

Heb nu bepanthen gesmeerd. Eens kijken of dat helpt.

Haha ja sukkel dat ik was. Bij mij begon het toen ook eindelijk. Was die ochtend slijmprop verloren en s middags 2cm ontsluiting en gestript.
    Helaas heeft het toen nog 1,5 dag geduurd voordat het echt doorzette.
    Ben dag erna s avonds ook nog naar verjaardag geweest. En s nachts zette het toen eindelijk door.

Ideaal zeg babyfoon bij buren. Schoonzus doet dat ook.
    Heb het nog niet gevraagd aan ze of ze het willen doen.
    Maar zo gaat het ook prima hoor. Campingbedje mee en ze slaapt wel.
    Ja ik ook wel een beetje. Zeker omdat ik volgende ochtend om 6u mijn bed weer uit moet. :(

4. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Haha meisje wij zijn ook niet oud hoor! XD maar we vinden het gewoon niet prettig om Z ergens anders de nacht te laten beginnen toen zij nog een baby was. Nu zou het wel kunnen maar vind het niet nodig. Wist van te voren dat ik me zou moeten aanpassen en dit hoort er voor ons ook gewoon bij.

Ik doe alles met de benenwagen, z kan nu wel vrij lang lopen maar ik kan m niet lang dragen ivm mijn bekken dus moet alles met de kinderwagen doen.
    Nee geen mama fiets, gewoon een normale fiets die we een jaar of 10 geleden gekocht hebben :p

Succes meisje met de kleine meid. Hopelijk heeft ze vannacht niet te veel last en slaapt ze lekker!

Babyfoon bij de buren zou ik zelf denk ik nooit doen. Vind het wel prettig als ik weet dat opa en oma er gewoon zijn als er wat is. Maar goed wij wonen hier natuurlijk ook niet zo lang. Ik zou de buren wel vertrouwen maar het voelt gewoon niet goed om ze thuis achter te laten zonder toezicht. Ik voel me al bezwaard als ik de grijze bak even langs de weg ga zetten en de meiden dan dus eventjes alleen zijn.

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hihi zo bedoel ik het ook weer niet. Meer dat doordat wij wat jonger zijn. Dat de meeste vrienden nog geen kindjes hebben.
    Die zien ons al aankomen overdag. :p
    Al zijn pas vrienden papa en mama geworden.
    Mn man zou overigens gek worden als hij overdag op visite gaat. Voelt zich dan zo nutteloos. Af en toe slaat hij beetje door in het werken..

Kinderwagen is ook heerlijk. Loop hier ook graag. Fietsen zal ws. Alleen gebeuren als ik op visite ga oid. Maar niet om boodschappen te gaan doen.

Nacht is gelukkig goed verlopen. :) hoor haar nu soms maar verder hele nacht niet gehoord.
    Ikzelf wel regelmatig wakker geworden. Niet gewend meer dat ze nacht doorslaapt.

Hihi kan ik begrijpen. Eerst was het bij E dat ze echt goed vast sliep eerste helft van de nacht.
    Is nu af en toe ook niet meer zo. Dan heb ik wel liever iemand in huis.
    Al heb ik nog maar 1x oppas geregeld en dat was met de bruiloft van mijn broer in Juli.
    Rest gingen we omstebeurt weg of namen haar mee.
    Voor opa en oma ook leuk om op te passen. :)

6. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Dan zou ik ook wel bang zijn dat de fiets omvalt. Misschien helpt een dubbele standaart al? Die kan je er volgens mij vrij makkelijk op monteren.

Nou je was nog vrij actief dus vlak voor de bevalling Meisje! Ik ben die ochtend ook nog naar de winkels gelopen omdat mijn telefoon stuk was gegaan, maar dat vond ik wel erg pittig. Toen ik daarna in bad ging om te ontspannen is het ook begonnen.

Ohh ik vind het ideaal de babyfoon bij de buren. We hebben dan ook een babyfoon met camera, dus ze kunnen ook echt zien of alles goed gaat. Zonder beeld zou ik het denk ik ook niet doen + ze slaapt echt goed door en áls ze wakker wordt, ondernemen we toch geen actie (heeft geen zin).

7. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Hihi snap ik meisje, toen ik het las moest ik ook wel even hard lachen ;) Ik vond het ook raar om ineens overdag te moeten afspreken, maar de meeste vrienden hebben kinderen of zijn ook al wat ouder dus vinden het niet erg om overdag af te spreken. Met Z was het ook echt geen optie om ergens anders de nacht te beginnen dus dan moet je wel. Plus de meeste willen nu ook echt de meiden wel zien als ze bij ons langs komen, iedereen is gek op ze. Het helpt natuurlijk wel dat Z al 2 jaar is en dat mensen ook echt interactie met haar hebben.

Fijn dat ze weer even een beetje bij heeft kunnen slapen, hopelijk kan ze er dan weer lekker tegen aan vandaag. Balen is dat hè als je dan zelf zo onrustig slaapt :(

Hier was het ook de eerste keer met het uit eten dat we een oppas hadden geregeld, anders gaan de meiden inderdaad ook gewoon mee.

Voorlopig moet ik alles nog lopend doen dus ga dan nog niet teveel in de fiets investeren. Als ik echt wil gaan fietsen ga ik eens kijken hoe of wat. Ik denk dat de fiets dan toch ook eens goed nagekeken moet worden want dat ding is nooit onderhouden geweest, maar als ik veel wil gaan fietsen met de meiden is dat wel verstandig. Alles lopend doen vind ik ook niet erg, in tegendeel heerlijk juist even die wandelingen.

Hihi ik ben de dag van de bevalling ook nog op visite geweest met weeën. Zat niet heel erg comfortabel haha.

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hihi ja klopt. Was dat thuis zitten zo zat. ;)
    Even de deur nog uit. Moest je ver lopen toen? Wie weet had dat lopen het wel opgewekt.

Ook handig een babyfoon met camera. Dacht dat het altijd via wifi ging. Maar is niet zo. Anders had ik het ook aangeschaft.

Ja dat is ook wel weer begrijpelijk. Zeker als hun ook kinderen hebben.
    Hier doe ik wel elke week doordeweeks s ochtends gezellig een bakkie. :)
    Kunnen de mannen de avond lekker drinken.

Bij mn moeder heeft ze ook goed en weer veel geslapen.
    Helaas wilt ze amper eten en drinken.
    Avondeten niets van op. Paar happen yoghurt.
    laatste fles maar 70-80cc op.
    Ben benieuwd of ze daar de hele nacht op kan doen.
    Laatste paar avonden laat ze vaak 100cc staan maar nu is het zelfs 140cc wat er nog staat.

Fietsen is wel fijner voor je bekken. ;) hoe gaat het daarmee trouwens. Sinds je nieuwe oefeningen.

Billen zien er gelukkig beter uit. :)
    Ze heb bij mn moeder in een soda badje gezeten. En elke keer maizena in de luier gedaan.
    Ook gaf ze er ook niet echt pijn aan.

9. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Nou hopelijk is dat tandje, of misschien wel tandjes, snel door. Want daar lijkt het toch wel heel erg op, aangezien ze nu ook slecht eet. Hoeveel tandjes heeft ze nu? M heeft er nog steeds maar 2.
    Is ze vannacht nog wakker geworden van de honger? Meestal kunnen die kleintjes daar wel tegen.
    Fijn dat het met de billetjes ook weer beter gaat!

Hihi ja wel beter voor mijn bekken, maar mag officieel weer niet voor mijn knie/bovenbeenspier :p Dus schiet niet op met mij joh, haha.
    Het lijkt nu wel wat beter te gaan, afgelopen maandag weer inwendig onderzoek maar er staat maar weinig spanning op mijn bekkenspieren. Wel weer veel spanning op mijn bilspier dus die heeft ze extra goed los gemaakt. Had nog maar 1 afspraak te goed ipv 2 dus moet nog even kijken of ik eind dit jaar of begin volgend jaar weer ga. En of en hoeveel afspraken ik dan in mijn verzekering wil hebben. Gisteren met een warme kruik op mijn bovenbeenspier op de bank gezeten en dat hielp wel heel goed. Viel me toen ook meteen op dat mijn bekken toch echt wel weer wat beter voelt. Maar die uitstralende pijn van mijn bovenbeenspier overheerste gewoon heel erg waardoor de pijn in het bekken er ook nog erg leek te zijn. Mag weer beginnen met aanspannen van de spieren maar alleen de voorste spieren omdat de spanning aan de achterzijde zit.
    Sinds gisteren wel wat rommelend gevoel in mijn onderbuik, dus ben benieuwd of mijn menstruatie weer op gang gaat komen.

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ik hoop het ook! Denk ook echt wel dat de tandjes de schuldige zijn van dit alles.
    Hier ook nog maar 2 hoor. zitten wel aardig wat tandjes aan te komen. lijkt het.
    Yep vannacht wakker geworden en heeft net aan 120cc gedronken.
    Billetjes zien er nu nog beter uit! :) nog 2 rode plekjes en de rest is weer mooi roze.

pff schiet inderdaad niet op. Fijn dat de kruik goed hielp.
    Fijn dat je bekken beter aan voelt. Nu hopen dat je snel pijnvrij bent.

11. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Oh echt! hier slapen ze gelukkig wel door ook al hebben ze een keer slecht gegeten. Wel fijn dat het nog beter gaat met de billetjes.

Ik hoop het ook :)

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Gelukkig maar! Hier normaal ook wel als ze 100cc laat staan.
    Maar nu had ze en bijna geen avondeten op en amper wat gedronken.
    Tja dan krijg je wel beetje trek.

Avondeten was weer een ramp. :(
    Madam wilt zelf eten... maar eens gaan verdiepen in rapley.
    Vanmiddag wilde ze ook niet geholpen worden. Moest ook zelf eten. Schud dan ook gewoon nee.. bijdehand.
    Hopelijk is dit wel een korte fase.

13. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Gewoon stukken in haar handen geven of voor haar op tafel leggen. Worden ze heel snel handig in! Hier gaat het het beste als we het afwisselen, eerst wat hapjes met de lepel, daarna krijgt ze het gewoon voor haar neus. Prachtig vindt ze het als ze zelf mag eten! Eigen regie he, is ook heel belangrijk.

Ohh jeej zelfs een nachtvoeding. Nou hopelijk drinkt ze vanavond beter voor het slapen gaan!

Hier heeft ze ook echt fases dat ze haast niks eet en dan weer heel veel. In januari weer naar het cb, ben benieuwd wat ze weegt.

Jullie drukke feestdagen?

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zelf eten kan ze erg goed. Brood gaat er ook zo in.
    Welke groenten zijn vooral geschikt?
    Ze wilt helemaal niet meer van de lepel eten. Nu heb ik het er een beetje in gekregen door het gauw te geven als ze ongemerkt haar mond open had. Maar niet veel op.
    Daarentegen doet ze wel haar mond open voor de yoghurt. ;)
    Ja dat is zeker belangrijk.
    Morgen maar boodschappen doen. Heb alles al gepureerd.

Ze heb nu 100cc laten staan weer. Maar dat doet ze vaker. We gaan het wel zien.

Oke gelukkig. Zal er wel allemaal bij horen helaas.
    Hier febr. Pas. Maar misschien dat ik nog eens naar het inloop spreekuur ga.
    Wanneer ben je voor het laatst geweest?

Hebben nog helemaal niets gepland. :p
    Oud & nieuw moet ik werken.
    Jullie?

15. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Z eet wel vaker weinig tot niks en slaapt dan alsnog wonder boven wonder door tot de volgende ochtend. Altijd al gedaan. Snap ik niet want ik zou denk ik echt wel wakker worden van de honger :p

Hahaha oh heerlijk toch die eigenwijsheid, niet echt handig nee als je het eten al gepureerd is maar ik kan er echt van genieten hoe ze dat zelf eten ontdekken. Eigenlijk is alles wel geschikt behalve bijvoorbeeld doperwten, die zijn zo klein dat duurt een eeuwigheid voor ze dan klaar zijn met eten. Z wilde ook alles zelf doen, M laat zich gelukkig nog voeren. Hoop voor jou dat het een korte fase is maar misschien houd ze het wel vol.

Kerst hebben wij het druk, zowel eerste als tweede kerstdag visite. Oud en Nieuw lekker thuis en zoals het er nu naar uit ziet gewoon saampjes. En jullie ZaZam?

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Heerlijk toch! Volgens mij kunnen peuters dat ook wel.
    Die eten zovaak slecht. ;)

Ja zeker leuk. Van het brood had ik gefilmd. Heerlijk om te zien.
    We gaan het zien. Denk dat ik voor vanavond wortel ga halen.
    Eet lekker makkelijk uit de hand.
    Dan gaat het gepureerde eten maar naar n andere baby. ;)

Gezellig. Dus jij moet gaa koken met kerst.
    Ook heerlijk. Es doen wij oud & nieuw ook thuis.
    Wil niet met E zo laat over straat gaan slepen.

E heeft eindelijk weer eens een goede nacht achter de rug. :)
    19:30 naar bed en word nu 8:30 pas een beetje wakker.
    Hoor haar wat draaien in bed. Heerlijk.
    En nu volhouden dit!
    Gisteravond ook bewust geen slaapje gedaan.
    Had s middags ook tot kwart over 4 geslapen.

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja daarom, ben er wel blij mee dat ze dan niet midden in de nacht nog wat wilt eten :p

Hihi ja dat kun je inderdaad ook doen, het eten wat je nog hebt staan weg geven. Maar wie weet eet ze het straks toch weer.
    Ik ben deze week toch ook maar gewoon zelf aan het koken gegaan. Heb nu een aantal porties aardappelpuree gemaakt met lekker veel ongezouten roomboter en de groente kook ik per dag vers. Vanavond staat er weer spinazie op het menu. Dit weekend wil ik eens zelf pastasaus proberen te maken met allerlei groentes er doorheen die M ook al mag. Een portie voor ons eruit halen en kruiden en de rest voor haar in porties invriezen zodat ik haar ook eens pasta kan geven als wij dat eten.
    Wij eten dat normaal ook met prei en ui maar durf haar dat nog niet zo goed te geven.

Mijn moeder en ik koken de eerste kerstdag samen, als ze ook echt komt. En tweede kerstdag gaan we gourmetten dus mag iedereen voor zich zelf koken ;) Dus het valt wel mee hoor :)
    Ik hoef in ieder geval geen 3-4-5 gangen menu voor een grote groep te bereiden :p
    Dat is inderdaad ook de reden waarom wij met oud en nieuw lekker thuis blijven.

Oh heerlijk, nu inderdaad volhouden! Wow een nacht van 13uur! Dat hebben ze hier nog nooit gedaan! Wij zijn al blij als ze de 12 uur halen, hihi

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ja dat geloof ik. :)
    Niets waard dat 's nachts eten.

Wie weet, we gaan het wel zien. Vanmiddag mocht ik haar wel weer helpen met eten. Maar wilde ze haar sap amper drinken.
    Heeft toen ong 50cc melk (fv) gedronken.
    Raar kind af en toe, vanavond ga ik eerst gepureerd eten proberen en anders krijgt ze stukjes.
    dat is ook handig ja, alvast de aardappelpuree van te voren maken.
    Zou ik zelf ook niet echt durven. prei wel denk alleen ui nog niet.
    Ben benieuwd! In het babykookboek staat ook een recept voor pastasaus.

