Eindelijk @Pitahaya!! Gefeliciteerd. Lekker genieten nu. @roever als je twijfelt je vk bellen. Kan idd dat je heftiger gaat bloeden als je meer inspanning levert.
Februari - begin maart 2018 Februari: 21 Februari: (2) Eddie86 || 30 jaar || 2e kindje V Wens09 || 33 jaar || 2e kindje J 22 Februari: (2) Trillian || 35 jaar || 2e kindje J Toetje77 || ?? jaar || 2e kindje 25 Februari: (2) Vioro || 28 jaar || 1e kindje Orchidee88 || 29 jaar || 2e kindje J 27 Februari: (2) Kuonah || 23 jaar || 1e kindje Woezie ll 22 jaar ll 2e kindje M 28 Februari: (1) MevrAppeltaart || 27 jaar || 2e kindje J Maart: 2 Maart: (4) Karlijn || 27 jaar || 2e kindje M Annelisa87 || ?? jaar || ?? kindje Kuikentje2 || 34 jaar || 2e kindje J Danpas || 33 jaar || 1e kindje J 4 Maart: (1) B3lle || 31 jaar || 2e kindje 7 Maart: (1) Wivine89 || 27 jaar || 2e kindje 8 Maart: (2) Froggieh || 30 jaar || 3e kindje Kimmmmmm || 29 jaar || 2e kindje M 11 Maart: (1) Duizend || 32 jaar || 1e kindje 18 Maart: (1) Babbelboxje || 31 jaar || 2e kindje J Totaal: 19 Jongens: 7 Meisjes: 3 Verrassingen: 1 Afspraken: Maart: 8 maart, Kimmmmmm, strippen Geboren: December: LisaLisaLisa || 09-12-2017 || 25+5 || Fenn* Februari: Leooonie || 01-02-2018 || 35+6 || zoon Powerwomen || 02-02-2018 || 37+6 || L.inde Popidepi || 09-02-2018 || 37+0 || Lauren Daantje09 || 13-02-2018 || ?? || zoon Meiske2015 || 19-02-2018 || 39+5 || E. Lammetje91 || 20-02-2018 || ?? || F Lena1982 || 21-02-2018 || 39+2 || Lieke Baloo || 21-02-2018 || 39+3 || B Draaikont || 21-02-2018 || 39+1 || dochter Burb1988 || 21-02-2018 || 38+2 || M LolaJames || 22-02-2018 || 40+0 || Otis Brocante || 23-02-2018 || 39+4 || zoon NieTa || 24-02-2018 || 39+5 || Minthe Maralena || 25-02-2018 || ?? || zoon Jaly || 25-02-2018 || 40+3 || dochter Yasmientje14 || 27-02-2018 || 38+6 || dochter Mams1 || 27-02-2018 || 40+1 || dochter Mir78 || 27-02-2018 || 38+4 || B.ente Pantoffelheldin || 28-02-2018 || 41+0 || zoon Maart: Roever || 01-03-2018 || 40+2 || zoon Piscean || 01-03-2018 || 40+5 || E. Kimjoy || 01-03-2018 || 39+4 || zoon Boebels || 02-03-2018 || 41+2 || Leah Elise Roosje-5 || 02-03-2018 || 39+5 || Jacky Myhappyfamily || 02-03-2018 || 39+6 || dochter Melon || 02-03-2018 || 38+5 || zoon Tann || 04-03-2018 || 41+0 || H.ero Sjors84 || 05-03-2018 || 41+1 || zoon Pitahaya || 07-03-2018 || 41+5 || T.
Jup! Maarre, als jullie op mij moeten wachten met het starten van een nieuw topic, moeten jullie misschien wel lang wachten . Kan zo nog 3 weken duren
@Pitahaya jaaaaa eindelijk! Gefeliciteerd! Is het toch nog snel gegaan zeg. Lekker genieten nu. @kimmmmmm de eerste keer was bij mij ook pijnlijker. Maar als het helpt die 10e zeker laten doen. Beter dan inleiden. Hopelijk gaat het nog wat doen. @roever als je het niet vertrouwd even de vk bellen. Ik vloei ook meer als ik veel gelopen heb. Maar zit wel nog in de kraamweek.
Mijn kraamweek is echt letterlijk vandaag afgelopen En juist nadat ze weg was dus die bloedingen en toch ook weer meer gevoel in baarmoeder en banden En dan denk je dat t alleen nog maar beter kan gaan....
Zoooo werd net ff keihard teruggefloten door mn eigen lichaam. Had ook nog ff de was gedaan, en zoontje zijn bed verschoond, en was bezig met tafel dekken, en toen vond mn lichaam het wel welletjes. Zat al de hele tijd een spier bij mn schouderblad te irriteren en nu steken in mn zij alsof k al weken te laat ben met boodschap nr2 ofzo. Na een half uur niks doen trekt de pijn gelukkig weg maar k liep helemaal krom. Nou, ook weer mijn eigen grenzen beter leren kennen vandaag zullen we maar zeggen.
Zoo kind ligt op bed. . Dus ga ik ook maar lekker doen... rommelt wel maar baby is ook erg druk... kijken wat de nacht brengt!
Jaaa @Pitahaya eindelijk is hij er dan!! Hopelijk alles goed gegaan? Ben benieuwd naar je veehal. @kimmmmmm hopelijk meld de baby zich snel meis en is inleiden niet nodig. Ga voor je duimen!! Alles beetje bijgelezen en wisselende verhalen over de kraamzorg. Hier bij de eerste een vreselijk mens gehad en nu heb ik een super lieve vrouw en een stagiare die ook heel lief is en daardoor wat extra tijd aan mijn dochter kan besteden. Die vindt die extra aandacht helemaal geweldig haha. Wordt goed verwend. Man is nog thuis maar zie er wel tegenop als hij maandag weer moet werken hoor. Baby doet het super gelukkig slaapt goed en drinkt goed. Eerste nacht thuis alleen wakker voor de voedingen. Pijn van de keizersnede wordt elke dag minder gelukkig. Vloeien minimaal. We genieten volop al zijn die voedingen allemaal weer Gruwelijk wennen hoor pfff vermoeiend
Jaaaaa gefeliciteerd @Pitahaya hopelijk is alles goed gegaan! Lekker genieten nu! Mooie datum 7 maart (a)
Zo vandaag laatste keer kraamzorg gehad en ik denk dat ik er een soort van vriendin aan over gehouden heb, zo kan het dus ook
Hier helaad morgen de laatste dag kraamhulp. De eerste helft van de week hadden we iemand anders. Ze was heel aardig en dochter kon goed met der overweg. En nu de 2e is nog leuker. Dochter vind haar ook weer geweldig. Vandaag was dochter naar school en erna naar de opvang. De kraamhulp miste haar. Vind het gezellig om met haar te kletsen en dat ze mee wil helpen met alles. Ze vroeg of ze morgen wat later naar de opvang kon. Dan kon ze mijn dochter nog even zien. Nouw dat zegt toch wel wat. Jammer dat ze morgen weer ophoud. Maar ook wel lekker weer je eigen ding kunnen doen.
Jeej 1 week oud alweer. Heb het idee dat het voorbij gevlogen is. Fijn dat kraamhulp stopt. Prima meiden maar totaal niets voor mij al dat geneuzel in mijn huis. Helaas doet Leah het wat minder op het moment. Veel spugen ineens. Flessen ophogen lukt ook niet en veel last van krampjes/ verstopping. Hopelijk gaat het snel weer beter met haar. Zelf weer lekker naar buiten en ook op 4 ons na terug op gewicht. Heerlijk als alles weer normaal wordt.
Gaat snel he!! Jammer van t spugen, hopelijk knapt ze snel op. Heerlijk he ineens de lente in de lucht!! Ik had vannacht weer die pijnlijke steek in mn zij. Was denk ik dan niet van teveel doen gisteravond. T irritantste vind ik dat boodschap nr 2 niet meer in 1 keer lukt, maar het lijkt alsof je elke keer voor een konijntjeshoeveelheid je best moet doen . D 2 harde buiken gehad die ik weg moest puffen. Begint dus echt wel te rommelen al. Zondag over een week al de uitgerekende datum. Het lijkt zo langzaam te gaan en ineens ie dé datum daar dan al bijna.
Oh wat fijn dat jullie kraamtijd goed was (bij de meesten dan) bij mij was de kraamtijd emotioneel erger dan heel de bevalling (En die was op z'n zachts gezegd ook niet zo leuk). Wat het precies was wat ik had weet niemand (ze noemden het lichamelijke uitputting), ik zelf denk een reactie op de hoeveelheid medicatie die ik heb gehad, ik kan helemaal niet goed tegen anesthesie dus ik heb ruim een week lang me gevoeld alsof ik om het uur drie flessen wijn op dronk. Ik voelde me vergiftigd. Dus toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis kon ik niets meer, mijn kopje niet eens vasthouden 1 dag ben ik zelfs gevoerd omdat ik niet kon eten. De kraamzorg kon hier niet mee omgaan, ik heb pas na bijna een week een schoon bed gekregen (na veel aandringen van mijn man) daar zat al drie dagen poep aan van ons meisje. Ik werd niet gedoucht, ik had enorme trek en was zelf te zwak om het te halen dus heb een soort van honger geleden omdat ik ook niet meer uit m'n woorden in komen. Ik had een cadeautje gehad met een fles sap erin, zij heeft dat bijna allemaal opgedronken, ik heb op m'n verjaardag één glas gekregen.. Wij hebben hier natuurlijk wel wat van gezegd maar ze zei dat onze situatie heel complex was en dat ze steeds zich rot rende.. Het enige wat liep was de was.. En de enige die zich rot rende was m'n man. Die bracht me bijv eten toen hij door had dat ik zo'n trek had, helaas kreeg hij de griep en ging er met ons huis van alles mis dus dat moest hij ook oplossen. Zij zei dat de was een dagtaak was.. Nu we het zelf doen én meer wassen ervaren we dat helemaal zo niet. Ze zei dat ze een uur met m'n dochter op schoot had gezeten en dat ze zo genoten had.. Dan denk ik... 50€ per uur om met m'n kind op schoot te zitten vind ik best veel..terwijl er zoveel werk te doen is. Ook ging ze uitgebreid praten (uren) met m'n ouders bijv. En begon haar dag met een kopje koffie.. (dat moest ik niet proberen in de zorg hoor als je begon was het direct knallen en koffie tussen de bedrijven door) Het ergste van alles was dat ze (verloskundige en kraamzorg) met jeugdzorg gingen dreigen omdat ik niet voor mezelf en ons kleintje kon zorgen. Ze hebben me op een gegeven moment gedwongen haar in bad te doen, terwijl ik dat zelf al op de planning had staan voor die dag in alle rust. Het enige waar ze me enorm in steunde was met de borstvoeding en ze was in haar karakter zachtaardig en lief wat ik ook nodig had die week.. Gelukkig ben ik redelijk opgeknapt en hebben ze er alsnog alles aan gedaan om jeugdzorg niet in te schakelen (het klinkt namelijk nu zwart witter dan het was) en is er een goede overdracht plaatsgevonden tussen verloskunde en consultatiebureau. Al met al waren het akelige dagen en het genieten is pas een paar dagen geleden begonnen. Met ons kleintje gaat het goed, helaas wel krampjes na de voeding dus we zijn aan het uitvogelen waar daar van komt. Mijn productie vd borstvoeding is nogal hoog (iemand nog eten nodig? ) En dat zorgt voor veel onrust tijdens een na het drinken. Zielig hoor. Maar voor de rest is het zo'n lief tevreden meisje Man wat een verhaal excuses hoor.. Moest het even kwijt. Pas nu alle "dreiging" weg is besef ik hoe het is gelopen.
Omg @Jaly Wat verschrikkelijk zeg. Zou hier echt werk van maken bij het kraambureau! Wat belachelijk. En dan nog dreigen met jeugdzorg ook. Achterlijk wijf (sorry ). Gelukkig gaat het weer wat beter met je. Maar kan me voorstellen dat het fikse impact heeft.
Jeetje wat heftig... Zo niet hoe de eerste week had moeten zijn! Wel fijn dat je schrijft dat je sinds een paar dagen wel lekker kunt genieten. Snel de kraamweek vergeten en achter je proberen te laten. Wij hebben een kipkep woller (warmtezakje speciaal voor baby’s) voor de krampen. Hielp bij mijn dochter goed en ook bij mijn zoon nu ook. Je zit hem echt ontspannen. Misschien het proberen waard...
@Jaly wat erg!!! Hopelijk kun je goed erover praten om het te verwerken. Net controle gehad. Ben weer goedgekeurd, bloeddruk 100/64. Ze zei: eigenlijk veel te mooi om te bevallen zo . Gewicht inmiddels +13kg. Baby ligt nu helemaal vast, ze dacht dat daar vast het gerommel van kwam. Hij heeft dikke billen zei ze Dinsdag 13 maart controle