Februari 2020 mama s

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 8 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    @HHJ Dat is hier ook een klein beetje. Gisteren was ik even naar buiten om de was op te hangen. Begon ze te huilen, toen ik er weer was, was het goed. Ook als ze bij mijn man op schoot zit, dan word ik continu in de gaten gehouden. Ze huilt dan niet bij mijn man, maar ik mag niet weggaan bijvoorbeeld.
     
  2. Mirremuis

    Mirremuis Actief lid

    30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    Kan het zijn dat ze in een sprongetje zit? Dan is Sterre ook eenkennig en hangerig
     
  3. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Sprongetje zou evt kunnen, ik hou dat verder niet bij, maar thuis is ze gewoon hele tijd vrolijk en kan ze zich prima een tijdje alleen vermaken. Morgen gaat ze weer naar de gastouder, dus ik ben benieuwd of ze daar ook zo moet huilen als ik haar over geef. Anders heeft ze gewoon een hekel aan brillen denk ik.. mijn schoonvader heeft een grote baard en een verwilderd (corona)kapsel, maar daar kan ze dus wel prima bij op schoot zitten:roflmao:
     
  4. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Hier lijkt er nu hetzelfde te ontstaan. Maar hij heeft een zware periode te verduren gekregen ook: sprongetje, eerste entingen, dosis voeding omhoog... Maar hij begint soms echt te krijsen bij papa, maar als mama dan in zicht komt, wordt ie rustig. Het gebeurt niet heel vaak, maar toch. Niet heel handig, als ik vanaf volgende week weer ga werken, en mijn man het meeste thuis is met hem. We gaan zien hoe het gaat lopen... misschien komt ie er wel weer overheen nu hij door zijn sprong heen is, en niet meer ziek is van de entingen.

    Overigens had onze kleine man ook wat moeite met mijn brillen - thuis draag ik die minder, maar als ik naar buiten ga wel. Een week of twee geleden schrok hij nog wel eens als hij me met zo'n bril zag. Maar inmiddels lijkt hij er beter aan gewend. Dus dat kan ook zeker nog wel een factor zijn denk ik, @HHJ !
     
  5. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Hoeveel krijgt hij nu per keer dan? Ons meisje drinkt juist minder de laatste tijd. Ik bied 5 x 150+5 aan, maar drinkt ze bijna nooit meer op. Soms slaat ze zelfs een fles over op een dag.

    Bij de gastouder geen problemen vandaag, dus wat ze ineens tegen mijn moeder en schoonmoeder heeft?:roflmao:
     
  6. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Hier kreeg hij 150+5, vijf keer op een dag. Maar die dronk hij steeds leeg en dan bleef hij soms wat onrustig. Dus wij zijn afgelopen week overgestapt op 5x 180+6. Die drinkt ie vaak niet op, maar hij drinkt wel regelmatig meer dan 165cc weg dus het is wel nodig, lijkt het.

    Ik begreep wel dat ze rond deze periode gedrag aan kunnen passen gebaseerd op de persoon die ze voor zich hebben? Dus misschien heeft ze echt iets tegen je moeder en schoonmoeder :roflmao: Misschien is dit de voorbereiding - ze laat alvast even aan de oma's weten dat ze moeten werken voor haar affectie. Dat levert haar in de toekomst misschien wel extra snoepjes en opblijven tijdens logeren op! ;):p
     
  7. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Oh jeej nog meer snoep en lekkers?:roflmao: de oudste wordt ook al overladen met snoep, ijsjes, alles wat ie wil:roflmao:
     
  8. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Dat flessen niet leegdrinken deed dochterlief 3 weken geleden ook ineens niet meer... Maar wel vrolijk... Daarna een poos gestoeid met de hoeveelheid. En van zaterdag op zondagnacht drama met vaak fles en veel wakker (leuk als je zondag jarig bent :confused:). Maar sinds gistermiddag weer een vrolijk meisje en afgelopen nacht ook een goede nacht.
    We zijn ook met hapjes begonnen. Vrijdag is ze 4 maand geworden. Echt zo grappig om te zien die reactie... En gelukkig nog nergens last van :thumup:
     
  9. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Oh ja leuk die eerste hapjes! Ik heb weer een staafmixer en blender gekocht dus wij kunnen binnenkort ook los.
    Ineens sinds een paar dagen drinkt E ook weer veel beter en zelfs sommige flessen van 180+6.. ook draaide ze ineens van buik naar rug, oke ze ligt dan wel in onmacht, maar het begin is er:p
     
    Pennetje vindt dit leuk.
  10. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Hier vandaag het eerste lachje hardop!! AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH!! :roflmao:

    Ik was met hem aan het 'praten' nadat ik hem opgehaald had bij het KDV, en ineens lacht ie gewoon hardop! Mijn man stak ook meteen zijn hoofd om de hoek van de keuken om te kijken, met een "lachte ie nou hardop??" dus ik heb het me niet ingebeeld of zo, haha.

    Deze week zelf weer begonnen met werken. Dat is wel even omschakelen zeg. Maar wel fijn om weer iets anders te doen dan luiers en flessen, heel eerlijk. Maakt ook de momenten dat ik hem wel weer bij me kan pakken, extra lekker ;) Ik hoop dat hij nog lang wil blijven knuffelen.

    Maarrrrr.... de eerste hapjes dus, bij sommigen! Zelf gemaakt, of uit de winkel? En bij zelf maken, is dat nou lastig? Of valt dat wel mee? Ik heb echt nog geen idee hoe wij dat gaan doen, en als ik nu nog geen idee heb, zal het dus wel potjes uit de winkel worden haha :oops:
     
  11. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Ah wat leuk, de eerste hardop lach!

    Over de hapjes.. wij zijn nog niet begonnen, maar bij mn zoontje pureerde ik gewoon de groente die wij ook aten of kocht een wortel of brocoli o.i.d. en maakte ik meerdere hapjes.. later toen ie wat meer at, zocht ik wel wat op internet leuke hapjes en maakte ik dan ook voor meerdere dagen, bijv. Als wij iets aten wat hij nog niet mocht. Helaas betekende dat in ons geval dat meneer absoluut niks uit een potje wilde eten, als dat zo uit kwam na een tijd.. hij was verwend:roflmao:
     
    Pennetje vindt dit leuk.
  12. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Bij Jumbo hadden ze met bestellen een 'geen bezorgkosten' actie met potjes voor babies vanaf 4 maanden. Dus die heb ik een aantal meebesteld. Nu nog even wachten tot hij ook daadwerkelijk mag! Haha!

    En maar eens bedenken wat we eventueel zelf kunnen maken voor hem. Lijkt me toch fijner als je het gewoon in bulk kan maken voor weinig geld. Dan weet je ook meteen wat er in zit!
     
  13. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Ik geloof absoluut dat potjes prima zijn, maar vind ze niet ruiken en smaken naar "echt" eten, dus heeft mijn voorkeur niet..
    niet dat het echt wat uit maakt hoe het kind later zal eten, want de oudste van 4 eet al vanaf zn 2e heel slecht.. lust bijna niks meer en heb ik toch echt mn best voor gedaan om gezond en met variatie te laten eten vanaf het begin
     
  14. Mirremuis

    Mirremuis Actief lid

    30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    Sterre is vandaag 4 maanden :)
    We hebben net een stukje banaan geprakt, dat was even wennen en aftasten. Er werd meer uitgespuugd dan ingeslikt, maar het begin is er.
    Wij willen ook zo veel mogelijk hapjes zelf maken, maar af en toe een potje aanbieden is ook wel handig zodat ook buiten de deur het potje geaccepteerd kan worden.

    Dinsdag mag ik weer aan het werk. Ik vind het ook wel spannend hoor met kolven enzo op mijn werk. Maar ook wel lekker om niet alleen maar met luiers en voeding bezig te zijn ;)

    En verder gaat de ontwikkeling zo snel. Sinds 2 weken rolt ze ook al van rug naar buik dus is het opletten geblazen. En heel af en toe komt er een schaterlach, dat is zo schattig!
     
  15. Volbeatmom

    Volbeatmom Bekend lid

    5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hoi hoi.
    Ik kom me ook even melden.
    Wist niet dat er een nieuw topic was..
    En ik ben een poosje niet online geweest door de ptss opgelopen door onze ziekenhuis periode.
    Alles rondom de tijd na mijn bevalling kon ik mentaal even niet aan. Zal me later even voorstellen voor de dames die me nog niet kennen.
    Voor nu, fijne zondag.
     
    Pennetje vindt dit leuk.
  16. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Nou, wij waren vol enthousiasme begonnen met hapjes… Na een paar dagen ook maar weer gestopt, want ze kreeg er last van (we waren met groente begonnen). Vorige week fruit geprobeerd en dat gaat wel goed, dus dat gaan we maar eerst introduceren. Het mag ook wel, want ze is ineens een hongerlapje geworden… pfff…. 5 flessen a 180+6 allemaal op.
    Ook doet ze ineens heel veel nieuwe dingen, ze probeert van rug naar buik te draaien (wil natuurlijk nog niet), als ze op haar rug ligt, ligt ze niet stil, draait ze rondjes of gaat met de grootste snelheid achteruit. En "kletsen" (lees: brabbelen) doet ze volop.

    @Volbeatmom Welkom. Hopelijk gaat het nu wel weer een beetje beter met je. Ptss is niet niks….
     
  17. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    @Volbeatmom hopelijk voel je je al wat beter en welkom;)

    Wij zijn vorige week ook begonnen met hapjes, maar de enige reactie die ze geeft is een heel vies gezicht en spuugt het weer uit:roflmao: groente of fruit maakt hier geen verschil
     
    Pennetje vindt dit leuk.
  18. Mirremuis

    Mirremuis Actief lid

    30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    Hier gaat groente wat beter dan fruit. Ze snapt eindelijk dat wat op een lepel zit, je ook kan doorslikken. Bloemkool en broccoli smaakten goed :)
     
    Pennetje vindt dit leuk.
  19. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Goede morgen! :)
    Fijne vaderdag voor alle vaders van de kleintjes van de moeders hier in het topic! ;)

    Hier vandaag 4 maanden oud, en de hapjes staan al klaar! Hij kijkt tegenwoordig ook vol fascinatie naar hoe wij zitten te eten, dus ik denk dat hij er misschien wel aan toe is haha.

    Hij eet en slaapt alleen echt al dagen super slecht. Wij denken zelf dat het een sprongetje is, sterker nog, ik hoop het, want dan is hij hier zo meteen weer doorheen. Het is namelijk echt bagger - hij laat vaak bijna de helft van zijn fles staan, slaapt heel onrustig en wordt veel wakker, en komt zelfs weer 2 keer 's nachts in plaats van alleen aan het einde van de nacht 1 keer. Pfff.

    Meer mensen hier last gehad met het sprongetje rond de 4 maanden?
     
  20. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Hier weinig last van sprongetjes, wel eens periodes dat ze de flessen minder goed drinkt, maar verder geen problemen gelukkig
     

Deel Deze Pagina