**Februari / begin maart 2018 uitgerekend** Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Kimjoy, 5 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Ik geef ook fulltime bv en af en toe kolf ik iets af voor als we bijvoorbeeld weg willen gaan binnenkort. MAar mijn rechterborst blijft zeer doen, ik zie ook dat ze anders hapt aan die kant dan links. Ik zet elke x door maar ik hoop natuurlijk wel dat ik het kan veranderen.

Vandaag heeft ze denk ik haar regeldag, vannacht ook constant wakker en willen drinken pfffff deze mama is even nu heel moe Haha

Om trouwens even op het kolven in te haken bij @Meiske2015 bij Mn eerste was ik ook bijna alleen maar aan het kolven en dat viel me zwaar. Nu overleg gehad hoe ik dat het best kan aanpakken en het advies is maximaal 3 keer per week even de andere borst afkolven na een voeding. Ook dan bouw je genoeg flesjes op

2. Jaly

Jaly Actief lid

3 jun 2017
    130
    130
    43
    @Meiske2015
    Ik heb hetzelfde probleem.. Ik blokvoed nu en laat haar drinken tegen de zwaartekracht in, liggend buik op buik en af en toe haar naast m'n borstkas (ik liggend op rug) zodat zij rechtop zit en beter weg kan slikken. Sinds ik dat doe is m'n productie niet meer zo idioot hoog en kan ik sommige voedingen zittend doen.
    Heb het in overleg met een lactatiedeskundige gedaan.
    Maar als het niet fijn voelt dan zou ik je gevoel erin volgen..

Baloo vindt dit leuk.
  3. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Je moet bij borstvoeding niet naar ml kijken hoor dames. Elke voeding heeft een andere samenstelling. Als ze groeien is t genoeg. Niet te vergelijken met fles voeding

Borstvoeding hoort geen pijn te doen dus ergens gaat er iets niet goed en zou zeker lactatie deskundige mee laten kijken.

Ook voor overproductie hebben ze advies!

Ik ben niet perse van fles of borst hoor :) ik zeg altijd blije mama's blije baby's!

Baloo en Maralena vinden dit leuk.
  4. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Blokvoeden doe ik nu zo’n anderhalve week. Daardoor gaat het al wel iets beter.

Wil ook niet te snel opgeven aangezien ik van heel veel kanten hoor dat het richting de 10 weken echt beter gaat.

Ik wil niet meer beginnen aan kolven. Ben er toen echt te lang mee doorgegaan en daardoor mijn grenzen voorbij gegaan.
    Zo af en toe zou ik geen probleem vinden maar wil het niet zo vaak doen dat ik een voorraad ga opbouwen.
    Ik werk ook niet dus heb ook geen voorraad nodig.

Ga trouwens sowieso morgen de lk even bellen voor tips.
    Had ook al topic geopend hier voor tips dus daar kan ik ook nog een en ander van proberen.

Mocht het me echt gaan tegenstaan dan stop ik per direct maar zo erg is het nu nog niet.

En inderdaad kinderen die flesvoeding krijgen worden ook groot :)
    Moet me er misschien ook niet al te druk over maken.

5. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Jullie kletsen veel, maar over borstvoeding kan ik niet meepraten haha. Tijd dat @kimmmmmm en ik ook bevallen :roflmao:. Dan nog trouwens niet over borstvoeding maar over voedingen in het algemeen ;). Wel leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat!

Heerlijk dagje hier. Vanochtend even bij opa en oma, net 1.5 uur in de tuin gezeten terwijl O.wen zichzelf vermaakte.

En een gratis kinderbasket én kinderpicknicktafel geregeld via Facebook!

Mini speeltuin straks voor onze oudste. Zandbak, watertafel, hobbelpaard, basket, picknicktafel! Nu al zin in de zomer

Baloo, Powerwoman en kimmmmmm vinden dit leuk.
  6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Leuk @Babbelboxje!!
    Heerlijk he zomer weer in het vooruitzicht.

Wij hebben ook complete speeltuin haha.
    Grote schommel, wip, glijbaan, speelhuisje incl minihekje en tuintje haha, waterbaan en watertafel en ook nog verschillende auto’s en fietsen.
    Hoezo verwend :rolleyes:

Baloo en Babbelboxje vinden dit leuk.
  7. kimmmmmm

kimmmmmm Actief lid

4 sep 2014
    310
    298
    63
    NULL
    NULL
    Echt hè wordt tijd dat de laatste twee babys Zich melden...

Sinds ik terug ben van zwemmen heb ik niks anders als slijmverlies maar echt heel veel!!!!

Maar geen weeën te bekennen... Morgen word ik opgebeld door de verloskundige en dan krijg ik een gesprek maandag of dinsdag bij de gynaecoloog en dan gaan ze kijken wanneer de plek is om me in te leiden....

Maar je mag vanavond best een kaarsje branden haha

Powerwoman en Babbelboxje vinden dit leuk.
  8. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Onze kleine man heeft niet meer genoeg aan flesje van 90 cc , hij meld zich steeds eerder.
    120 cc drinkt hij met gemak leeg.
    Maar ik had natuurlijk al een buffeltje , was 4200 bij de geboorte.
    Vandaag is hij erg onrustig ,nou heeft hij dat vaker In de middag maar vandaag even iets meer als anders.
    Zal ook wel weer over gaan denk ik haha

9. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
  10. Powerwoman

Powerwoman Actief lid

24 jun 2017
    453
    569
    93
    Vrouw
    @Meiske2015, ik heb hetzelfde als jij. Overproductie en ook ik doe aan blokvoeden. Meteen na m’n stuwing kreeg ik de gouden tip van m’n lactatiekundige. Als m’n andere borst te vol voelt na het voeden moest ik die leegkolven totdat het soepel voelde. Dus de ene borst wordt uit gedronken en de andere soepel kolven. Dit mag dan pe borst 1x per dag. Ik heb het advies opgevolgd en het helpt. Zo reset je je borst. Ik kan zelfs weer zittend voeden. Maar overleg maar met de lactatiekundige. Ik blijf dus wel nog steeds een heftig toeschiet reflex houden. Dus ik haal op dat moment wel even m’n tepel uit haar mond zodat het niet dr maag in spuit. Ik ben nu 5 weken onderweg en heb het onder controle. Dus als je diep in je hart nog niet wilt stoppen is dit wellicht iets om te proberen voor ie. Succes meid.

Baloo vindt dit leuk.
  11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Bedankt @Powerwoman!
    Kolf je met de hand?
    En laat je je tsr weglopen?

12. Powerwoman

Powerwoman Actief lid

24 jun 2017
    453
    569
    93
    Vrouw
    Nee met een medela kolf. Ik heb pas echt een hekel aan kolven dus vermijdt het zoveel mogelijk maar als het dan toch moet heb ik dus zo’n dubbele elektrische kolfmachine. Ga namelijk weer lang voeden. Dus straks op m’n werk ook kolven. Ik ben er ook met 10 min alweer klaar mee. Dan heb ik genoeg want zolang drinkt de kleine ook. Soms maar 5 min. Dus kijk lekker wat je fijn vind Meis. Ik ben met de oudste doorgegaan totdat ze anderhalf was. En geloof me als je dat van tevoren gezegd had tegen me had ik keihard gelachen. Nu ben ik dat gewoon weer van plan. Ik vindt het namelijk heel erg leuk en gezellig. Mij interesseert het ook niet waar ik voed. Ik gooi een grote doek erover en niemand die ziet wat ik aan het doen ben! Lekker doen waar je je goed bij voelt dus. Succes. Ik ben heel benieuwd wat je uiteindelijk gaat kiezen. En ja je hebt gelijk hoor. BV of kV ze worden vanzelf wel groot....

Oh en ja ik laat het toeschiet reflex weglopen. Ik heb altijd en grote hydrofiele luier tussen de baby en m’n borst want ze kan knoeien zeg! Dus daar laat ik het inlopen. Kan ook heel discreet hoor!

piscean en Meiske2015 vinden dit leuk.
  13. Baloo

Baloo Actief lid

23 okt 2012
    430
    672
    93
    Vrouw
    Hihi ik ga ook weer langvoeden :rolleyes: bij de eerste bijna 3 jaar hahaha en als het aan hem lag kreeg hij nog een jaar..
    Ik vond het vooral steeds makkelijker worden. Het laatste jaar was trouwens alleen savonds om de dag voor het slapen gaan.
    Ik heb destijds ook muren vol gespoten met tsr en man man man, dat aanhappen en steeds weer loslaten, irritant!
    Maar dit keer zijn mn borsten ‘zindelijk’, ik lek niet, hallelujah!
    Even iets anders, ik heb sinds 3 dgn weer helderrood bloedverlies, lijk wel ongesteld. Maar geen pijntjes ofzo. En pas 2,5e week geleden bevallen. Bloedverlies was gestopt. Zou het erbij horen? Ik vind het niet heel vervelend of iets, behalve dat ik weer met dunne maandverbandjes moet lopen. Maar heb het nog niet eerder gehoord bij anderen.
    Ik moet toch de vk bellen voor een afspraak nacontrole dus zal het ook navragen..

Meiske2015 en Powerwoman vinden dit leuk.
  14. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Getsie dit heb k nog nooit meegemaakt. Nachtmerries over het laatste programma dat ik keem voor ik slapen ging. Ff aandacht ergens anders op en weer verder slapen dan maar o_O

15. Powerwoman

Powerwoman Actief lid

24 jun 2017
    453
    569
    93
    Vrouw
    Hahaha @Baloo de muren onder gespoten. Ik heb ze. Ook redelijk onder controle. Slaap zelfs slweer zonder bh. Als het aan mij lag had ik het ook nog langer vol gehouden. Maar ging een nieuw icsi traject in toen en daarom gestopt.

Bloedverlies geen idee. Ik werd heel lang niet ongesteld omdat ik bv gaf dus lijkt me gek. Wel had ik na 2 wekten wat meer gevloeid omdat ik toen weer ging lopen.

@Babbelboxje, ik hoop voor je nu wel een goede nachtrust!

Baloo en Babbelboxje vinden dit leuk.
  16. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Ja ze hebben aan mij uitgelegd dat dat ineens kan, een vb is als je weer anders begint te bewegen. Volgens mij tot 6 weken na de bevalling

17. Baloo

Baloo Actief lid

23 okt 2012
    430
    672
    93
    Vrouw
    Het lijkt al minder te worden.. Gelukkig geen last van..

Hoe gaat het met jullie herstel?
    Ik merk dat ik na lang bezoek nog wel moe ben.. gelukkig slaapt ze goed (5u ertussen, 2 nachtvoedingen dus) en kan ik dan lekker bijkomen. Ik ben blij dat ik het hele huishouden gewoon kan doen. Morgen kan ik de cerazette ophalen.

18. roever

roever Niet meer actief

Woah!!!!
    Wat een heerlijkheid zeg die nachten van jou! Haha
    Bij mn eerste ben ik ook veelste verwend geweest met een kereltje die hele nachten doorsliep! En nergens een kock op gaf.

Nu echt een gevoelig manneke, die echte elke nacht 4/5 wakker kan zijn te mopperen.
    Wilt dan ook absoluut niet in zn wiegje slapen... :( wat jij overdags en savonds wel wilt.

Dus wanneer de klok 3uur aantikt snachts leg ik m toch maar aan mn borst naast me en kunnen we toch weer even enkele uurtjes slapen.
    Merk dat ik het erg moeilijk vind om ermee om te gaan...ofwel ik niet goed weet waar t aan zou kunnej liggen...

En johoe!!!
    Idd lang leve t voorjaar en zomer op komst!wat dat betreft was de maand feb/maart een prima maand om te bevallen! Straks volop van t buitenleven genieten!

19. trillian

trillian Actief lid

21 jun 2011
    230
    307
    63
    Vrouw
    Omgeving Den Haag
    Dag dames, heb al veeeeel te lang niets van me laten horen.

Ik ben 3 maart bevallen van zoontje J. Hij was 3745 gr en 55 cm bij de geboorte. Best een flinke vent, maar wel gewoon een natuurlijke bevalling. Jeetje wat een verademing na de vorige keer die (spoed)keizersnede! Echt een van de mooiste ervaringen van mijn leven. Ik had er een doula bij en dat heeft me echt enorm geholpen.

BV loopt goed weer. Wel initieel wat tepelkloven gehad door een te kort tongriempje. Gelukkig wel na 5 dagen weer op geboortegewicht.

En @Baloo, mij valt het ook op dat ik dit keer veel minder overproductie, lekkage en pijnlijke stuwing heb dan de vorige keer. Dat was toen echt een probleem met groene schuimpoep en al spuitend onder de douche staan.

Ook ik heb lang gevoed bij de eerste (iets meer dan 3,5 jaar). Misschien ‘leren’ je borsten zich beter te gedragen?

Draaikont, brocante, Baloo en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. kimmmmmm

kimmmmmm Actief lid

4 sep 2014
    310
    298
    63
    NULL
    NULL
    Heb de kracht gevonden beetje positief te zijn...

Vandaag om 1400 moet ik naar het ziekenhuis... voor controle en een plan....

Ik ga vragen of ze willen strippen 3 x scheepsrecht toch...;)

Sjors84, piscean, Myhappyfamily en 6 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina