Februari 2020 mama s

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 8 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Wij denken hier ook aan een tandje. Kwijlen doet hij al wel een tijdje, maar hij begint nu ook echt gefrustreerd op dingen te kauwen, en 'zeur-huilt' er dan soms een beetje bij. Hij laat zich nog steeds niet goed in zijn mond kijken dus zien of er iets zit doe ik nog niet.

    Eerder deze week ziek geweest, en daardoor de afspraak voor inentingen af moeten zeggen. Maar voorlopig hebben ze geen plek, schijnbaar? Dus nu wordt het afwachten wanneer hij geent kan worden. :confused: Ook een beetje vreemd natuurlijk, maar goed.

    Hier werd hij vandaag ineens wild enthousiast toen ik mijn glas water oppakte. Hij reikte er ook echt naar. Dus hem een slokje laten proberen uit het glas... nou, hij was meteen verkocht! We hebben er heerlijk om kunnen lachen, hoe blij hij probeerde te drinken. :roflmao: Het wordt dus tijd voor een beker voor meneer!
     
  2. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Leuk! Hier ook 1 die enthousiast wordt van een beker. Zo leuk om te zien :). En met het warme weer kan een paar slokjes water echt geen kwaad.
     
  3. Mirremuis

    Mirremuis Actief lid

    30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    Whaha vandaag kwam dus het 1e tandje door. Tot nu toe probleemloos gelukkig. Hopelijk blijft dat zo.
     
  4. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Dan komt de 2de ook snel denk ik, want ik zag vandaag ook het 2de puntje al doorkomen! Gelukkig vandaag weinig last
     
  5. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Fijne vakantie! Wij gaan morgen voor een ruime week weg.. heerlijk:)
     
  6. Mirremuis

    Mirremuis Actief lid

    30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    Dankje! Jij ook een fijne vakantie.

    De kleine heeft gelukkig tot nu toe geen last van haar tandje en ook niet echt van de sprongetjes :)
     
  7. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Inmiddels al even de 6 maanden gepasseerd, maar wat veranderd ons meisje ineens! Ze kan los zitten, rolt alle kanten op en moet de co-sleeper plaats maken voor een ledikant (waar we al een week op wachten en ze dus 1 keer uit bed is gerold:|) en ze begint ook vast voedsel te accepteren:thumup: allemaal in een week tijd.. ze heeft even een sprongetje gemaakt

    Hoe gaat het bij jullie?
     
  8. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Hier gaat het best goed. Alleen heeft ze last van verlatingsangst :(. De laatste tijd dronk ze haar fles slecht leeg. Ze had er geen geduld meer voor. Zetten we een rietjesbeker voor haar neus, binnen no time leeg. Dus doei fles! Hapjes gaan ook goed, ook krijgt ze nu brood.
    Ze is nog steeds Toos tandloos. Hopelijk komt straks niet alles in 1 keer....
    Ook draait ze rondjes om haar buik en gaat ze achteruit.

    @HHJ knap hoor dat ze al los kan zitten :thumup: Dat gaat hier nog niet goed, ze wankelt echt nog alle kanten op.

    Woensdag weer echo heupjes. Hoop zo dat het goed is. Ik heb namelijk heel veel leuke kleertjes gezien voor de winter :D
     
  9. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Was er twijfel bij een eerste echo dat het niet goed zou zijn?

    Hier proberen we ook wel brood, maar krijgt ze niet weg en spuugt ze alles eruit, inclusief melk wat ze dan eerder heeft gehad. Nog niet echt een succes hier nog:p
     
  10. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Ze wouden kijken of het de goede kant op ging ontwikkelen. Ze twijfelden heel erg namelijk.

    En brood komt vanzelf. Heeft geen haast.
     
  11. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Oke, spannend dus! Nou hopelijk een goede uitslag woensdag!
     
  12. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    We hebben een goede uitslag. Ze hoeft geen spreidbroekje :D
     
  13. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Wat goed! Kun je dus los met de wintercollectie:p
     
    Ting86 vindt dit leuk.
  14. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Hier is de kleine man inmiddels ook de 6 maanden gepasseerd, en hij doet het hartstikke goed! We zijn van de oefenhapjes inmiddels wel over aan het gaan op maaltijdhappen, en hij eet er steeds meer van. Waardoor ik me minder zorgen maak dat hij sinds een weekje of zo ineens een stuk minder melk pakt.

    Los zitten lukt hier nu ook voor even, maar is nog wat instabiel. Super grappig om te zien! We kregen afgelopen weekend ook het eerste schaterlachje - ik schrok er bijna van! Maar wat een grappig, leuk, lief manneke is hij al zeg. Ik hoop dat hij altijd zo blijft, hahaha! ;)

    Hier andere mama's waarvan de kleine naar het KDV gaat? Hij wordt echt wel met enige regelmaat ziek nu, zal door de hoeveelheid kindjes komen waarmee hij nu in aanraking komt. Vorige week echt 4 dagen ruim 40 graden koorts gehad, zelfs paracetamol sloeg er geen deuk in. Zo zielig! :(
     
  15. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Ons meisje gaat ook naar de opvang, maar zij heeft daar gelukkig niet zo veel last van. Onze zoon had er als baby zijnde ook niet veel last van (kwam pas later).

    Ondertussen heeft onze dame 2 tandjes (wat was dat een drama) en ze begint sinds dinsdag te zwaaien. Zo schattig. We zaten aan tafel met het avondeten en ineens ging dat handje omhoog en deed ze haar handje heen en weer.
    Ook doet ze nu dikke drama 's avonds bij het naar bed gaan. Waar we haar overdag gewoon neer kunnen leggen is het 's avonds helemaal mis :(
     
  16. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    @Pennetje Hier gaan ze naar de gastouder en oudste ook naar school natuurlijk, maar het valt me nog mee hoe vaak ze verkouden zijn, gelukkig!

    @Ting86 wat leuk dat ze zwaait!

    De dingetjes die ze nu gaan leren zijn ook zo leuk. Geluidjes na doen en onze meid begint op haar manier ook echt grapjes te maken (bubbels blazen en beweginkjes met armen enzo) en dan lachen om zichzelf:roflmao: ik wacht nog steeds op een schaterlach, maar die is er nog niet gekomen
     
  17. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met iedereen?
    Hier heeft ons meisje ook de vooruit gevonden, dus tijgert nu ook vooruit sinds een aantal dagen. Zo leuk. En ze heeft een favoriet knuffeltje waar ze mee in slaap valt. Wij op internet zoeken naar een extra.... je raadt het al, geen 1 meer te vinden… grrr….
     
  18. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Oh dat is vervelend ja, als ze echt 1 favoriet heeft.. hier valt ze alleen in slaap met de speen. Onze meid blijft nog zitten waar ze zit, ik geniet er nog maar even van:roflmao: 's nachts is het de laatste tijd wel veel wakker. Altijd vanaf 00.30 uur..speen kwijt en niet zoeken waar die is, maar het op een brullen zetten:oops: soms wel 10 x per nacht
     
  19. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Och jee... dan is het knuffeltje hier toch wat makkelijker. Ze slaapt de nacht lekker door. Ze wou hier nooit een speentje hebben. Maar als het knuffeltje er niet is, wil ze ook niet slapen.... tja, baby's... :roflmao:
     
  20. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    Zo, ik ben hier heeeel lang niet geweest. Opeens dacht ik er weer even aan.

    Las al iets over tandjes. Hier nog steeds helemaal geen tandjes.

    Het is wel een hele ondernemer. Hij klimt en klautert overal tegenop. Is nu 7,5 maand maar ging sinds 2 weken staan in de box en inmiddels staat hij overal bij en loopt ook een beetje rond.

    Het eten gaat ook goed. Ik geef nog steeds bv ernaast. Nog meer mama’s die nog bv geven?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ting86 en Pennetje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina