Gisteren op dag 4 erge stuwing gekregen. Komt vast door het extra kolven. Na een voeding kan ik nu 100cc bijkolven dus dat is even heel verwarrend voor die borsten. Ik probeer even door die stuwing heen te gaan en niet te kolven. Vorige keer ook gehad, auw. Maar ik kon later wel altijd zo’n 200/250cc kolven per borst. (Ben ook maar gaan doneren toen) Ik zit nu te worstelen met haar temp. Hebben jullie daar ook last van met die kleintjes? Ik vind het best moeilijk.. wat zijn ze klein! Echt niet normaal.. ik heb gewoon luiers maat 0
Gefeliciteerd @NieTa! Ik ben benieuwd naar je verhaal. Kom maar lekker even bij. Alle meiden met bolle buikjes, zet um op jullie zijn er bijna! En sterkte met de klachten!
Nee ik heb de lijst ook niet bewerkt Ik heb hem alleen wat dichterbij geplakt Ik heb er sowieso geen verstand van
@Pitahaya nog even dan kun je ook meepraten over baby's. @Yasmientje14 hopelijk zet het snel door en heb je vandaag de kleine in je armen.
Afgelopen vrijdag waren we 12.5 jaar getrouwd en hadden 's avonds een borrel met de familie bij ons thuis. Eind van de ochtend verloor ik mijn slijmprop en begon het te rommelen, maar echt doorzette wilde het niet. Eind van de middag nog met de kids bij de Mac gegeten en daarna hadden we het feestje. Af en toe een voorwee/wee die toch wel vervelend was maar niemand heeft verder iets gemerkt, omdat het verder niet doorzette. De laatste gingv om 23uur weg en meteen begonnen de weeën te komen alleen zonder regelmaat en verschil in heftigheid. Maar omdat het toch leek dat het begonnen was na een half uurtje weeën de vk gebeld. Die was er om 0.00 uur en ik had 4 cm ontsluiting en alles was zo zacht en soepel dat ik echt aan het bevallen was dus meteen naar het ziekenhuis dat mijn moeder er was. In dee auto bleven de weeën maar komen met tussenpozen van 1 a 2 minuten. Ik kon de weeën goed opvangen en op een gegeven moment gekeken en 8 cm. Nu de keuze wel of geen vliezen breken. Maar op het moment dat ik dat besloot kreeg ik een perswee waardoor mijn vliezen zelf braken en de wee ging door en ik voelde ook het hoofdje zakken en die stond. Onderbroek uit en als een gek naar de baarkruk toe waar ik echt niet stoppen kon met persen terwijl de vk haar handschoenen nog aan moest trekken. Ondertussen het hoofdje geboren en de vk heeft met het laatste stukje geholpen. Het schijnt dat ik haar zelf aangepakt heb, maar dat ben ik kwijt omdat ik waarschijnlijk door een bloeddruk daling flauwgevallen ben. Ik zat zelf in een andere wereld voor mijn gevoel. Dat ik bij kwam stond er nog 3 man extra in ded kamer en heb ik heel even onze dochter gezien alleen zat ik voor mijn gevoel ergens ver weg om weer weg te zakken. De eerste minuten met Minthe heb ik gemist en alles is anders gegaan. Ik ben daarna op bed gelegd en as weer helemaal bij en kon gaan genieten van onze dochter.
Gefeliciteerd @NieTa ! Klinkt als een mooie maar uiteindelijk wel heftige ervaring! Ooo jongens wat een heerlijke nacht. Ik sliep om 22.15, en zoonlief was om 3.00 en 5.15 heel eventjes wakker. En nu net pas om 7.20 goedemorgen! Ik heb in totaal 8,5 uur geslapen
Oh naar he die stuwing ik ben as we speak aan het kolven (kolf fulltime) en werd ook echt wakker met gigantische stuwing. Ik heb nogal over productie dus kolf op een dag ongeveer 1,2/1,5 liter. Echt heel veel. Maarja zo kan ik wel mooi een voorraadje invriezen. Hoe loop je te worstelen met haar temp? Wisselt die erg? Eerste paar dagen was ik ook echt wel onzeker over die temp of die wel goed was. Heeft ze het niet koud? Heeft ze het niet te warm? Mutsje op of af? Heel vervelend, Maarja hoort er ook wel een beetje bij natuurlijk. Fijn dat je wel wat kunt kolven op een dag!!
Wow dan heb jij heel veel voeding. Als mijn meisje goed drinkt haalt ze er waarschijnlijk 30cc uit. Vannochtend wilde ze helemaal de borst niet omdat er niet gelijk melk kwam. Moet dan toch maar de fles geven, al is het risico dat ze nog luier wordt. Maar de andere voedingen doet ze het wel goed. Wil gewoon die fles zo snel mogelijk eraf. Temperatuur doet ze goed. 36,8 meestal. Maar inderdaad goed inpakken. Ik heb een fijne wikkeldeken van koeka.
@NieTa bijzonder zeg! Je visite zal achteraf ook wel gedacht hebben haha Hier gebeurd er niks. Dinsdag 40 weken
@Babbelboxje ik kijk inderdaad terug op een mooie bevalling omdat het voor het eerst is dat hij ook zo natuurlijk mogelijk ging en ik bijna zelf ons moppie op de wereld gezet heb allee. Bij het laatste stukje heb ik hulp. Van de vk gehad . Dat wegvallen vond ik eng ik voelde dat het niet goed ging maar niet wat er was. Bij de eerste heb ik teveel bloed verloren en dat was wel mijn eerste gedachte, maar dat was niet zo. @ baloo hoe is de temp van je meisje. Mij is verteld dat boven de 37.1 ze geen mutsje op hoeven, maar ons meisje is 3330 gram en niet zo licht als jou poppetje.
Ja echt wel 3 uur nadat hun weg waren was onze dochter er. Wordt voor jou ook spannend. Het kan zo spontaan beginnen hoor Dacht ook over de 40 weken te gaan.
Vind het super knap van je @NieTa ! Ik ging toena bijna out door de heftige weeën. Ben niet bang voor de bevalling, maar ergens wel dat het zometeen te snel gaat voor pijnstilling. O ja 37 weken!!! Voelt als een grote mijlpaal ofzo alsof ik ineens besef dat ik toch al heel ver ben.
@NieTa gefeliciteerd. Lekker vlotte bevalling zeg. @Yasmientje14 hooo dat het nu doorzet en je lekker snel naar huis kan. @Baloo met Mn zoontje nooit problemen met temperatuur gehad maar die was ook bij veel beter weer geboren. Wel zo’n 3 Mnd luiers maat 0 gedragen en mt 50 gepast. En nu met 5 jr nog steeds geen kont. Moest echt altijd luiers groter ivm dat plasjes groter werden maar dan zakten ze weer zijn kont af. Vreselijk irritant. Voor deze geen 0 gehaald. Die kont voelt door Mn buik heen al fors haha. Eerst maar eens kijken wat voor mini reusje eruit komt. @hier: sinds de afspraak bij de vk zit ik weer goed in Mn vel. Humeur is stukken beter. En fysiek ga ik nog steeds als een speer. Geniet volop van het zwanger zijn weer. Weet gewoon dat ze zelf niet gaat komen en heb daar mijn rust in gevonden. Hoop dat woensdag de gyn meewerkt en een datum prikt voor het weekend. Enige jammere vind ik dat ik niet kan schaatsen. Het liefst stap ik met de kleine man t ijs op om het hem te leren maar mijn vent vermoord me als ik dat doe. Zelf ben ik niet bang want kan goed schaatsen en val nooit. Heb ook op ijshockey gezeten dus wel ervaren. Hihi misschien stiekem na het weekend....
Proficiat @NieTa ! Wat een bijzondere ervaring. Hier baby alles goed. Al last van krampjes omdat ik meteen best veel voeding heb (kolfde al vanaf week 35 omdat het toch eruit liep...). Vannacht viel kleine man pas om 2 uur in slaap om vervolgens om half 4 weer wakker te zijn. Gelukkig net pas wakker. We voeden puur op verzoek. Kind is niet wakker te krijgen als het wel slaapt namelijk. Hele lieve kraamhulp met een pot ervaring. Zelf veel last van mijn stuitje en reptuur. Kan moeilijk op mijn bibs zitten, haha. Best lastig met ukkie laten boeren en goed oppakken. Kraamhulp komt vandaag wat later omdat het zondag is. Ik heb net heerlijk stiekem de slaapkamer opgeruimd . Even alle was bij elkaar en nachtkastjes sorteren . Dat voelt lekker . Ik ga knuffelen met mijn baby . Lieve dames, toi-toi-toi. Laat alle baby's maar snel komen voor het weer echt koud gaat worden! Hou vol, ik denk vaak aan jullie. Jullie kunnen dit.
@NieTa fijn dat de bevalling lekker snel en goed gegaan is. Alleen jammer dat je de eerste minuten van je dochter “gemist” hebt. Lijkt me wel heftig. Gelukkig gaat alles goed. Hahha en de familie zal inderdaad ook gedacht hebben huh we hebben niks gemerkt net @Boebels fijn zeg dat je je stuk beter voelt na het bezoek aan de vk. Je hebt nu meer een rust over je en dadelijk ook meer energie voor de bevalling. Kan je man wel voorstellen die zou me ook wat doen als ik nu nog ging schaatsen zul je zien nog nooit gevallen en dan gebeurd het net wel.
Fijn dat alles zo goed gaat Oei dat was vannacht even kort. Maar wij doen dat ook als de kleine wr dadelijk is pas de fles geven als ukkie zich meld snachts. Als alles goed gaat dan. Lekker toch dat de kraamhulp wat later komt even genieten met jullie alle. Die babys durven niet te komen met de kou vrijdag is volle maan wie weet dan veel babys
@NieTa gefeliciteerd meis je jullie dochter!! Wat een verhaal en dat is een heftige ervaring ja. Lekker genieten nu! Ik heb heeeeerlijk geslapen op de slaappil van de vk. Door de ontspanning van die pil gelukkig weinig voorweeen gehad pas na 3 uur kwamen er een paar waar ik wakker van werd. Nu lekker beetje met man in bed wakker worden dochter is uit logeren dus lekker relaxt opstarten.
Ahhh dat is fijn dat je even goed hebt kunnen slapen. Dat had je ook wel even nodig. Weer iets meer energie voor de komende dagen. Hopelijk laat de kleine zich snel zien.