E kan nog niet zelfstandig naar zit komen. Wel kan ze heel goed zelfstandig zitten. Houd het soms wel 1,5u vol. ook legt ze haar hoofd wel eens op haar tenen en gaat dan weer terug naar de zit positie. Autostoel is inderdaad vanaf 9kg. E woog 9100gr 3 weken geleden. E zit echt voortduren overeind, ondanks ik de riempjes heel strak aantrek. En als ze niet overeind kan komen. Gaat ze huilen. Misschien dat ik het vandaag ga proberen als ik boodschappen moet doen. wel even goed het boekje gaan lezen. want er gaat zo'n stootkussen voor haar. heh wat vervelend ZaZaM. die periode heeft E ook gehad, toen ze net kon draaien. Na verloop van tijd is dat niet meer heel erg interessant en gaan ze weer rustig slapen. althans E wel. Draaien met slaapzak ging hier heel gemakkelijk. Al heeft zij een slaapzak 80/86 aan. dus nog aardig wat ruimte bij haar beentjes. Tja als ze eindelijk slaapt op haar buik, zou ik haar gewoon laten liggen hoor. ze zijn groot en stevig genoeg om hun hoofd goed neer te leggen. wat is kindgebondenbudget Sabine? Dat krijg ik niet hier. Wij doen 15,- per maand naar de spaarrekening. En van de kinderbijslag gaat gewoon op de grote hoop eigenlijk. Vorige keer had ik 50,- daarvan op haar spaarrekening gezet omdat ik toen niet zoveel voor haar hoefde te kopen. Maar nu gaat het gewoon op onze rekening. Als ik iets moet hebben koop ik het toch gewoon voor haar. heb jij geen regelmatig cyclus ZaZaM? ongesteld zijn vind ik altijd zo vervelend. Hier word ik het ook weer als we op vakantie zijn. :'( Gelukkig wel aan het einde van die week.
Dat is een bijdrage vanuit de belastingdienst. Dat kreeg ik automatisch. Hoogstwaarschijnlijk verdien je te veel als 2 verdieners en krijg je daarom niet. Je zou voor de zekerheid zo'n rekentool kunnen invullen op de website. Wij krijgen straks ook kinderopvangtoeslag .
wij hebben er inderdaad geen recht op. krijgen helemaal geen toeslagen meer. ach we hebben het goed met elkaar, kunnen goed sparen. Gaan aankomende week eindelijk ons toilet doen. 4 jaar geleden vonden we het zonde. Was nog niet zo oud blablabla. Maar erger me er toch wel iedere keer aan. https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/3e/58/be/3e58be5be47e6aff83d4480c0db8959b.jpg Zoiets willen we gaan doen. alleen dan de alle muren met lambrisering en dan op de vloer tegels. Ligt nu PVC. maar willen nu een inbouw toilet. E haar 2 boventandjes zijn door. Nu die andere 2 tandjes onder nog. Gaat ook niet lang meer duren denk ik.
We hebben het geoefend door het haar te laten voelen als ze po haar buik lag. Onze handen dan om haar bekken heen en dan lichtjes kantelen en een beetje de billen omhoog 'duwen' een klein seintje en ze wist wat de bedoeling was. Daarna deed ze het al bijv als we een tikje op haar billen gaven en gisteren opeens helemaal zelf. Ze kent het woordje zitten ook, dat zeiden we er steeds bij. Dus als ik nu zeg ga eens zitten, gaat ze zitten hahah woef. Gebruik je al wel weer anticonceptie Sabine? Ik zit te twijfelen of ik wel weer aan de hormonen wil....zo een condoom is ook niet alles elke keer.. Kindgebondenbudget krijg je niet meer als je samen modaal verdient dacht ik. Kinderopvangtoeslag wel. Mijn cyclus is wel weer regelmatiger maar opeens veel langer geworden. Eerst een cyclus van 28 dagen, nu ongeveer 35. Mijn luteale fase is opeens het dubbele (de de fase tussen je eisprong en menstruatie). Ik ben van mening dat ik zo moeilijk zwanger werd omdat mijn luteale fase te kort was, dus op zich wel fijn dat deze langer is. Wel minder fijn dat ik nu zo een lange cyclus heb, mócht ik nog eens zwanger proberen te worden Leuk zo een wc, past ook wel bij jullie huisinrichting of niet? Was toch landelijk? Fijn dat de tandjes door zijn! Ze krijgt ze ook lekker allemaal tegelijk he....
ahh thnx! Eens kijken of we dat hier ook eens kunnen gaan oefenen. van zitten naar kruipstand gaat nu heel gemakkelijk. Zou fijn zijn als ze ook weer lekker tot zit kan komen. Haha geweldig dat ze dat zo goed herkent! hier niet aan de hormonen. ben daar volgens mij erg gevoelig voor. Doen het hier gewoon met condoom. Ach en straks gewoon zonder als we het dan niet zo heel erg vinden als er een 2e mag komen. Ja dat scheelt wel een week inderdaad. zou wel fijner zijn als het bij een evt. 2e makkelijker/sneller mag gaan. Hier een cyclus van 30/31 dagen. Altijd al zo geweest. Ja klopt, landelijk en wil nu ook een klein beetje naar het sobere. Niet teveel.. als we de beneden verdieping gestuct gaat worden, willen we ws. kalkverf op de muren. Maar de witte meubels hou ik voorlopig nog wel wit. (rm style) Zeker fijn ja! Ja er kwamen er 4 tegelijk aan. Gelukkig is de periode van zure poep voorbij. En lijkt ze er ook niet echt pijn van te hebben.
Met twee volledige salarissen heb je al die toeslagen ook niet nodig inderdaad. Leuk, meisje, jullie durven wel. zo tussen kerst en oud en nieuw een kleine verbouwing Hier een brief binnen gekregen dat de renovatie, wat nog wel jaren kon gaan duren voor ze zouden beginnen, volgend jaar medio mei van start gaat Aan de ene kant wel fijn dat het er dan lekker snel op zit en dat we daarna niet meer in de rommel hoeven te zitten. Maar ik vrees wel voor de slaapjes van M overdag. Z slaapt tegen die tijd overdag waarschijnlijk niet meer en anders kan ze in principe ook wel zonder. Maar M is dan ruim 1 jaar. Ze slaapt nu nog 1x op de dag en dat zal ze tegen die tijd ook nog wel doen denk ik. Fijn dat haar tandjes door zijn! Hier komen er denk ik ook weer wat aan, M is wat onrustig in de avond met slapen. ZaZam, ik gebruik geen anticonceptie. We gebruiken een condoom, maar moet eerlijk zeggen dat we überhaupt pas 2 keer intiem zijn geweest sinds de geboorte van M. De bedoeling is uiteindelijk dat mijn man zich laat steriliseren. Ik zou het ook wel willen doen maar de risico's bij de vrouw vind mijn man te groot dus heeft hij gezegd dat hij dan onder het mes gaat. Nu alleen nog even sparen voor de ingreep. Hele fijne kerstdagen! geniet ervan zo die eerste kerst met de kleintjes
Daarom! En het is maar net hoe luxe je wilt leven. Nou heh, stelletje gekken zijn we wie gaat er nou de dag voor de kerst de wc helemaal leeghakken. Helaas viel het hakken wat tegen, 2 lagen tegels en 4 lagen cement/beton. Voordeel: krijgen een ruimere toilet voor terug. Af krijgen in kerstvakantie gaat niet lukken ben ik bang. 2 januari gaan we nl. op vakantie een midweek. oh dat is al snel zeg! wat gaan ze allemaal aanpakken dan? Misschien kunnen ze er wat rekening mee houden qua herrie maken als M slaapt. Wow nog maar 1x op de dag :O En trekt ze dat goed? hier is het ochtendslaapje soms nog 2uur.... Slaapt ze nu s middags wat langer? heh wat vervelend, maar beter onrustig s'avonds dan 's nachts. Of verlopen die ook onrustig? dat zou mijn man echt niet redden 2x in bijna 10 maanden tijd. wel prettig dat je man zich ervoor op wilt offeren jij hebt jullie kindjes al op de wereld gezet! Jullie ook fijne kerstdagen! Jaja de 1e kerst van I,M & E al heb ik helemaal niet het gevoel dat het kerst is morgen.. Hebben ook lekker niets gepland, lekker 2 daagjes met gezin genieten thuis.
Hihi zullen de buren ook wel leuk gevonden hebben ach zolang je maar niet op de kerstdagen herrie maakt. Gaan jullie niet naar familie of ook geen familie op bezoek? Hebben jullie nog wel een tweede toilet in huis? Ik geloof nooit dat die werklui daar rekening mee gaan houden, maar we gaan het beleven. Ik heb geen idee wat ze exact gaan doen. In ieder geval beter isoleren. Maar hoe of wat exact is vooralsnog een raadsel. Ja ze doet het goed met 1 slaapje, doordeweeks leg ik haar 's ochtends nog wel even weg maar dan slaapt ze 's middags haast niet. Vandaag maar 1 slaapje en dat gaat goed. Dat is inderdaad ook zo, liever in de avond dan in de nacht. haha ach als je al zolang bij elkaar bent wordt dat wat minder op den duur. Moet ook wel zeggen dat ik mezelf op het moment ook echt niet mooi vind dus ik zoek ook geen toenadering. Hij ook niet dus dan gebeurt er niets. Ja haha dat is waar, dat zei mijn vader ook al! Wij twee drukke kerstdagen dus ben blij als het nieuwe jaar begint en weer een beetje meer "rust" in de tent hebben
Hihi nou op gegeven moment kwam de buurman wel vragen hoelang het nog ging duren. Toen waren we gelukkig bijna klaar. Volgend jaar gaan we de badkamer doen. Gaan we wel even plannen met de buren wanneer we het gaan doen. Nee eigenlijk niet. Misschien nog even naar mn schoonouders toe. Waren wat laat met uitnodigen. Was kerst een beetje vergeten.. tijd vliegt nu zo hard. Ja we hebben boven nog een toilet. Gelukkig wel hihi. Oh das wel beter isoleren. Scheelt weer stook kosten. Fijn hoor dat ze het goed doet op 1 slaapje. Heb je gelijk wat meer vrijheid. Hoelang zijn jullie bij elkaar? Wij nu 8 jaar. Het is wel wat minder geworden. Maar is meestal nog wel wekelijks. Als het aan man ligt wel 5x in de week. Hij vind me nog aantrekkelijk gelukkig. Ondanks nog wat dikke buik en megaveel striae. Ja begrijpelijk! wij houden ook heel erg van rust.
Dat kan ik me wel voorstellen dat hij zoiets had van ik ga even vragen hoe lang het nog duurt Oh hihi ik krijg de kans niet hoor om het te vergeten. Als ik er niet over begin begint iemand anders er wel over Ja dat zeker! Ze is dan ook wel echt moe hoor. Gisteren laag ze alsnog eerst te kletsen maar wel een stuk minder lang. Ik weet niet of mijn man mij niet meer mooi vind. Ik vind mezelf niet mooi en daardoor zoek ik nooit toenadering waardoor hij misschien denkt dat ik niet wil. Hij heeft daar gelukkig ook altijd respect voor gehad. Zijn libido was de laatste tijd wel lager dan dat van mij. We zijn nu bijna 10 jaar samen, waarvan we nu al bijna 9 jaar samen wonen.
Hihi ja. Bij elkaar zijn we toch wel 4u aan het hakken geweest. Haha dat scheelt inderdaad! Vrienden komen vanavond gezellig. Alleen even niet over nagedacht dat we geen toilet beneden hebben Nu maar hopen dat ze allemaal zachtjes doen boven. E slaapt er nl. Precies naast. Niet over nagedacht. Ja begrijpelijk! Hoelang is nu haar middagslaap. Heerlijk heh dat kletsen. Dat is ook al een aardig tijdje! Ikzelf vind mijn lichaam ook niet mooi. Heb nog erg dikke bovenbenen. Borsten zijn wat slapper geworden en buik is ook nog wat blubberig. Is wel al een stuk minder. Maar gelukkig krijg ik regelmatig te horen dat hij me mooi vind en aantrekkelijk. Daar pep ik zelf wel aardig van op. Zijn libido is enorm hoog. En dat zal ook niet snel veranderen. Wel fijn dar hij er respect voor heeft, maar intimiteit is ook belangrijk in een relatie. Anders ben je alleen maar mama. Je zelfvertrouwen kan daar echt van opkrikken. Hier in iedergeval wel. E dacht vanacht rond 5:00 dat ze uitgeslapen was. Is opgegeven moment gelukkig weer gaan slapen tot 9:00 Gisternacht was dit ook al zo. Als ze het maar niet vaker gaat doen.
Zo dat is een behoorlijke tijd, dan snap ik wel dat hij kwam vragen of het nog lang ging duren Word ze snel wakker van geluiden? Zoveel herrie maak je toch niet als je naar de wc gaat Ze slaapt van 1 tot 3, dus 2 uurtjes op de dag. Vanmorgen wel nog eventjes een half uurtje geslapen maar nu weer een half uur liggen kletsen terwijl ze echt wel moe was toen ze naar bed ging. Ons gezamenlijke libido ligt al jaren niet zo hoog meer als toen we net samen waren. Komt allemaal vanzelf weer goed. We hebben veel andere dingen aan ons hoofd gehad, zodra alles weer een beetje lekker loopt komt daar vanzelf weer tijd voor Ik heb er geen problemen mee en hij volgens mij ook niet. Vanaf het nieuwe jaar ga ik sowieso weer lijnen en proberen langzaamaan weer wat af te vallen. Als ik in maart stop met de borstvoeding kan ik er weer vol tegenaan. Ohw dat is niet fijn! 5 uur is wel heel vroeg. Slaapkopje gaat dus duidelijk minder slapen
Yupp. Badkamer zal wel een hele volle dag hakken zijn. Als het geen 2 dagen word. Daar zitten ook zoiezo 2 lagen tegels op. En wie weer nog meer. Ja ze slaapt soms erg licht helaas. we gaan het wel zien. als ze heel diep slaapt kan je vanalles doen naast haar bed. Oke das niet veel. maar nu doet ze wel een langere middagslaap dan eerst toch? Scheelt dat beide laag is. Dat zal wel niet. Anders was hij er vast wel over begonnen. Wil je een dieet gaan volgen? Of gewoon minder snoepen en veel water drinken. Yep. Gelukkig wel weer geslapen maar toch. Overdag worden slaapjes ook wel wat minder. Ochtendslaapje 1-2u en middagslaap ook 1-2u heel soms 2,5u
Oohhh jullie kunnen soms zo veel kletsen opeens haha. Zo kerstavond zit er op, was gisteren bij mijn ouders. Gewoon lekker vroeg gegeten zodat we op tijd naar huis konden. I sliep wel een uur later dan normaal. Met als resultaat dat ze vanmorgen pas om 7u30 wakker was haha. Lekker hoor. Jammer dat ik dan gewoon wakker lig Straks als ze wakker is vertrek ik naar de oma van mijn vriend. Mijn vriend is alvast die kant op. Ik snap wel dat je die wc direct aan gaat pakken hoor meisje. Als ik iets in mijn hoofd heb, wil ik het ook dírect haha. Beetje irritant is dat wel eigenlijk zo is eergisteren eindelijk onze nieuwe tafel geleverd, wil ik er direct andere stoelen bij. Gisteren dus naar Loods5 geweest en geslaagd. Jippie. Was lekker rustig. Wij gaan nu meer naar het moderne toe met onze inrichting. Ik heb ook niet echt een denderend libido hoor. Eigenlijk alleen echt in het eerste jaar/eerste 2 jaar gehad dat we samen zijn. Wij zijn nu 8 jaar bij elkaar en wonen al ruim 7 jaar samen. Mijn vriend zou ook wel paar keer per week kunnen maar daar heb ik echt geen zin in. Zeker niet na al die 'verplichte' nummertjes toen we zwanger probeerden te worden. Ik heb alleen zin als mijn eisprong nadert haha dus denk dat wij nog gemiddeld 2x per maand seks hebben. Soms help ik hem maar een handje Ik ben ook erg ontevreden met mijn buik en borsten. Ik zou liposuctie echt nog wel overwegen. Ik ben namelijk helemaal niet dik, maar die paar vetrolletjes op mijn buik kan ik echt niet aanzien. Klopt echt niet met de rest van mijn lichaam (59kg, 168m). Hier is ze opeens flink aan het tijgeren geslagen, ze komt in echt hard vooruit. Bizar hoe dat in een dag opeens kan veranderen.. Hoe doet M het verder qua ontwikkeling Sabine? Nou ik ga me nog even voorbereiden om te vertrekken, denk dat I rond 15u wel wakker wordt. Fijne avond meiden!
Hihi nou heh. Als ik even niks te doen heb of verveel zit ik vaak op ZP. Wat heerlijk zeg dat I langer bleef slapen. Wel weer jammer dat jij wakker lag. Wat leuk! Wat voor stoelen zijn het geworden? Tegenwoordig heb je ook van die gave leren stoelen met stalen/ijzeren onderstel. Ook zo mooi! Begrijpelijk dat je er dan minder zin in heb gekregen. Vervelend heh die vetrolletjes. Voor de zwangerschap woog ik 65-67kg met een lengte van 1.74 Nu weeg ik helaas nog 75kg. :'( en het wil er maar niet af. Wat leuk!! Kan er zo van genieten als ze heel de kamer doorgaat. Box is nu wat minder leuk geworden. Ze moeten het ineens snappen. Vanochtend deed E een poging om te gaan staan in de box. Maar gaf het al snel op. Duidelijk geen doorzetter. Fijne avond.
Oké vonden die mensen dat handig om er gewoon overheen te tegelen? 🙈 Oké dat is dan wel vervelend inderdaad. Hopelijk slaapt ze lekker vast die avond. Nee niet echt langer, ze slaapt gemiddeld tussen de 2-3uur per dag. Als ze 1 keer slaapt dus maar 2uur op de dag. Minder snoepen. Dat is bij mij het probleem. Verder drink ik thee zonder suiker en spa rood dus dat gaat al goed. Woog 60,5kg voor de zwangerschap dus wil daar graag weer naar terug. Ben 1.68m lang. De laatste keer dat ik op de weegschaal ging staan woog ik volgens mij 72kg. Lekker hoor ZaZam dat ze wat langer heeft geslapen! M is nu goed geworden in het rollen, ze ligt steeds meer op haar buik te spelen. Zitten gaat goed en staan gaat ook steeds beter. Zelf naar zit kan ze nog niet maar probeert ze soms wel als ze op haar rug ligt. Dan doet ze een soort van situp 😅
Blijkbaar. Scheelt weer hakken en stucen heh. Ik hoop het. En anders is het niet anders Dat is wel weer jammer. Wel knap dat ze zo weinig slaap nosig heeft. al maakt E soms ook maar 3u op een dag. Tja minder snoepen. Blijft een lastig iets. Zeker als je veel thuis bent. Wat goed dat M nu zo goed kan draaien. Haha geweldig heh.
Oh ik vind het niet erg hoor dat ze dan maar 2 uur op de dag slaapt, zolang ze dat tegelijkertijd met haar zus doet Heb ik die tijd alsnog even voor mezelf. Het ergste is nog dat ik overdag helemaal niet snoep, tenminste niet meer sinds de chocolade kruidnoten weer uit de winkel zijn gehaald, haha. Maar het is voornamelijk in de avond als we op de bank zitten. Dan houd mijn man er wel van om een zak chips open te trekken en eet ik daar gezellig van mee. Dat is eigenlijk het enige slechte wat ik doe maar daar kom ik ontzettend veel van aan. Mijn man daarintegen blijft dun, het is niet eerlijk haha Ik snoepte voorheen ook eigenlijk nooit, tot ik met mijn man samen ging wonen
Ja dat is ook wel weer zo. Even rust in huis. De chips misschien in een bakje doen ipv. De zak bij je te hebben. Ik was eerst ook verzot op chips voor de zwangerschap. Dan aten we gerust een zak zo leeg. Toen lustte ik het niet meer. En nu krijg ik er aften van. Heeel oneerlijk! Mijn broer en broertje zijn ook zo dun. Waarom ik nou niet. :'( Waa bet qourmetten geslaagd? Hier weer een iets onrustig nachtje. Wel beter dan gisteren. Ik hoop zo dat ze snel door gaat slapen. Soms denk ik al een beetje na over een 2e. Leuk voor later als ze niet zoveel leeftijdsverschil hebben. Maar dan moet ze wel door gaan slapen. Bij E was ik zo misselijk. Straks moet ik ook gaan spugen als E wakker word snachts bijv.
Het zijn design stoelen geworden in verschillende kleurtjes. Zwart onderstel. Past perfect bij de tafel en van plastic (klinkt niet mooi maar is wel zo haha) dus dat is ook erg handig met katten en vlekken. I slaapt ook ongeveer 3 uurtjes op een dag (2x 1,5 uur). Vanmorgen weer pas om 7u25 wakker geworden(sliep gisteren ook weer wat later). Lekker uitgeslapen dus. Ik heb gelukkig dit keer ook wat beter geslapen. Ik blijf toch wat onrustig slapen omdat ze steeds zoveel draait en af en toe op haar buik beland. Lekker dat M en Z samen slapen Sabine,kan me voorstellen dat je echt even die tijd voor jezelf nodig hebt. Leuk dat E al pogingen doet om te gaan staan in de box! Ze moeten het indd even doorkrijgen en daar gaan ze hoor. Ja snoepen doe ik echt bijna niet, heel bewust. Ik haal ook gewoon niks ongezonds in huis dus dan kan het ook niet. Dan heb ik er zin in ' avonds, maar hebben we niks Ik heb ook de 'mazzel' dat ik niet zo snel aankom, mijn zus weer wel. Al is zij dus al een tijd flink bezig met afvallen. Ze sport veel en snoept zo min mogelijk. Maar ook zij moet daar ontzettend op letten. Ze is nu al wel 28kg afgevallen, heel knap! Ohhh Meisje, al serieus aan een tweede aan het denken? Leuk hoor. Ja weet je, het doorslapen kan zo gebeuren maar kan ook weer zo over zijn voor een tijdje. Je komt natuurlijk steeds in allerlei fases terecht.. misschien slaapt ze straks door en met 15 maanden tijdens de sprong of kiezen opeens weer wakker 's nachts. Heb jij ruimte in huis om beide kindjes op een verschillende verdieping te laten slapen?