Ohh ik heb voor het eerst weer lekker geslapen. Van 11 tot 9 met maar 3 voedingen tussendoor. Jippie! @Jaly klinkt extreem heftig. Geniet nu maar dubbel. Hopelijk knap je snel op. Het genieten is je gegund.
@Jaly wauw wat een verhaal zeg! Ik zou er zeker een melding van maken. Ook raar dat ze dreigden met jeugdzorg. Ik mocht voeden echt op verzoek van het cb. Dochterlief nacht aan het spoken en nu zat er 5,5 tussen de voeding. Ik laat haar maar... even kijken hoe ze het de rest van de dag gaat doen.
Vraagmaarraakbaak! Wat zit er achter de Venusheuvel als t ware? Zijn dat je banden of je bekken? Naast dat t bloeden gelukkig heel stuk minder is... heb ik wel weer last van een zeurend gevoel heel laag in onderbuik/schaamstreek. Ben even benieuwd wat daar zit en of anderen hier ook (zoveel) last van hebben. Ik weet het, sorry Zijn net een week verder en maak mij nu alweer mega druk over "blijvende" schade en of pijntjes ... Ik had een schat van n kraamhulp maar helaas heeft ze me echt megaaaa met de neus op de feiten gedrukt omtrent de bekkenbodem,verzakking etc.... Durf nu dus niet echt veel te doen.. omtrent bijv mn oudste zoontje te tillen en de pijntjes die ik nu voel.
Ja, zou idd ook kunnen! Het zit echt pal in t midden en is geregeld mega gevoelig! Vooral als mn blaas te vol is geweest, ik langere tijd rechtop heb gezeten etc. Ken het dus niet echt van eerste zwangerschap. ... vandaar de "angst" Maar als iemand dit herkent, hoor ik graag hoe of wat! En misschien ervaringen hoelang zoiets, ongeveer kan duren.... Mocht ik t weekend echter meer last krijgen trek ik maandag sowieso ergens? Aan de bel!
@roever anders bel je maandag even met een bekkenfysio. Je kan vast wel even langs komen voor een controle en eventueel wat oefeningen die je nu al kan doen. Je bekkenbodem spieren mag je nu sowieso al weer trainen.
Vanmiddag even heerlijk uitgehuild pfff Onze kleine man had een huildag vandaag,vanmiddag tussen 1 en 5 niet 1 moment rustig of stil geweest , zelfs niet na de voeding. God wat voel je je dan een slechte moeder als je je eigen kind niet kunt troosten. Heb echt keihard zitten huilen , nu gaat het gelukkig wat beter. Mijn vriend heeft lekker de hele week vakantie dus kunnen we het samen doen en lekker wennen aan ons gezinnetje
Wat naar zeg dat je je zo voelde vanmiddag. Maar fijn dat het huilen je opgelucht heeft. Het is ook niet niks als je je kleintje niet kunt troosten. Hier een vergelijkbare dag gehad, kleine was heeeel erg huilerig en op een gegeven moment lag ze in bed en ik was even met de oudste bezig dus kon niet direct naar haar toe dus ze huilde ongeveer "al" (haha) 3 a 4 minuten maar echt het ging steeds harder, het leek wel een sirene die af ging. En toen ik bij haar kwam had ze dus gewoon traantjes in haar ogen, nouuuuu dat vond ik zo zielig! Het bleek dus een boertje te zijn, nou de wereld verging voor haar geloof ik Ben ook echt de hele dag druk geweest met hun beide. Normaal gesproken kan ik het prima handelen, ben het inmiddels wel gewend maar pff, ik lig gewoon nu al op bed omdat ik gewoon echt kapot ben. Haha! Achja morgen is mijn vriend vrij, dus kunnen we lekker samen met zn 4tjes even weg. Nou, nog meer dames die even willen klagen? Haha. Hoe is het met iedereen? Lekker druk he? hahahaha.
Wat is het hier opeens stil haha! iedereen druk bezig? Hoe is het met de kleintjes? Hoe gaat het met eten en slapen en de nachten? De combi met broertjes zusjes? Hoe gaat de eigen gezondheid? Hier gaat het al een stuk beter de antibioticakuur ben ik helaas wel erg slordig mee ik vergeet het gewoon en wil ers nachts ook niet wakker voor worden... best erg hoop dat het zijn werk voldoende heeft gedaan want ik moet nog 4 dagen slikken. Zijn jullie nachts ook zo vermoeid? Mijn man moet mij soms echt even aanstoten als ons meisje aan het smakken is voor de volgende voeding (ze huilt niet maar gaat smakken en dan heel onrustig zoeken). Ben gewoon zo moe!! Grote zus is nog steeds apetrots vandaag voor het eerst echt kraambezoek gehad, was super lastig om zo te rekken maar erg fijn voor ons. Had ik bij de eerste ook moeten doen toen had ik diezelfde avond al kraambezoek. Ons meisje drinkt veel en komt lekker snel aan je ziet het duidelijk aan der wangetjes erggggg schattig.
Gelukkig heeft de kleine meid niet neer gespuugd. Wek nog haar huilmomentjes door de harde ontlasting. Vanavond gelukkig weer gepoept en deze keer iets dunner. Hoop nu dat het ergste achter de rug is. Drinken gaat nog steeds wat moeizaam. Ze komt niet verder dan 60. Toch lijkt ze er niet genoeg aan te hebben want waar ze eerst om de 3 uur kwam is het nu 2/2,5 uur. Ze lijkt dus wel meer nodig te hebben. Geef er dus ook naar gewoon aan toe waardoor ze dus wat meer flessen krijgt op een dag. Hoop wel dat ze eerdaags de kracht vind om meer te drinken ineens. Net even flink gejankt. Kraamtranen heb ik geen last van deze keer maar man wat ben ik kwaad op mezelf. Ga mijn grote ventje douchen maar hij komt krijsend de douche uit gerend. Blijkt dat ik met Mn stomme kop de kraan op zn heetst heb gezet. Zijn rug vuurrood dus gelijk met lauw water gekoeld en bij hem onder de douche gesprongen om hem te troosten. Voelde me vreselijk. En de lieverd zegt nog dat het niet Erg is dat ik zo stom deed en dat hij mij vergeeft. Pfff. Ging me zelfs uitleggen dat ik de volgende keer wel moet opletten. Gelukkig was het na het koelen niet meer rood. Denk dat hij snel gereageerd heeft godzijdank.
Hier gaat het goed met haar grote zus. Ze reageert er vanaf dag 1 al zo ontzettend lief op. Het eerste wat ze doet is haar naam zeggen sochtends, kusjes geven als Ik met haar beneden kom, knuffelen en willen helpen als ik met haar bezig ben. Te lief. Hier krijgt L. 6 voedingen van +/- 100 ml gekolfde melk. Soms drinkt ze meer, soms minder. Ze heeft 1 nachtvoeding. Gister kwam ze om 22:15 en 03:45, heel fijn. Fijn dat het zo goed gaat bij jullie!! En dat vermoeide snap ik echt, je geeft borstvoeding toch? Hier hebben we door het kolven het voordeel dat mijn vriend ook een voeding kan geven, maar dat is bij het aanleggen natuurlijk wel anders. Respect daarvoor hoor!! En lekker is dat he, het kraambezoek pas later laten komen. Doen we hier ook, we plannen ook echt niet teveel. Word er knetter gek van anders haha.
Hier ook alles goed Nachten variëren nog erg. Meestal komt ze om de 3 a 3 1/2 uur maar ze pakt ook wel eens 5 uur. Heerlijk is dat. Verder is het een heel tevreden meisje. Alleen die irritante krampjes Ik geef nog steeds volledig live bv. Staat me soms wel tegen. Maar aan de andere kant vind ik het heel makkelijk. Vooral ‘s nachts. Is alleen niet heel makkelijk voor E. Ik heb een goede productie maar een heftig tsr waardoor ze het bijna niet weggedronken krijgt. Heb daarom ook kv gekocht voor als we weg gaan. Ik zie het niet zitten om openbaar te voeden. Moet haar zo vaak opnieuw aanleggen tijdens 1 voeding. Voelt niet prettig. Dus voor de zekerheid kv mee. Mocht de gelegenheid goed zijn dan wil ik het wel proberen om bv te geven maar sowieso niet op drukke plekken. Wat een rot situatie @Boebels Gelukkig is het goed afgelopen! Kan me voorstellen dat je je flink rot voelt. Maar het is een ongelukje he meid. Probeer het jezelf niet te hard af te rekenen. Knuffel!
@Boebels dat is inderdaad dam schrikken zeg. Gelukkig reageerde hij snel en valt het mee. Lief dat hij jou troost. Kan eens gebeuren. En je hebt hem meteen onder een lauwe douche gezet
Dames wat helpt nou het beste tegen maagzuur? Karnemelk werkte prima maar dat nu ook niet meer.. en 's nachts naar beneden gaan telkens om karnemelk te drinken is ook niet wat. Bovendien krijg ik daarvan weer slijm in mijn keel en ga ik daarvan kokhalzen. Begreep dat je wel Rennies mag maar helpen die ook?
Hier wel net om de scherpe randjes eraf te halen totdat im sliep. Had er namelijk alleen last van voor het slapen gaan.
Omeprazol. 1x per dag een tablet. Werkte bij mij heel goed! Magzuur kwam er bij mij echt met golven uit... Was op aanraden van de gyneacoloog. Kun je gewoon bij de Etos halen. Succes!
Goedemorgen Meiden, Hier een krampvrije goede nacht! Wel 1 keer gevoed vannacht! Maar daarna weer heerlijk verder geslapen! Dat is echt wel heel fijn! Maar goed! Kleine man doet het goed en grote zus is ook super lief! Is nu ontbijt voor ons aan het maken! Zo lief en schattig! En wijs met haar 5 jaar oud! Ze ook heel lief voor haar broertje maar vind het delen van de aandacht lastig! Met mij gaat het best goed! Ben al bij de Bekkenfysio geweest de heeft mijn stuitje recht gezet en nu zou ik rustig aan kunnen herstellen! De kraamtranen komen en gaan.... Liefs
Goedemorgen, bedankt voor de tips. Man gaat vandaag boodschappen doen, zal hem opdracht geven om Rennies of omeprazol mee te nemen. Ben zo duf als een konijn, mijn zoontje had om 5 uur honger, en om 6.30 was ie wakker. Nou is 6.30 prima, maar voelde me nog zo moe. Dus hop, bij mij in bed, en terwijl hij Pippi keek ben ik nog even weggedut. Tot meneer het genoeg vond en riep: mama wakker!!!! Die zit nu aan zn beker karnemelk en een lekker wit bolletje. Vandaag even heerlijk niks doen, misschien een klein rondje fietsen als de zon doorkomt en het de beloofde 16 graden wordt!