Februari 2020 mama s

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 8 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    vervelend! Ik zou eerder uitgaan van wat je kraamverzorgende zei. In mijn ervaring kijken die wat objectiever.

    Ik heb zelf al weken geen last meer, af en toe nog gevoelig, meer niet, maar ik had dan ook vrijwel geen schade. Ik had een schaafwondje op mijn schaamlip doordat mijn zoon met een opgeslagen armpje geboren werd. Letterlijk als Superman haha!

    Hier gaat het langzaam beter. Ik leer om gaan met de depressie, in de zin dat ik het aan het accepteren ben en daardoor ook duidelijker naar mijn partner kan aangeven wat ik wel en niet kan.

    Dan het volgende, we willen allebei zo graag trouwen. Maar geld.. zo jammer. Ik zou het het liefste klein houden. Maar dan nog hebben we er het geld niet zo voor. Jammer, jammer, maar het komt wel. Hoe is dat bij jullie?
     
  2. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Wat fijn dat je leert om te gaan met de depressie, het accepteren scheelt al de helft denk ik

    @trouwen Hier hetzelfde verhaal.. wel zou ik een leuk feest willen geven en de gasten betalen eigenlijk het feest grotendeels zelf met de envelopjes, dus dat zou niet de grootste kostenpost hoeven te zijn, vorig jaar uitgerekend voor een groot feest voor mn ouders..maar er komt nog zo veel meer bij kijken.. van mij hoeft er geen dure jurk, grote taart of boeket bij te komen.. vind ik niet perse meerwaarde hebben
     
  3. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    #83 Pennetje, 3 mei 2020
    Laatst bewerkt: 3 mei 2020
    Hier is de kleine man nu 10 weken bij ons, en die begint langzaamaan pogingen te doen om 's nachts langer te slapen. Het gaat nog niet zo goed als bij sommigen van jullie, maar je ziet wel duidelijk dat het begint te veranderen, het dag/nacht ritme.

    Verder is hij echt van het geluidjes maken nu - hij 'praat' graag met ons op het aankleedkussen en wanneer hij mag spelen in de box. We proberen nu steeds lachen te ontlokken, want hij zit heel dicht bij hardop lachen, maar hij zet nog niet door dus het lukt niet helemaal. Zo grappig wanneer hij daar zo mee bezig is! Verder oefent hij nu veel met bewust ergens op focussen en dat dan proberen te pakken. Lukt ook nog niet helemaal, maar hij kan zich uren bezighouden met proberen. Slaapt ook echt beduidend minder overdag.

    Hoe gaat het spelen bij jullie? :)

    Over de pijn beneden... daar heb ik gelukkig al weken geen last meer van. Bij de seks deed het wel nog wat pijn in het begin, en bloedde ik een beetje. Misschien omdat ik gehecht ben (het was niet veel, maar toch...) en het daardoor toch een beetje anders is daar beneden? Heb verder sowieso gelukkig nooit last gehad van plassen of iets dergelijks. Lijkt me toch wel dat het nu wel over zou moeten zijn met de pijn bij gewone dagelijkse dingen? :confused:

    Over trouwen... wij zijn een paar jaar geleden getrouwd. We wilden het klein houden, maar gaandeweg werd het steeds meer een traditionele bruiloft. Het heeft flink wat gekost, maar het was een heerlijke dag, en we kijken er nog altijd met veel plezier op terug! :D
     
  4. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Hier begint ze ook echt te spelen en proberen dingen te pakken.. dan gaat het mondje getuit en doet ze haar uiterste best om wat te pakken, zo leuk om te zien!

    Mijn zoontje heeft nooit een echte schaterlach gehad, ondanks dat ik alles uit de kast heb getrokken om het uit hem te trekken:roflmao: maar ons meisje lacht nu al meer en heel soms komt er al geluid bij, dus hoop dat deze toch eens een schaterlach laat horen.. lijkt me fantastisch om dat te zien
     
    Pennetje vindt dit leuk.
  5. Maantje5

    Maantje5 Actief lid

    15 jan 2019
    123
    108
    43
    Vrouw
    Onze kleine man is ook alweer 11 weken, slaapt sinds 3 weken standaard door, eerst af en toe. Overdag wilde hij echt niet goed slapen in zijn bedje maar dat gaat sinds 2 weken ook echt goed. Hij heeft nu zijn armen en handen ontdekt en kan daar uren naar blijven kijken, lachen doet hij heel veel en er begint een klein schaterlachje te komen.

    over de onderkant gesproken, had een flinke knip, de seks was de eerste keer erg gevoelig maar dan de binnenkant. Heb nu ondertussen al een paar weken nergens meer last van. Alleen als ik druk op het litteken dan is het nog wat gevoelig.
     
    Pennetje vindt dit leuk.
  6. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Vanmorgen bij de huisarts geweest voor de pijn beneden.. door te strak te hechten na de bevalling is er een "randje" ontstaan.. nu verwijzing voor de gynaecoloog.. lekker dan! De verloskundige van toen was of net klaar of bijna klaar met dr opleiding en vond haar al zo lang bezig zijn.. baal hier wel wat van.. ben benieuwd wat de gyn hier mee kan
     
  7. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    @HHJ jammer zeg dat dat daar nu van komt!

    Hier had ik na de eerste bevalling meer hechtingen en ook veel langer last van dan nu. Nu voel ik niks meer en de vorige keer nog lange tijd erna weleens iets gevoelig.

    Met onze vent van 3 maanden gaat het heel goed. Hij kan opeens heel goed voorover zich opdrukken. Kijkt dan heerlijk over het randje van de wagen.

    Slaapt vaak de nachten door maar soms ook niet. Slaapt wel weer snel als hij gevoed is.
     
  8. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    En ik kreeg geen meldingen meer :confused:...

    Ik lees over doorslapen: dat doen we hier niet meer. 1 fles in de nacht. Maar ze groeit goed en dat is belangrijk. CB wou dat we de flessen gingen ophogen naar 180/6. Nou, no way! Dat is toch veel te veel voor zo'n klein meisje?? Ze drinkt het ook niet op, dus lekker 150/5.
    Ze gaat ondertussen al met shirtjes naar 68 :eek:. Gaat me veel te snel!
    Over down under kan ik niet meepraten met m'n ks.
    Draaien van buik naar rug gaat super. Ze wil ook al andersom, maar dat wil niet hè. Haar hoofd ligt dan helemaal gedraaid en ze wankelt dan wat heen en weer en wordt dan boos :roflmao:.
    Speeltjes pakt ze ook al, maar hydrofiele doekjes zijn leuker om mee te spelen :D. Hoe gaat het verder met de "kleintjes"?
     
  9. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Draaien doet die van ons nog niet, maar ik moet eerlijk bekennen haar ook niet heel regelmatig op haar buik leg.. vindt ze niet zo veel aan.. ik probeer het wat vaker te doen nu korte momentjes
     
    Pennetje vindt dit leuk.
  10. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Hier is draaien ook nog geen ding, maar ook hier hetzelfde: hij wil niet graag op zijn buik. Hoofdje omhoog houden en rondkijken gaat hem prima af op de arm bijvoorbeeld, maar als hij op zijn buik gelegd wordt, tilt hij zijn hoofdje nauwelijks op, wroet met zijn gezichtje in de deken/ondergrond, en begint al snel te jammeren. :confused:

    Wel nieuw: kont omhoog gooien tijdens het verschonen. :roflmao:
     
  11. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Hihi, zo is elk kindje verschillend...
     
  12. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Dus dat:roflmao:
     
  13. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Hier de wen dagen (2 x 3 uur) op het KDV gehad nu. Wanneer ik weer start met werken begin juni, zou ons manneke eigenlijk veel naar het KDV gaan, maar wij werken nu allebei thuis ivm het virus. Dus wil ik eigenlijk wat dagen per week gaan schrappen. Moet misschien even bij het KDV gaan informeren of dat kan, want het lijkt er toch op dat we de komende maanden misschien nog wel vanuit huis moeten werken!

    Hier wordt overigens steeds meer gelachen! Nou ja, brede grijnzen dan, en soms een klein kreetje, nog geen hardop gelach. Maar wat een vrolijk kindje zeg! Zo leuk!

    Hoe gaat het bij de rest? :)
     
  14. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Alles goed gegaan met de wendagen?

    Ons meisje heeft gister de eerste vaccinatie gehad, vandaag wel ietsje last van, maar toch moest ik de hele dag werken en zij dus naar de gastouder.. vind ik toch wel sneu, maar alles was wel goed gegaan gelukkig.

    Hier wordt ook veel gelachen! Soms inderdaad een kreetje, maar nog geen echte schaterlach nee
     
  15. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ja, de wendagen gingen heel goed! Ze zijn nu al gek op 'm. Denk misschien ook omdat ze niet zo heel veel hele kleine babies krijgen. Maar krijg veel foto's waarbij ze hem op de arm hebben in ieder geval! Heel schattig :)

    Wat sneu, de eerste enting! Die komt hier komende maandag. Kijk er ook niet echt naar uit, haha. Ik hoop dat je meisje zich snel weer beter voelt :)

    Hier overigens ook een beetje een plat achterhoofd. Hebben er veel natuurlijk, maar ik merk dat het me toch wel bezig houdt of de afplatting niet te erg wordt. Ben ik een maf mens, of houden jullie dat bij jullie kindjes ook een beetje in de gaten? :confused:
     
  16. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    @plat hoofd bij de eerste wel, maar bij de 2de niet, want het is duidelijk dat zij veel met haar hoofd draait.. ze heeft aardig wat haar en er zit een kale baan in het midden van links naar rechts:roflmao:
     
    Pennetje vindt dit leuk.
  17. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Hier gaat het op zich ook ok. Ineens heel veel nieuwe dingen aan het doen. Super leuk. Ook echo van de heupjes gehad, dat vond ze niet zo leuk. En nu mag ze over 3 maand nog een keer, omdat ze op het randje zit.

    @ plat hoofd: zijn we heel veel mee bezig geweest en ze heeft nu echt een mooi rond hoofdje. Onze zoon had veel meer een plat hoofd.
     
    Pennetje vindt dit leuk.
  18. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Oh wij moeten maandag voor een echo van de heupjes, ben benieuwd hoe het bij ons gaat
     
  19. Mirremuis

    Mirremuis Actief lid

    30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    Hier gaat alles goed.
    Ze heeft geen plat hoofd gelukkig. Beweegt flink met haar hoofd.
    Haar haren groeien nu ook echt, bijna een Coronacoupe
    We hebben een echt lachebekje. Wordt lachend wakker 's ochtends.

    Ik heb nu nog 2 weken verlof en dan mag ik weer beginnen. Dan heb ik precies de hele Coronasluiting van school gemist. Best gek.
    Fijn om mijn klas weer te zien.
    Mijn moeder gaat op mijn werkdagen oppassen tot de zomervakantie. Dat is dan nog 5 weken. Na de vakantie start ze pas op het kdv :)
     
  20. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Ons meisje lijkt éénkennig te worden.. is dat niet een beetje vroeg? Sinds een ruime week is ze in paniek als ik haar over geef aan mijn moeder of schoonmoeder.. als ik haar dan weer over neem is het weer goed.. hoe is dat bij jullie?

    Ze dragen wel beide een bril.. misschien is dat ook wel het probleem. Vervelend is het wel, aangezien ik ze huilend moet achter laten om naar mijn werk te gaan.. als ze bij mij op schoot zit en (schoon)moeder praat tegen haar, lacht ze wel gewoon
     

Deel Deze Pagina