Februari 2021 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mammavantwee, 20 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Is ook zo :)!

    De meeste dagen gaan zo, wijkt ook wel is af natuurlijk ;)
    7.00 wakker
    7.30 fles
    8.30-11.00/11.30 slapen
    11.30 fles
    13.00-15.00 slapen
    15.30 fles
    17.00 slapen
    19.00 in bad 19.30/20.00 flesje en naar bed

    Dat laatste slaapje is wel heel wisselend hoe ze die doet. De laatste dagen doet ze die best goed, ik moet haar dan ook wakker maken rond 18.30. en de andere dag doet ze hem niet of even een half uurtje bij mij!
    Hoe is jullie schema:)?

    Fijn zeg dat ze het zo goed doet :).
     
    RLSD vindt dit leuk.
  2. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Wat een heerlijk schema hebben jullie!
    :)

    Hier is het momenteel ongeveer zo:

    07.30 fles
    09.30-10.30 slapen
    11.00 fles
    12.00-15.00 slapen (hoe lang verschilt, of ze doet hem in tweeën)
    15.00 fles
    17.00-18.00 slapen
    18.15 badje, fles en dan rond 19.30 op bed
    22.30 fles (hiervoor moeten we haar wakker maken)

    Alhoewel ze vandaag alles in de war heeft gegooid bij de gastouder, dus misschien komen we wel op een heel ander ritme weer uit straks :roflmao:
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Ook een prima schema toch :)!

    Haha altijd zo hè als je net een beetje vastigheid heb :p.

    Hier maakte ze er vandaag ook een rommeltje van. Op vrijdag gaat de middelste altijd naar de psz s ochtends en de oudste gewoon naar school, dus dat zijn dan echt onrustige dagen. Ze heeft na 11.00 nog maar een uurtje in bed geslapen en daarna gewoon niet meer. Dus vanavond met inslapen had ze veel moeite, uiteindelijk bij mij in slaap gevallen. De oudste had ook een vriendinnetje mee die super lief boven speelde, maar voor de slaap dus niet zo bevorderlijk :p.

    Merk wel als het hier een dagje anders gaat of ik leg ze net te laat in bed, dan is gelijk heel de dag onrustig. Ik moet de oudste 2 dagen zelf naar school brengen, de andere dagen doet mijn man. De dagen die ik doe zijn vaak erg onrustig omdat ze dan s ochtends net te laat naar bed gaat of in de wagen al in slaap valt en na 3 kwartier dan alweer wakker is. Hoe gaat dat bij jullie?;)
     
    RLSD vindt dit leuk.
  4. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Vervelend is dat he, dat ze zo onrustig worden als het even anders gaat dan anders of ze te laat op bed komen voor een slaapje. Hier een hele chagrijnige baby hoor, als ze haar slaap niet krijgt. Dan is echt niks meer goed.

    Ik heb de mazzel dat de jongens zelf naar school en huis kunnen, dus dat gesleep heb ik niet. Alhoewel, als ze bij de gastouder is (2 keer per week) moet ze wel mee in de middag om andere kindjes van school te halen. Geloof dat de gastouder haar dan voor die tijd haar lange slaapje probeer te laten doen.

    Hier doet ze eigenlijk alleen maar slaapjes van 45-60 minuten, behalve in de middag. Die kleine slaapjes laat ik haar dan vaak ook maar gewoon in de kinderwagen doen, dat is meestal in de ochtend en eind van de middag en haar lange slaapje in de wieg boven.

    Vanochtend werd hier een baby om 08.15 uur wakker en wij hadden echt zoiets van: whaaa heerlijk dit :D en toen had zij zoiets van: mwah, ik ben nog niet uitgeslapen eigenlijk en knorde ze nog even verder tot 09.00 uur :roflmao:

    Ik denk dat we dus best haar avondfles zouden kunnen vervroegen of schrappen als ze van 22.30-09.00 kan slapen (normaal ongeveer tot 08.00 uur). Hm maar eens even over nadenken hoe dat we dat zouden moeten gaan doen..
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  5. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Dat is soms echt even zoeken ja! Dat is heerlijk als je zelf niet naar school hoeft, scheelt echt :)! Mag ik nog niet klagen dat mijn man het de overige 3 dagen doet! ;)

    Dat snap ik dat je die dan lekker in de wagen laat doen. Hier werkt dat niet met de middelste nog rond hebben lopen. Moet ook wel zeggen dat als ze goed slaapt ze 2 lange slaapjes doet. Gister moest ik haar om 19.00 wakker maken, sliep vanaf 16.00:p. En daarna van 20.30-7.00 weer verder :).

    Oh heerlijk zeg!! Wij merken het echt dat we de nachten weer goed slapen. Misschien kan je de fles eerst vervroegen elke x met een half uur? Als dat goed gaat kan je de fles wel weg laten denk ik.
     
    RLSD vindt dit leuk.
  6. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Fijn dat je man inderdaad drie dagen per week de oudste naar school kan brengen, scheelt jou toch mooi weer!

    Heerlijk dat ze 2 lange slaapjes doet! Snap dat het voor jou niet handig is met de middelste thuis om haar beneden te laten slapen. Het is ook wel lekker om haar dan gewoon in haar eigen bedje te hebben. Denk ook dat dat hier binnenkort nog wel gaat veranderen. Hier is het nu nog anderhalf tot maximaal twee uur wakker en dan is ze moe en is het tijd voor een slaapje.

    Ik vind het een beetje lastig met haar flessen want heel het ritme is in de war doordat ze 's ochtends zo laat voor haar 1e fles komt. Vanochtend was het ook pas 08.45. Daarna 12.15, 15.45. Overdag lijkt ze dus haar flessen korter op elkaar te plakken zodat ze dus die nacht zo lekker doorslaapt. Misschien dat ze 4 flessen zou redden op een dag..

    Morgen de 1e prikjes! :cry:
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  7. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Hier is het indd ook echt max 1.5 uur en aan het eind van de dag soms 2 uurtjes dat ze wakker is.

    Lastig hè met die flessen. Wel heerlijk dat ze zolang slaapt!! Geef je de avond fles nog wel?
    Hier zijn we ook een beetje aan het rommelen. De laatste avonden is ze het rond half 7 echt zat, vaak geven we dan al de fles maar eigenlijk vind ik dat te vroeg tot de volgende ochtend. Ze slaapt dus wel gewoon tot 7.00, af en toe rond 6.00 speentje geven en ze gaat weer verder. Ik probeer haar vanavond nog een klein flesje te geven, ik hoop dat ze daarna gewoon weer rustig verder slaapt ;).

    Ach.. zo sneu hè! Hier heeft ze hem ook met 3 maanden gehad, ze is er een dag best ziek van geweest met 39 Gr koorts :( heel veel succes morgen!!
     
    RLSD vindt dit leuk.
  8. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Hoe is het gisteravond bij jullie gegaan met het kleine flesje nog?

    Hier weer van 22.30-08.00, man moest haar wakker maken omdat ze naar het CB moesten :roflmao:

    Eerste prikjes zitten erin! Sinds vanmiddag is ze een beetje pieperig en ze ligt nu ook al vanaf 18.15 uur te slapen. Denk dat ze al aan haar nacht begonnen is, dus straks nog slapend een flesje rond 22.00/22.30 uur.

    Hoe groot is jullie kleine dame en hoe zwaar is ze? Hier nu 63,5cm en 6.5 kilo. Boven het gemiddelde maar volgens haar eigen lijntje.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  9. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Goed, gewoon slapend haar flesje gedronken. Alleen niet echt kunnen testen of het werkt, want ik werd vannacht wakker van haar omdat ze zwaar aan het ademen was. Haar neusje zat dicht, dus vond het een beetje eng ;). Heb haar uit bed gehaald en zout oplossing ingespoten en nog een klein flesje gegeven, maar ze wilde niet meer verder :p. Dus m'n man is om 4.00 naar beneden gegaan.

    Zo lekker zeg dat ze zolang slaapt. Hopelijk heeft ze niet teveel last van haar prikjes.

    Dan zitten ze niet ver van elkaar vandaan. Toevallig vandaag in het ziekenhuis geweest en ze weegt 6230 Gr en 64 cm :).
     
    RLSD vindt dit leuk.
  10. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ahh is ze een beetje verkouden? Nee dan heeft het testen ook geen nut gehad, jammer..

    Had je controle voor haar hartje? Ze zitten inderdaad dicht bij elkaar qua lengte en gewicht :)
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  11. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Ja en vooral s nachts. Overdag merk ik er niet zoveel van. Vanmorgen ook vanaf half 6 weer in de weer, ze heeft het dan best benauwd als haar neusje zo dicht zit. Dus 6.00 maar de fles gegeven en zoutoplossing, dat helpt goed gelukkig. Ze ligt nu nog steeds lekker te slapen!

    Ja klopt indd, we moeten nu nog om de maand terug. Begin juli heeft ze weer een uitgebreide controle.

    Hoe is het met jullie meisje? Last van de prikjes?
     
    RLSD vindt dit leuk.
  12. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ah wat sneu dat ze er 's nachts zo'n last van heeft.. Fijn dat de zoutoplossing werkt!

    Fijn dat ze haar goed in de gaten houden! Nog steeds alles goed met haar hartje?

    Hier een onrustige nacht, vanaf half 4 is ze aan het spoken geweest en om 7 uur ging de wekker, dus gaaaaap. Ik vind werken na een slechte nacht niet zo fijn.. Gelukkig heb ik om 17.00 uur weekend! ;)

    Verder lijkt het tot nu toe wel mee te vallen en heeft ze weinig last van de prikjes :)
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  13. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Ja gelukkig wel, gaat heel goed :).

    Dat is vroeg dan hè.. bijnaa weekend!!
    Fijn dat ze niet zoveel last heeft van haar prikjes. Van het weekend nog plannen?
     
    RLSD vindt dit leuk.
  14. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Aaaaahhh wat een heerlijk weertje he?! :D Ik word altijd zo blij van de zon!

    Fijn dat alles goed was met haar hartje!

    Wij zijn druk bezig in de tuin hier, we gaan in etappes een nieuwe schutting zetten en we hebben echt een mega grote tuin, dus daar zullen de komende tijd de nodige uurtjes in gaan zitten.. Maar van het weekend het stuk waar de beukenhaag stond aangepakt, dat kon eruit en daar staan nu al mooi een stuk nieuwe schutting!

    Jullie nog genoten van het lekkere weer?
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  15. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Echt heerlijk!! Zo genieten dit :)

    Leuk een nieuwe schutting. En lekker zo'n grote tuin. Wij zijn super blij met ons huis. Bijna alles aangepakt de afgelopen 2 jaar, alleen is de tuin best klein helaas. Maar goed we kunnen niet alles hebben :p.

    Wij hebben zeker genoten van het weer. Gister was ons zoontje jarig. We hadden als verrassing een springkussen geregeld, hebben echt genoten :D. Vandaag lekker naar het strand geweest en goed verbrand :p.

    Gaan de nachten weer wat beter?:)
     
    RLSD vindt dit leuk.
  16. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Een kleine tuin scheelt ook een heleboel onderhoud, en onkruid etc. Leuk hoor, zo'n grote tuin maar ik heb graag alles een beetje netjes maar dat is echt onmogelijk en het kost zoveel tijd.. :rolleyes: Maar oké, het is wel super leuk voor de kinderen dat ze zoveel ruimte hebben!

    Nog gefeliciteerd met je zoon! Leuk zeg een springkussen, dat was vast een super geslaagde verrassing :D

    Heerlijk het strand! Het zonnetje is al goed fel he? Hier ook wat verbrand na een dagje in de tuin werken..

    Nachten gaan hier gelukkig weer behoorlijk goed! Soms is ze begin van de ochtend war onrustig maar als we haar dan tussen ons in leggen slaapt ze zo tot 08.00 - 09.00 uur verder, heerlijk! Hoe gaan de nachten bij jullie?
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  17. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Ja dat is ook zo, vind het onkruid rapen nu al genoeg werk :p.

    Dankjewel!!

    Ja hè, de kinderen had ik gelukkig goed ingesmeerd, alleen ons zelf niet. Dus we zijn goed verbrand :|

    Heerlijk zeg dat ze dan lekker verder gaat. Hier gaan de nachten over het algemeen wel goed. Ze is wel elke x rond 6.15 wakker, meestal gaat ze na haar speen terug geven wel weer verder alleen worden de andere 2 er vaak wakker van. Die vroege ochtenden vind ik heel vervelend en vermoeiend :o:. Vannacht was een erg onrustig nachtje, ze werd gister om 20.30 wakker en wilde niet meer verder. Om 21.00 klein flesje gegeven toen wel weer gaan slapen, maar erg vaak wakker vannacht en de middelste ook. Dus voel me lekker brak
     
    RLSD vindt dit leuk.
  18. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ai dat klinkt als een beroerd nachtje.. Inmiddels wel weer een goede nacht gehad? Vervelend is dat zeg als de andere kids wakker worden van de kleine meid.. Slaapt ze inmiddels op haar eigen kamertje?

    Hier is er eentje druk aan het oefenen met rollen van rug naar buik, ziet er zo grappig uit. Ze komt halverwege, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze helemaal draait. Andersom doet ze al een aantal weken.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  19. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Ja gelukkig wel. Ze heeft vanmiddag weer een prik gehad en vanavond hard huilen met slapen, dus ben benieuwd naar aankomende nacht! Ze slaapt indd in haar eigen kamer, dat is echt naast de kamer van de oudste. Rond die tijd slapen ze erg licht helaas.
    Slaapt ze bij jullie al op eigen kamer?

    Oh leuk!!:) Hier rolt ze ook sinds gister van buik naar rug en andersom is ze ook druk aan het oefenen!:)
     
    RLSD vindt dit leuk.
  20. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Huh krijgen ze bij 4 maanden ook prikjes? Hier bij 5 maanden pas weer. Hoe gaat het met haar, heeft ze er last van?

    Hier slaapt ze nog heerlijk bij ons op de kamer in het wiegje. Heb het er nog niet aan toe dat ze naar haar eigen kamer gaat :roflmao:

    Ah jullie meisje ook fanatiek aan het oefenen dus, wat goed dat ze ook rolt van buik naar rug! Leuk weer he al die ontwikkelingen, kan er zo van genieten :D
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina