Ben ik nou al 3 weken in de zenuwen om misschien eerder ingeleid te worden om vervolgens een week over tijd ingeleid te worden? #jankmoment #ojazoonheeftooknogeenskoorts
Fulltime kolven is ook ruk. Heb het 3/4 Mnd ongeveer volgehouden. Daarom geef ik het nu niet eens meer de kans. Was al niet perse voorstander maar nu echt een vreselijke afkeer ervan. Zit op dit moment me te vervelen bij de vk. Eens kijken of er vandaag nog gestript kan worden. Naar ik ben er vang voor. In ieder geval woensdagochtend naar het zkh voor de ctg voor inleiden
@piscean balen zeg als je dadelijk later ingeleid word. Maak je je eerst druk dat het eerder word. Uiteindelijk wen je aan het idee en dan heb je zoiets oke nog even dan heb ik de kleine in mijn armen en dan is het toch later kan me indenken hoe je je voelt. Hoezo ni later? @kimmmmmm je moet je echt geen slechte moeder voelen. Ik laat mijn dochter ook gewoon naar de opvang gaan op de dagen dat ze normaal gaat en dan de hele dag. Dan heeft ze meer aan met andere kindjes spelen dan hier een moeder die niet veel kan. En zelf heb je wat meer rust. Degene die nog gestript zijn hopelijk zet het nog door zodat jullie niet alsnog een dezer dagen ongeleid hoeft te worden!! Bij mij dadelijk de eerste keer. Ben benieuwd hoe het aanvoelt en of het iets gaat doen.
Fijn dat je een uiterste oplossing hebt en het einde in zicht is! Hoewel ik hoop een koude bevalling morgen ofzo! Hihi voor jou dan!
Ik kolf fulltime. Heb ik bij de eerste ook 4 maanden gedaan en ik zie deze keer wel hoe ver ik kom. Bij de eerste heb ik haar wel vaak aangelegd maar mijn productie kwam de eerste week niet goed genoeg op gang (o.a. door herstel keizersnede) dus ze viel teveel af en moest bijgevoed worden. Ik heb dus zo'n 5 dagen lang haar eerst aangelegd, daarna finger feeden en daarna nog eens kolven. Dit om de 3 uur en op die 5e dag was ik het helemaal zat. Huilend deed ik de deur open voor de kraamzorg omdat ik er helemaal doorheen zat. Mijn tepels waren helemaal kapot door het verkeerd aanhappen en loslaten en dochter werd driftig omdat er te weinig melk uit kwam, dus die was iedere keer aan het krijsen. Toen op die 5e dag zei de kraamzorg, je stopt vandaag met alles en je gaat de hele dag om de 3 uur kolven. Dit beviel mij zooo goed dat ik er niet meer mee gestopt ben eigenlijk. Mijn productie kwam op gang en met de dag kolfde ik meer. Op dag 7 kon ik al naar om de 4 uur kolven en het was snachts niet meer nodig. Op sommige dagen kolfde ik per dag zo'n 1.5 liter en ik vond het heel fijn dat ik de controle had en we haar beiden mijn melk met de fles konden geven. Na 4 maanden was ik het wel zat hoor en kon ik die kolf wel uit het raam slingeren en zei ik: "ik doe het nooit meer en een volgend kind heeft pech". Maar dan raak je zwanger en tsja, je kan het ene toch niet wek borstvoeding geven en de ander niet. Haha. Dus hier zit ik weer. Te melken alsof ik een koe ben Ik kolf nu om de 4 uur en snachts niet. En tot nu toe is het goed uit te houden en ik zie wel waar het schip strand. Maar de ellende van het aanleggen wou ik gewoon niet weer proberen dus deze keer ben ik gewoon direct begonnen met kolven.
Nogmaals bedankt lieve meiden! Inmiddels mezelf een stukje hervonden! Het is gewoon dat ook ineens me lichaam me weer in de steek laat! Waarbij het de afgelopen 2 weken fysiek best heel goed ging, is het nu weer knudde en dan net nu me lekkere meisje thuis is! Na de booodschapjes is lekker op dr kamertje gaan spelen en hebben van 13:00 tot 15:00 op het grote bed gelegen ze wilde graag de musical van K3 kijken maar lag na 10 min te pitten! Dus lekker samen gelegen! Daarna thee gedronken en cake gebakken! Nu is ze heel lief aan het kleien en heb ik nog even een pakje voor de baby afgemaakt! Het huilen en van me afschrijven heeft geholpen en we hopen dat we woensdag en vrijdag samen een betere vakantie dag hebben! Maar heb eventueel back Up geregeld en daarmee voor mezelf toegegeven dat mijn lichaam gewoon moe is na deze heftige zwangerschap! Dit is voor mezelf een enorme overwinning en maakt dat ik de rust weer iets terug gevonden heb! Bedankt!
