Sabine: hihi yup. Wel een goeie ja, om zo'n gevulde pasta saus te maken. Als je het gemaakt hebt, hoor ik graag het recept! ZaZaM: laat ik nou net broccoli gekocht hebben en wortels Had vanavond broccoli en aardappels gekookt, voor het geval ze het gepureerde eten niet wilde eten. maar ineens wilde ze wel weer geholpen worden met eten Morgen krijgt ze dus geprakte broccoli/aardappel had je lasagne klein gemaakt en haar zelf laten eten? Of toch wel wat fijngemalen en met een lepel gegeven? lang geleden dat ik lasagne op heb. ik heb ook heerlijk geslapen. man ook. die schrok om half 7 wakker. moest er eigenlijk half 6 al uit.... Ai wat vervelend, klinkt niet best als je er al 2 weken last van hebt! Ben je al bij een fysio geweest? of een collega laten kijken? oeii begrijpelijk dat je de schrik erin had zitten.. Gelukkig is het goed gegaan. Bleef I trouwens wel goed erin zitten. Wauw wat gaaf! Hoelang zouden jullie dan willen gaan reizen? Scheelt dat I dan al lekker zelfstandig is. ideaal! Als er lekker gekookt word voor jullie. Ja idd, straks worden ze wakker van al die knallen. Denk dat ze hier zoiezo wel wakker ervan wordt, wonen tegenover een speeltuin/pleintje. Dus daar word aardig wat afgeknald. Vanavond nog eventjes bij prenatal geweest Silly billyz slabben waren in de aanbieding. Ben die andere slabben zo zat. helemaal onder de fruit vlekken die ik er niet meer uitgewassen krijg. en nu met dat vele kwijlen, kwijlt ze er zo doorheen.. Heb er ook alvast 1 met mouwen gekocht, voor als ze straks zelf gaat eten/knij-en. laatste fles... ging weer moeizaam eerst. Wilde zelfs 170cc!! laten staan van de 230cc Toen maar de papspeen gepakt, misschien dat die andere speen wel te langzaam gaat. En 1 schepje pap erin gedaan. Toen dronk ze hem gelukkig op 50cc na leeg. Mrja, nu weet ik nog niet wat ze wilt. of dat de speen te langzaam gaat of dat ze de normale flesvoeding niet meer lekker vind..
Vervelend ZaZam dat je zo'n last hebt van je rug, heb je enig idee waar het vandaan komt? Hopelijk vannacht niet zoveel pijn! Oei dat zal inderdaad wel even schrikken zijn. In het licht inderdaad even kijken hoe het werkt, het is nu gelukkig goed gegaan. Gaaf zo'n verre reis! Wel fijn dat je kleine meid daar wel het type voor is dan. Ik zou dat voorlopig zelf nog niet doen Meisje, is goed hoor, ik zal van het weekend eens kijken en als ik wat klaar heb gemaakt zal ik wel even posten wat het is geworden Fijn dat je haar weer mocht voeren, gaat toch een stuk vlotter he, hihi. Wij hebben ook twee van silly billyz met lange mouwen, echt ideaal! Fijn dat ze toch nog flink heeft gedronken van de laatste fles!
En hoe is je nacht verlopen ZaZaM? is de rugpijn al wat geminderd. gaat zeker een stuk sneller. Vandaag mocht ik haar ook weer helpen. We gaan het wel weer zien allemaal. Ja zeker fijn, vanavond geef ik haar de laatste fles met haar papspeen. Dan eens kijken wat ze dan doet. Vanavond nog sinterklaas vieren met de vrienden. Moet alleen nog 2 gedichten gaan schrijven.. & 1 cadeautje kopen. Ben altijd van het laatste moment.
Oké, was het misschien toch eenmalig dat ze niet geholpen wilde worden. Nu nog sinterklaas vieren :O haha die man zit alweer 10 dagen lekker in spanje Succes ermee!
