**Februari / begin maart 2018 uitgerekend**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tann, 22 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trillian

trillian Actief lid

21 jun 2011
    230
    307
    63
    Vrouw
    Omgeving Den Haag
    IMG_20170808_101711.jpg
    Alles helemaal erop en eraan. We hebben 20 minuten naar koprollen zitten kijken omdat spruit niet goed wilde gaan liggen voor de echoscopiste om de lengte op te kunnen meten.

Maag en blaas waren gevuld met vruchtwater, dat kon je echt al goed zien, leuk hoor!

En precies 11+5 zoals ik zelf al dacht.

kuikentje2, Roosje-5, Maralena en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Kimjoy

Kimjoy Bekend lid

8 jul 2015
    989
    541
    93
    Eerste prenetale screening was perfect volgens boekje! Kindje doet het goed! We hebben besloten geen nipt of combinatietest te doen! Wel krijgen wij een extra uitgebreide 20 weken echo ivm een icsi kindje! 16-10 staat deze gepland! Dan zullen wij ook te horen krijgen wat wij verwachten! Ben heel nieuwsgierig! Hihi!

Bijgevoegde bestanden:

wens09, Froggieh, Myhappyfamily en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Fijn weer 2 goede echo's!

Spannend straks weer hoeveel meiden en jongens er verwacht worden :)

trillian en Kimjoy vinden dit leuk.
  4. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ik heb morgen de echo, zenuwachtig!!!:eek:

5. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    hoi

Kleine spruit was flink aan het schoppen, hield voetje ook steeds omhoog. Armpje maaide door de lucht. Zo heerlijk om te zien. Dochter was er ook bij en opa en oma en papa. verloskundige zei ook een kleine voetballer haha
    bij ons is het nieuwe apparatuur dus alles zelfs de hersenhelften waren heel goed te zien. het lag ook echt goed te poseren. zo ngrappig. 2 dagen vooruit gezet.

wens09, Froggieh en Meiske2015 vinden dit leuk.
  6. Jaly

Jaly Actief lid

3 jun 2017
    130
    130
    43
    Fijn al die goeie echo's!
    En wat weten jullie allemaal precies wat er komen gaat. Ik weet niets.. Ik weet niet of ik nog een afspraak ga hebben met de gynaecoloog, hoe vaak ik naar de verloskundige moet (daar ben ik nog steeds niet geweest), hoe vaak ik een echo ga krijgen etc. Ik weet ook niet waar ik moet zijn voor de uitslag van de standaard bloedtest (huisarts??). Dit geeft behoorlijk wat onzekerheid, ik heb dit aangegeven, maar alle disciplines werken langs elkaar heen en ik hoor niets, ik weet dus ook niet waar ik heen moet met mijn vragen. Ik zou beter begeleid worden in het ziekenhuis, maar tot nu toe merk ik daar niets van. Ik word bijna jaloers van alle verhalen op deze site dat vrouwen naar een verloskundige kunnen en dat zij alle tijd hebben voor je en je ook alle vragen kan stellen die je hebt. Ik heb wel een 6 weken echo gehad en een termijnecho, dat is dan wel weer fijn.

7. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Oh, wat rottig zeg. Maar heb je dan geen contact met een verloskundige of gynaecoloog? Moet je niet straks ook voor controle ergens heen? Is er geen aanspreekpunt?

Fijn om weer goede echo's te zien!
    Hier nog 3 dagen wachten.... waaaaa, vind het maar spannend. Heb er wel een goed gevoel bij hoor!

8. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Wauw wat mooi die echo's is dan al echt een mini mensje he!! Zo gaaf. Ik mag donderdag om 08.00 uur kan niet wachten!!
    Hier ook al een beginnend buikje hoor. Bijna niet meer te verbergen vooral als ik zit. Maar nog net te klein om te pronken haha.

Bijgevoegde bestanden:

Sjors84, Froggieh en Meiske2015 vinden dit leuk.
  9. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Fijn om al die mooie echos weer tr zien!!

10. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    @Jaly dat is vervelend zeg dat ze je niks fatsoendelijk hebben uitgelegd. Normaal moet iemand van hun toch je aanspreekpunt zijn en je alles kunnen uitleggen hoe of wat. Als er iets is zou ik gewoon een van die bellen en dan hoor je wel of je bij de goede bent. Wat meer begeleiding of uitleg had wel gemogen.

11. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    @Sjors84 hoe ging het vandaag? Weet niet hoelaat je moest gaan. Ik had vorige maand ook een cyste en de vk Zei dat dit geen kwaad kon. Uiteindelijk drukt de kleine deze toch plat. Wel als ie echt bleef groeien moest ik het ook laten nakijken.

12. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Wat een mooi buikje @Tann

Burb war fijn dat alles er goed uitzag.

Karlijn ik moet ook morgen vind het eng zo bang dat het hartje niet meer klopt.

Jaly wat vervelend dat er geen duidelijkheid is.

Vandaag migraine en voel me echt beroerd ook van de zwangerschap.
    Na 2 dagen bijna nergens last van gehad te hebben krijg ik het vandaag 3 dubbel, maar we doen het voor iets moois.

13. karlijn

karlijn Niet meer actief

Heb je al wel contact opgenomen met een willekeurige verloskundige en daar en intake gedaan?
    Normaal gesproken meld je je aan bij een verloskundige en maak je een afspraak voor een intake gesprek en vanaf daar hoor je weer verder.
    Ik weet hoe hoe je zwanger bent geworden? Medisch? Sta je onder begeleiding van een gyneacoloog?
    Heb je daar nog een afspraak staan?
    Als je onder begeleiding van een gyneacoloog staat dan moet je gewoon even naar de poli bellen en vragen wanneer en of je weer een afspraak hebt en zo niet dan plan je een afspraak.
    De uitslag van je bloed wordt door je verloskundige met je besproken omdat je in opdracht van de verloskundige bloed laat prikken.
    Ik zie dat je met 6 weken een echo hebt gehad en hierna een termijn echo.
    Wat normaal is, dat je met 20 weken de uitgebreide 20 weken echo krijgt.
    Als je tussendoor nog een echo wilt of een geslachtsbepaling, zul je deze zelf moeten regelen en betalen. Deze wordt niet vergoed.
    In het begin is het normaal dat je om de +/- 4 weken naar de verloskundige gaat. Pas op het einde van je zwangerschap wordt dit om de 2 weken en de laatste paar weken om de week.
    Ik hoop dat het iets duidelijker voor je is nu. En anders, gewoon bellen naar je gyn/verloskundige!!

wens09 vindt dit leuk.
  14. karlijn

karlijn Niet meer actief

@Jaly Ohja en na de 20 weken echo krijg je met 35 weken nog eens een groei echo.
    Dus wat "normaal" is:
    - termijn echo
    - 20 weken echo
    - 35 weken echo
    Een vroege echo wordt meestal alleen met een reden gedaan, bijvoorbeeld medisch zwanger geworden of miskraam in het verleden.
    En als je BMI iets hoger is krijg je met 30 weken ook nog eens een extra groei echo maar verder is eigenlijk bovenstaande "normaal".

15. Pitahaya

Tegenwoordig krijgen vrouwen ook een echo tussen de 8-9 weken hoor. Volgens mij is dit nu wel vrij standaard bij de meeste praktijken.
    Dus 4 echo's in totaal tijdens de zwangerschap.

16. Mommytobe4

Mommytobe4 Actief lid

22 nov 2016
    168
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    Gefeliciteerd allemaal dames!

Graag zou ik mij ook willen aanmelden
    Mommytobe4 - 23 jr - 1ste kind & 17 maart '18 uitgerekent!

Ik ben zo ontzettend blij en zenuwachtig tegelijkertijd!

17. Pitahaya

jij ook gefeliciteerd!! Je bent van harte welkom hoor, maar wil je niet liever in een maart-clubje? Dit is wel begin maart maar de 17e valt niet echt meer onder begin. Weet niet of je dat leuk vind? Mag wel hoor! (wat mij betreft dan)

18. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    tot 24 weken om de 4 weken
    tot 30 weken om de 3 weken
    tot 36 weken om de 2 weken
    tot de uitgerekende datum om de week

echo's
    8 weken
    10 weken
    12 weken
    16 weken geslachts bepaling
    20 weken uitgebreide echo
    30 weken groei echo
    34 liggings echo

19. Pitahaya

Maar die echo's is niet standaard toch zoveel?

Ik krijg 8, 12, 20 en 35 weken alleen.

En ik ga niet naar een verloskundige maar doe het in een groep. Ben benieuwd. Moet 14 augustus voor de eerste keer heen. Dat is dan 10x tijdens de zwangerschap.

20. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Volgens mij is standaard:
    Termijnecho
    20 weken echo (vrijwillig)
    30 weken echo

Alles extra is cadeau van de vk.
    Tenminste zo heb ik het altijd begrepen.

Deel Deze Pagina