Hoi hoi! Aller eerst gefeliciteerd aan alle net bevalle dames hier! Hier gaat het nog steeds @($&@(/*@^` ofzoiets En ondertussen ben ik echt ten einde raad met mn zoontje... Slaapt de ene keer een uurtje op een dag en mega vrolijk en andere dag kan hij zo minimaal 2x 1,5uur slapen en is dan niet te genieten! Avond eten is op t moment ook mega drama! Wilt soms niet eens een hapje proeven??? Ken dit helemaal niet, was altijd een mega goede (vr)eter... Moeders die met hetzelfde "probleem" zitten of herkennen? Naast dat ik al mega klaar ben met zwangerschap door alles maakt mn zoontje t ook niet echt beter....
Ik had vorige week een andere gyn en het kwam erop neer dat we het doel al voorbij waren moest eigk met 38 weken en 39 had ook nog wel gekund. Hij zei er wel bij dat hij me liever niet over de 41 weken wilde laten lopen dus vandaar dat ik dan daarvoor wel ingeleid moet worden. Morgen controle dus dan ga ik maar meteen zeggen plan maar alvast en datum want ik maak mezelf gek
Hier hetzelfde hoor, maar ik had al bedacht dat het was omdat hij onze zenuwen op dit moment zo voelt. En ik kan alles gewoon ooo nog eens wat minder goed hebben
Huh, wat gek dan eigenlijk. Maar goed, woensdag word er een datum gepland. Hopelijk voor snel dan. Ik verklaar mezelf even voor gek. Heb zojuist even 3 verdiepingen gestofzuigd. Hele huis opgeruimd. Was gedaan en weggewerkt. Ben nu super moe. Dadelijk moet ik vanavond bevallen, waarom doe ik dit nou allemaal? Ik lees hier ook al veel strippen voor de 41 weken he, dat doet mijn verloskundige dus echt niet. Maar wil dat ook niet dus vind het niet zo erg. Maar wil echt niet ingeleid worden. Ik ga maar denk ik zo even kopje framboosbladthee drinken. Schijnt ook te helpen. Haha.
Mag ik trouwens jullie mening over iets? Vanochtend was ik bij een vriendin. Haar dochter is 18 maart jarig dus ze zei: Ik vier het ook 18 maart, zie je dan. Toen zei ik van: Nou, ik moet even kijken hoe het gaat hoor. Ik beloof niks. Misschien komt mijn man anders wel met mijn andere zoontje. Toen was ze dus echt een beetje beledigd. Want zij kwam toch ook al met haar kleintje op mijn zoontjes zijn verjaardag (hij was toen 3 weken en mijn zoontje werd toen 1 jaar). Ik dacht echt van jemig, zit nog in mijn kraamweken dan waarschijnlijk. Zit met het kraambezoek. Ik wil juist nu een keer doen wat goed voor mij voelt in plaats van dat ik altijd maar dit soort dingen ga doen voor een ander. Ik weet niet of ik dan zin heb in een drukke kinderverjaardag, maar ze vond het echt niet leuk. Het is een goede vriendin en snap het ergens ook wel... Maar vinden jullie nu van: Stel je niet aan en ga gewoon heen, kan toch? Ga je eventjes ofzo... ? Ben benieuwd naar jullie (eerlijke!) mening.
Wat fijn dat het nu bij jou wel lukt! Ik weet dat ik er alles aan doe en vandaag nog geen fles hoeven geven, dus dat is positief. Ik merk ook dat ze sterker wordt. Ik heb tot iets van 30 weken getwijfeld of ik wel borstvoeding wilde geven. Had er geen gevoel bij, maar nu vind ik het zo heerlijk om haar te voeden. Heb eigenlijk een hekel aan lactatiekundige, omdat ze zo pro borstvoeding zijn en sommige meiden echt wel onzeker maken door aan te praten dat ze koste wat het kost borstvoeding moeten geven. Staat me een beetje tegen haha
Prima toch als dat voor jou goed voelt! Krijgt je kindje in ieder geval de goede voedingstoffen van de moedermelk binnen zolang jij je er goed bij voelt. Vervelend dat je borsten er niet zo goed tegen kunnen. Dan zou ik ook stoppen met aanleggen. Een blij moeder is ten slotte een blij kind
Je moet je gevoel volgen , ik zou er ook niet op zitten te wachten en zou zelf ook niet gaan. Als je man gaat met je zoontje is toch meer als genoeg. Ze kan niet oordelen over hoe jij je dan voelt , dat kun je nu zelf nog niet eens. En het klinkt misschien hard maar als het een goeie vriendin is dan heeft ze het maar gewoon te snappen. ( maar goed dat is mijn mening)