**Februari / begin maart 2018 uitgerekend** Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Kimjoy, 5 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Zo wat veel geschreven iedereen heeft zeker verlof Haha.

@Popidepi : spannend. Volgens mij is het gebruikelijk dat ze voor 37 weken niet gaan halen als het niet doorzet bij gebroken/ gescheurde vliezen. Dat heb ik in m’n omgeving vaak meegemaakt. Dus vind het wel logisch dat ze vrijdag dan wel gaan halen bij het termijn dat kleine ook mag komen.
    Zelf ben ik ook nooit zo Bang geweest voor vroeggeboortes. In de familie meerdere van 35/36 weken die het gewoon gelijk super deden en naar huis konden. Alleen m’n neefje moest blijven maar was extreem dysmatuur met 1340 gram en ook die was met 2,5 week thuis.
    Lekker aftellen naar vrijdag. Wel jammer dat je miet blijven.

@Burb1988: gefeliciteerd!

Gewicht Is nog steeds +5,5 ongeveer. Komt nauwelijks iets bij meer. Vanavond weer even een buikfoto maken.

Hier ook nog wat geshopt bij zeeman en nog wat kleertjes van name it en noppies kast puilt echt enorm uit maar ach...

Namen: mijn zoontje heet M.atthijs. Dochterlief krijgt een naam met een L.
    Tweede naam is volgens mij dezelfde naam als @Meiske2015 als eerste naam heeft

@Yasmientje14 : hooo dat het allemaal goed gaat bij jullie.

@vandaag een onverwacht gek dagje. Zou eerst naar de kapper gaan en daarna shoppen. Maar die klant die was overleden werd vandaag gecremeerd. Kaart was pas vanmorgen binnen (ws interne post op t werk wat niet goed ging). Dus naar het werk geweest en collega opgehaald en door naar de crematie. Toch altijd gek als je vanuit je werk bij zoiets komt. Geeft ook weer een ander beeld van iemand en soms een verklaring voor veel dingen. Het was een mooi afscheid en familie was dankbaar dat we er waren.
    Het was leuk om op het werk te zijn vandaag. Mis het ook wel een beetje. Zou bijna vrijwillig elke dag even langs gaan om te werken.

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

@Popidepi Wat spannend allemaal zeg. Vrijdag dus. Dan ben je precies 37 weken dus.

@ Draaikont. Ik herken het gedeeltelijk. Ik heb misschien een wat anders dan standaard opvoeding bij mijn kindje en heb ook jaren op kdv gewerkt. Was bij de eerste ook onzeker en heb ook een postnatale depressie gehad (en nog steeds veel psychische klachten, gewoon niet lekker stabiel, al gaat het nu wel beter). Daarnaast ben ik ook lichamelijk na de bevalling erg ziek geworden dus ben ook bang voor herhaling. Maar sta er nu wel anders en positiever in. Ik probeer het los te laten en maar te zien hoe het straks gaat. Ik weet dat ik de hulp zo heb die ik kan krijgen en moet ook zeker niet alles perfect willen doen.

3. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    @Pitahaya hoe staat je omgeving hierin? Ik heb namelijk het idee dat niemand iets van me snapt. Althans niemand is een groot woord... maar heel veel! Buiten het feit dat mensen gewoon een mening trekken en ook geen moeite doen om het te snappen.
    Hopelijk verloopt alles nu soepeltjes. Vervelend he zo’n ervaring. Hopelijk mogen we nog op een roze wolk zitten na de bevalling

4. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Je bedoeld t.a.v. de postnatale depressie?
    Ik vertel het wel tegen vriendinnen en die zeggen wel dat ze mij gaan helpen en het snappen... maar echt snappen doen ze (gelukkig ook wel) het niet. Ik denk dat dat pas gebeurt als je het zelf hebt meegemaakt.
    Maar dat mensen gewoon hun mening geven en dingen opdringen daar heb ik minder last van, want ik doe gewoon hoe ik het zelf wil. Desnoods knik ik lief en doe het vervolgens lekker anders.

Ik hoop echt dat het deze keer goed mag gaan. Bij mij ging het in het begin juist heel goed en na een maand of 4 begon de 'ellende'.

5. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ja! Ik wil nu bevoordeeld zoveel mogelijk rust creëren ook door de vorige ervaring en heb daarin niet het idee dat mensen het snappen.

Hier ook later begonnen! Althans... manlief merkte dat er iets niet helemaal klopte. Ik gooide het op hormonen!
    Tot ik echt rare ideeen in mijn hoofd kreeg. Begin april bevallen en pas eind sept hulp gezocht.
    Daar is wel een lange tijd overheen gegaan met veel rode vlaggen achteraf. Nu zal ik sneller hulp gaan zoeken als dat nodig is.
    Nee het is inderdaad moeilijk te snappen als je het niet hebt meegemaakt en mensen zijn het snel weer vergeten. Maar merk nu dat ik bepaalde keuze’s maak door het verleden.

Te veel gedachte’s op het moment! Toch fijn hoor zo’n forum... Hahaha

@Pitahaya hopelijk blijft de ellende ons dit keer bespaard! Fijn dat je lekker doet wat je zelf wilt. Heel goed... ik moet soms wat sterker in mijn schoenen staan wat dat betreft.

6. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Ja is ook prima, daarom juist...

Ons zoontje heeft een aparte naam dus durf hem hier niet neer te zetten bang voor bekendbaarheid: begint met een J.

Naam van deze bib met een E

Gaan we van elkaar raden? :roflmao::roflmao:

Powerwoman en kimmmmmm vinden dit leuk.
  7. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    @Boebels ben benieuwd!
    Wil je pbtje sturen met de naam? :D

8. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Dat vraag ik me dus een beetje af. Plus dat ik nog een partner heb die snel op een deskundige af gaat ook uit voorzorg dan uit gevoel van mij, denk ik. Naja misschien als ik voet bij stuk houd dat hij dan wel gewoon achter me staat. We zouden het er vanaaf over hebben

9. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Wat naar een postnatale depressie. Lijkt mij heel akelig. Heb jij ook dat je op bepaalde dagen veel 'instabieler' bent? Soms heb ik dagen dat mensen onwijs ver uit mijn omgeving moeten blijven. Mijn partner heeft dat inmiddels goed door en kruipt dan achter zijn laptop, gaat mijn voetjes masseren en zegt zo'n dag alleen luchtige dingen :roflmao:. De schat.

Mannen trekken zich wellicht niet zo heel veel aan? Mijn man lijkt, op de irritante meningen van mijn moeder na, de opmerkingen goed langs zich neer te kunnen leggen.

Ik werk in het onderwijs waardoor ik ook veel contact heb met ouders. Juist dat maakt mij misschien wat onzeker? Je weet zo onwijs goed hoe je het niet wil. Misschien krijg je door het werk ook meer te maken met adviezen en meningen. De lat lijkt zo hoog:rolleyes:.

Hier ook heeel blij als ukkie er is, de eerste chaotische maand voorbij is en wij weer ritme hebben.
    Conclusie: ik haat hormonen :D.

10. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Toch niet de zelfde E naam he @Meiske2015 Hahahaha en wat lees ik nu @Boebels jij denkt dezelfde naam als haar? Spannend

Hoeveel letters hoeveel lettergrepen hahahahaha

11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Hahaha.
    5 letters :)

Stuur anders pb met jouw naam :roflmao:

12. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    @brocante ja was een hele zwarte tijd helaas! Maar gelukkig weer uitgekomen.

Ik kan ineens ontstabiel worden binnen 10 sec als mijn man een ‘paniekaanval’ opwekt met zijn domme opmerkingen.
    Heb van de week geschreeuwd dat ik wilde scheiden. En op dat moment voelde dat ook echt zo intens.
    Dat zijn wel echt mijn hormonen ... mijn man voelt dat dus niet zo goed aan als die van jou en lijkt er altijd een soort sport uit te halen om me over de zeik te krijgen. Terwijl het eigenlijk gewoon echt aan mij ligt maar ik pas later weer bij zinnen kom. Oeps...

O onderwijs! Pittig ... ook echt de tijd dat het opvoeden echt begint en dan nog meer meningen en dingen vormen. En je natuurlijk heel veel dingen meekrijgt hoe je het absoluut niet wilt. Lastig inderdaad....

Ik wil graag wat anders doen op den duur! Puur omdat ik constant in tussen de kids zit en het me begint op te breken. Thuis gaat alles gewoon door...

13. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Haha ik pb je. Grappig als jij en @piscean dezelfde naam hebben en ik als tweede naam.

14. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Lastig dat je man het niet aan voelt komen. Sommige mensen lijken het ook niet te willen begrijpen en zoeken de grens (lijkt wel) doelbewust op. Heel irritant.
    Hopelijk voelen we ons na de lancering van ukkies beter.

Werken met kids is prachtig maar ook zo onwijs vermoeiend. Snap goed waarom je misschien ooit ander werk zou willen. Thuis gaat het pedagogische gewoom weer verder.

Draaikont vindt dit leuk.
  15. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Hier een heel nuchter iemand maar voor de meningen en adviezen van anderen allergisch. Kan ik echt ontzettend van uit mijn slof schieten. Mensen die je gaan troosten ergens om, ook verschrikkelijk. Laat mij mijn eigen gang maar gewoon gaan.

Man is een stuk relaxter daarin en laat de meningen zo van zich afglijden. Kan van de een ook meer hebben als van de ander. Moeder vs. schoonmoeder bijvoorbeeld.

Onze zoon heeft een buitenlandse naam die overal uit te spreken is en waar geen pestnaam van gemaakt kan worden. Vonden het ook belangrijk dat als hij ergens solliciteert, hij niet bij voorbaat al afgewezen wordt omdat mensen gelijk een beeld hebben bij een bepaalde buitenlandse naam. Helaas gebeurt dat tegenwoordig te vaak nog, vooroordelen.

Leuke is dat iedereen nu een naam verwacht in dezelfde stijl, waardoor het voor ons juist een sport werd om een totaal andere naam te vinden. Wel beiden 2 lettergrepen.

16. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

@Burb1988 gefeliciteerd !!

Qua gewicht weet ik nu al dat ik afgevallen ben na de bevalling , even een verrassing hoeveel haha ben begonnen op 99 kg en weeg nu 102 kg
    Ben voor een vrouw vrij lang ( 1.86) maar wil straks echt wat aan mijn gewicht gaan doen.

Ik mag vanavond weer gezellig voor controle naar de vk ,maar ga ervan uit dat het allemaal goed is.
    Kleine zal nu wel goed ingedaald zijn aangezien ik veel druk heb op de liezen.
    Verder geen vreemde dingetjes gehad , we gaan gewoon dom door

Myhappyfamily, Powerwoman en Babbelboxje vinden dit leuk.
  17. trillian

trillian Actief lid

21 jun 2011
    230
    307
    63
    Vrouw
    Omgeving Den Haag
    @Popidepi
    Bij mijn eerste kreeg ik met 41 weken een scheurtje in mijn vliezen op vrijdagmiddag (precies wat jij beschrijft dat het langzaam blijft lopen als je even opstaat). Maandagochtend ben ik toen ingeleid omdat er nog steeds geen weeenactiviteit was en uiteindelijk is ze pas dinsdag vlak voor 00:00 geboren. Dat is meer dan 4 dagen later. Ze hielden haar wel goed in de gaten, maar dat ging helemaal prima. Het is dus echt niet strikt noodzakelijk dat een kind zsm eruit moet als je vliezen breken/scheuren.

Oh, en over al dat ongevraagde, elkaar tegensprekende en irritante advies: mijn schoonmoeder heeft daar ook zo’n handje van. Zelfs als ik met wetenschappelijke artikelen op de proppen kom waarin het tegenovergestelde aangetoond wordt blijft ze (nog standvastiger) volhouden dat we het op haar manier moeten doen. F*cking irritant en ik word er juist enorm opstandig van (ben als ex-punk sowieso altijd een beetje dwars).

Weet je, er zijn zoveel belachelijke mensen met belachelijke overtuigingen. Laatst liet iemand me de Facebook pagina van ‘sanctimommy’ zien. Ik lag in een deuk! Sommige posts waren zo absurd. En voor mij plaatst het ook de meningen van mensen in je directere omgeving een beetje in perspectief.

Powerwoman, Babbelboxje en Draaikont vinden dit leuk.
  18. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Mensen in mijn omgeving weten dat ze bij mij niet aan hoeven te komen met goedbedoelde adviezen.
    Ze weten namelijk dat ik mij nergens wat van aantrek haha
    Heb altijd alles op mijn eigen manier gedaan en mijn vriend is net zo.

19. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    @trillian gaat ook even neuzen op die fb pagina! Hahaha

20. kimmmmmm

kimmmmmm Actief lid

4 sep 2014
    310
    298