Ja was zeker slopend. Ik ging echt van de ene voeding naar de ander. Tegen de tijd dat ik de kolf en het flesje en alles schoon had kwam ze al weer voor de volgende voeding Maar toch trots dat ik het een maand heb volgehouden. Ze heeft een goede start gehad in ieder geval
Het is ook heel knap dat je het een maand hebt volgehouden. Naar mijn mening telt iedere voeding, dus al geeft een moeder maar 1 voeding en besluit daarna dat ze het niks vind of het lukt om wat voor reden dan ook niet, is er toch maar weer mooi 1 die het kindje wel binnen heeft gekregen.
Yeuhh zojuist hier ook het hartje gehoord en hoorde het ook bewegen en schoppen. Zo gaaf!! Toch fijn om even die bevestiging te hebben. Fijn dat iedereen tot nu toe goede termijn echo's gehad heeft! Goede berichten allemaal. Ik heb vorige zwangerschap 4 maanden fulltime gekolfd. Dochtertje hapte niet goed aan en werd helemaal driftig en niet verzadigd dus na 5 drama dagen die in het teken stonden van: aanleggen, fingerfeeden en kolven waardoor ik in totaal een uur bezig was, ben ik daarna over gegaan op fulltime kolven. Dat beviel zo goed dat ik het vol bleef houden. Dat wil ik deze keer ook weer doen! Ben wel benieuwd hoe dat deze keer zal gaan met een dreumes van anderhalf die ook aandacht nodig heeft!
Fijn een goede echo @Melon! Hier borstvoeding geprobeerd maar is niet goed op gang gekomen. Dochter was 5 weken te vroeg en ze dachten dat haar tongriempje te kort was. Die is na 3 dagen geknipt (pff vreselijk was dat). Daarna ging het niet beter. Veel gemasseerd, gekolfd maar zonder resultaat ( na een dag 1 bodempje). Heel frustrerend. Zelfs een lactatiedeskundige heeft meegekeken zonder resultaat. Het zou via medicijnen opgewekt kunnen worden en dan kolfen, aanleggen, flesje en dat de hele dag door, dit zag ik niet zitten. Hopelijk deze x een betere start. Dochter heeft trouwens lactose intolerantie sinds de geboorte, vreselijke periode gehad met een huilende overstrekte baby en veel ziekenhuisbezoekjes. Uiteindelijk na 1.5 jaar pas officieel vastgesteld. Artsen wilden ons niet geloven omdat het zo zeldzaam is voor een baby. Nu helaas nog steeds last. En idd melk zit overal in! Zelfs in chips Nog meer meiden met een pittige start?
Heey dames weer mooie echo's zie ik voorbij komen! Gefeliciteerd!! Ik ben gister om half 9 naar bed gegaan en heb in coma gelegen en vandaag ging het gelukkig wat beter. @wens09 probiotica gebruik ik in activia yoghurt en werkt als een malle bij mij. Kan nu elke dag naar t toilet. Bv hoop ik wel weer te kunnen geven. Bij dochter precies zelfde als bij @Meiske2015 . Na een maand gestopt en was echt een opluchting. Zo'n pijn. Toch wil ik het gewoon weer proberen en doorzetten. Vind het wel mooi. @MevrAppeltaart mooie buik hoor... zal die van mij van 12 weken ook eens plaatsen. Ik ben nu 2.5 kg aangekomen maar gelukkig al 3 weken niks
Mijn dochter (nu 6) heb ik bijna 4 jaar BV gegeven. Ik was vastbesloten om het te laten slagen omdat er veel allergien/asthma/CARA in de familie van mijn man voorkomt. Maar het ging bij ons eigenlijk verbazingwekkend soepel: geen kloven, spruw, borstonsteking of andere vervelende zaken gelukkig. Het enige 'issue' was dat mijn borsten dachten dat ik een 3-ling had gekregen, maar schijnbaar is dat een familietrekje, want bij mijn moeder een oma was dat net zo. Na een half jaartje gingen wij een paar daagjes zonder baby weg en ik had net niet genoeg afgekolfde melk (de dame bliefde ontdooide melk namelijk niet) dus had ik ook wat KV meegegeven. Binnen no time zat ze helemaal onder het eczeem. Nu kan ik zelf ook niet goed tegen koemelk (deels joodse familie) dus dan maar BV blijven geven. En dat beviel eigenlijk best prima. Als het deze keer weer zo kan, dan teken ik er voor.
Wauww wat een mooie echo's en buikjes zie ik voorbij komen! Ik ben op vakantie en loop trots met 2 mannen aan de hand en een flink buikje door het zwembad Over borstvoeding heb ik nog niet nagedacht eigenlijk! De jongens waren met 32 weken geboren en de jongste had een hele heftige (darm)operatie gehad 24 uur na de bevalling dus ik wilde ze het liefst borstvoeding geven. Maar ze waren best klein dus moest kolven. Echt op een gegeven moment produceerde ik zo veel melk dat de koelkast en vriezer van het zkh een van ons vol lag. Ik leek echt letterlijk een koe. Maar ik was trots dat mijn mannen ze goed groeide van mijn melk. Ze hebben af en toe aan de borst gedronken maar de fles ging beter. Ik heb ze in totaal 2 maanden borstvoeding gegeven..tot aan de uitgerekende datum dat ze eigenlijk geboren zouden moeten worden en toen trok ik het niet meer! En hun verzorgen en kolven dat was teveel! Wij hebben 9 september geslachtsbepaling! Zo spannend! Mijn gevoel zegt heel erg een meisje!
Poeh! Respect hoor kolven voor een tweeling! Ik had ook overproductie, kolfde makkelijk 1,5 liter per dag. Oeh spannend 9 september!! Wij hebben 1 september, dan ben ik 14 weken, nog een echo. Hopelijk kunnen ze dan al wat zien! En anders gewoon met 16 weken een geslachtsbepaling.
wauw 2,5 jaar knap hoor, ik was blij dat ik het 3,5 maand heb volgehouden. Ik ging weer naar school en moest het kolfapparaat meenemen in het ov, maar voeding nam af denk door school en het leverde teveel stress. Dus na 3,5 maand overgegaan op nutrilon en toen was het weer goed voor mijn kleintje
Ik heb besloten flesvoeding te gaan geven. Bij mijn zoontje 3 dagen borstvoeding geprobeerd en ik vond het echt verschrikkelijk. Daarbij viel mijn zoontje veel te veel af dus moest sowieso al gaan bijvoeden.
Een pittige start? Dat was bij ons zeker het geval. Vandaar dat wij voor we aan een 2e "begonnen" eerst hebben vast laten leggen dat we een geplande keizersnee krijgen. Onze dochter heeft 2 uur vast gezeten en had geen hartslag meer in me en nadat ze met bruut geweld gehaald werd ook geen hartslag en is ze gereanimeerd en dat hebben wij uiteraard gezien. Alle alarmbellen gingen af en er kwamen 5 artsen en weg was ze. Ze namen haar mee. Mijn vriend erachteraan... Kwam na half uur terug dat ze t gered heeft. Wel 2 weken in ziekenhuis gebleven want ze was erg ziek. Niets aan over gehouden. Maar heeft zeker wel 6 maanden geduurd voor ik kon lachen en de roze wolk kon vinden. De borstvoeding lukte bij mij ook niet door de stress. Heb 6 weken fulltime gekolft en toen mijn vriend en moeder zeiden dat ik echt niet leuk meer was ben ik gestopt. Toen we over gingen op de fles ging het wel wat beter met mij.
Wat een verschrikkelijke ervaring @Lena1982 Zat ze met de schouders klem? Gelukkig is alles goed gekomen maar snap dat je niet hebt kunnen genieten de eerste tijd. Hopelijk heeft dit kleintje een goede start na de keizersnede
Goedemorgen dames, wat een hoop berichten toch! Ik lees nog steeds mee. Gelukkig komen er allemaal goede echo's voorbij! Ik mag straks om 9.45 uur, maar vind het wel enorm spannend!! Hopelijk is alles goed... M'n vriend was al om 6 uur wakker van de spanning en kon niet meer slapen hihi.
Nee, gelukkig met 7 weken al een echo gehad in het Zkh omdat we m.b.v. IUI zwanger zijn geraakt. Die was helemaal goed! Heb nu ook wel een goed gevoel, maar toch weet je het pas zeker als je het ziet he Dankjewel!!
Jeetje wat heftig zeg . Snap heel goed dat je je keizersnede vast hebt willen leggen. Dat was niet niks nee en wil je nooit meer. Hoop dat je nu meteen na de bevalling kunt genieten!