Gezellig samen koken. Ooh dat scheelt weer. ;)
    Alleen heb je ook een hoop werk aan al dat voorbereiden met dat qourmetten.

Ik hoop het! Ze heeft in het verleden wel vaker nachten van 12,5-13u gemaakt.
    Maar de laatste tijd spookt ze gewoon tussendoor erg veel.
    Eerst was het alleen even een speentje en sliep dan weer verder.
    Maar nu sinds dat doorkomen van tandjes is het af en toe bal. ;)
    Zure poep is ook voorbij. maar nog geen doorkomend tandje dacht ik.
    Straks maar even voelen.

19. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Hihi, zo hebben ze iedere keer van die fases. Wordt straks helemaal leuk als ze bijna niks meer willen eten :p
    In het kookboek wat ik heb staat wel een basis tomatensaus maar wil er dan ook vast groente aan toevoegen zoals paprika, champignons, courgette. Dus echt een goed gevulde saus zodat het een "gezonde" pasta word.

Hihi oh ik vind dat wel leuk, al die groentes snijden. Verder valt er niet veel voor te bereiden ;) We halen altijd vleesschotels, stokbrood, sauzen en groentes.
    Plus de kinderen worden vermaakt, alle tijd dus om op m'n gemakkie alles voor te bereiden.

Lastig is dat dan hè, ik ga dan altijd twijfelen of het dan wel van een tandje was. Maar soms zit er even een paar dagen tussen en is er wel ineens een tandje doorgekomen. Als het nu voorlopig maar weer even goed gaat :)

20. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Veel groenten zijn geschikt, als je het maar zacht genoeg kookt of stoomt. Broccoli vind ik zelf wat irritant omdat dat volledig uit elkaar valt haha. Ik zou het gepureerde nog even bewaren, want volgende week kan het weer anders zijn;)

Gisteren heeft ze hier gewoon de lasagne meegegeten. Ik doe er als saus alleen gezeefde tomaten, tomatenblokjes en oregano doorheen. Dat mag ze allemaal hebben. De ui heb ik trouwens ook gewoon erin laten zitten. Vandaag leek ze nergens last van te hebben, dus kan denk ik al wel.

Wat fijn dat ze weer een goede nacht heeft gehad Meisje! Lekker he? Jij ook of werd je steeds wakker?

Ik heb sinds twee weken best wel last van mijn onderrug. Vorige week kon ik bijna niks, nu is het weg overdag. Alleen 's nachts heb ik nog zo een pijn dus ben elk uur wel wakker. Vandaag maag iboprufen voor het slapen nemen, hopelijk helpt het wat.

Poeh echt schrikken net. Ik had I voor het eerst op de fiets van de opvang gehaald, maar nog nooit zelf vastgezet in het zitje. Ik dacht dat ze goed zat, maar toen ik thuis kwam zaten beide schouderbevestigingen los! Oohhhh echt erg, had zo slecht af kunnen lopen maar gelukkig is alles goed gegaan. Volgende keer maar even goed oefenen samen met mijn vriend en als het licht is..

Wij zitten trouwens te twijfelen om volgend jaar een camperreis door west Amerika te maken! De broer van mijn vriend gaat daar nu wonen dus het leek ons een perfecte gelegenheid om eens die kant op te gaan. Wel spannend! Nu maar even in gaan verdiepen.

Lekker dat je niet al te veel hoeft voor te bereiden Sabine! Wij hebben dit jaar een rustige kerst gelukkig, als excuus kunnen we I gebruiken haha. Normaal moeten we naar familie in Limburg 2e kerstdag maar dat slaan we nu mooi over. Alleen 1e kerstdag naar oma en kerstavond bij mijn ouders. Worden we dus op beide dagen verwend met een lekkere maaltijd :)
    Oud en nieuw blijven we ook thuis. Is wel zo fijn voor I denk ik met al die knallen.

Deel Deze Pagina