Haha nou wie weet laat zij de broccoli wel heel Fijn dat ze weer wat van jullie wil eten. Hier zijn het echt fases hoor. Ze vindt het nu weer prachtig om alles zelf te doen. Ik heb nu ook de Avent anti lek rietjesbeker gekocht, ze drinkt als een tierelier joh! Ze vindt het echt geweldig om dat ding vast te houden en zelf te drinken. Vanmorgen bijna 150cc thee op en net ook weer 100cc water ofzo. Oh ja die silly Billy's heb ik er ook 3 van, ideaal! Wat laat E veel drinken staan inderdaad meisje. Die nacht nog wakker geworden voor een fles? Gaat het nu goed met de papspeen? Was sinterklaas leuk? Nog steeds rugpijn 's nachts, maar de Iboprufen helpt me tot 5u wel de nacht door. Straks kijkt mijn vriend er nog even naar (hij is fysio en manueeltherapeut). Het helpt ook wel om half zittend te slapen, maar dat is ook niet ideaal. Soms voelt het alsof ik weer zwanger ben oh oh Zijn de meiden weer wat rustiger 's avonds Sabine? Ohhh ja vanmorgen is I zelfstandig tot zit gekomen! Gisteren was de fysio er en hebben we flink geoefend. Ze kon het al op een kleeeeeinnnn hulpje na maar nu dus helemaal zelf, leuk hoor. Eens kijken of ze het nu vaker gaat doen
broccoli had ik gisteren gewoon geprakt. Omdat ze 's middags ook gewoon geholpen wilde worden. Ja die is echt super die beker! Wat goed zeg, dat ze er gelijk zo goed uit drinkt. Ze hoeven er ook niet zo hard aan te zuigen. Had nog handvatten gekregen van m'n schoonzus. Maar E snapt er niets van Die pakt de beker onder de handvatten vast hihi. Nou heh! Gisteravond de laatste fles met papspeen gegeven, en had de gehele fles leeg gedronken Alleen vannacht was ze heel erg aan het spoken, luier verschoond. tandvlees ingesmeerd (komen 4 tandjes aan) Even bij me gehouden. Maar zodra ze weer in bed werd gelegd, was het huilen. Bleek ze gewoon honger te hebben. Man had fles van 120/4 gegeven. huilen toen ie op was. Had hij weer een fles van 120/4 gegeven, op een heel klein beetje na helemaal op gedronken! Waar die honger ineens vandaan kwam? Ze had goed gegeten en gedronken die dag. Sinterklaas was heel leuk! lag om 1:30 pas in m'n bed 6:00 ging wekker weer af. En door al dat gespook van E heb ik max. 1,5u geslapen. Ben brak!! Wat vervelend van je rugpijn nog steeds! Wat leuk zeg dat jullie bijna hetzelfde beroep hebben! oh oh iets waar jij voorlopig niet aan moet denken toch? Wat knap!! Hoe doen jullie dat oefen?? E kan wel op het aankleedkussen van lig naar zit gaan. Maar dat heeft ze zelf niet in de gaten. Ook kan ze nog niet vanuit kruipstand naar zit gaan. hier deed ze trouwens gisteren langs de tafel lopen, maar heb het idee dat ze dat zelf niet door heeft dat ze dat doet. Ze deed het nl. in haar enthousiasme om iets wat op tafel lag. I alweer 10 maanden!! Wat gaat de tijd toch snel. Nog 2 maandjes en je mag haar 1e verjaardag gaan vieren.
Hopelijk kan je vriend wat voor je betekenen en ben je snel van je rugklachten af ZaZam. Ja het gaat goed hier, vandaag bij een verjaardag geweest maar M was het rond 19.00uur echt spuugzat dus zijn we weer lekker naar huis toe gegaan. Wat was ze blij dat ze weer lekker op bed lag Wat leuk dat I nu zelfstandig kan gaan zitten! Fijn dat E de fles weer goed leeg drinkt meisje. Jammer dat ze nog steeds zo spookt 's nachts.
