Februari 2020 mama s

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 8 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Wauw @Mir123 dat ie al zo goed kan staan! Wat een knap manneke!

    Hier zijn de onderste twee tandjes nu echt goed door aan het komen, dus we zijn begonnen met tandjes poetsen deze week. Dat vindt ie gek, maar niet vervelend.

    En hij is begonnen met klappen in zijn handjes als ie enthousiast is! Ook zo grappig! Reageert nu ook goed op z'n naam... dus hij is nog steeds volop in ontwikkeling (maar nog geen staan hoor, zo ver is ie nog niet!) en daar geniet ik echt zo ontzettend van! :D
     
  2. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Knap hoor @Mir123 ! Sterk mannetje dus!
    @Pennetje wat leuk dat ie in zn handjes klapt! Goede motoriek dus al!

    Hier luistert ze ook naar haar naam, behalve als ze geen zin meer in eten en draait ze haar hoofd weg. Dan probeer ik haar aandacht te vragen door haar naam te zeggen en kijkt ze niet om, maar zie ik haar bolle wangetjes omhoog gaan van dat ze lacht:roflmao: heeft ze plezier in haarzelf dat ze lekker niet luistert ofzo:roflmao:

    Ze begrijpt meer dan dat ik weet volgens mij:p
     
  3. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Oh wow @Mir123 Wat knap dat hij al kan staan. Hij is er vlug bij. En wat knap dat je nog steeds borstvoeding geeft :thumup:
    Ik ben blij dat ze hier nog niet kan staan… ze heeft er ook nog geen interesse in. Ze kom nu mooi vooruit met tijgeren en dat is lastig genoeg voor deze mama.
    Handjes klappen doen we hier ook nog niet.
    Wel hebben we hier 2 tandjes. Ik ben benieuwd wanneer de volgende tandjes komen en welke. Onze zoon kreeg na zijn 2 onderste snijtanden, alle 4 de bovenste snijtanden en dat was dikke drama. Hopelijk krijgt onze dochter ze in etappes. Scheelt wat drama....
    Luisteren naar haar naam doet ze wel als ze er zin in heeft volgens mij :roflmao:.

    Ik vind het toch wel grappig dat alle kindjes zich op hun eigen manier ontwikkelen.

    Onze dame wil ook nog steeds 4 flessen (lees rietjesbekers in ons geval). Ze vind haar melkje zo lekker dat ze nog steeds ervan geniet. Daarnaast proberen we steeds meer vast voedsel. Ze wil echt met de pot mee-eten, wat wij eten, wil zij ook. Als wij iets van puree eten, eet ze dat ook als puree. Maar zodra ze stukjes bij ons ziet, dan komt er geen gepureerd voedsel meer in... dikke wijsneus (en ik vind stukjes geven nog niet zo'n prettig idee).
     
  4. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Hier drinkt ze ook nog 4 flessen, al begint ze wel minder van de flessen te drinke. sinds deze week.. vind het lastig in te schatten wanneer ze 1 minder zou moeten.. waarschijnlijk wijst zich dat vanzelf ook wel
     
  5. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Hier nog erger.... nog 5 (!) flessen.

    We hebben geprobeerd (meermaals zelfs) om de laatste voeding, die wij als dreamfeed aanbieden, eraf te halen. Maar dan is meneer middenin de nacht wakker van de honger. Dus nu opnieuw aan het proberen hem af te bouwen. We zijn met die laatste voeding nu terug van 23:00 naar 21:00, en het is geen 200cc meer, maar 135cc, en die eet hij de afgelopen dagen niet meer helemaal op.

    Hij begon zijn ochtendvoeding vorige week ineens over te slaan. Dus we moesten wel echt opnieuw ingrijpen. Wij willen die laatste avondvoeding eraf, maar ja, we willen ook dat hij slaapt 's nachts. Ik vind het zo lastig.

    Overigens eet hij hier zijn groente, fruit, en de avondhap (met iets van aardappel of rijst of pasta, en soms wat vlees) ook goed. Dus naarmate dat meer wordt, wordt de melk natuurlijk sowieso minder. Nu heeft hij de meeste flessen na 160cc of zo wel genoeg. Nog een enkele fles drinkt hij helemaal op.
     
  6. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    Leuk te lezen wat iedereen al kan. Zo zie je dat elk kind anders is!

    Hier komt hij ook vaak ‘s nachts nog.
    Een tijdje terug waren we begonnen met vaste slaaptijden overdag.
    Ochtend uurtje
    Middag 2 uurtjes en dan in de avond tussen 18 en 19 uur erin.
    En het hielp direct. Hij sliep opeens de hele nacht door terwijl hij ervoor pas rond 21.00 uur de nacht in ging.

    3 weken geleden werd hij ziek en sindsdien komt hij ondanks dat hij zo vroeg ligt toch vaak weer een keertje ‘s nachts.
    En nu werd hij vannacht weer verkouden.
    Hij heeft het beide keren van zijn broer overgenomen. En zijn broer van de peuterspeelzaal. Drama wat dat betreft.... elke 3 weken een verkoudheid zit ik niet op te wachten...
     
    Pennetje vindt dit leuk.
  7. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ja, vast schema heeft hier ook altijd wonderen gedaan! Hij gaat hier ook om 18:30/19:00 zijn bed in, al maanden eigenlijk. Die laatste voeding doen we dan als 'dreamfeed', dus daar doet hij zijn ogen niet voor open. Meestal tussen de middag ook 2 slaap cyclussen (1,5 tot 2 uur) en in de ochtend een drie kwartier tot een uur.

    De late middag dut (rond 16:00) is er al vanaf. Die pakt hij alleen heel soms nog, en dan is er meestal iets, dus teveel prikkels op KDV bijvoorbeeld. Dan valt hij in de auto onderweg naar huis in slaap, en pakt hij een kwartiertje. Dat vind ik dan wel weer fijn, want anders is het soms vechten om hem wakker te houden tot 18:30.

    Vervelend wel, dat je kleine verkouden is. Ons manneke ook met regelmaat sinds hij naar KDV gaat, en dat kan inderdaad wel eens problemen met slapen geven. CB kwam met zoutoplossing, en hoewel hij het vreselijk vindt, doen we dat nog wel eens. Dan haalt hij daarna makkelijker adem en slaapt hij veel beter! Misschien ook een optie?
     
  8. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met de kleintjes? Ik ben even nieuwsgierig :D
    Onze meid heeft nu ontdekt dat haar knietjes ook onder haar buik kunnen en ze begint langzaamaan met optrekken aan bepaalde dingen en over dingen heen tijgeren. Dus het wordt nu oppassen geblazen. Ook kijkt ze sindskort ergens onder… zo schattig als ze bij de salontafel is en dan haar hoofdje omlaag doet om te kijken of er iets ligt.
    Ik ben benieuwd hoe het met jullie kleintjes gaat :)
     
    Pennetje vindt dit leuk.
  9. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Wat leuk dat ze steeds mobieler wordt! Maar wel meteen oppassen geblazen ja! Doe je nu ook verstopspelletjes met haar, nu ze echt onder dingen kijkt en zo? :D

    Ik zag Victor van de week voor het eerst zijn knietjes een beetje optrekken toen er iets buiten zijn bereik lag, dus ik denk dat hij aanstalten maakt om te tijgeren. Doet ie nu nog niet hoor, de luiaard! ;) En hij begon vrijdag ineens met zwaaien! Dus nu zwaait ie de hele dag naar alles en iedereen - ziet er zo grappig uit!
     
    Ting86 vindt dit leuk.
  10. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Onze meid gaat scheef op haar kont door de kamer, wel zwaar denk ik, want ze gromt er soms bij:roflmao: optrekken aan mijn handen lukt nu wel aardig, maar aan iets anders nog niet..

    En nog iets.. ik denk dat wij gaan voor een 3e kindje binnenkort.. het kriebelt bij mijn vriend en mij al een tijdje, maar ik durfde het nog niet aan i.v.m. de leeftijd, maar ik zie nu alleen nog maar voordelen van 2 kindjes dicht op elkaar, als het snel zou lukken natuurlijk..

    Bij jullie al een wens om binnenkort proberen voor een nieuw kindje erbij?
     
    Pennetje en Ting86 vinden dit leuk.
  11. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Als ik mijn man vraag of hij nog een derde wil, dan schudt hij keihard nee. Ik heb dat maar geaccepteerd. Ik had namelijk nooit verwacht dat hij kinderen wou... dus ik ben heel blij met onze wondertjes. Ergens heb ik nog wel die kriebel, maar er moet er nog iemand mee eens zijn. Ik ben blij zo hoor.
    Alleen die newborns..... smelt.....
     
  12. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Wij hebben enorm veel moeite gehad deze eerste te krijgen, dus dat schrikt een beetje af voor een tweede. We hebben wel nog cryo's in de vriezer, dus daar zouden we mee beginnen, maar als dat niet lukt en je hebt dan inmiddels hoop op een tweede, dan ga je toch weer twijfelen om dat traject weer in te gaan. En dat is gewoon heel heftig, althans, dat was het voor ons wel.

    Kortom: wij dachten altijd dat 1 voldoende was, we twijfelen inmiddels of we niet toch een tweede zouden willen, maar we zijn nog huiverig voor wat dat zou kunnen betekenen. En ons manneke is echt oprecht een geweldig kindje. Misschien is het ook wel goed zo, met drieeen.

    Lastig hoor!
     
  13. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Ja, in jullie situatie is het natuurlijk helemaal anders.. ik weet niet hoe het is om zo'n traject te moeten volgen om een kindje te kunnen krijgen, maar ik kan me voorstellen dat je nu in ieder geval zoveel mogelijk wilt genieten van dit hummeltje en nog niet wilt denken aan weer zo'n moeilijke tijd als het niet lukt met een tweede..
     
  14. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ben de laatste tijd wel eens bezig met de vraag hoeveel jaar tussen kindjes fijn is. Ergens denk ik dan: dicht op elkaar is misschien beter, dan hebben ze straks de meeste lol samen. Aan de andere kant: als je dan net weer je avonden en nachten voor jezelf hebt, meteen weer een newborn? :eek: Hahaha!

    Hoe denken jullie daar over? :)
     
  15. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    De eerste en tweede schelen nu 4 jaar wat voor nu wel een mooie verschil is. De oudste maakt het zo bewust mee dat zijn zusje er is en als hij naar school is, krijgt de baby alle aandacht. Boodschappen en wandelen met de hond is geen probleem nu:p maar de oudste heeft nu al zn eigen leven met vriendjes en school, dat ik daarom het wel leuk vindt om nu er wat minder leeftijdsverschil tussen te laten en de jongste twee eventueel iets meer op kunnen trekken als de oudste naar school is ofzo.
    Ook denk ik: we zitten nu nog zo in het babyritme, dan gaan we gewoon nog even zo door en zijn we er straks sneller uit i.p.v. weer helemaal opnieuw te beginnn
     
  16. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Bij ons zit er 2 jaar en 3 maanden tussen. Ik ben er heel blij mee, omdat onze zoon in het begin dat onze dochter er was nog rustig naar bed ging, nu is dat wel anders, maar kunnen we daar ook meer energie in steken. Deze energie hadden we echt niet toen onze dochter werd geboren. Maar elk leeftijdsverschil heeft zn voors en tegens.
     
  17. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Hier sinds het starten van de wintertijd (toevallig ook samenvallend met de start van een sprongetje, om het extra leuk te maken!) een baby die om 05:45 wakker wordt. Pfff. En hij wil er dan ook echt uit, en het liefst ook meteen eten. Hem laten liggen is alleen een optie als je er lol aan beleeft om de halve buurt wakker te laten gillen.

    Vanmorgen besloot meneer ineens dat 04:45 ook wel eens leuk zou zijn. Echt hoor, wat een draakje :roflmao: Maar hij is dan verder wel heel vrolijk en actief, dus tja... dan smelt mama weer natuurlijk. Maar man man, wat worden mijn dagen lang en mijn nachten kort, zo. :confused:

    Anderen hier ook last mee sinds het verzetten van de klok vorige week?
     
  18. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Ja hier ook! De laatste weken was het al drama in de nachten, maar nu ook zo vroeg wakker. Ze heeft ook 4 tanden gekregen boven, dus ook veel last van gehad. En de combinatie met een grote broer die standaard ook half 6 in de slaapkamer komt vertellen dat ie klaar is met slapen, maakt het niet beter:roflmao:

    Maar sinds deze week heeft ze besloten op de buik te gaan slapen en ineens wordt ze iets minder vaak wakker, dus dat is wel fijn!
     
    Pennetje vindt dit leuk.
  19. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Wat hebben wij dan heerlijke slapers... :rolleyes: onze zoon slaapt gewoon lekker uit (vanochtend 9 uur) en onze dochter doet met half 8 wakker worden ook goed haar best. Ook nieuwe tijd. Alleen de eerste ochtend was ze eerder wakker, maar verder prima :thumup:.
     
    Pennetje vindt dit leuk.
  20. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Ahh dat klinkt echt heerlijk!
     
    Ting86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina