Februari 2020 mama s

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 8 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Dit vind ik wel een leuke, interessante vraag! :)
    Ons manneke is 4.5 week nu, en wij bieden hem 100cc per keer aan sinds hij alleen nog flesvoeding krijgt (eerste twee weken kreeg hij moedermelk). Gemiddeld pakt hij 90cc per voeding (maar steeds vaker drinkt hij de fles kurkdroog). Wij voeden op bestelling zeg maar, dus meestal pakt hij 8 voedingen op een dag.

    Lijkt erop dat hij aan het inhalen is dat hij zo klein geboren is, en veel voedingsproblemen had in het begin (wij hebben ook een hele rits aan voedings handelingen om te zorgen dat hij niet spuugt en niet teveel last heeft van reflux klachten).

    Duurt niet heel lang meer voor wij hem 120 aan moeten gaan bieden denk ik!
     
  2. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Fv is hier ook 100, maar ik hou rekening met de bv die er in gaat. En het is maar 1 fles in de avond.
     
  3. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ik heb trouwens ook nog wel een vraagje: slapen die van jullie lekker door na voedingen? Hier is het sinds een paar dagen voornamelijk wakker zijn tussen voedingen. Ik vraag me wel eens af of hij wel genoeg rust krijgt, maar ja, hij eet wel goed dus dan zal hij daar in ieder geval voldoende energie voor hebben.

    Denk dat het is omdat hij steeds meer bezig is met zijn omgeving. En in bed stimuleert niet natuurlijk. Maar soms is het gekmakend dat hij het liefst de hele dag de aandacht heeft haha
     
  4. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    Zie opeens dat er een nieuwe groep was gemaakt.

    Hier gaat het erg goed met ons ventje. Alleen de nachten blijven nog iets wennen.
    Vannacht voor het eerst op z’n eigen kamer geslapen. Ging heel goed. Alleen om 2 uur voeding gehad en daarna h7.

    Meneer zit ook al in 62 en is al ongeveer 5,5 kg.
     
  5. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Snachts slapen gaat prima, dan is hij niet wakker na de voedingen. Overdag heeft hij moeite met zelf slapen, alleen dus en slaapt hij op mij. Dat is wel vermoeiend. Maar dat is ook maar tijdelijk moet je denken.
    @Mir123 leuk dat je ons gevonden hebt.
     
  6. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Hier is ons meisje ook veel wakker tussen voedingen hoor. Alleen na de fles van ongeveer 12 a 1 s middags gaat ze wel slapen tot de volgende fles (nog wel in de box). Dan slaapt mijn zoon ook nog eens 1,5 uur ongeveer. Dus dan heb ik ook ff rust. Verder is ze vrij veel wakker en pakt ze af en toe een half uurtje. s Nachts dan slaapt ze zo 7,5 uur achtereen :).
     
  7. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Hier was baby E erg onrustig afgelopen tijd, halve flessen drinken, snel wakker, weer drinken, huilerig.. vandaag speen 2 op de fles gedaan en afgelopen 2 keer 120 cc opgedronken, lekker slapen en de tijd dat ze wakker was gewoon beetje kijken, lachen en spelen in de wipstoel.. ik denk dat ze te veel moeite moest doen om te drinken.. er zit ook een beetje johanmesbroodpitmeel in de fles tegen lichtelijk verborgen reflux, wat het dus dikker maakt
     
  8. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    Mijn zoontje slaapt naar mijn idee vrij weinig. Hij is erg onrustig. Mijn moeder heeft een draagzak cadeau gedaan zodat ik mijn zoon bij me kan houden en hij gewoon lekker rechtop zit, waardoor ik nu wat meer mijn handen vrij heb. In de middag gaat hij naar bed, dat dan weer wel gelukkig! S nachts slaapt hij niet zo goed, veel wakker, maakt veel herrie en komt vaak voor voedingen.

    Wie geeft er hier bv en wie geeft kv? En waarom? Ik zit zo in twijfel de laatste dagen. Morgen komt de lactatiekundige, dat wordt de laatste kans voor borstvoeding. Ondertussen borstontsteking 5 te pakken, voor mij is de lol er al een tijdje vanaf.
     
  9. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    @MiniPoepiebeertje
    Pff heftig zeg zoveel ontstekingen! Snap dat je dan wel na gaat denken of je dat nog wil!

    Ik geef zelf bv. Vind het ook best een gedoe maar tegelijk ook mooi.
    Tja en geef het omdat het de beste voeding is, en ik er maar wat voorover moet hebben. En voel het me een beetje verplicht om dit toch te geven zolang het kan. Maar heb bij onze eerste zoon ook een fikse ontsteking (na 8 maanden) gehad waarbij ik nog steeds wat littekenweefsel heb zitten. Dat heeft er toen goed ingegrepen en daarom zag ik er nu ook meer tegenop maar tot nu toe gaat het aardig goed.

    Zowel de morgen als de middag slaapt hij hier erg goed en zo 3/4 uur aaneen in de kinderwagen of soms maxi cosi. Maar na de laatste middagvoeding is hij de hele avond min of meer wakker. Soms even een klein dutje op schoot/arm maar vanaf die tijd ligt hij meestal tot uur of 9 bij ons. Hij vraagt in de avond dan dus ook veel vaker om voeding. Wat ook logisch is.

    Verder gewoon een lekker rustig mannetje.
     
  10. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    Oja ik zei rustig... hij kan wel enorm veel kreunen. Kennen jullie dat ook ?
    Weet niet goed meer of dat onze eerste zoon ook zo had.
     
  11. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    Ja herkenbaar! Hahaha

    De lactatiekundige is geweest. Zij heeft een tongriempje gezien en vermoedelijk ook een lipbandje, eindelijk iemand die het óók zag! Het komt bij mij in de familie heel erg veel voor, veel mensen met een licht spraakgebrek en/of het spleetje tussen de tanden, dus wij hadden al onze vermoedens. Vandaag gaan we naar de huisarts en hopen op en verwijzing en dan nog eens hopen dat een ander ziekenhuis het wel wilt doen. Het ikazia vind het namelijk niet spoedeisend genoeg, dat de groei van mijn zoon afbuigt, vergeten we voor het gemak maar even.

    Vrijdag heb ik al even contact gehad met de huisarts over de telefoon naar aanleiding van de aanbeveling voor een verwijzing van de lactatiekundige. Mijn huisarts meende dat het om spruw ging en niet om een verkort tongriempje. Een tongriempje hebben we allemaal en daar moesten we maar niet te paniekerig over doen, was zijn conclusie zonder mijn zoon überhaupt gezien te hebben. Ja goed, daar heeft hij enigszins een punt en maar als wij klachten ervaren en om een doorverwijzing vragen lijkt me dat alles behalve paniekerig. Verder kwam er nog een hele hoop onzin uit zijn mond nadat ik flink de discussie aangegaan ben. Met veel pijn en moeite heeft hij overleg gehad met een kinderarts uit het streekziekenhuis hier en toen mochten we ineens vandaag langskomen en eventueel zou hij dan overleggen met die kinderarts.

    Goed ondertussen had ik zelf het ikazia al gebeld omdat ik ontzettend eigenwijs ben en desnoods de verwijzing later wel zou regelen. Nou, zij beoordelen en klieven per definitie niet op het moment.

    Dus alle hoop is gevestigd op de huisarts en daarna de kinderarts. Anders mogelijk nog een verloskundige voor de tong, maar voor de lip moeten we écht een arts zien..

    Ik ben benieuwd, toch aardig gespannen stiekem! M
     
  12. Mirremuis

    Mirremuis Actief lid

    30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    @Mir123 ja heel herkenbaar. De kleine kreunt en steunt wat af ;)

    @MiniPoepiebeertje wow wat een verhaal. Dat tongriempje werd in de kraamweek al gecheckt hier. Ook in de zwangerschapsgym werd ons ook al op ons hart gedrukt dat we daar op moesten letten en evt laten klieven als drinken moeilijk gaat. Hoop dat jullie geholpen worden, is toch wel erg belangrijk.


    Verder gaat hier alles prima. Op en top genieten :)

    Is iedereen nog gezond hier? Ik woon in Branant middenin het rampgebied en ken steeds meer mensen die Corona hebben. Toch wel eng hoor :(
     
  13. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Dat kreunen deed onze dochter in het begin veel, maar ze doet het al bijna niet meer.

    Wij zijn gelukkig nog Corona vrij. Ik ken ook niemand die het heeft gelukkig. Ik woon in Drenthe waar het nog niet zo heel heftig is (hopelijk houden we het zo). Hopelijk blijven jullie zelf Coronavrij @Mirremuis....

    Hier hebben we vandaag een hangerig meisje. Ze wil alleen maar bij je op de arm slapen en anders gaat ze huilen. Wel is ze voor het eerst van buik naar rug gerold. Echt al supersnel. Ze loopt qua ontwikkeling echt ver voor. Supertrots.
     
    Mirremuis vindt dit leuk.
  14. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    @MiniPoepiebeertje
    Hier is ons ventje met 4 weken geholpen aan het tongriempje. Direct na de geboorte zagen we al dat hij een kort tongriempje had maar doordat hij z’n voeding wel binnenkreeg deden ze er nog niks mee. Als ik er toch meer mee wilde kon ik het altijd laten bekijken. Na 3,5 kreeg ik toch opeens het gevoel dat ik er meer van wilde weten, want een nichtje van me werd pas met 6 mnd eraan geholpen en had toen een hele verkeerde drinktechniek aangeleerd. M’n schoonzusje zei ook direct dat het tongriempje bij onze zoon heel strak was.

    Ik heb toen met 3,5 week de verloskundige weer gebeld en direct een verwijsbriefje gekregen voor een kindertandarts in Leiden die het laseren.

    Kon de volgende dag al terecht omdat er iemand uitviel en ze waren er direct over uit dat het heel strak zat en hij is dus direct geholpen.
    Week erna nog terug voor controle.
    Zat dus ook een lactatiekundige bij die meekeek met een voeding.
     
  15. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ik ben de maat 44 kleding nu uit aan het faseren. Merk dat ik dat toch jammer vind. Zo gek, want je wil graag dat hij goed groeit, maar als ie dat dan doet denk je ineens, ja maar je bent zo heerlijk klein en schattig! :roflmao: Ik verklaar mijzelf voor gek, echt waar. :p
     
    Ting86 vindt dit leuk.
  16. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    Tongriempje is gekliefd!
    Achteraf blijkt dat totaal niet de oorzaak van mijn pijn, maar hopelijk wel de oorzaak van zijn klachten. Voor nu doet hij zelfs langer over zijn fles dan normaal, dus we gaan het zien..
    De reden dat ik zo veel pijn heb.. Syndroom van Raynaud.
    Ik weet al jaren dat ik het heb, mijn vingers en tenen over het algemeen, maar dus blijkbaar ook mijn tepels. Natuurlijk de afgelopen 7 weken nooit bij stilgestaan dat dat het wel eens kon zijn.. Maar goed, beter laat dan nooit!

    Daardoor nu de keuze gemaakt om over te stappen op kunstvoeding, want helaas gaat dit dus niet over. Medicijnen kan wel, maar die medicijnen heb ik ook geslikt tijdens de zwangerschap en eigenlijk vind ik dat ontzettende troep. Eindelijk durf ik toe te geven dat ik echt veel pijn heb gehad met voeden. Om eerlijk te zijn, vond ik weeën leuker. Maar man, wat kan je je schamen om te zeggen dat je zó veel pijn hebt.

    Maar ik ben blij dat het er uit is..
     
    Pennetje, Mirremuis en Ting86 vinden dit leuk.
  17. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Vannacht voor het eerst doorgeslapen, wat heerlijk! Half 7 toch maar een beetje wakker gemaakt en flesje gegeven aangezien ze om 21.00 uur al de laatste fles had gekregen. Misschien was het éénmalig, maar wel lekker uitgerust nu;)
     
    Pennetje en Ting86 vinden dit leuk.
  18. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Heerlijk is dat he. Hier al 2 nachten zo gehad... Ik verbaasde mij daar echt over. Mijn zoon sliep de hele nacht door toen hij 14 weken was en dat vond ik al vroeg...
     
    HHJ vindt dit leuk.
  19. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Echt waar?? Wat heerlijk!

    Bij ons heeft de kleine dat in het begin 1 keer gedaan (nog veel te jong toen om nachten door te halen, maar dus toch 1 keer gedaan) maar nu is het langst dat hij slaapt een uurtje of 5. Als we geluk hebben.

    Ik hoop voor je dat dit zich gaat herhalen de komende dagen, en dan ga ik vanaf hier een beetje jaloers zitten wezen, oke? ;)
     
    HHJ vindt dit leuk.
  20. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    @Pennetje je hoeft niet jaloers te wezen, want het doorslapen was éénmalig:roflmao:
     

Deel Deze Pagina