Zeker jammer ja. Deze nacht ging het iets beter. 2x uit geweest voor een speen. Lag op gegeven moment ook nog te kletsen. Maar is gelukkig zelf in slaap gevallen. Had ook ergens gelezen dat tandjes snachts groeien. Gisteren voelde ik al iets scherps Zo weer een poging doen. Ze vind het niet zo leuk als ik zit te voelen. Zeker de bovenkaak niet.
Fijn dat je nacht wel iets beter is gegaan. Dat zou best kunnen, ze groeien ook het meest als ze slapen dus dat zal met de tandjes waarschijnlijk idem dito zijn. Oh dat zou wel fijn zijn, dat zou dan betekenen dat hij door is. Hier vinden ze het ook niet fijn als je wilt kijken of voelen of er weer een tandje door is. Maar goed ik zou het denk ook niet fijn vinden als iemand zomaar in mijn mond wilt kijken/voelen en ik niet begrijp wat ze van plan zijn Gisteren de pastasaus gemaakt en ik vind hem erg lekker. Vanavond gaan we hem proberen. Heb er 2 kleine uitjes doorheen gedaan dus ben benieuwd of M hier last van gaat krijgen. Er zitten 16 tomaten, 1 hele courgette, 500gram champignons en 3 hele paprika's in dus de ui is ver te zoeken, hihi.
Vandaar dat ze zo goed groeit! yep, 1 boventandje is bijna door. 1 scherp puntje is door. de andere 3 tandjes volgens ook al aardig gelukkig. hoeven ook nog maar een klein stukje. hihi nee ik ook niet. hele normale reactie van ze. Kijk daar zit heerlijk wat groenten doorheen. Ben benieuwd of ze het lekker vind. hier vanavond rode bieten voor haar. Vind ze altijd wel lekker. lekker zoet natuurlijk.
Ze vond de pasta lekker, maar ze eet niet zoveel meer. Heb het idee dat als ik zelf kook het beter vult dan als ze een potje krijgt. Of ze vind potjes lekkerder, maar dat hoop ik niet, haha. Kook jij verse rode bieten of gebruik jij bieten uit pot? Hier weer een poos geleden dat we bieten hebben gegeten.
Fijn dat ze het lekker vond! Eet ze een potje wel helemaal leeg dan? E eet ook wat minder soms. Echte verse rode bieten niet. Veel te veel werk. Ik haal die vacuum verpakte bieten. Die rasp ik dan. Ohh wat baal ik nu. E heeft de gehele nacht doorgeslapen. Kan ik haar straks wakker gaan maken. :'( Op die momenten baal ik echt dat ik moet werken. Wat n toestand in berlijn! Normaal gaan wij ook elk jaar naar de kerstmarkr in Duitsland of België. Blij dat we dit jaar njet gaan ivm E
Ja vaak wel, maar vind het bord er ook veel gevulder uit zien als ik er een zelfgemaakte portie van 200 gram op leg dan wanneer ik een potje leeg gooi op hetzelfde bordje. Ik ben wel meer vocht gaan toevoegen aan haar hapjes zodat die ook wat smeuïger worden en dat gaat wel goed. De ene keer zal ze ook gewoon meer trek hebben dan de andere keer. Lekker toch dat ze de gehele nacht door heeft geslapen Oh haha ik heb daar geen moeite mee hoor, als het tijd is om op te staan dan is het tijd om op te staan. Als ze straks naar peuterspeelgroep of school gaan moeten ze er ook op tijd uit. Scheelt wel dat die van mij geen uitslapers zijn met uitzonderingen daar gelaten. Nou hè... wij zijn er nooit geweest. Het lijkt me heel mooi maar ik geloof dat ik dat soort buitenevenementen voorlopig toch echt maar vermijd. Geen woorden voor, wat moeten de nabestaanden nu wel niet doorgaan... je geliefde verliezen en zo vlak voor de kerstdagen die anders staan voor even vrede op aarde, bah, wat een zieke geesten lopen er toch rond op deze wereld.
Aha. Dus misschien zit er wel helemaal geen 200gr. In heb E nog nooit potje gegeven. Heb geen idee nl. Hier moet het ook niet te droog zijn. Fijn dat jij er geen moeite mee hebt. Al komen ze bij jou om 7u altijd eruit? Hier slaapt ze meestal tot 7:30/8:30 en om haar dan om 6:15/6:30 uit te trekken vind ik toch wel sneu. had ze nog ruim edn uur kunnen slapen. Wel echt een aanrader om er ooit een keer naar toe te gaan. Gingen meestal naar Antwerpen. Vorig jaar in Oberhausen geweest Vreselijk. Zo op de esn of andere dag ben je er niet meer. :'( Dochter van collega was er ook. En toen dat in turkije gaande was zat ze er ook al. Vandaag maar eens de kerstboodschappen doen. Even wat gaan bedenken
Ik heb geen idee, ik ga het eens wegen als weer eens een potje in huis heb Misschien lijkt het minder omdat het voornamelijk gepureerd is. Maar met Z had ik dat ook altijd al dat ze een potje wel op kreeg en een vers prakje van 200 gram bij lange na niet. Ja doordeweeks haal ik ze er altijd om 7 uur uit. In het weekend blijven wij liggen tot we ze horen of we gaan er tussen half 8 en 8uur uit. Maar dat gebeurd maar heeeeel zelden dat ze dan nog niet wakker zijn of dat we ze dan nog niet gehoord hebben. Wie weet over een jaar of 20, als al die gekheid in de wereld niet erger wordt. Vriendin van mij gaat inderdaad ook vaak naar die kerstmarkten en zij zei inderdaad ook dat het heel erg leuk is. Ach voorlopig is dat nog helemaal niet leuk om te doen met de meiden, die zijn nog veel te jong om daar wat aan te hebben.
Gelukkig heeft E er niet zo een last van toch Meisje als je haar vroeg wakker maakt? Het is niet zo dat ze daarna niet meer uit wil slapen, dat scheelt. I wordt steeds vaker rond 6u45 pas wakker, heerlijk! Dan moeten wij er toch sowieso uit als we werken. Prima tijd. Sinds gisteren is ze flink verkouden. Gelukkig blijft ze vrolijk. Afgelopen twee dagen ook heel veel geslapen overdag en 's nachts gewoon goed. Net ging ze weer helemaal zelf zitten, jeej! Klinkt lekker die saus Sabine. Hier gebruik ik meestal gewoon tomatenblokjes uit blik, maar zelf maken is natuurlijk beter. Och ja.. die aanslag weer.. verschrikkelijk.. kerstmarkt vermijd ik liever ivm drukte en toch ook wel beetje angst voor aanslagen hoor.. je bent haast nergens meer veilig..
Vroege vogels jullie. Als ik vrij ben. Kom ik het liefst niet voor 8:30 uit bed. Nee klopt. Met kids werkt het niet echt. Ja vanaf 4jaar ong. En dan het beste reizen met trein. Vinden ze natuurlijk leuker dan de auto. Nee klopt. Ze heeft er geen last van. Huilt ook niet als ik haar wakker maak. Maar het gaat zo tegen mn gevoel in. Uitgerekend als ze een nacht goed slaapt moet ik werken haha. Fijn dat I de tijd ook weer wat opgerekt heeft! Ach wat vervelend zeg. Gelukkig maar dat ze er vrolijk onder blijft. En ondanks de verkoudheid goed slaapt. Vaak is dat niet het geval. Hier hou ik ook.ongemerkt rekening mee door grote menigtes te ontwijken. Mrja op de plaatstelijke (kerst)markt kan dit ook zo gebeuren. E gaat de maxicosi steeds minder leuk vinden. Rij soms net de straat uit. En dan begint dat gejengel. Probeert ook continu naar voren te komen.. Is nog veel te vroeg voor de volgende autostoel zeker? Heb de cybex pallas M. Die kan volgens mij niet in een ligstand
Fijn dat I steeds later wakker word ZaZam. Hoe gaat het nu met je rug? Als E goed kan zelfstandig kan zitten kun je eens een klein stukje proberen met de andere autostoel. Wij zijn dat toen ook rond de 9 maanden met Z gaan doen omdat die de maxicosi verschrikkelijk vond. M vind het nog steeds heerlijk in dat ding dus ze mag er voorlopig nog even in blijven zitten Januari van de kinderbijslag wel vast een vervolg stoel gaan kopen.
Ik denk dat E wel groot genoeg is om in die andere autostoel te zitten toch? Ze zit super stevig en weegt ook al flink wat? Vanaf hoeveel kilo is die? Hier is de volgende vanaf 9kg. I vindt het nog wel leuk in de maxicosi maar komt vaak ook wel spelenderwijs naar voren.. Gaat beter met mijn rug Sabine, thnx! De behandeling van mijn vriend lijkt wel geholpen te hebben. Alleen nu ben ik ook flink verkouden en lijk ook ongesteld te worden dus heb ik weer een andere rugpijn Pfff I heeft echt het draaien en zitten ontdekt hoor. Maarrr helaas ook in bed! Hele nacht is ze aan het spelen en kijken wat ze allemaal kan. Vervolgens kan ze niet meer terugdraaien van buik naar rug. Vannacht zag ik dat ze op haar buik in slaa gevallen was, dit had ik maar zo gelaten. Is dat verstandig denken jullie? Maar goed, uiteindeljk wilde ze niet meer op haar buik liggen en toen ging ze zachtjes piepen. Uiteindelijk meerdere malen vannacht haar terug moeten draaien. Doe ze dat bij jullie niet? Ohh ja de kinderbijslag, altijd leuk zetten jullie dat apart voor de kids of gebruiken jullie het gewoon ter plekke voor iets voor de kinderen of iets anders?
Meestal zijn die vervolg stoelen vanaf 9kg inderdaad. Degene die wij hebben is ook vanaf 9 kg. Fijn dat het weer beter gaat met je rug, wel balen dat je nu weer andere rugpijn hebt! Ik dacht deze week ook voor het eerst weer ongesteld te worden, maar het bleef toch uit. Wel diezelfde rugpijn als bij de ongesteldheid. Dus ik denk dat het niet heel lang meer uit zal blijven. Kan er niets over zeggen want toen ik gestopt was met kolven bij de Z heeft het nog 2/3 maanden geduurd voor het weer op gang kwam. Hihi, overdag is dat niet zo erg maar in de nacht is dat wel vervelend. Hoe hebben julie het naar zit komen geoefend? M lag heel toevallig van het weekend een keer op haar buik te slapen. Ze ligt nu vaak overdwars in bed, maar verder nog niet op haar buik. Vraag me af of ze ook echt makkelijk kan draaien met die slaapzak aan. Ik zet het echt apart voor de meiden. Er gaat sowieso iedere maand 25 euro per kind naar hun eigen spaarrekening, dat doe ik van het kindgebonden budget wat binnenkomt. En van de kinderbijslag halen we altijd spullen die we voor hen nodig hebben. Als we een tweede autostoel erbij hebben zal dat voornamelijk kleding zijn wat we dan nog nodig hebben. En Z gaat zaterdag voor het eerst naar de kapper, dat soort dingen betaal ik dan daarvan. Meestal is het niet genoeg en kopen we de rest weer gewoon van het salaris maar het is een leuk begin